/spanien/barcelona/forum/20804.aspx/spanien/barcelona/forum/20804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-16 23:04
Känns redan konstigt nu när Ronaldinho är borta, min favoritspelare och kommer alltid vara det vad han än har gjort eller kommer göra.

Tack Ronaldinho för allt! Verkligen..

Även skönt att Hleb snart är klar! En grym spelare som jag alltid har velat se i Barcelona.
Barcelona Tibidabo
2008-07-16 23:02
Ny säsong, ny era, känns riktigt kul!
Hoppas det går bra för Ronnie i italien, och att Etoo stannar.

Nu kör vi!
MesQueUnClub!
Barcelona Koeman_4
2008-07-16 22:50
Ämne: Hejsan alla Barca fa....
ok, då vet vi.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2008-07-16 22:38
Hejsan alla Barca fan..

Jag var nu för två dagar sedan på Camp Nou sedan jag varit på turnering i Spanien med mitt fotbollslag. Jag kan säga att det var en underbar arena sett med mina ögon fast när man stod där högst uppe så ser det inte alls ut som på tv.. På tv ser spelarna ut som myror men man såg personer som stod där nere ganska bra..

Med dessa ord ska ni inte tro att jag är Barca fan för jag spottade på gräset lite här o där när inte vakterna tittade (haha)....

Sedan till omklädningsrummen:
Dom var rätt så fula (seriöst). Om jag jämfr med bernabeú och San Siro så var detta ingenting om jag ska va helt ärlig. Färgen på skåpen hade gått bort samma med väggen och det var ganska ful mark (sliten) så jag blev ganska besviken där :D..

Men ännu en gång en underbar arena annars. Synd att man bara inte fick sitta på bänken som på Bernabeú
Barcelona Barcelona #7
2008-07-16 22:19
Jag känner personer som hejar på Barcelona för att Ronaldinho spelade här och nu hejar dom på Milan.
Jag kommer vara trogen Barcelona-fan hela mitt liv, Har hela tiden hejat på Barcelona.

FC Barcelona :D
Barcelona Lujàn
2008-07-16 22:18
Tack Ronaldinho, och lycka till!
Barcelona FCB-messi
2008-07-16 22:12
barcadinho
Det jag menade var att jag vill att han ska lämmna. Sen att pep tycker tvärt emot kan jag inte ändra på.
Villarreal Le Bob
2008-07-16 22:08
Hleb skall användas centralt precis bakom anfallare. I den positionen är han äckligt, äckligt, ääääckligt grym att kolla på. På vänsterkanten i Arsenal föll han tyvärr bort alltför ofta...kanske ändras i Barca dock, vem vet.
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-16 22:07
Ämne: Känns som jag kommer....
moe
håller helt med dig kunde aldrig föreställa mig ronnie i nån annan tröja. Men sånt e fotboll och du kan inte göra nåt längre det är bara att tänka positivt som gäller

ElRaval
håller med dig det är många som kommer byta klubb men hos mig stannar barca tills ja dör

Lycka till ronnie men nu gäller det att vara positiv i framtiden
Barcelona barcadinho
2008-07-16 21:53
Shi/

Mest som vänster mittfältare och kanske ibland som vänster anfallare. Han är en högerfotad, men har en väldigt bra vänsterfot (Jag vågar säga att han har en bättre vänsterfot än Iniesta och Xavi).

FCB-messi/
Ut med Marquez? Du har missat kanske vad Pep tycker om honom.

ElRaval/
Vi kommer att förlora några fans till Milan. Jag är säker på det. Unga fans. Jag har träffat själv unga som slutade heja på Man U och flyttat till Real när Beckhamn flyttade.
Men det kvitter väl.
Real Madrid Shi
2008-07-16 21:43
Var är det tänkt att Hleb skall spela i dagens Barcelona? Det var en del tveksamma åsikter till en värvning av Hleb innan men hur ser ni på det nu?
Barcelona barcadinho
2008-07-16 21:35
Tycker ni att han ser glad ut på filmen?
Visst är han trött efter allt, men ändå.

Varför har han solglassögon hela tiden, tom inne i bilen?
Barcelona ElRaval
2008-07-16 21:32
haha.. snart får vi se vilka som är fans av BARCA eller RONALDINHO..
Vi har ju som bekant en hel del fans pga Ronaldinho.. Jag skulle inte förvåna mig om dessa "byter" till Milan nu.... :)

känns förjävla sjukt tråkigt att han lämnar förresten.. Om han kommer tillbaka i form kommer jag aldrig förlåta Pep!

Fan vilken mardröm att se Milan storspela i ligan o Champions League med VÅR Ronaldinho i spetsen..
Barcelona FCB-messi
2008-07-16 21:30
Skönt att Hleb har värvats! Nu väntar jag bara på t.neves och Henrique skall värvas och ut med guddy och marquez.Henrique skal man använda första halvåret så man har 4 mittbackar och sedan när milito kommer tilbaka så lånas han ut.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 21:23
det e bäst för barca att ronaldinho stack, skönt för klubbens situation. nu kan barca börja om och satsa på nytt lag, vi behöver inte en ronaldinho som kör på sin race. laget e FÖRE individen och så ska det vara.
Barcelona Smogen
2008-07-16 21:21
Jag är helt övertygad att om Milan bara använder Ronaldinho på rätt sätt kommer han vara en succe. Vi kommer återigen få se fantastiska finter på sportsändningarna i Milan tröjan. Men det kommer nog dröja Ca 5-6 månader innan han kommer igång, och jag tror han kommer göra som hos oss. Han kommer vara sagolik i Ca 2 säsonger, sen kommer han sakta tröttna och spela sämre igen.

Skit samma, orkar inte gråta över denna spillda mjölken längre, hoppas istället att Etoó stannar och att vi värvar en bra, ung lovande offensiv spelare till. Helst D.Silva annars Thiago Neves.

Barcelona Messih!
2008-07-16 21:18
Om jag vore Milan fan skulle jag se köpet av ronaldinho, som vårat köp av henry.
Potentialen finns garanterat där.
Frågan är bara om den kommer komma ut.
Henry var ju ändå i bättre form än vad Ronaldinho är.
Kan ju gå som tex RVN, med real, där folk skratta åt att dom, men han leveread över förväntan tillochmed :)
Eller så blir det ja... som henry här :P
Jag tror faktist ronaldinho kommer att bli fantastisk igen.
En sak ja blir lite små irriterad över är alla som
verkar tro att ronaldinho frälst barca, han har gjort det, men det var även barca som gjorde honom till världensbästa spelare, det går åt båda hållen liksom.
Tycker det minsta Ronaldinho kunde ha gjort, är att ta farväl av fansen iaf, inte bara ta första planet bort och säga "äntligen i milan".
Lite små irriterande faktist, han verkar ju själv även tro att det bara var han som hjälpte barca och inte även viceversa.
När en Ikon av ett lag byter klub, borde han ha hyffs nog att ta farväl av fansen som stöttat honom, kolla bara på Henry och Alves, exemplariska.
Tack för allt Ronaldinho, och lycka till i milan, hoppas inte vodka flaskan är lika lockande där.
Barcelona FCB10
2008-07-16 21:12
Jag vet att dem har en anledning att vara så glada eftersom du inte har vunnit nåt det här året.

faktist, de påminde mig PRECIS som Henry när han kom till Barca förra året, Barca hade vunnit CL men året efter inte nåt alls. Och nu samma med Milan, en stor stjärna kommer med skyhöga förväntningar (precis som vi hade med Henry) och Milan vann CL året innan...
Barcelona Messi(as)
2008-07-16 21:11
Tack Ronaldinho för alla åren och alla titlar.
Kommer aldrig glömma dina insatser i Barca..

frisparksmålet som du sätter efter 8(?) försök, cykelsparken mot villarreal, målet mot milan med vänstern, klacken, en två fotare vi dödliga bara kan drömma om, den där sulfinten som skickade mig till korv gubben hemma i tv soffan, din uppvisning mot real på borta plan, samba dansen och målet mot chelsea helt sjukt.. finns så sjukt mycket mer men jag klarar inte av att skriva mer :(
Ganska otroligt hur mycket den killen har påverkat en i livet jag känner inte ens killen..

Damn kommer sakna Ronaldinho sjukt mycket, känns otroligt att han nu har lämnat men jag hoppas att han kommer tillbaka till hans storform. En sådan spelare är värd att titta på i vilket lag han än spelare i.
Jag hoppas det inte går lika utför som Ronaldo i Milan för vår (i hjärtat) Ronaldinho.

Förresten vem tror ni kommer få Hans tröja? Messi hoppas jag allt annat är ju katastrof?!

Lycka till Dinho!!!
Barcelona Abbe_
2008-07-16 21:02
Rambla

Precis, de har nog inte tänkt på att det är 2008 års Ronaldinho de värvar och inte 2005 års upplagan. Förr eller senare så märker de väl det :-).

Barcelona Rambla
2008-07-16 21:02
Ämne: FCB10

Dem har vär....
Självklart ska de fira det. Själv tycker jag det är skithäftigt att se sådana scener och glädje hos fansen. ;)

Det är bara synd om han inte lever upp till de förväntningarna, vilket jag också tror han får väldigt svårt till. Han är i sämre form än vad folk tycks tro. Det räcker knappast med några veckors försäsongsträning.
Sancho (AC Milan)
2008-07-16 21:01
FCB10

Hahaha... du ar for rolig.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-16 20:59
FCB10

Dem har värvat en storspelare varför ska dem inte fira det?
Barcelona Rambla
2008-07-16 20:58
Abbe_:

Jag antar att de fansen knappast har varit med på hans barrundor i Barcelona de närmaste två åren. :)
Barcelona Abbe_
2008-07-16 20:55
FCB10

Han valde nog den pösigare varianten av tröja för att dölja hans något för stora mage ;-).
Barcelona FCB10
2008-07-16 20:52
snacka om glada fans i Milan!! som dem skulle ha vunnit CL :P
Barcelona Rambla
2008-07-16 20:51
Ciao-V:

Japp, det är bra jobbat. Om vi nu för en stund glömmer bort sorgen över att Ronaldinho lämnat, så måste vi culés faktiskt medge att Pep har gjort precis allting rätt tills nu.

Han vill städa ut allt det som har varit dåligt de två senaste säsongerna. Storstjärnorna som varit loja, omotiverade och helt ur form. Det var rätt tid att låta Deco, Ronaldinho gå. Även om jag inte håller med om att Eto'o ska lämna, så förstår jag Peps tanke bakom det. Hen vill inte ta över Rijkaards lag och dennes nyckelspelare. Han vill bygga sitt eget lag genom ta in nya unga, hungriga och framför allt rörliga spelare som inte är rädda för att springa utan boll vid fötterna. Spelare som är beredda att offra sig för sina lakamrater.

Jag ser verkligen fram emot denna säsong. Pep verkar veta vad han gör.
Barcelona Dizzy
2008-07-16 20:47
Rambla

Ok tack då vet jag det:)
Barcelona Ciao-V
2008-07-16 20:45
Det har varit tyst om Henrique. Han borde vara nästa man att presentera. Det blir kanske imorgon.
Jag antar att han under tiden, ägnar sig åt att lära känna staden(inte klubbarna dock, hoppas jag:-)).

Det verkar som om det har varit angeläget att få Hleb att skriva på och preseneta honom så att han kan träna med truppen imorgon. Bra gjort.
Barcelona Rambla
2008-07-16 20:40
Välkommen, på katalanska. ;)
Annons: