/spanien/barcelona/forum/20795.aspx/spanien/barcelona/forum/20795.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona FCB10
2008-07-16 20:52
snacka om glada fans i Milan!! som dem skulle ha vunnit CL :P
Barcelona Rambla
2008-07-16 20:51
Ciao-V:

Japp, det är bra jobbat. Om vi nu för en stund glömmer bort sorgen över att Ronaldinho lämnat, så måste vi culés faktiskt medge att Pep har gjort precis allting rätt tills nu.

Han vill städa ut allt det som har varit dåligt de två senaste säsongerna. Storstjärnorna som varit loja, omotiverade och helt ur form. Det var rätt tid att låta Deco, Ronaldinho gå. Även om jag inte håller med om att Eto'o ska lämna, så förstår jag Peps tanke bakom det. Hen vill inte ta över Rijkaards lag och dennes nyckelspelare. Han vill bygga sitt eget lag genom ta in nya unga, hungriga och framför allt rörliga spelare som inte är rädda för att springa utan boll vid fötterna. Spelare som är beredda att offra sig för sina lakamrater.

Jag ser verkligen fram emot denna säsong. Pep verkar veta vad han gör.
Barcelona Dizzy
2008-07-16 20:47
Rambla

Ok tack då vet jag det:)
Barcelona Ciao-V
2008-07-16 20:45
Det har varit tyst om Henrique. Han borde vara nästa man att presentera. Det blir kanske imorgon.
Jag antar att han under tiden, ägnar sig åt att lära känna staden(inte klubbarna dock, hoppas jag:-)).

Det verkar som om det har varit angeläget att få Hleb att skriva på och preseneta honom så att han kan träna med truppen imorgon. Bra gjort.
Barcelona Rambla
2008-07-16 20:40
Välkommen, på katalanska. ;)
Barcelona Dizzy
2008-07-16 20:38
Rambla vad betyder Benvinguts:D
Barcelona Rambla
2008-07-16 20:32
Benvinguts Aliaksandr!
Bra värvning till ett helt okej pris.

Vem blir nästa spelare att presenteras? Om Henrique har varit i Barcelona sen i måndags, så måste han ju vara otålig nu. ;)
Barcelona Moe-_-
2008-07-16 20:29
Känns som jag kommer att gråta varje gång jag ser den.
Barcelona Barcelona #7
2008-07-16 20:23
Väldigt Tråkigt att Ronaldinho fick lämna =(
Men så som han har varit dom senaste 2 åren så förstår man.
Barcelona Moe-_-
2008-07-16 20:23
Jag ville bara tacka Ronaldinho för allt han har gjort. Jag förlåter honom för allt ont han har gjort och önskar honom lycka till i milan.

Kolla på länktipset!!
Barcelona Barcelona #7
2008-07-16 20:22
Jag tycker att värvningarna som vi hittils har gjort är Perfekta.
Keita,Alves,Pique,Caceres,Hleb och ...
Det kommer komma in en till ;D
Barcelona Ciao-V
2008-07-16 20:15
Hleb skriver på. Se länk.
Han kommer att presenteras 20:30 ikväll, sägs det.
Den femte värvningen är avklarad.
Välkommen till Barcelona.

...Nu väntar vi bara på BOMBEN, eller???
Barcelona Smacked
2008-07-16 20:15
Vet itne hur väl detta stämmer,men om det är någorlunda sant,CARLOS TEVEZ every day!
Torskblocket
2008-07-16 19:59
Bye Bye Ronadinho :(

Vad tycker ni om denna lika som bär?
http://www.spel-alkisarna.se/post/Lika-som-bar-Ronaldinho.aspx

Barcelona FCB10
2008-07-16 19:53
ojojoj. Det är stor-rea på Ronaldinho produkterna på Barcashoppen! ;)

länktips!
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 19:51
del_piero_91

du behöver inte säga nåt, för ditt lag köpte minst 50 dommare för att vinna 2 scudetto
Barcelona Gaucho_10
2008-07-16 19:46
Messih

En av många anledningar till att Barcas spel sket sig ordentligt förra säsongen var brist på kreativitet och att vi hade inga spelare som kunde komma in och ändra på matchbilden

Nu har vi inte det problemet längre när vi har så många hungriga spelare, hoppas att det håller nu
Barcelona Messih!
2008-07-16 19:33
--Puyol-Caceras-abidal--
Alves--Xavi--yaya--keita
---Messi-Etoo-Iniesta---

del_piero_91:
Icke en 3 backslinje, utan snarare en 5 backsline, med alves och keita som väldigt offensiva. Yaya tar djupet, och xavi flytter långt upp som i EM.

Gaucho_10:
Skillnaden är väll att keita kan även spela defensivt, till skillnad från Hleb.
Pep, sa ju att han köpte Keita som en vänster mittfältare har ja för mig.

Hur ja än vänder och vrider på det hela, är det Iniesta som man inte vet vad man ska göra av med,
Känns som Yaya MÅSTE spela för balansen, och Xavi styr mitten. Sen har vi Iniesta/Hleb/Keita/Silva? osv, som alla ska slåss om 1 plats?
Självklart kan väll Keita ta Yaya´s plats om denne är skadad, men tror inte han e köpt för att den positionen. Lär iof vara skön att ha lite val beroende på motstånd, till skillnad från att alltid köra 3 små dvärg formationen :D
Nu är ju iof en av de små dvärgarna veck.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-16 19:29
jag tror inte barca behöver köpa en ny forward förutom silva, nästa säsong visst möjligheten blir större. vi har henry om han kommer igång med underbar framgång, nu e det upp till henry att visa vad hans står för, eftersom nu kommer han spela centralt.

han har allt han behöver, han e lång med teknik, huvudspel, snabbhet osv. dessutom kommer barcas spel vara runt omkring honom mer än hans första säsong. i första säsongen skulle henry dela bollen rätt mycket, nu behöver han bara dundra in den på vilket sätt som helst.

det e där egentligen henry ska eller borde spela, undrar faktiskt över en grej. bör inte barca köpa ytterligare en defensiv mittfälltare, för att barca har ju yaya, marquez plus en tredje gubbe löser eventuella problem. det kan bli för mycket, men skulle vara bra som säkerhets åtgärd.
Barcelona Exclusive
2008-07-16 18:52
Jo absolut, han är ju en klassforward..inget snack om saken.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-16 18:47
Visst,men han lär vara betydligt lättare att få, och mycket billigare
Barcelona Exclusive
2008-07-16 18:26
Kanoute är ett år äldre än Drogba om du inte visste.. Skulle då hellre sett Fabiano i Barca än Kanoute! :-)
Barcelona barcadinho
2008-07-16 18:21
Rambla/
Du har rätt med Sevilla och Real. Det var för två säsonger sen.

Det finns nästan alltid såna situationer i spelschemat.

T ex i fjol:
Barca spelade alltid mot samma lag som Osasuna möte veckan innan, eller Real spelade alltid mot samma lag som Valencia möte veckan innan.

Det är inte 100 procent lottning alltså och jag har ingen aning varför man gör så här.

Att elclassico blir igen precis innan jul känns inte heller som bara slump.

Det har kanske lite med tv-rättigheter. Man vill inte ha två stora matcher som krockar med varandra.
Ingen aning.
Barcelona SaM__-
2008-07-16 18:05
haha, Robinho nya Ronaldinho. Snarare Real Madrids motsvarighet till Figo skulle det bli höhö
Barcelona Gaucho_10
2008-07-16 18:04
David Villa = Ja tack, en spelare som skulle kunna göra underverk i barca

Drogba= Nej tack , för gammal, för dyr, för skadebenägen

Kanoute= Yes, den killen har allt vi söker, enligt mig en bättre spelare än Adebayor

Torres= Drömvärvning, MEN Benitez kommer inte att släppa den där diamanten

Tevez= samma sak där, Ferguson kommer inte att släppa honom så dream on!

Robinho = Jaa tack, killen har allt föratt lyckas i Barca, den nya Ronaldinho?
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-07-16 17:58
Haha Rambla, vet att det kanske inte har ngt med saken o göra, men det blir så ALLTID för mig på FM08 :P
Barcelona Barca#1(R.I.P PUERTA)
2008-07-16 17:56
Ryktas om många spelare nu. Men tänk om barca värvar robinho. Hoppas verkligen inte barca gör det, men om man lyckas skulle det vara helt galet! De "snodde" ju figo.
Barcelona Rambla
2008-07-16 17:53
Är det en tillfällighet att Madrid får möta de lag vi just mött i omgången efter? Det var samma sak förra säsongen (eller var det 2 säsonger sen?) då de fick möta Sevillas motståndare i omgången efter.
Barcelona Xavi_(R.I.P. Puerta)
2008-07-16 17:42
En av de största och mest viktiga spelare lämnar klubben (förmodligen för gott) och det känns en aning vemodigt..
Barca måste blicka framåt, men jag blickar mer än gärna tillbaka ett par gånger på de fantastiska stunder Ronaldinho gett oss. Han är en artist på den största av alla scener. Hans teknik, hans spelsinne och framförallt hans leende och ödmjukhet. Dinho är tillsammans med Maradona, Cruyff, Schuster, Laudrup, Neeskens m.fl. Barcelona-nostalgi..!!
Barcelona Patrick Kluivert
2008-07-16 17:10
Grabbar har ni märkt att el classico alltid spelas runt jul ?
Annons: