/spanien/barcelona/forum/208.aspx/spanien/barcelona/forum/208.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2016-09-23 19:09
Spain’s high court have reopened the investigation into Neymar's case concerning his transfer to the club three years ago. [md]

Perez... att den smutsen aldrig ger upp!.
Barcelona Fuerza
2016-09-23 18:51
@Blaugrana91:

Jag tror han var sarkastisk ;)
Barcelona Blaugrana91
2016-09-23 17:49
[QUOTE=El Messias]Bosketts Hur vet du att det är omöjligt att vinna CL med honom? [/QUOTE] Jag tror han var ironisk. ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Messias
2016-09-23 17:36
Bosketts Hur vet du att det är omöjligt att vinna CL med honom?
Barcelona Bosketts
2016-09-23 17:32
@Davids3:

Vad spelar det för roll när det är helt omöjligt att vinna CL med Roberto som högerback? ;)
Barcelona Davids3
2016-09-23 17:11
Roberto är tydligen värderad till den tredje dyraste högerbacken just nu, enligt transfermarkt.

Bellerin who :)
Barcelona jonis
2016-09-23 13:53
Tröttnar aldrig på detta klipp
Barcelona neymar JR
2016-09-23 09:28
Dm1982 Bra det! Messi får inte ens vara skadad i fred. Det är faktiskt beundransvärt hur Messi står ut med all skit med/under landslaget. Varför klubben ska vara så diplomatisk under dessa fall finner jag obegripligt. Sätt pajasen på plats så han inte vågar öppna sin käft igen. Det är ju trots allt Barcelona som drabbas hårdast vid hans skador.
Barcelona DM1982
2016-09-23 08:37
@neymar JR:

Messi kommer i alla fall inte vara med Argentina när de spelar nästa VM-kval.

Messi removed from Argentina's squad due to his injury, so he'll miss the World Cup Qualifiers games vs Peru and Paraguay. #WCQ2018 https://t.co/GwexSfFync

Lycka till Argentina.
Barcelona S.Eto'o
2016-09-23 06:28
Gillar 3 backlinje formationen men hur han ni tänkt vi ska spela när vi bara har 3 mittbackar tillgängliga varav den ena är Mathieu? Men visst enstaka matcher skulle jag testa formationen.
Barcelona neymar JR
2016-09-23 02:46
Bauza (coach Argentina): "Barça sends us messages, asking us to take care of Messi, but they do not take care of him." [@FOXSportsArg] Dags att knäppa truten på honom, satan vad man önskade att Messi tackade nej till Argentina.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-23 00:33
@enkos:

Jag förstår inte riktigt vad du menar med att det blir fem man på mittent? I ett 3-5-2 system blir det tre man centralt precis som i ett 4-3-3. dom två andra mittfältarna står för bredden på varsin kant ju?

Så här (kolla länktips).
Barcelona ElRaval
2016-09-23 00:13
hur spelade munir?
Barcelona enkos
2016-09-22 23:54
Barça4life98

Jag är tveksamt om det hade varit mer stabilt då det kan bli trångt för fem man på mittfältet som kan störa varandra. Vad händer då när man tappar bollen och slarvar och motståndarna kontrar snabbt, ja då blir det öppen hav mot vårt mål. Det är mer stabilt att i sådana fall ha en man mer i sista linjen. Men jag håller med att vi ofta blir tre man i försvaret med tanke på att Roberto och Alba är alldeles för offensiva och det kostar oss i längden . Igår var det tydligt när vi tappade bollen och Atletico var framme i vårt straffområdet på noll sekunder.
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-09-22 23:44
Oj vad Valencia blir bjudna på en billig straff. Otroligt viktiga 3 poäng om de fixar detta.
Barcelona enkos
2016-09-22 23:40
Emery var besatt på Ben Arfa att han skrek till honom typ "Du är inte Messi, annars hade jag inte sagt ett ord till dig men kom ihåg att du inte är Messi som kan avgöra matcher på egen hand " .
Barcelona Barca4life98
2016-09-22 23:30
enkos Men egentligen så blir det stabilare defensivt. För du har i stort sätt 5-3-2 i defensiven och 3-3-4 i offensiven. Du har alltid 3 mittbackar kvar vilket vi brukar ha i vanliga fall (mittbackarna breddar och Busquets droppar ner emellan) när vi har bollen.
Vlom
2016-09-22 22:51
Trevligt för Alaves (laget som besegrade oss på Camo Nou) som har kvitterat mot Valencia på Mestalla strax innan halvtidsvilan.
Barcelona enkos
2016-09-22 22:47
Fem man på mitten vore för mycket med tanke på att vi spelar tre man där. Det skulle därför varit stor förändring och skapa mer oreda och leda till att vi blir ännu mer sårbara på kontringar då vi lider värst i försvaret. Det skulle lämnat ännu större ytor för motståndarna när vi tappar bollen på mitten. Vi måste fokusera på defensiven för det är där vi tappar våra poäng. Så fyra man i försvaret är ett måste. Hellre 4-4-2 alltså än 3-5-2.
Barcelona Barca4life98
2016-09-22 22:15
MessiLionel Ska Alcacer in måste en av Iniesta/Rakitic/Busquets ut tror jag. Svårt att se Iniesta eller Rakitic spela på kanten. Är inte tillräckligt snabba.
Barcelona El Pistolero #9
2016-09-22 22:10
Så här hade jag velat ha det; Formation: 3-5-2 Ter Stegen Mascherano-Piqué-Mathieu Roberto-Rakitic-Busquets-Iniesta-Alba Suarez-Neymar Det är viktigt om du ska spela trebackslinje att du har två väldigt löpstarka spelare på bägge sidorna som är bra defensivt och offensivt, Därav Roberto och Alba på kanterna. Trion Rakitic-Busquets-Iniesta gör vad man brukar göra under Lucho. Neymar droppar lite bakom Suarez och har en fri roll som han har i Brasilien. Suarez spetsen i djupled som vanligt. Offensivt på plan blir det; 3-3-4, Roberto och Alba högt uppe på sina kanter. offensivt - tre där bak, defensivt - fem där bak. Vad tycker ni? Tror detta hade varit något. Ni har också intressanta elvor men gillar inte att ni väljer två centrala mittfältare istället för tre. Blir för öppet i mitten, såg vi bl a mot Leganes. Edit; Mathieu i startelvan tills Umtiti är tillbaka ;)
Barcelona MessiLionel
2016-09-22 22:04
@Barca4life98:

Bänkar du Rakitic?
Barcelona Barca4life98
2016-09-22 22:03
Bosketts Håller med, en intressant tanke. Ter Stegen Pique, Umtiti, Alba Busquets, Rakitic Roberto,Iniesta,Rafinha Neymar, Suarez Alba som vänstermittback som kan rädda upp situationer med sin speed, dom andra två är bra på huvudet. Roberto och Rafinha är löpstarka på kanterna. Fria roller för Suarez, Neymar och framförallt Iniesta. Eller; Ter Stegen Mascherano, Pique, Umtiti Roberto, Busquets, Iniesta, Denis.S Neymar Suarez, Alcacer Mer offensiv balans med Iniesta på en av dom två sittande positionerna. Han klarar av att spela där. Visade det mot Sevilla i cupfinalen i maj. Neymar för agera mer framspelare och röra sig helt fritt medan Denis Suarez också kan bidra med kreativitet. Skulle kunna använda Gomes där också, men Denis känns naturligare på den platsen.
Barcelona Iniesta70
2016-09-22 21:49
Helt rätt Gio Style,jag är tacksam för hans bidrag till Barca och önskar att han hittar formen och täpper till min trut och alla andra kritikers trutar:)

Bosketts tror du inte han släpper ner Neymar i en fri roll och låter Paco spela bredvid Suarez på topp?
Barcelona Bosketts
2016-09-22 21:34
Jag undrar om det nu när Messi går skadad kommer att börja experimenteras med ett 3-5-2 system från Luchos sida.

Förra veckans 3-4-3 var ju en indikation på att han försöker hitta nya vägar med den stora trupp han nu besitter.

-----------------Busquets-------------------
----Rafinha-----Rakitic------Iniesta-----
--------Suarez-----------Neymar---------

Det är ingen dum uppställning och täcker upp fint både defensivt och offensivt.
Barcelona enkos
2016-09-22 21:12
En skada på ljumsken brukar inte ta så långt tid att läcka. Att man redan direkt efter matchen uppgav att Messi blir borta i tre veckor ska man bara ta med nypa salt. Vi har många gånger fått höra att våra spelare blir borta på viss tid men kommit tillbaka mycket snabbare Senast kom Messi tillbaka efter bara en vecka och kunde köra på bara. Nu är det nästan tre veckor till matchen mot Peru och det är klart att Argentina hoppas på att han ska kunna vara med . Argentina har också rätt som alla andra landslag att kalla in spelare om denne är frisk och skulle Barca mörka hans skada har de rätt att själva undersöka honom. Blir Messi frisk och helt återställd vilket jag tror att han blir så tycker jag att han ska visst ställa upp.
Barcelona Gio Style
2016-09-22 21:06
Iniesta70
Jag syftade på alla som säger sånt som att Mascherano aldrig platsat i Barca. Så ja lite gällde det dig men främst de som sågar gtovast.

Nu kanske det är så att åldern börjar ta ut så sin rätt och att Masche är skakig säsongen igenom men ja... Jag blir illamående över hur folk sågar Masche som gjort många fina säsonger för oss.
Ett tag var han sjukt viktig när Pique var på dekis. Då ändrades "vi måste köpa en riktig mittback" till "Vi måste köpa nån att spela bredvid Masche som kan sätta press på Pique".

Det är samma visa varje säsong. Det börjar med "Masche platsar inte i Barca" och avslutas med "KUNG MASCHE!".
Han är ojämn men avslutar strongt.

Umtitis klass har inte undgått mig. Jag är helt för att slussa in honom i stsrtelvan. Det är bara det att många stirrar sig blinda på tabbarna och glömmer lätt bort matchavgörande brytningar i Masches fall. Han har gjort en fin karriär hos oss och man blir lite less när folk sågar allt han faktiskt bidragit med under dessa år.
Barcelona Blaugrana91
2016-09-22 20:50
[QUOTE=El Pistolero #9]Bauza: “I don’t believe Barça’s medical reports, they hiding something.” #FCBLive Herregud. Låt Messi vila! Blir såå förbannad. [/QUOTE] Stämmer det där citatet så måste klubben agera, vem tror han att han är?!
Barcelona Iniesta70
2016-09-22 20:24
Det är ju så här att som målvakt och mittback så blir misstagen väldigt kännbara. Om du som forward eller mittfältare halkar eller sparkar hål i luften så kanske man flinar och i nästa läge så sätter forwarden sin chans. Fumlar du längst bak så blir det grymt kännbart och ofta ett baklänges mål. Hur reparerar man det? Vinna fem nickdueller i rad? Det är det ju ingen som kommer ihåg,men fumlandet är fastbränt på näthinnan! Eller hur?
Barcelona Iniesta70
2016-09-22 20:12
Om någon tror att min kritik till macherano baseras på endast denna säsong så kan jag säga att det är fel. Jag gillar han som person och hans inställning,men för mig räcker det inte för att spela i Barca. Jag vill ju helst inte få någon att må illa här inne pga kritik till en spelare. Kanske har man synat honom hårdare nu när Umtiti dykt upp,eller så går hans misstag inte att blunda för...denna säsong så har han ju tyvärr bjudit kritikerna på öppet mål,det är ju tyvärr inte bara kritikerna han har bjudit på öppet mål...eller har jag fel?
Annons: