/spanien/barcelona/forum/20812.aspx/spanien/barcelona/forum/20812.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona luis Enrique 21
2008-07-16 11:14
Ämne: Ärligt talat så tror....
Hastenface spelar val anda i Real. Nistelrov.

Hoppades hela tiden att milan och Barca inte skulle komma overrens om en transfer av Roniie. Kommer sakna honom.
Hoppas han hittar formen i Milan.
Barcelona Dizzy
2008-07-16 11:09
Vet inte om det här kan göra er glada men nu står det äntligen på hemsidan att Hleb ska skriva på idag tror jag:D

Barcelona Smogen
2008-07-16 10:59
Med tanke på Ronaldinho försäljningen och Aftonbladets rubrik "/Zlatan/ Lämnade barnen för Barcelona" (snackas om att han skulle kolla knät i BArcelona stad) väntar jag med iver på det första ryktet om att Zlatan är på väg hit... :)

...är ju såklart ingen sanning i det men ändå...

Barcelona Smogen
2008-07-16 10:54
siempre.madridista.4

förhoppningsvis blir vi betydligt bättre än vad vi varit de två senaste säsongerna i alla fall...vore ju skönt om vi i år kan vara med för att slåss om ligatiteln.

För övrigt hoppas jag att Etoó stannar, att vi snart kan läsa om att Hleb, Thiago Neves och D.Silva kommer till Barcelona, att Gudhjonsen lämnar...och sen är värvningskarusellen slut för Barcelona...
Real Madrid siempre.madridista.4
2008-07-16 10:31
Ärligt talat så tror jag och hoppas att ni kommer vara ett bättre lag utan Hästenface..
Det är en rolig säsong vi går till mötes..
Barcelona Woods
2008-07-16 10:26
Hade Ronaldinho 05/06 gått till Milan hade det varit en helt annan sak. När nu Ronaldinho 07/08 går så kan jag endast känna ett nostalgiskt sår börja rivas upp inom mig, han var verkligen "one of a kind" och gav oss supportrar så oerhört mycket att minnas och vara stolta över.

Men faktum är att Ronaldinho idag är ljusår ifrån den Ronaldinho som innan VM 06 var den obestridlige kungen på fotbollsscenen. Kan han bli det igen, möjligt, men inte i Barcelona. Och det Milan framförallt har gjort i och med den här värvningen, är att de har tagit en stor risk.

Jag tror att Ronaldinho redan upplevt höjdpunkten i sin karriär, CL 06 med Barcelona. Jag är dig evigt tacksam. Lycka till!
Barcelona DM1982
2008-07-16 10:19
Bra att den här långköraren med Ronnie är slut nu, det är dags att fokusera på laget som ska spela den här säsongen.

Ronaldinho är en av mina allra största favoritspelare men ibland är en skilsmässa det bästa för båda parter.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-16 10:12
Intressant att höra hur Pep uttalar sig i media angående Eto'o och Ronaldinho. Nu gäller det att Henry tar ut all sin rutin, all sin energi för att klara en hel säsong. Jag gillar Peps ärlighet och att han alltid sträver att försöka vara så rak som möjligt.

Welcome to hell, boys! :-)
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-16 10:07
Äntligen är såpan över.

Jag hoppas Ronaldinho får det bra i Italien. Jag önskar honom all lycka.
Pato
2008-07-16 09:53
Barcelona KeLLeFeNi
2008-07-16 09:52
De kommer kännas riktigt surt o se ronaldinho i Milan alltså :(
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-16 09:31
A.Gaudi:
"synd att vi inte har någon chans att möta milan i år."

Säg inte det. Barça har fler chanser att nå UEFAcupen i år än på länge ;)
Barcelona Messih!
2008-07-16 09:20
Så kom dagen tillslut då, "ronaldinho klar för milan"..
Priset på 21m+4m är iaf inte pinsamma 15m.
Tror ärligt talat att vi ändå fick ett bra pris för honom, vi kan inte säga han va världens absolut bästa spelare för 2 år sen, så vi vill ha 100m!
Känns som det kvittar när han har vart medioker som bäst sett under hela säsonger, över dom senaste två åren.

Chansen att han blir like bra igen finns ju alltid, men den chansen är ingenting som vi kan ta betalt för.
Jag för en är iaf nöjd med 21+4.
7m under city´s bud.. men vilka trode seriöst att han skulle åka dit? :)

Hoppas pengarna nu går till att försöka få hit D.Silva
Barcelona Smogen
2008-07-16 09:17
Enligt Sport vill Valencia ge Barcelona 25€ miljoner för att knyta till sig Etoó. Säljer vi även honom nu kommer jag nog gråta. Framförallt om vi gör det till en sådan stark La Liga konkurrent som just Valencia.
Barcelona Smogen
2008-07-16 09:15
usch...en tung morgon att vakna.

Förstår ärligt talat inte att de flesta kan vara så nöjda med priset. Visst, det är högre än vad jag trodde vi skulle få från Milan och Ronaldinho avsäger sig sin rätt på 15% av transfersumman, men ändå.

Förra året (rätta mig om jag har fel) betalade vi Ca 270 miljoner för Henry, i år säljer vi Ronaldinho för en summa som kanske kan bli Ca 240 miljoner.
Visst, Ronaldinho är betydligt bråkigare än vad Henry är, MEN, han är också yngre, bättre och framförallt populärare (ger mer uppmärksamhet i media, drar fler fans att se matcherna på plats eller på tv, säjer fler tröjor etc.).
Så hur kan vi sälja honom för den struntsumman?

Skönt i alla fall att såpan är över, hoppas han blir lycklig i Milano, det ska bli kul att se Milan - Inter i år och
tack för allt Ronaldinho!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-07-16 08:45
Jag undrar hur det kommer gå för Gordinho under läkarundersökningen, Gordo (Ronaldo) hade ju knappt klarat av den ; )
Barcelona Dizzy
2008-07-16 08:09
Fi fan vad ont det gör att min idol som Ronaldinho lämnar:( Känns riktigt tungt! Nu vet jag hur Arsenal fansen kände sig när Henry lämnade för oss. Men livet går vidare.

Tack för allt Dinho! Visca Ronaldinho
Reuter1980(gäst)
2008-07-16 08:02
Varför vill han gå till Milan"?

Enkelt. Det finns ett fåtal klubbar han kan gå till efter Barca för att inte byta ner sig och Milan är givetvis en av dom. Real den andra men det hade varit en omöjlighet. En spelare som Ronaldinho som bara är 28 år ska så klart inte gå till typ City eller nåt.

Att han vill spela i Milan kom inte som någon stor överraskning. En av världens bästa spelare (tro mig, han behövde ett miljöombyte och han kommer med Patos och Kakas hjälp bli sig själv igen) ska bara spela i den vinstrikaste föreningen i världen.

Sen så vill jag bara säga att Milan inte är snåla, bara smarta. Galliani och Berlusconi har suttit vid makten sen -86n och har på dessa 22 år vunnit 26 titlar, bla 5 st CL. Sen att Milan kan knyta till sig en sån spelare när man bara ska spela UEFA-cupen gör det hela ännu skönare...

Må väl..
Barcelona AndreasB
2008-07-16 06:53
Tack, Ronaldinho för alla säsonger i FC Barcelona.

I mina ögon måste han säljas, han lämnar ändå skeppet med flaggan i topp. Dinho är antagligen den bästa spelare vi NÅGONSIN haft när han var som bäst. Solklar stjärna under den era som snodde åt sig två raka La-Liga titlar och en CL titel. Ingen förtjänar mer respekt och kärlek än nummer 10 Ronaldinho. Gladast och bäst på plan!

Tack Dinho för ALLT och lycka till i AC Milan! (L)
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 03:58
Sherko

jag menar laget vill spela bra och vill visa bra prestation, och han behövdes för att höja lagets moral. jag säger inte att laget skulle dö utan honom, det var hård säsong och barca behövde sina stjärnor på bästa sätt.

det e bara det jag försöker förklara, visst han har varit underbar och hjälpt barca att vinna 2 la liga + 1 cl. han kunde avsluta sitt kapitell i barca på bättre sätt, jag glömmer aldrig hans prestation och hoppas du förstår min åsikt.
Real Madrid Sherko
2008-07-16 03:22
Ämne: Sherko

vi kan int....
Barca_PXM

Hehe nu tycker jag du överdriver lite, det känns som du använder dinho som en ursäkt?

Vad menar du med punkterade lagets vilja? Hoppas du inte menar att lagets vilja ligger hos dinhos humör?
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 03:14
Sherko

vi kan inte vrida tillbaka klockan, du har rätt vi borde önska honom så o jag håller med dig. det mesta e hans fel i princip, han punkterade lagets vilja. barca kunde knappt spela bra i säsongen, med andra ord när barca behövde honom då han vände ryggen.

som sagt hänt e hänt, och han e borta vilket e bra för barca men tråkigt för oss. vi önskade att skulle ändra sig o sköta sitt, men inget liknande hände. jag säger bara fortsätt festa ronaldinho o ragga så många du kan.
Real Madrid Sherko
2008-07-16 02:51
Kollade på videon PILMÀ (Blaugrana en mi corazón) länkade, .....det är ärligt talat sorgligt att han lämnar er.

Men vad kan ni säga förutom, tack för allt och lycka till.

Om det inte vore för Ronaldinho tror jag inte dem flesta talangerna i världen skulle vilja komma till er.

Han lyfte barca så högt det gick.

Förstår inte hur ni kan säga hoppas han misslyckas osv, efter allt han har gjort för er, trots att han inte tränat osv på senaste tiden så borde ni önska honom lycka till och tacka istället....ser att dem flesta gör det, men dem som säger att, hoppas han misslyckas...det är lågt av er.
Barcelona Barcalonawi
2008-07-16 02:40
Adios Ronie.. Du som har skrivit historia för Blaugrana... Dig glömmer vi aldrig R10

Tack för alla sköna stunder du har givit alla culés världen runt.. Tack för alla titlar du hjälpte till att skörda.. Tack för att du fångade världens blickar mot våran club.. Tack för att du tvingade (även) rivalerna att respektera oss.. Tack för alla dina "One Man Show"..

Dig glömmer vi aldrig...

Visca el barca!
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-07-16 02:38
ja är nöjd med dinho försäljningen, äntligen höjde dom snåla jävlarna pengarna lite.

TACK FÖR ALLT DINHO, alltid i mitt hjärta !

Hoppas nu vi värvar Silva + ev hleb. sen är ja nöjd..eller ja är nöjd nu bara VI BEHÅLLER ETOO hur kan man behandla ETOO SOM TRASH?
Barcelona nemo
2008-07-16 02:30
Är det någon som vet ungefär hur mycket Barca har att spendera på nyförvärv?

Om jag räknat rätt ser transfers ut såhär:

UT:
Zambrotta: €9m + €2m
Deco: €10m
Ronaldinho: €21m + €4m
Dos Santos: €6m + €5m

Totalt: €46m + €11m

IN:
Pique: €5m + €2m
Keita: €14m
Caceres: €16,5m
Alves: €29 + €6m

Totalt: €64,5m + €7m

Det är inte så farligt då Barca alltså slösat ca €15m.

Vem tror ni blir vår nästa nyförvärv? Hleb? Henrique?
Barcelona FCB10
2008-07-16 02:10
Palle Kuling....

Du är 19 år ju, så du gillade han sens 97?? :S
Barcelona BlueRed.
2008-07-16 02:00
Jag kommer sitta och vänta på att han ska bytas in när säsongen drar igång... äckligt det känns och veta att han är borta samtidigt som man fortfarande tror att något kan hända så kan kan stanna...
Atlético rawkus
2008-07-16 01:55
Tack for Ronnie, vi skall ta val hand om han.

Vet hur det kanns nar favoriten lamnar - fattar fortf knappt att Shevan ar borta...

mvh/rawkus
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 01:52
A.Gaudi

håller med dig
Annons: