/spanien/barcelona/forum/20805.aspx/spanien/barcelona/forum/20805.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB10
2008-07-16 15:45
nemo

Det är Camp Nou där stora FCB ligger, tror det iallafall, brevid kontorerna. gå runt o fråga så guidar dem dig till den ;)
Barcelona A.Gaudi
2008-07-16 15:36
Jag tror henry kommer att vakna på riktigt den här säsongen. han blir nog riktigt jävla bra och pep har ju själv sagt att han kommer vara vital för laget.

annars hoppas jag mer på ett 4-4-2 än ett 4-3-3. efter förra säsongen litar jag inte på 4-3-3 längre. helst ser jag en varierande formation, förut var ju barca som många tränare sa "de mest lättlästa i spanska ligan".
Barcelona R_10_ME
2008-07-16 15:33
bra att vi möter madrid hemma först... längtar som fan och den här gången kommer vi vinna över dom.. Numancia borta i premiär låter bra

visca el barca
Barcelona Smacked
2008-07-16 15:29
Ämne: här har vi spelshema....
Är det officiellt?:O Haha vilka feta matcher!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-07-16 15:27
Men vafan, förra året så fick vi nästan likadan spelschema där vi mötte Valencia, Sevilla och Madrid i rad. Nu är det tydligen samma sak i år. Hm?
Barcelona nemo
2008-07-16 15:27
@Gabriel: Om Ronaldinho gick till Man C skulle han få 15% av kostnaden, dvs ca €5m.
Nu kommer Barca få €21 + €4m och det skiljer endast €2m mellan buden då Ronaldinho avsade sina 15% i och med att han gick till Milan.

Så ta reda på fakta innan du snackar om att Man C lade fram ett mycket större bud.
Barcelona DM1982
2008-07-16 15:22
Ämne: Ämne: Messih/....
Har för mig att Camp Nou har de största måtten av de olika arenorna som man får använda. Arsenal har tvärto, de har de minsta måtten. Det hela beror på vilken slags fotboll man vill spela, man får diffa lite med måtten.
Barcelona Unicef
2008-07-16 15:20
Real får möta lagen veckan efter vi spelat mot dom...
El Toro Loco
2008-07-16 15:18
@Gabriel

Så ja lillen. Den där "äckliga klubben" kommer ta väl hand om din gamla älskling. Såså..köp Adebayor eller nåt ;)
Barcelona FCB :)
2008-07-16 15:16
Eto'o ska ingenstans! Skulle han dra till Valencia räknar jag med Villa som ersättare. Nej, Eto'o stannar och vi köper Silva, jösses vilket lag vi har då :)
Barcelona Bojan#27
2008-07-16 15:15
här har vi spelshemat!!!!!!!! kolla in matcherna omgång 13,14,15,16.
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-07-16 15:13
välkommen hleb!
Barcelona ooggyy
2008-07-16 15:12
Först går Ronaldinho för en (om än i hans fall acceptabel) struntsumma, och nu skriver Valencia att de skulle få lös Eto'o för 25 mille? Han är värd nästan det dubbla. Inget genidrag att gå ut och säga "vi vill inte ha den här spelaren", det ger en inte direkt övertaget i framtida diskussioner.
Barcelona Gabriel
2008-07-16 15:09
Fy fan för att man måste se Ronaldinho i den äckliga klubben nu, dessutom till det priset. Man C betalade mycket mer och ändå säljer man honom till Milan för att "göra honom en tjänst". Fuck that säger jag. Visst, vill han gå till Milan fine. Men då får dom fan pay up. Laporta o txiki är riktigt dåliga förhandlare men det visste vi redan innan detta. Man borde ha gjort som Del Nido gjorde med Alves.

Dessutom, vafan ler Laporta så äckligt för på den videon som finns på elmundodeportivo? Man äcklas ju för fan!
Barcelona nemo
2008-07-16 15:07
Någon som vet vilken byggnad det är, där spelarna tar en bild vid det stora FCB märket?
Barcelona Rambla
2008-07-16 14:55
Ämne: Messih//

ställ up....
Haha, kul du. Planen är inte större än någon annan topparena i Europa, 105x68 m. Du förstår, linjerna är inte dragna just där gräsmattan tar slut.
Barcelona BlueRed.
2008-07-16 14:55
Lite nytt om Ronaldinho. Om ni inte har sett det innan. *Länk
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-16 14:44
Ämne: Messih//

ställ up....
men man kan köra så
pyuol-caceras-abidal
yaya
dani-xavi-keita
messi-henry-iniesta eller eto´o om han inte lämnar

yaya kan var mer defensiv han kanske gå upp max 2/3 delar av planen?
del_piero_91
2008-07-16 14:41
Messih//

ställ upp med tre backslinje ni, då kommer barca sluta på 10 plats, med tanke på eran stora plan...
Barcelona nemo
2008-07-16 14:34
Rambla vet du var den byggnaden ligger? Där alla spelare tar fotograferingen vid klubbmärket. Ska åka till ner till Barca nästa vecka och tänkte ta liknande bild :D

Se länktips, vi möter Numancia i första omgången. El Clasico spelas den 14 december.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-16 14:32
Jävligt gött!

Vi får väl se om Hleb gör bra ifrån sig =)
Barcelona Rambla
2008-07-16 14:23
Hleb vid den tradtionella fotograferingen vid klubbmärket utanför Camp Nou. ;)

Benvingut Aliaksandr!
Barcelona GLB
2008-07-16 14:14
Det känns som att Ronaldinho och Barcelona har fått ett värdigt avslut på ett, för båda parter, mycket givande samarbete.
Att klubben förlorar ett par miljoner jämfört med vad man hade fått av Man City känns mindre viktigt. Med tanke på allt Ronnie har gjort för klubben skulle det kännas väldigt sniket om man börjar bråka vid en övergång. Självklart ska man försöka tillgodose hans vilja. I själva verket skiljer det bara 2 miljoner på buden (32-15% är typ 27) så man behöver inte vara särskilt deppad över det. Sen känns det under både Barcelonas och Ronaldinhos värdighet att han ska spela i en halvkass "köpeklubb".
Jag hoppas verkligen att Ronaldinho får en nytändning så att vi får möjligheten att njuta av hans magi igen och att Barcelona kan hitta tillbaka till den spelglädje man hade då man vann dubbeln.
Barcelona Jugador
2008-07-16 14:13
Kommmer tillbaka efter 1 veckas resa och läser att Ronaldinho är klar för Milan. Riktigt jäkla tråkigt men samtidigt väntat ändå. Känns lite tomt på ett sätt, han är min största idol så...

Får önska honom ett stort Lycka till i Milan och tacka för allt, han glömms aldrig!
Barcelona Gaucho_10
2008-07-16 13:54
Messih

Ser hellre Hleb på Keitas plats, ifall nu Toure blir skadad så har vi iaf Keita

Man måste också komma att om man kör med 3 backar så kommer det att bli farligt när andra laget kontrar, och vi har sett hur Barca agerar då, får väl hoppas på att Pep lyckas med att fixa ihop laget

Precis , 4 backar is da shit haha
Jag hoppas att man behåller eto'o och köper Silva, då har vi ett jävligt bra lag, i klass med 04/05 laget

Ser hellre att vi kör med 2 anfallare, så får messi en friare roll bakom Henry och Eto'o
Barcelona BarcaMatte.
2008-07-16 13:53
Tre backs linje i Barca, Nej tack enligt mig. Det ska vara 4a backar det funkar bäst.
Barcelona Dizzy
2008-07-16 13:48
Messih!

Riktigt bra startelva!
Barcelona barcadinho
2008-07-16 13:36
Allt är klart nu och det känns inte lika tungt idag (den deppiga kvällen hade jag föreigår).
Vi tittar framåt nu istället och det blir som det blir med honom i Milan. Jag tänker inte önska lycka till till klubben Milan eftersom jag gillar de inte. Jag har en annan favorit klubb där. Ronaldinho är nu en konkurrent (inte en fiende!!).

Tack för en av de absolut bästa tider som jag har upplevt som en culé och som en fotbollsälskare. De minnen kommer ingen ta ifrån mig, men jag har också andra goda minnen från andra tider och spelare.
Jag hoppas att få såna nya goda minnen så snart som möjligt. Jag och alla andra barcafans.

Jag har stora förhoppningar nu på Messi. Han kan konster han med. Han är lite äldre nu och har fått mer erfarenhet som en människa och som en spelare. Jag ser framemot att se honom erövra europa som världens bästa spelare. Han var inte långt ifrån redan förut.
Sen har vi börjat få en intressant trupp, kankse utan färdig köpta galacticos, men några av de nya kommer kanske bli så i framtiden.

Hleb är en mycket bra värvning till det smala mittfältet. Jag räknar med en till.

Vi kommer kanske att se ut som Real i de sista två säsongerna. Inga supersuper galacticos, men ett mycket starkt och balanserat lag. Marängerna har fått nya idoler som Sneijder och Ramos. Vi kommer få också nya såna.

Etoo till Valencia - svårt att tro. Lejonet i så fall vill följa R10 spår och välja ett absolut topplag. Så brukar det vara bland stjärnorna (innan de blir för gamla).

Messi nr 10 ? Löjligt tycker jag. Han är ju vårt nr 19 och med all respekt.

Ha en bra dag.
Barcelona BarcaMatte.
2008-07-16 13:31
Verkar som Hleb är klar för Barca nu. Iaf nära. Kolla länktipset.
Barcelona Messih!
2008-07-16 13:25
--Puyol-Caceras-abidal--
Alves--Xavi--yaya--keita
---Messi-Etoo-Iniesta---

Är nog den formation där vi får med de flesta :P
Skrev en djävla uppsats men den försvann när ja tröck på skicka. Orkar inte skriva om allt :)

Hoppas på mer skott utifrån nu, alves,yaya,keita,xavi kan alla skjuta ;)
Keita får praktisttaget agera ytterback ;)

Finns nog plats för silva även om hleb är klar, om man tänker på alla skador vi brukar få :|
Annons: