/spanien/barcelona/forum/20800.aspx/spanien/barcelona/forum/20800.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Power170
2008-07-15 18:08
A.GAUDI

Sorry det verkar som att han är redan klar och ska presenteras imon
Real Madrid dos Santos Leite Kaká
2008-07-15 18:07
Affären är på väg att bli klar: 18.5 miljoner € plus en bonus är vad Barcelona kommer att få för Ronaldinho beroende på hur Milan slutar den kommande säsongen såväl i ligan som cupspelet.

Alltså går han till Milan för runt 160-175 miljoner kr :D fan va skön GALLIANI ÄR. Kung på att pruta ner pris :D
Barcelona A.Gaudi
2008-07-15 17:36
låt det bli för åtminstone 200 miljoner plus med bonus klausuler på runt 50 miljoner.

fast av de tre inblandade lagen ser jag helst att milan missar ut på honom. sedan att dom viker ner sig och missar CL i år igen.
Barcelona Rambla
2008-07-15 17:20
Äntligen! Låt det bli klart redan i kväll så att vi kan gå vidare.

Vi sålde Zambrotta till Milan, en spelare på väg nerför och köpte Alves. Inget att klaga på där.

Nu säljer vi Ronaldinho till Milan, vi vet alla i vilken form och hur träningsvillig han har varit de senaste två säsongerna. Vem ersätter vi honom med? Det ska bli spännande att följa utvecklingen.
Barcelona Tom Hell
2008-07-15 16:24
Ämne: Har ni läst om att E....
Som vanligt har Aftonblaskan en riktigt knepig vinkel på det hela. Dessutom har Leifby gjort riktigt dålig research. Läs mitt blogginlägg så förstår ni vad jag menar.
Barcelona Lulé #13
2008-07-15 16:16
Man vilja ju inte låta som värsta tönten, men nu brister det fan snart. En pojke som gjort mig så glad under ett halvt decennium, ska nu röra på sig.

Hans namn är Ronaldo Assis de Moreira aka RONALDINHO.

Jag minns när det var klart det var för dryga fem år sedan som en talang utan dess like skrev på och blev klar för en av världens bästa klubbar. Han var då bara känd som en talang, han kom till ett sargat Barca på nedgång. Som sagt grabben hade talang, och en hunger som aldrig verkade vilja ta slut. Han tillsammans med det omtalade Edgar Davids gjorde att skeppet började styra åt rätt håll. Efter den fantastiska avslutningen så hamnar man på en hedrande andraplats i La Liga. De två nästkommande säsongerna är dem bästa i mitt liv som Barca fan, så mycket hände allt gick vägen.

I Katalonien och Barcelona fanns det spelare som skulle göra allt för att inte förlora en endaste centimeter mot en motståndare, framförallt inte mot en Madridista. Och då kom macthen som jag fortfarande kan se om och om igen. Det var November 2005 som ett Barcelona gjorde entré på Santiago Bernabeus gräsmatta. En plan som är så mycket mer än bara en gräsmatta, just denna afton skulle det vara scenen för Ronaldinho och hans artisteri. Den natten hade han något som ingen annan haft någonsin, och tveksamt om det någonsin blir så igen. Han genomförde matchen på ett exemplariskt sätt som Culé och som ambassadör för den enkla fotbollen. Som belöning fick den lilla pojken från Gremio Brasilien stående ovationer av Madrid publiken för att även dem insåg att han var utomjordisk denna natt.

Men det är bara ett av alla tillfällen han har gjort så att jag hoppat och skrikit som en liten tjej, karln hade fan allt. Men precis som alla sagor så har den ett slut. Men den här sagan är långt ifrån slut om min drömmar slår in. Det är bara ett nytt kapitel som påbörjas, ett kapitel där Barcelona inte längre är författare. Jag saknar dig Ronnie, lycka till!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-15 15:00
Daniel Svärd

Det var väl fel tidpunkt för Rivaldo att gå dit, anpassningen och tränarens sätt och spela blev för svårt för Rivald. Vid en viss ålder så blir det hela svårare att anpassa sig till en sån pass annorlunda miljö, och ital sätt och spansk sätt och spela offensivt är 2 helt olika sätt att spela boll.

Han var inte slut när han gick till milan men han var för gammal för att anpassa sig till ital sätt att spela, dåligt val utav Rivaldo han hade mer att ge i den spanska ligan men jag älskar han lika mycket och kommer nog alltid att göra det.

Jag tror knappast Ronaldinho spelar så pass långt ner i banan som Seedorf gör, samtidigt så tror jag inte ancelotti spelar nån slags 4-3-3 med Milan precis som ronaldinho är van vid. Vi får allt se och vänta hur de tänkt spela, kaka och dinho snäppet bakom i nån slags 4-5-1 kanske, som inte blir så deffensiv som den ser ut då dinho knappast rör sig ofta deffensivt precis. Blir spännande och se hur de formerar.

Mina all time favorit brassar i den spanska ligan är och förblir Djalminha/Rivaldo.

Ronaldinho hamnar nog också där lite senare men nu fokuserar jag på att nämna de som lagt skorna på hyllan mer eller mindre.

Barcelona BlueRed.
2008-07-15 14:15
Lite nytt om Ronaldinho också.
Barcelona BlueRed.
2008-07-15 14:12
Ämne: Undra vad Hleb rykte....
- 15 juli: Engelska tabloider hävdar att Hleb har tagit avsked av sina lagkamrater i Arsenal och kommer till Barcelona under dagen för presentation.
Barcelona Puyolinho
2008-07-15 14:10
Håller med Rickiboy
Barcelona Rickiboy
2008-07-15 13:35
Jag vill bara säga att oavsett hur det går för ronnie så har jag aldrig tvekat på hans potential och hans kärlek för fotbollen. Det är i mina ögon den bäste spelaren för att jag har aldrig i mitt liv kollat på honom utan att må bra även när han har gjort "dåliga" matcher. Men jag är fullständigt medveten om att klubben går alltid o första hand så Visca Barca och Ronaldinho Gaucho!
Barcelona Dizzy
2008-07-15 13:20
Undra vad Hleb rykterna har tagit vägen. Var inte han klar för länge sen? Konstigt!
Barcelona Barca_Fan_87
2008-07-15 12:51
Har ni läst om att Eto`o ska spela i Uzbekistan, måste vara årets sjämt haha... Den som tror på det kan inte fotboll.
Deportivo Daniel Svärd
2008-07-15 12:49
Minns hur det gick för Rivaldos karriär efter succée n i deportivo och Barca när han gick till Milan. Aldrig gillat den klubben, och att min favorit spelare genom tiderna "förstördes" där var väl en anledning. Vi får se hur det går för Ronaldinho om han går dit, antar att han tar Seedorfs plats.
Barcelona A.Gaudi
2008-07-15 12:42
Chelsea verkar bege sig in i sista sekunden om ronaldinho. deras bud ligger på 22 miljoner pund..270 miljoner svenska?

hoppas verkligen i hela min själ att han aldrig går till milan. jag vill gärna se honom gå till city/chelsea och sedan höra Galliani gå ut i pressen "han var aldrig milans stora intresse" eller någon annan arrogant bortförklaring.
Barcelona BarcaMatte.
2008-07-15 12:31
Exclusive
Menade Ronaldinhos position när jag skrev. :) Silva lär inte göra det dålig på den heller. Men givetvis är han inte lika bra som Ronaldinho var för några år sedan. Men en fullgod ersättare enligt mig.
Barcelona Gud är störst!
2008-07-15 12:28
Eto´o verkar vilja stanna!!! Kanske inte troligaste källan men goda nyheter ändo.
Barcelona Exclusive
2008-07-15 12:17
Vet inte riktigt om man kan säga ta Ronaldinhos roll, men hans plats kanske. Håller med om att det skulle vara intressant med Silva :-)
Barcelona BarcaMatte.
2008-07-15 11:50
Jag hoppas vi verkligen köper Silva från Valencia. En klass spelare som kan ta Ronaldinhos roll.
Ser gärna att Eto'o stannar också, men vi får väl se vad som händer.
Barcelona Exclusive
2008-07-15 11:14
Hoppas inte Eto'o försvinner iväg. Jag menar, kolla bara målet, ren och skär klass!
Barcelona Dizzy
2008-07-15 10:48
Smogen

Det är pinsamt om Barcelona accepterar det budet på Dinho. Jag önskade Laporta kunde vara lite hårdare och inte falla på knä så enkelt! En som vet hur man gör affärer är Del Nido:D

Barcelona Smogen
2008-07-15 10:40
Det sägs att Milan erbjuder 15€ mille + 5 mille i bonusar. Om Barca accepterar det pinsamma budet istället för de 32€ mille som Man C erbjuder är det ju patetiskt. Vad fan, bara för att man är en storklubb som Milan kan man ju inte komma och säga,
"ja, vi vill köpa Ronaldinho, men vi har inga pengar, eller vi är i alla fall för snåla att använda dom, men vi vill verkligen verkligen ha spelaren så därför borde han få komma till oss ändå, dessutom är vi ju häftiga. Sälj honom nu till oss, iställer för att få det dubbla någon annanstans."

WTF, visst, Barca borde vara snälla mot Ronnie och ställa upp för honom, men det har man gjort i två år nu och den senaste säsongen har han då inte ställt upp för Barcelona. Så varför snacka en massa skit med Milan som inte vill betala för sig.
Barcelona Barcelona #7
2008-07-15 10:18
Det verkar som att Ronaldinho kommer bli klar för Milan idag och att Vi får Hleb.
Hoppas Silva också köps in och sen behövs det inte någon mer.
Barcelona Holländaren
2008-07-15 05:41
Jag tycker också att det var synd att vi släppte honom så lättvindigt. Vi kunde gott gett honom ett år till även om han inte presterat på högsta nivå hela tiden. I framtiden kanske man får räkna med att inte alla tränare kommer att vara lika bra som Frank Rijkaard på att få spelarna att känna förtroende och blomma ut på högsta nivå.

Jag kan i alla fall tänka mig att Pep Guardiola - som trots allt fick chansen av någon ungefär lika givmild - kan komma att ge många unga spelare chansen även han. Många glömmer bort den här unge Pedrito, kanske för att han inte har något fräckt, exotiskt namn och kanske för att han inte visade några jättestora tekniska kvaliteér när han väl spelade men jag tror att han stor potential att bli någonting så småningom. Han såg ganska pigg ut när han startade och kan nog bli en kraft att räkna med snarare än vad Ezquerro och dylika har varit.

Vet inte om vi kanske borde signa någon ytterligare anfallare ändå. Kanske någon med en något udda spelstil så som Giuly eller Overmars. Det hade varit fränt och fräckt på något sätt.
Barcelona Hyder
2008-07-15 05:05
Det ar synd att vi tappade Gio Dos Santos. Jag tycker att det ar synd att han inte ens fick spela som "Nr10" vilket enligt honom sjalv ar hans favoritposition. Ramos har sjalv sagt att Gio ar varvad for att vara precis en "Nr10":a. En av fa matcher (om inte den anda) som Gio fatt spela dar var i sista matchen da han gjorde 3 mal (dock ska man inte dra for stora vaxlar av det da det just var den sista matchen).

Men jag ska inte lipa for det, ville bara fa det sagt. Vi har ju anda varldens basta ungdomsakademi sa flera stora talanger kommer med storsta sannorlikhet att komma. Thiago ar exempelvis en spelare som kan komma att bli en varldsklassig "10:a".

Ursakta for att jag saknar de 3 sista bokstaverna av alfabetet.

Vica el Barça!
Barcelona Unicef
2008-07-15 04:46
2 mål av Gio2santos i första tränings matchen för Tottenham som förvisso vann med 8-0...
Barcelona Barca_PXM
2008-07-15 04:38
Sherko

aa verkligen synd om honom!!
Barcelona Unicef
2008-07-15 04:05
från måndag Ronaldinho...
Real Madrid Sherko
2008-07-15 03:00
Ämne: Ämne:

Gonzale....BlueRed, du är inte ensam om att tvivla på det ...

Den riktige ronaldo är och har alltid varit min favoritstriker och enligt mig är han världens utan tvekan bästa striker....han lyckades i princip varsomhelst.

Synd att vissa hånar han sådär.

Barcelona BlueRed.
2008-07-15 02:27
Ämne: Gonzalez_Barca

ha....Mycket lättare om du klistrar in din länk i "Länktips"! Och läs igenom reglerna en gång så får du se varför. Och snälla tänk dig för innan du börjar snacka skit om Ronaldo, killen är en av världens bästa målskyttar genom tiderna, han kom till och med tillbaka från sin första skada i Milan och började göra mål direkt när han fick spela, tills han skadade sig igen.

Tycker mer synd om honom, att vissa nästan glömmer bort vad han har gjort och tänker mer på hur han ser ut nu, han är inte precis lika ung som Messi heller, och han kanske har tänkt på att lägga av i dem stora ligorna och istället ta semester och bara njuta av miljonerna han har tjänat genom sin karriär

På något sett tvivlar jag på att du är 25, som det står i din profil...
Annons: