/spanien/barcelona/forum/20811.aspx/spanien/barcelona/forum/20811.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-09 16:50
Hleb är en smart spelare, inte den mest effektive men det kan nog ändras i Barcelona. Och det är väl det vi just nu vill ha. Smarta fotbollsspelare, och han verkar inte heller vara en spelare som gillar att synas och höras utanför planen.

Laporta avgå självmant? Jag tror nog han är starkare som person än så.
Barcelona V ValdeS
2008-07-09 16:41
Jag kan inte tro att Barca värvar sådana bra spelare i år som de gör. HLEB har jag alltid älskat i Arsenal..
Jag hoppas gud han blir klar snart en dröm värvning. Jag kan fortfarande inte fatta att VI värvar sådana bra spelare i år haha :D
Barcelona Rambla
2008-07-09 16:35
Smogen:

Tycker att du överdriver en hel del om Hleb. Mig veterligen så har han inte bråkat i Arsenal eller gnällt i media. Vad The Sun och dylika tidningar skriver ska du nog inte hänga upp dig på. Giovani är ju inte i närheten av Hlebs kunnande och rutin, inte ännu åtminstone.

Det som oroar mest är hans få mål under 3 säsonger i Arsenal. Nu måste spelare som Iniesta och eventuellt Hleb om han nu värvas, stiga fram och bidra med lite målproduktion. Det räcker inte bara med Xavi och Messi som producerar mål från mittfältspositionerna.
Barcelona Smogen
2008-07-09 16:27
Bojan.Messi.Etoo

tror du blandar ihop mittfältaren Hernanes med backen Henrique som sägs ha en muntlig övernskommelse med Barca...
Barcelona Smogen
2008-07-09 16:25
Jag hoppas Hleb blir en succe värvning, men tyvärr tror jag det kommer bli med så många andra värvningar från England och då främst Arsenal, en rejäl jävla flopp.

Tycker det är fullständigt idiotiskt att värva en spelare som (enligt mig), misslyckats ganska ordentligt i Engelska ligan och som dessutom är väldigt ofarlig framför mål.

Dessutom, säger inte Barcelona att man vill värva spelare som passar in bra med de övriga spelarna, som alltid gör ett hårt jobb, och som inte bråkar i media eller med andra spelare. Jag har ju aldrig någonsin träffat Hleb, men vad jag läst passar han (likt Adebayor) inte riktigt in på den beskrivningen. Har ju t.ex. bråkat en del i Arsnenal med både spelare och tränare, samt gjort bråken i media. En Adebayor light kan man säga...

Visst, man ska inte dömma någon på förhand och han kanske kan vara en bra ersättare för Gudhjonsen, men en ersättare för Ronaldinho? Knappast...han är enligt mig inte ens en vettig ersättare till giovanni.

Hade varit mycket bättre att förbättra Giovannis kontrakt, lova honom lite mer spelstil och stuntat i att sälja honom till Tottenham för 6 miljoner, istället köper vi en 27 årig Hleb för 15 + div. andra ersättningar....eh...bra affär?

Sammanfattning, stämmer detta ryktet tycker jag det är sommarens hittils klart sämsta värvning.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-09 16:01
Ämne: Ämne: Är inte....
Tack men jag vett det redan. Men det stog för någon vecka sedan att han var klar, bara läkarundersökning fattades så var han klar.
Barcelona BlueRed
2008-07-09 15:57
Ämne: Är inte Hennanes kla....
*LÄNK

Läs där så ser du hur det går med värvningarna Barca gör.
Barcelona Rambla
2008-07-09 15:46
Giovani, Deco, Thuram, Zambrotta, Edmilson, Eto'o, Ronaldinho, Gudjohnsen, Ezquerro och Oleguer.

Dessa spelare, 10st, ryktas alla bort från klubben. Ja 6st lämnar ju med säkerhet (Thuram och Ezquerro får inte förnyat kontrakt).

Om Hleb värvas så blir han den femte värvningen. Inte kommer klubben att köpa in 5 spelare till för att ersätta alla som lämnar?

Jag har svårt att se det ske, så några canteranos lär ju flyttas upp till a-truppen.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-09 15:46
Är inte Hennanes klar för barca :O?
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-09 15:29
Någon som vet om vi börjar första seriematchen hemma eller borta?
Barcelona Hoshiar
2008-07-09 15:27
Rambla

Tror jag med
Barcelona Dinho, Alves, Messi
2008-07-09 15:25
Ämne: har bara sett honom ....
Håller med dig gaudi mer långskott. Kankse inte framförallt för att stänka upp de riktigt fina kassarna, utan på grund av att försvararna mer att tänka på. I dagsläget vet att det letas instick i princip alla lägen vilket gör det lättare att försvara. Tänk dig messi med ett riktigt vasst skott.... skulle inte vilja vara försvarare då
Barcelona OkkaPokka1
2008-07-09 15:22
Vad man kan tro om Arshavin är väl att antigen stannar han i Zenit eller så kommer han hit till Barcelona.

I tidningarna låter de så i alla fall, Även om de kan vara vinklat eller rent av skitsnack.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-09 15:22
Exclusive:

Nja, tror inte det, speciellt med de nya tröjorna.
Barcelona Unicef
2008-07-09 15:20
om vi nu värvar Hleb o Silva som båda är några av mina absoluta favoriter!!! Hleb e grymt underskattad en spelare som får andra spelare att "Glänsa" löper något grymt utan boll, något vi saknat!Silva kan spela HY VY HMF VMF Framtiden framför sig! med dom värvnngarna skulle jag stå ute med Guddy som 3 Center=)
Barcelona A.Gaudi
2008-07-09 15:16
har bara sett honom i enstaka CL-matcher och lite youtube klipp. men han känns ju som en klassisk barcelona-spelare i sin stil och bollbehandling. det enda som är lite synd är att han saknar målfarligheten genom långskott och nickar men annars tror jag han passar in mkt bra.

det är något som pep annars måste tala mkt med vårt mittfälte om. vi har ju nu ruggigt grymma skyttar på mittfältet och börjar dom bara dra på långskott då och då i matcherna tror jag vi kommer få se flera "drömmål" den kommande säsongen.
Barcelona Rambla
2008-07-09 15:07
Fördelen med en spelare som Hleb, precis som med Iniesta, är att de är multifunktionella, dvs de kan spela på så många olika positioner. Alltså, med Hleb får Pep alternativ att kunna spela honom till vänster på Ronaldinhos plats, han kan låta honom spela som en släpande forward om annat system används. Hleb kan även vara en backup till Messi ute till höger vid behov. Dessutom så klarar han säkert utan problem att spela på det centrala mittfältet.

Så tror jag Pep ser på Hleb.
Barcelona Unicef
2008-07-09 15:03
4-4-2? 3-4-3? vi vet ju inte hur de blir men kan tänka mig Inesta som vy Hleb som vmf med en del plats byten i ett 4-3-3...
Barcelona A.Gaudi
2008-07-09 15:00
säsongen är lång och han kommer få speltid. det är ju inte ens spikat hur peps lag kommer se ut så det är svårt att säga vart hans primära roll kommer vara. men hleb är en grym fotbollsspelare och han lär bli nyttig. minns förra säsongen blev det ju lite stressigt på mitten när deco var skadad och vi då saknade bänkalternativ.
Villarreal Platero
2008-07-09 14:59
BlueRed//

tack ;)
Barcelona BlueRed
2008-07-09 14:58
Ämne: en kort fråga. om hl....Ronaldinhos plats. Det är i alla fall vad dem flesta här inne tror, men vi vet inte hur Guardiola tänker, än :).

EDIT; Han ska ersätta Ronaldinho (Om han lämnar dvs), så förmodligen så blir det hans position Hleb tar över också då, men som sagt, vi vet inte hur Guardiola tänker ställa upp laget,än.
Villarreal Platero
2008-07-09 14:56
en kort fråga. om hleb värvades vart skulle han spela då?
yaya eller någon annan behövs defensivt och hleb kommer knappast peta xavi eller iniesta på mittfältet.
Barcelona BlueRed
2008-07-09 14:56
Ämne: betyder det här att ....
Det sista jag hört från det är att Barcelona helt enkelt inte vill betala så mycket pengar för Arshavin som hans nuvarande klubb vill ha.
Barcelona Evička
2008-07-09 14:55
De nada :)
Barcelona A.Gaudi
2008-07-09 14:55
betyder det här att det inte blir någon arshavin? ( :( )
Barcelona BlueRed
2008-07-09 14:51
Ämne: Du är medlem så läng....
Ok, perfekt.

Tack igen (igen) :).
Barcelona Evička
2008-07-09 14:50
Du är medlem så länge du betalar din avgift. Du behöver inte ansöka på nytt varje år. Som sagt, så kan man ordna det så att klubben drar medlemsavgiften automatiskt varje år, så behöver man egentligen inte tänka på det alls. Man får ett brev hem med en webb-länk där man ska gå in och bekräfta att det är ok. Det är det hela.
Barcelona BlueRed
2008-07-09 14:45
Ämne: Jodå, och du får 20%....
Då är det definitivt värt det, en sista fråga, hur länge är man medlem? Får man "söka" om varje år eller är det bara en gång så är du medlem tills du själv väljer att avbryta?
Barcelona Evička
2008-07-09 14:42
Jodå, och du får 20% på vissa matchbiljetter, 5% på stormatcher och kan boka i förväg för hela säsongen, så det finns fördelar. Lite rabatt i shopen har du också och du får gå gratis på Stadion-turen och muséet.
Barcelona BlueRed
2008-07-09 14:40
Ämne: Lite mindre, det bru....Inte så farligt ändå.. jag är inte bra på matte men 1200 som du fick betala är väll 100kr i månaden, I sånna fall är det värt det, tycker jag.

Tack igen :), dags och bli medlem nu då när man är 18 :).
Annons: