/spanien/barcelona/forum/20797.aspx/spanien/barcelona/forum/20797.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:48
KeitaTObarcelona:

Kan du vara så vänlig och redigera ditt inlägg? Du förstår sidans layout när du klistrar in länkar där man skriver inläggstexten. Klistra in länkar där det är tänkt, i länktipsrutan.
Barcelona Dizzy
2008-07-17 17:47
Rambla

Ok tack:)
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-17 17:45
Jag måste ge lite ris till Pep. Jag står bakom honom till 100 % eftersom han är tränare och han förtjänar en ärlig chans, men att hänga ut Eto'o i media och säga att han inte ingår i hans planer kan vara farligt i längden. Skulle Eto'o inte komma överens med någon annan klubb så sitter han där tjurig på bänken. Blanda en tjurig Eto'o med media så blir det en dödig blandning. Hoppas innerligt att Eto'o-såpan (får man kalla det för såpa?) får ett gott slut.

Men jag gillar Peps ärlighet och att han inte målar in sig i hörn :-)
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-07-17 17:45

Hahahhahahaha..Måste bara hitta ett inlägg från en kille igår:

"Den som tror att rykten att eto ska gå till en uzbetiansk (stavning) klubb kan inget om fotboll"

386 millar om året? Detta kan väl inte vara sant?

Verkligen, är det svårt att använda sig utav länktips? Skärpning! /red
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:44
"Värvas C.Ronaldo ska han självklart vara EN AV nyckelspelarna men det kan självklart och skall finnas flera nyckelspelare i storlag som Real Madrid och Barcelona."

Dina egna ord bör egentligen besvara din ursprungliga fråga angånde Arshavin.

Förresten, när vi ändå är inne på C.Ronaldo. Var det inte så gott som bombsäkert att han skulle presenteras den 7 juli? Allt enligt Marca, Calderon och Kviborg. Troliga källor alla tre ju. ;)
Real Madrid Shi
2008-07-17 17:42
Rambla

Då blev det ett missförstånd då jag inte är dum nog och tro att laget skall byggas kring Arshavin när man har Messi o co i laget. Utan tänkte mig bara att han måste ha en framträdande roll för att spela den fotboll han kan.

Lite samma sak med Robinho, han var fantastisk under första halvan av året då han fick agera den stora stjärnan, sedan skadade han sig och hamnade i skymundan.

Värvas C.Ronaldo ska han självklart vara EN AV nyckelspelarna men det kan självklart och skall finnas flera nyckelspelare i storlag som Real Madrid och Barcelona.
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:39
De anländer nu på lördag och även Samu. De har haft förlängd semster etersom de har spelat Vm-kval nyligen.
Barcelona Dizzy
2008-07-17 17:37
Någon som vet varför inte Dani Alves och Keita tränade med Barca idag? Ser inte dom på bilderna på dagens träning.
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:33
Nistelrooy, Casillas..bla bla bla:

Beckham gick till LA Galaxy för fotbollens skull, eller hur?

Du får gärna visa en säker källa där det är bekräftat att Samu kommer att få 385 miljoner om året.
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:30
Shi:

Ja men det var en helt annan sak. I ditt första inlägg skrev du att man bara måste bygga laget kring Arshavin för han är ingen dussinlirare osv.

Det finns ingen regel som säger att man måste bygga laget kring honom. Allt handlar ju om hur Pep har tänkt sig det, vilket det inte finns att läsa någon info om.

Det är tex som att påstå att Robinho och Sneijder inte kan vara kvar i Madrid om C.Ronaldo anländer om man väljer att bygga laget kring honom. Allt handlar väl om hur spelarnas egenskaper utnyttjas av tränaren och hur denne vill spela.

Det är naturligt att Zenit bygger laget kring Arshavin efter som han är deras bästa spelare. I en annan och bättre klubb, med fler nyckelspelare att väja mellan, innebär det inte laget måste byggas kring Arshavin.

Ett annat exempel: Låt oss säga att Guddy i dagsläget gick till IFK Göteborg. Troligtvis hade Rehn då försökt bygga spelet kring honom. Lär det ske i Barça? Nja, inte under det här seklet. :)
Barcelona kluivert_nr9
2008-07-17 17:27
phuuhh* blev riktigt orolig ett tag där!

Dom är ju bara där för utbildning och föreläsning ju, INKL Etoó... GÖTT!!

Hoppas han stannar, eller han måste stanna.
Det kommer ta 3 matcher innan Pep fattar att Lejonet är 10ggr bättre och viktigare för Barca än vad Henry någonsin kommer bli!
Barcelona FC-Barcelona
2008-07-17 17:26
Någon som vet en bra sida där man kan beställa hem dem nya dräkterna?
Barcelona Dizzy
2008-07-17 17:24
calle_fcb

Silva tror jag vi kan glömma redan eftersom vi har köpt Hleb.
Barcelona calle_fcb
2008-07-17 17:22
Hur blir det med Silva? Någon som vet något?
Sitter själv och hoppas på att han värvas!
Barcelona Barcelona #7
2008-07-17 17:16
Det står så här: NEXT SENSATION FROM PFC KURUVCHI: ETO’O, XAVI, INIESTA, PUYOL ARE INVITED TO THE TEAM.

Asså dom ska bara utveckla fotbollen i Uzbekistan men ingen av dom ska börja i något lag.
Det är säkert några tidningar(median) som har förstorat upp allt när man såg Eto'o där och trodde säkert att han skulle köpas???
Barcelona Patrick Kluivert
2008-07-17 17:09
Asså jag har inte riktigt förstått Eto'o situationén. Tänker de laget låna eto'o elr köpa honom ?
Real Madrid Nistelrooy, Casillas y Robinho | Saluda El Madrid!
2008-07-17 16:43
LoveFcb4-Ever

Eto'o har alltid vart en girig jävel, han kommer få 385 miljoner om året så...
Barcelona FCB10
2008-07-17 16:38
PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)

länken du skicka är från onsdagens tränning ;)
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-07-17 16:37
Va fan ska Eto'o göra i Uzbekistan?!?!
Dom i det landet kan inte spela ens! Så kan lika ra skicka dit Ezquerro och han skulle vara toppspelare där, jag hoppas att Eto'o stannar eller går till en annan storklubb där han kan spela riktigt fotboll!

Visca El Barca!
Barcelona FCB10
2008-07-17 16:33
PFC Kuruvchi vill också bjuda in Xavi, Iniesta och Puyol för att utveckla fotbollen i Uzbekistan!! :P

kolla länktips!
Barcelona SaM__-
2008-07-17 16:27
Ämne: Rambla

Givetvis g....
Att bygga laget kring en spelare stämmer inte direkt, är mer något som blir av sig själv. Att man säger att Barca byggde laget kring Ronaldinho tror jag inte berodde på att man i förväg hade bestämt det, utan det var något som blev av sig själv.

Sedan Shi är inte Arshavin den världsstjärna som Messi är idag och jag tror definitivt inte att han ens förväntar sig att allt ska gå igenom honom. Messi är given, Arshavin skulle få koncentrera sig mer på att konkurera om en plats i startelvan.
Real Madrid Shi
2008-07-17 16:16
Rambla

Givetvis går det och bygga laget kring fler spelare men som jag har förstått det så verkar det vara Messi som allt skall gå igenom. Det är därför jag frågade hur han skulle passa in i ert lag, me jag fick inget svar.

Alla lagen har en stomme som laget byggs kring och Ronaldinho var inte ensam utan både Deco och Eto'o var viktiga kuggar i lagbygget, det var därför jag undrade vad för roll Arshavin skulle få, en en i mängden spelare eller en framträdande roll där han har mycket förtroende av sina medspelare och mycket går genom honom och Messi.
Barcelona Smacked
2008-07-17 16:14
Synd att man inte kommer följa upp Hernanes affären till slut. T.Neves kanske ?
Barcelona Mot Nya Tider
2008-07-17 16:09
Det är inte första gången ryssen poserar med en Barça-tröja. Allt kommer nog sluta med att Arshavin värvas, jag hoppas det iaf. Han är en hungrig spelare med mycket talang, en spelare som Barça gillar.
Barcelona Rickiboy
2008-07-17 16:08
http://www.pfc-kuruvchi.com/eng/news_details.asp?newsID=605

alltså vad är detta?
Barcelona Rambla
2008-07-17 16:07
Sherko:

"Arshavin är en splare laget måste byggas kring..". Jag antar att du glömde ta på läsglasögonen. Barcelona kommer att handla fler spelare, vänj dig vid det.

Shi:

Är jag inte lugn? Tror du att min puls gick upp? Så, när man ger dig ett välgrundat motargument, då är man upprörd? Jag börjar förstå nu varför det är så svårt att ha en givande diskussion med dig.

Ronaldinho är en spelare Barça byggde spelet kring, och när Messi slog igenom, så gick det alldeles utmärkt att spela dom två tillsammans vilket inte minst Bernabeau-publiken blev varse om. Byggde man laget kring bägge eller vad? Då är inte Arshavin inte ens i närheten av Messis talang och kapacitet.
Barcelona Unicef
2008-07-17 16:01
Ämne: Arshavin är riktigt ....
vad säger att de inte skulle fungera att göra det med honom i laget? att de va så i Zenith? de säger inte något. om L-pool skulle ha köpt tex Xavi skulle de då inte fungera för att allt måste gå via Gerrard? för Xavi e ingen dussin spelare???
Real Madrid Shi
2008-07-17 15:54
Rambla

Lugn och fin, du behöver inte blir upprörd. :)

Finns ingen regelbok eller något liknande, men Arshavin är en spelare som ett lag bör byggas kring då hans talang är stor, om han är en i mängden är det stor risk att han hamnar i skymundan och presterar efter det.
Real Madrid D.Suker
2008-07-17 15:53
SAM SAIDI tack för en super krönika om Ronaldinho, kan ärligt talat säga att jag är mycket ledsen att han har lämnat La liga. han spel mot oss i 0-3 matchen var magiskt, hoppas att han kan komma tillbaks i bra form igen.
Real Madrid Sherko
2008-07-17 15:50
Ramla

Var i Shi´s inlägg ser du måste?

Sa han någonsin att det är förbjudet att inte bygga lag kring Arshavin?
Varför ska du överreagera?

Dessutom tror jag inte ni värvar fler spelare denna säsong, men man vet aldrig.
Annons: