/spanien/barcelona/forum/20801.aspx/spanien/barcelona/forum/20801.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Exclusive
2008-07-16 18:52
Jo absolut, han är ju en klassforward..inget snack om saken.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-16 18:47
Visst,men han lär vara betydligt lättare att få, och mycket billigare
Barcelona Exclusive
2008-07-16 18:26
Kanoute är ett år äldre än Drogba om du inte visste.. Skulle då hellre sett Fabiano i Barca än Kanoute! :-)
Barcelona barcadinho
2008-07-16 18:21
Rambla/
Du har rätt med Sevilla och Real. Det var för två säsonger sen.

Det finns nästan alltid såna situationer i spelschemat.

T ex i fjol:
Barca spelade alltid mot samma lag som Osasuna möte veckan innan, eller Real spelade alltid mot samma lag som Valencia möte veckan innan.

Det är inte 100 procent lottning alltså och jag har ingen aning varför man gör så här.

Att elclassico blir igen precis innan jul känns inte heller som bara slump.

Det har kanske lite med tv-rättigheter. Man vill inte ha två stora matcher som krockar med varandra.
Ingen aning.
Barcelona SaM__-
2008-07-16 18:05
haha, Robinho nya Ronaldinho. Snarare Real Madrids motsvarighet till Figo skulle det bli höhö
Barcelona Gaucho_10
2008-07-16 18:04
David Villa = Ja tack, en spelare som skulle kunna göra underverk i barca

Drogba= Nej tack , för gammal, för dyr, för skadebenägen

Kanoute= Yes, den killen har allt vi söker, enligt mig en bättre spelare än Adebayor

Torres= Drömvärvning, MEN Benitez kommer inte att släppa den där diamanten

Tevez= samma sak där, Ferguson kommer inte att släppa honom så dream on!

Robinho = Jaa tack, killen har allt föratt lyckas i Barca, den nya Ronaldinho?
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-07-16 17:58
Haha Rambla, vet att det kanske inte har ngt med saken o göra, men det blir så ALLTID för mig på FM08 :P
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2008-07-16 17:56
Ryktas om många spelare nu. Men tänk om barca värvar robinho. Hoppas verkligen inte barca gör det, men om man lyckas skulle det vara helt galet! De "snodde" ju figo.
Barcelona Rambla
2008-07-16 17:53
Är det en tillfällighet att Madrid får möta de lag vi just mött i omgången efter? Det var samma sak förra säsongen (eller var det 2 säsonger sen?) då de fick möta Sevillas motståndare i omgången efter.
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
2008-07-16 17:42
En av de största och mest viktiga spelare lämnar klubben (förmodligen för gott) och det känns en aning vemodigt..
Barca måste blicka framåt, men jag blickar mer än gärna tillbaka ett par gånger på de fantastiska stunder Ronaldinho gett oss. Han är en artist på den största av alla scener. Hans teknik, hans spelsinne och framförallt hans leende och ödmjukhet. Dinho är tillsammans med Maradona, Cruyff, Schuster, Laudrup, Neeskens m.fl. Barcelona-nostalgi..!!
Barcelona Patrick Kluivert
2008-07-16 17:10
Grabbar har ni märkt att el classico alltid spelas runt jul ?
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-16 16:58
Haha, underbart spelschema. Eller inte... Tänk er om vi skulle vara i en formsvacka eller få spelare skadade. Hemskt.

När serien vänder efter jul så kan vi ju bara tänka oss vilka motståndare det kan bli forutsatt att vi går långt i CL. :-)
Barcelona forca_barca_forca
2008-07-16 16:56
Ämne: Vilket spelschema vi....myrran det tycker jag med ifall men de skulle bli roligare att se matcherna tänk dig typ först sevilla sen valencia sen typ arsenal sen real sen villareal sen arsenal igen fan va grymt de skulle bli
MEN VÄLDIGT DÅLIGT FÖR TRUPPEN DE SKULLE DÖ!!!
Barcelona Myrran
2008-07-16 16:49
Vilket spelschema vi har åkte på då. Sevilla, Valencia, Real Madrid och Villarreal på rad. Sen finns även Espanyol och At.Madrid efter varandra också. Men det som är mest hemskt är nog för lagen vi möter för dem får först Barcelona sen nästa vecka Real Madrid och sen nästa vecka efter det Villarreal.

Hoppas bara CL-matcherna lägger sig bra nu så vi slipper möta någon toppklubb i helvetesperioden med Sevilla, Valencia, Real, Villarreal.
Barcelona Gabriel
2008-07-16 16:07
nemo

Puss på dig med :)

El Toro Loco

Så som ni tog hand om Rivaldo menar du. Jahapp, okej men då förstår jag :) Och vad har Adebayor med detta o göra? ZzzZZz
Barcelona Barcalonawi
2008-07-16 15:58
tror knappast att Silva varvas nu när Hleb är klar.. Jag menar "Let's face it".. här talar vi om fler världsstjärnor som spelar i samma position/har samma stil. Dessutom så kommer Pep att ge chansen till dem nya 7 talangerna från b-laget. Så sluta drömma om att få Silva med.

Bestämmer de att göra sig av med Eto då finns det ENDAST en naturlig ersättare för honom i dagens läge.. och det är Villa så klart.

Jag har inte så stora förväntningar på att ett sånt affär (eto/villa) blir av. Men man får väl hoppas det :)

Visca Samu
Barcelona FCB10
2008-07-16 15:45
nemo

Det är Camp Nou där stora FCB ligger, tror det iallafall, brevid kontorerna. gå runt o fråga så guidar dem dig till den ;)
Barcelona A.Gaudi
2008-07-16 15:36
Jag tror henry kommer att vakna på riktigt den här säsongen. han blir nog riktigt jävla bra och pep har ju själv sagt att han kommer vara vital för laget.

annars hoppas jag mer på ett 4-4-2 än ett 4-3-3. efter förra säsongen litar jag inte på 4-3-3 längre. helst ser jag en varierande formation, förut var ju barca som många tränare sa "de mest lättlästa i spanska ligan".
Barcelona R_10_ME
2008-07-16 15:33
bra att vi möter madrid hemma först... längtar som fan och den här gången kommer vi vinna över dom.. Numancia borta i premiär låter bra

visca el barca
Barcelona Smacked
2008-07-16 15:29
Ämne: här har vi spelshema....
Är det officiellt?:O Haha vilka feta matcher!
Barcelona Mot Nya Tider
2008-07-16 15:27
Men vafan, förra året så fick vi nästan likadan spelschema där vi mötte Valencia, Sevilla och Madrid i rad. Nu är det tydligen samma sak i år. Hm?
Barcelona nemo
2008-07-16 15:27
@Gabriel: Om Ronaldinho gick till Man C skulle han få 15% av kostnaden, dvs ca €5m.
Nu kommer Barca få €21 + €4m och det skiljer endast €2m mellan buden då Ronaldinho avsade sina 15% i och med att han gick till Milan.

Så ta reda på fakta innan du snackar om att Man C lade fram ett mycket större bud.
Barcelona DM1982
2008-07-16 15:22
Ämne: Ämne: Messih/....
Har för mig att Camp Nou har de största måtten av de olika arenorna som man får använda. Arsenal har tvärto, de har de minsta måtten. Det hela beror på vilken slags fotboll man vill spela, man får diffa lite med måtten.
Barcelona Unicef
2008-07-16 15:20
Real får möta lagen veckan efter vi spelat mot dom...
El Toro Loco
2008-07-16 15:18
@Gabriel

Så ja lillen. Den där "äckliga klubben" kommer ta väl hand om din gamla älskling. Såså..köp Adebayor eller nåt ;)
Barcelona FCB :)
2008-07-16 15:16
Eto'o ska ingenstans! Skulle han dra till Valencia räknar jag med Villa som ersättare. Nej, Eto'o stannar och vi köper Silva, jösses vilket lag vi har då :)
Barcelona Bojan#27
2008-07-16 15:15
här har vi spelshemat!!!!!!!! kolla in matcherna omgång 13,14,15,16.
Barcelona Puyol, el capitano!
2008-07-16 15:13
välkommen hleb!
Barcelona ooggyy
2008-07-16 15:12
Först går Ronaldinho för en (om än i hans fall acceptabel) struntsumma, och nu skriver Valencia att de skulle få lös Eto'o för 25 mille? Han är värd nästan det dubbla. Inget genidrag att gå ut och säga "vi vill inte ha den här spelaren", det ger en inte direkt övertaget i framtida diskussioner.
Barcelona Gabriel
2008-07-16 15:09
Fy fan för att man måste se Ronaldinho i den äckliga klubben nu, dessutom till det priset. Man C betalade mycket mer och ändå säljer man honom till Milan för att "göra honom en tjänst". Fuck that säger jag. Visst, vill han gå till Milan fine. Men då får dom fan pay up. Laporta o txiki är riktigt dåliga förhandlare men det visste vi redan innan detta. Man borde ha gjort som Del Nido gjorde med Alves.

Dessutom, vafan ler Laporta så äckligt för på den videon som finns på elmundodeportivo? Man äcklas ju för fan!
Annons: