/spanien/barcelona/forum/20802.aspx/spanien/barcelona/forum/20802.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-18 22:06
Rambla:

Jo, verkligen. Men vad finns det för alternativ? Adebayor flörtar med oss och Milan. Men med största sannolikhet stannar han nog i Arsenal. Och vad är syftet med att ha en till anfallare i truppen? En målspruta eller en som kan gå in och göra ett bra jobb då och då?

Jag har en favorit i Berbatov. En Hristo Stoichkov förutom allt prat vid sidan av planen :-)

I sina bästa stunder är han hur bra som helst, en dålig Berbatov är precis som en p7-spelare. Går och lunkr på mittplan.
Barcelona Rambla
2008-07-18 22:02
PILMA:

Kul, jag länkade till samma bilder några rader ner. Känns lite överflödigt dubbellänka, eller?

Heywood:

Det räcker absolut inte med Henry. Går han sönder så står vi där med Bojan, eventuellt en släpande Hleb. Detta förutsatt att Samu lämnar. Fast om Samu lämnar så köps garanterat en ersättare in. Problemet är att Txiki och Ingla lade ner alldeles för mycket tid på Adebayor, de borde ha dragit sig ur förhandlingarna mycket tidigare. Dåligt skött.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-18 21:56
Bilder från tränning, vet ej om det är dagens eller! Länken.

Förresten om ni inte visste så kommer Eto'o Dani Alves och Keita imorn 18/07/08(Lördag) hem i Katalunya. enligt officiella hemsidan.
2008-07-18 21:41
Klubben verkar inte vilja ha Arshavin annars hade vi redan haft honom. Det är nog inte spelartypen Arshavin vi behöver just nu. Hleb är mångsidig och bäst centralt. Vi skulle behöva en striker eller klarar Henry en säsong?
Barcelona SaM__-
2008-07-18 21:37
Ämne: Henk Ten Cate - El M....Klart han ska få åka på OS om han så gärna vill det. För det första så ska Barca klara av ett kval med eller utan Messi, annars har man ingenting i CL och göra.

Sedan det här med skador är ju bara löjligt att vara orolig för. Ska det komma så kommer det, kommer det i OS så är det så, annars kanske den kommer i CL kvalet? Eller så kommer inte den så kallade "Messi" skadan alls. Så att spekulera i helt onödiga saker är bara löjligt.
Barcelona Barca Barca
2008-07-18 21:33
Henk Ten Cate - El Mister//

Jag förstår ledningen ifall dom gör sitt yttersta för att inte skicka iväg Messi till ett OS. Hur skulle det se ut ifall han åker på en typiskt Messi skada som håller honom borta i 3 månader? Inte så klokt tycker jag iaf.

Skön bild där med Henry och Bojan...Man ser klart o tydligt hur Henry verkligen tar hand om våra unga spelare, kan förstå att Pep vill ha kvar killen, han har en skön personlighet denne Henry
Barcelona Rambla
2008-07-18 21:05
Lite träningsbilder från idag.
Barcelona Rambla
2008-07-18 21:04
Det känns inte alls som överflöd. För det första så Hleb köpt för sin mångsidighet, inte för vänsterkanten. Det som talar emot Arsahvin förutom priset, att inte heller han är någon kantspelare, utan snarare en släpande forward som opererar mer innåt mitten.
2008-07-18 21:02
Vi kan glömma Arshavin. Hade Barcelona varit en kvinna så hade det kanske vara mysigt att vara svårfångad, men jag blir inte klok på ledningen. En spelare som uppenbarligen vill komma, men efter värvningen av Hleb så känns det lite överflöd eller vad säger ni?
Barcelona Smacked
2008-07-18 19:15
Pep verkar vara en svagis för centralbackar:p
Barcelona Smogen
2008-07-18 19:00
ny lovande 16åring till Barca, bra jobbat!
Barcelona Ghazza
2008-07-18 18:37
Ämne: Ämne: Om du i....
... Samtidigt har du Juventus och Arsenal på din kanonlista?
Barcelona AndreasB
2008-07-18 18:21
Att vi inte budar på Arshavin är för mig helt otroligt. Han vill verkligen till klubben poserar i en Barcatröja. Arshavin är dessutom en bra ersättare till Dinho. Troligen den bästa som finns på marknaden och som inte går för summor kring 400 miljoner..

Messí, Pavlyuchenko och Arshavin i anfallet skulle smaka mumma.
Barcelona FCBTilIDie
2008-07-18 17:49
Ämne: Eto'o till Liverp....
Liverpool är alltid farliga i Champions League.. Men dom har inte råd att köpa Etoo
stisse10
2008-07-18 17:36
Ämne: Om du inte vet vem M....
Å varför skulle det va så jävla viktigt att kunna nåt om b-laget.
Har själv följt barca i 20 år men aldrig ägnat en tanke åt b-laget.
Gör det mig till en sämre supporter eller, icke.
Barcelona Palle Kuling....
2008-07-18 17:21
Eto'o till Liverpool? Han har ju sagt att han vill spela i en klubb som vinner titlar, och då är väl inte precis Liverpool rätt klubb att gå till.
Barcelona Smacked
2008-07-18 17:05
lite mer teamspirit snälla:p
Barcelona akiljo
2008-07-18 16:57
Skön bild...
Barcelona barcadinho
2008-07-18 16:30
Oavsett om Etoo säljs så måste vi värva åtminstone en anfallare.
För mig är det självklart och hoppas samma för Pep.
Det är en enkelt matematik.

Försvar:
tre borta (Zambo, Thuram och mycket för Milito) och tre nya (Caceres, Alves, Pique).

Mittfältet:
Två borta (Edmilsson och Deco) och två nya (Keita och Hleb).

Anfallet:
Två borta (Dos Santos och R10) och INGEN ny.

Så som sagt minst en ny anfallare.
Jag kan inte tänka mig en situation, där man täcker två förlorade spelare i anfallet med spelare i B-laget. Helt sjukt i så fall.
In med en ny (vänster) anfallare oavsett situationen med lejonet (minst).

Säljs etoo så ska man värva en till, och ungefär lika bra.

Lednings strategi/

ju, man har sagt på en gång att man inte räknar med de tre stora. Anledningen var också ganska klar. Vi vill inte ha spelare som har en dålig atityd eller dålig moral.
Ledningen bedömde då att klubbarna runt omkring skulle bråka med varandra om vem som ska värva de och klubbarna skulle komma med en tjockare och tjockare bud. Detta kunde förstås hända om man hade lite mer tålamod. Man hade bråttom med deco och ronnie. Man kunde försöka pressa bättre.

Är det en dålig signal för nya spelare?

Det tycker inte jag. Man ger en signal att man inte är välkommen om man inte vill kämpa. Vill du slöa så får du hitta en annan klubb.
Sen tycker jag att vi har visat ett bra ansikte genom att låta spelarna gå till den klubb de helst vill, även om man förlorade pengar.
Den är en positiv signal.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-07-18 15:55
Bara jag som är lite oroad över Barcas behandling av Messi och hur dom behandlat Ronaldinho, Etoó och Deco. Tycker det är så jävla dåligt av Pep och Laporta att gå ut och säga sådana saker. Visst, Ronaldinho får skylla sig själv och har betett sig illa. Men att gå ut och säga att Etoó och Deco inte är med i planerna gör bara att man får mindre pengar för dom men framförallt blir de en dålig stämning i laget och mellan de utpekade spelarna, tror jag. Varför inte hålla sådant internt?

Är det så här dom skall behandla Messi sen? Varför inte släppa iväg honom till OS om han verkligen vill det. Han blir ju inte mer glad på Barca om de håller kvar honom. CL-kvalet bör vi väl klara av ändå, utan honom.
Barcelona Andreas
2008-07-18 15:33
Om nu ledningen har gett sig fan på att sälja Eto'o (vilket är konstigt) så skulle jag välkomna Drogba med öppna armar. Med honom i laget skulle vi få en helt ny dimision i anfallet med tanke på ivorianes mäktiga fysiska styrka och grymma huvudspel. Dessutom är han ändå en mycket duktig spelare tekniskt sett trots sin storlek. Jag tror att det skulle bli en bra mix med strake Drogba blandat med Henry och Bojan som får stå för snabbhet och finess. Skulle vara ganska skönt att kunna räkna in en stor, nickstark spelare som kan få hål på motståndrana när dom parkerar sin buss framför målet vilket ju händer jävligt ofta. Känns som om vi har saknat en sådan spelare sedan Larsson stack.

Edit: Jag vet att många kritiserar Drogba för att falla enkelt och vara allmänt gnällig mot domare och motståndare. Men handen på hjärtat, hur många gånger såg man inte tex Deco göra sådana grejor? Drogba är, liksom Deco, en sådan spelare som man älskar att ha i sitt lag medan man hatar att möta dom.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-18 15:18
Vad tycker ni om "Drogba till Barcelona"?

Personligen så tycker jag att Drogba är en klassanfallare MEN han är 30 år, och då har vi Henry och Drogba, blir lite väl mycket Milan fasoner...

Nej behåll Eto'o, eller så kan man köpa Huntelaar

Snälla släpp snacket om Ronaldinho, jag älskar killen men det är dags att gå vidare, avslutat kapitel helt enkelt!
Glöm aldrig bort att vi har världens bästa spelare (messi), världens bästa talang (Bojan) , världens bästa mittfältare (xavi) osv. , för mig är det 100 ggr bättre än Ronaldinho
Barcelona FC-Barcelona
2008-07-18 15:05
Kan ni tänka er att deta har pågått i 4 år och nu bär han dem Röd Svarta Kläderna.
Det är nu man verkligen innser att Ronaldinho har lämnat Fc Barcelona fy fan
Barcelona Barcelona #7
2008-07-18 14:16
BarcaMatte

Marc Valiente är inte klar för Sevilla.
Barcelona ville inte släppa han.
Barcelona BarcaMatte.
2008-07-18 14:05
Bojan.Messi.Etoo

Han är en mittback i Barca B, tror han kan spela på mitten med.

Tycker däremot att det är konstigt att det stod att han var och tränade med Barca på officiella sidan. Så undrar verkligen om han är klar? Någon som kan bekräfta med länk eller liknade?
Barcelona Barcelona #7
2008-07-18 14:04
Om du inte vet vem Marc Valiente är så måste du kunna väldigt lite om Barcelona B-Lag
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-18 13:36
läste nyss på Sevilas Silly Seson ...

Marc Valiente (b) FC Barcelona Free transfer

Vem är han, spelar han i barca b eller ?
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-18 13:28
Ämne: Bojan.Messi.Etoo // ....
hehe jaa .. nä tror inte heller faktiskt men man vett aldrig .. Sportal är ingen trovärdig sida. men jag tror det som står är sant och man får alltid hoppas på det.
2008-07-18 13:27
Tibidabo // Ja, precis. Men vi kan använda någon klädaffär. Vi säger JC. Nu när hösten står vid dörren och väntar på att få komma in, så måste de ju komma en ny kollektion av kläder, men för att inte förlora pengar på de som inte såldes under sommaren så har de alltid en stor rea slutet av sommaren. Tänk om JC skulle begära fullt pris, de hade inte kommit lika många. Utan de sänker priset för att bli av med kläderna.

Den gode Pep verkar ha målat in sig i ett hörn, och jag vill inte ens tänka tanken om Eto'o inte bir såld.
2008-07-18 13:23
Bojan.Messi.Etoo //

Åh, vad skönt. Nu slapp jag bli orolig över det...

Eto'o skulle aldrig någonsin sjunka till en sån nivå.
Annons: