/spanien/barcelona/forum/20803.aspx/spanien/barcelona/forum/20803.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca_PXM
2008-07-17 00:32
Shi

ok jag missförståd dig men jag har lite svårt förklara varför han inte fick det, men det beror säkert på att hans relation till klubben allmänt och speciellt klubbledningen har försämrats på flera sätt. jag kan ha fel, men jag kan bara tänka mig så.
Barcelona Barca Barca
2008-07-17 00:27
Shi//

Jag förstår inte vad du försöker komma fram till, eller är det bara sarkasm?

Snälla min vänn, kom inte in hit o försöka övertala oss om att utan Ronaldinho hade vi varit "gud vet vart". En sak är säker och jag vet inte hur du tolkar fotbollen, men Ronaldinho är ingenting utan oss och som du nämner skulle vi aldrig nått dom framgångarna utan honom. I fotbollen spelar båda sidorna stor roll, om du inte har hört det ordspråket förut så plugga in det varje natt innan du lägger dig, "En för alla, alla för en". Ingen vet hur det hade slutat för hjälten, Ronaldinho om han hade istället valt Man U eller vilken annan klubb som helst, men jag har facit i hand, den säger, Ronaldinho vann ligan 2 gånger, CL en gång, framröstad till världens bästa spelare 2 gånger och hann göra bort sig innan han lämnade. Alltså hans bästa tid var i rödblåa färgerna, tvekar oerhört ifall han kommer göra den dundersuccen i Milan. Enkel slutsats, vi har mycket att tacka för vilket Laporta har gjort, nu är det hans tur att tacka den klubben han själv vet tog honom till toppen av sin karriär.
Real Madrid Shi
2008-07-17 00:23
Barca_PXM

Kompis vad yrar du om? Jag vet vad Ronaldinho har gjort och jag vet vilken börda han har ansets vara senaste tiden och det är inte det jag snackar om utan jag snackar om hur man inte kunde ge honom ett värdigare slut än att han tvingas befläckas och ta bakdörren ut ur FC Barcelona.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-17 00:20
Shi

det e sant att ronaldinho gjort massa tjänster för barca, men barca har också erbjöd honom status, pengar, förmåner osv. det stämmer att båda barca och ronaldinho gjorde varandra enorma tjänster för att nå toppen, men det e INTE ABSOLUT INTE rijkards/Laportas fel att ronaldinho skiter i laget.

vad vet du av PINSAM HANDLING?????????????

vad ska laporta göra?
sitta som barnvakt för ronaldinho?
eller binda fast ronaldinho med ett stolpe för att hindra honom från fester?????

att gå o festa minst 48 h innan en match, eller inte gå till träningen eller gå till träningen BAKIS.

vad KALLAR du det?
pinsam handling?
dålig respekt?
oproffsit beteende?
vad har du för förslag att säga?

om zidane går till träningen bakis?
eller om figo inte går till träningen?
eller raul festar o festar och skiter i real madrid?
har du insett vad barca gick genom med ronaldinho sist?

snälla om du ska svara på de frågor så svara ärligt!
Real Madrid Shi
2008-07-17 00:08
Ämne: FCB10:
Jag menar in....
Messih!

Klubben som gjorde han till världens bästa spelare? Ronaldinho under den perioden hade lyckats i Gefle också.

Den som skall tackas här är Ronaldinho för utan honom är det bara gud som vet vart ni hade varit, han tog er till en helt annan nivå både spelmässigt och komersiellt.

Att sagan om Ronaldinho tar slut såhär är ännu en pinsam handling av ledningen, tyvärr.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-17 00:06
men skulle inte Laporta avgå ??
Barcelona oocb
2008-07-17 00:05
barca_pxm: och tjockisen ronaldo
Barcelona Messih!
2008-07-16 23:57
FCB10:
Jag menar inte en avslutnings match.
Utan att han faktist håller en presskonferans och tackar fansen och klubben som gjorde han till världensbästa spelare.
Några känslor måste han iaf ha för klubben tycker man.
Jag är besviken iaf.
Tycker att fansen förtjänade ett "hej då, trevligt att spelat för er" :)
Han dyker inte upp när han ska, och lämnar med första flyget till milan, folk som praktisttaget avgudat honom förtjänar mer respect än så, min personliga åsikt iaf.

Lite bitter får man vara
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 23:56
milan har nu brasse trio, ronaldinho, kaka, pato
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 23:52
Valdés

jag håller med dig helt, ronaldinho fyllde på allt som saknades o till slut 2 la liga + 1 cl, men det känns trist att han avslutar sitt kapitell i barca på det sättet. men man kan inte göra mycket mer än att hoppas på ny framgångsrik säsong.
Barcelona Valdés
2008-07-16 23:41
Barcelona var nere på nio när Ronaldinho värvades, och jag är så otroligt glad för att han valde oss. Redan andra året spelade han hem ligan, ingenting tycktes omöjligt – varje match var en fest för ögonen. Glädjen smittade av sig inte bara till medspelarna utan också till oss bakom tv-apparaterna. Det är så mycket man aldrig kommer att glömma men speciellt kul var det att på Camp Nou få se honom ”leka” med med Nesta och Terry, han dominerade dessa matcher fullständigt..... för att inte tala om det klassiska mötet mot Real Madrid för lite mer än två år sedan.

Då fanns det inga gränser för hur bra han kunde spela.

Säsongen 06/07 var han värdelös med Ronaldinho-mått mätt men trots det höll han hög klass och såg till att vi tog oss vidare till åttondelsfinal i CL och in i det sista ledde ligan. I år har han varit skadad och fått begränsat med speltid (men i så gott som samtliga de matcher som han spelat tillsammans med ex Henry tycker jag att han varit bättre än denna).

Kraven blev stora, kanske för stora. Precis som många andra stjärnor tror jag att han behöver en ”barnvakt” för att inte bli självdestruktiv och så länge Sandro Rosell fanns kvar i klubben fanns det någon som förstod att vara just det.

Jag är fruktansvärt kritisk mot klubbens sätt att hänga ut sina spelare i media. Pep har mycket kvar att lära, han fortsätter en tradition som är på sandlådenivå. Man har återigen visat Messi och övriga hur ockå de kan komma att behandlas och frågan är hur detta påverkar motivation och kärleken till klubben på lång och kort sikt.

Jag önskar Ronaldinho all lycka till och hoppas att han återfår sin glädje till fotbollen för det finns få som förtjänar det mer.
Barcelona Smogen
2008-07-16 23:41
Bojan.Messi.Etoo

Så länge Laporta är president är chansen otroligt liten till att Aguero ska komma till oss.

Ledningen satsar hellre på egen talangutveckling. Vill att Barcas unga spelare ska känna att man helst flyttar upp spelare från ungdomsleden, inte köper spelare utifrån. Jag tror det är en bra strategi i längden, men ibland svider den lite. :)
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-07-16 23:40
Grabbar glöm aldrig 19 november 2005, sitter djupt inne i hjärtat!
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-16 23:39
Bojan.Messi.Etoo

Ok, 100% chans att han inte spelar för någon annan klubb i Spanien utom Atlético. Läs senaste artikeln...
Barcelona Smogen
2008-07-16 23:38
| IKER | CASILLAS |

Vi vet, men kolla länktipset,
det finns ju en anledning till att man snart kommer totalrenovera hela arenan. När det är klart kommer den förmodligen slå alla andra arenor i världen på fingrarna.
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-16 23:34
Vi borde värva Agüero utan tvekan.
Axl
2008-07-16 23:22
Kimmpa_fcb//

Han är klar!
Barcelona FCB10
2008-07-16 23:17
Barca planerar Ronaldinho's farväl när Joan Gampper spelas, så tro inte bara nu att han säger "äntligen Milan"...
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 23:11
i första hand det e viktigare för barca att köpa silva som spelar anfallare samt ersätter ronaldinhos roll i offensiven, han har teknik, skott osv. det e viktigt på sidan om att ha henrique, och det e mycket bra att ha thiago neves som kan göra väldigt bra framgång i barca.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-16 23:04
Känns redan konstigt nu när Ronaldinho är borta, min favoritspelare och kommer alltid vara det vad han än har gjort eller kommer göra.

Tack Ronaldinho för allt! Verkligen..

Även skönt att Hleb snart är klar! En grym spelare som jag alltid har velat se i Barcelona.
Barcelona Tibidabo
2008-07-16 23:02
Ny säsong, ny era, känns riktigt kul!
Hoppas det går bra för Ronnie i italien, och att Etoo stannar.

Nu kör vi!
MesQueUnClub!
Barcelona Koeman_4
2008-07-16 22:50
Ämne: Hejsan alla Barca fa....
ok, då vet vi.
Real Madrid | IKER | CASILLAS |
2008-07-16 22:38
Hejsan alla Barca fan..

Jag var nu för två dagar sedan på Camp Nou sedan jag varit på turnering i Spanien med mitt fotbollslag. Jag kan säga att det var en underbar arena sett med mina ögon fast när man stod där högst uppe så ser det inte alls ut som på tv.. På tv ser spelarna ut som myror men man såg personer som stod där nere ganska bra..

Med dessa ord ska ni inte tro att jag är Barca fan för jag spottade på gräset lite här o där när inte vakterna tittade (haha)....

Sedan till omklädningsrummen:
Dom var rätt så fula (seriöst). Om jag jämfr med bernabeú och San Siro så var detta ingenting om jag ska va helt ärlig. Färgen på skåpen hade gått bort samma med väggen och det var ganska ful mark (sliten) så jag blev ganska besviken där :D..

Men ännu en gång en underbar arena annars. Synd att man bara inte fick sitta på bänken som på Bernabeú
Barcelona Barcelona #7
2008-07-16 22:19
Jag känner personer som hejar på Barcelona för att Ronaldinho spelade här och nu hejar dom på Milan.
Jag kommer vara trogen Barcelona-fan hela mitt liv, Har hela tiden hejat på Barcelona.

FC Barcelona :D
Barcelona Lujàn
2008-07-16 22:18
Tack Ronaldinho, och lycka till!
Barcelona FCB-messi
2008-07-16 22:12
barcadinho
Det jag menade var att jag vill att han ska lämmna. Sen att pep tycker tvärt emot kan jag inte ändra på.
Villarreal Le Bob
2008-07-16 22:08
Hleb skall användas centralt precis bakom anfallare. I den positionen är han äckligt, äckligt, ääääckligt grym att kolla på. På vänsterkanten i Arsenal föll han tyvärr bort alltför ofta...kanske ändras i Barca dock, vem vet.
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-16 22:07
Ämne: Känns som jag kommer....
moe
håller helt med dig kunde aldrig föreställa mig ronnie i nån annan tröja. Men sånt e fotboll och du kan inte göra nåt längre det är bara att tänka positivt som gäller

ElRaval
håller med dig det är många som kommer byta klubb men hos mig stannar barca tills ja dör

Lycka till ronnie men nu gäller det att vara positiv i framtiden
Barcelona barcadinho
2008-07-16 21:53
Shi/

Mest som vänster mittfältare och kanske ibland som vänster anfallare. Han är en högerfotad, men har en väldigt bra vänsterfot (Jag vågar säga att han har en bättre vänsterfot än Iniesta och Xavi).

FCB-messi/
Ut med Marquez? Du har missat kanske vad Pep tycker om honom.

ElRaval/
Vi kommer att förlora några fans till Milan. Jag är säker på det. Unga fans. Jag har träffat själv unga som slutade heja på Man U och flyttat till Real när Beckhamn flyttade.
Men det kvitter väl.
Real Madrid Shi
2008-07-16 21:43
Var är det tänkt att Hleb skall spela i dagens Barcelona? Det var en del tveksamma åsikter till en värvning av Hleb innan men hur ser ni på det nu?
Annons: