/spanien/barcelona/forum/20793.aspx/spanien/barcelona/forum/20793.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2008-07-13 18:47
Hoppas att info om Henrique på engelska får duga då jag inte orkar översätta det.

Taget fråm xtratime forumet:
"Like I said in the Barcelona forum, he is comfortable with the ball on his feet unlike most centre backs (the mistake against Venezuela was a rare lapse of concentration: it was his national team debut so he was very nervous) and antecipates very well. He might have a few problems with strong forwards at first (only Adriano really tested him here, but he was already used to his physical approach to the game at their 3rd encounter) but there aren´t a lot of that in the Spanish League anyway... Great signing, by the way."
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2008-07-13 18:35
ElDuroDeFCB// Kan du berätta om Henrique du verkar kunna följa brasilianska ligan, skulle vara snällt av dig :)
Barcelona Dizzy
2008-07-13 18:10
Fi fan kolla in målet!
Barcelona En_Gång_Barca_Altid_Barca
2008-07-13 18:09
är det nån som har lite info om Henrique ?
Barcelona Ciao-V
2008-07-13 17:51
Rambla:
Goda nyheter, det där med att Ronaldinho och hans bror jobbar på med att avsluta ett avtal med Man City. Att AC Milan har 48 timmar på sig att matcha detta bud, är det bästa jag ville höra idag,om det nu stämmer.
Precis, det är så skit-Milan ska bemötas. De har spelat en katt och råtta spel med oss.
Hoppas att det stämmer.

Vad jag förstår så är Man City bereda på att ge mer lön till han än vad Milan har att komma med.
Bra för alla parter ju.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-13 17:47
Ämne: Rambla

Ok:) Men v....
Dizzy.
Klart Valdés är etta ocg kommer att vara.
adiiL
2008-07-13 17:46
Barcadinho

Hehe, Jag tycker du ska lyssna på vad de äldre människorna har att säga istället. Pele är den största fotbollsspelaren genom tiderna.

Tror du att det var lätt att göra mål på den tiden eller? Fotbollsplanen var i mycket dåligare skick än vad den är nu, fotbollen var outvecklad och tung, domarna gav sällan kort och frisparkar och Pele blev helatiden stoppad med som idag skulle kallas otillåtna medel.

Idag å andra sidan är ju fotbollskorna och bollen så utvecklade så att bollen går ju nästan precis dit fotbollsspelaren vill. Det är mycket lättare att spela fotboll idag än vad det var då. Ingen har nånsin lyckats med det Pele gjorde.
2008-07-13 17:45
Ämne: Vad tycker ni om mål....
Det hoppas med att det ska vara som Gaucho_10 säger.
In med Silva & Henrique
Barcelona Dizzy
Rambla

Ok:) Men vem tycker du ska stå ba en fråga Valdes eller Pinto? Vem tror du Pep väljer
Gattuso #8
Hur trolig är den senaste uppdateringen ang R10? att han gått med man citys krav?
Barcelona Rambla
2008-07-13 17:42
Det där med målvakten är ju gamla rykten om vad som kunde ha hänt. Dessutom så är det ju för sent nu när vi har gjort klart med Pinto.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-13 17:40
Det får räcka med målvakter nu.

Nä, köp Silva, behåll eto'o , ta in Henrique så är jag nöjd!
Barcelona Dizzy
2008-07-13 17:35
Vad tycker ni om målvakten Diego Lopez till Barcelona?
Barcelona barcadinho
2008-07-13 17:13
Ang Pelé och hur fotbollen har ändrats under tiden.

Har ni sett matchen Brasilien - Sverige från 1958 som de visade på repris för nån månad sen?

Fotbollen som spelade då i en VM final skulle inte matcha en allsvensa nivå !

Tråkig, långsam, oorganiserad, knappt samspel, dåliga försvarare.
Jag hade svårt att hålla mig vaken.

Pelé skulle inte ha en chans att göra de över tusenmål han har gort i sin karriär i dagens PL eller primera. Ingen chans.
Men han var en fotboll revolutionär och en magiker, säger äldre människor.
2008-07-13 17:13
Hellre att få 32 mille för Ronnie än att släppa honom för Myrorna pengar.
Barcelona barcadinho
2008-07-13 16:55
Jag har läst precis artikeln i LaGazzetta, men jag ser ingetning nytt där egentligen.

Vad står i artikeln?
Ju, att Ronaldinho och Milan har kommit överens om 6,5 milj blablabla.
Jaså. Det visste vi för två månader sen redan.

Sen står det att det återstår bara ett kontarkt emellan klubbarna.
Jaså, det visste vi också för två månader sen.
Inga nyheter alls alltså.

Artikeln slutade också med blablabla om Galliani och ingen vet om Galliani är på semseter i riviera, eller träffats Wegener för att snacka om Adebayor, eller ska till barcelona.
Journalisten har ingen aning var Galliani befinner sig.

Min slutsats:
Samma vanliga smörja alltså för att sälja lite extra nummer på en varm söndag.

(LaGazzetta är annars en sporttidning med basen i Milano. De täcker milanlagen med bra fakta men också med massa bullshit. Precis som Sport och EMD gör med barca).

En söndags smörja alltså, men det återstår att se hur historian med ronaldinho ska sluta.
Barcelona Unicef
2008-07-13 16:53
Ingen är större än klubben! ge bort han till Milan....
Barcelona Vampíro
2008-07-13 16:49
Ämne: Vampíro,

Det finn....
Missförstå mig inte, jag vill absolut inte att Ronaldinho ska stanna en säsong till. Klubben har stöttat honom hela tiden och han har valt att gå ut på kvällarna istället för att träna. Jag vill bara att man säljer honom för rätt pris istället för att nästan ge bort honom till Milan.
Barcelona Jay-z
2008-07-13 16:42
Alltså kan Laporta avgå shiit, hade Laporta tänkt på klubbens bästa hade han avgått.

Sen måste jag hårt kritisera den dära krönikan kostymkriget. Fan sämsta krönikan jag har läst på länge. Den är så anti Rosell så det inte är sant.

Visst i krönikan så skrivs det om att Rosell har gjort många falska utalanden. Men va fan har Laporta gjort då, jo Laporta har gjort många sjuka val. Som att exmepelvis åka på skit resa för 3 året i rad. Varför skrev du inte det Jens Gramnes. Vart är stoltheten Laporta avgå för ditt eget bästa.

Att det ska behöva gå till att Dhinho vill köpa utt sig är pinsamt. Fy fan va Laporta har sjunkit in sig i min syn.
Barcelona FC-Barcelona
2008-07-13 16:41
Vampíro,

Det finns inget annat änn att jag vill också att Dinho stannar 1 år till, men vi måste innse han kan inte få så många chanser, vi måste tänka på våra anndra spelare också som vill ha chansen.
Och jag tror dinho drar till City han sticker till en liga som håller samma mått som La Liga, och där får han dubbelt betalt med så varför inte dra ditt då??
Barcelona Dizzy
2008-07-13 16:32
Nej för fan ge Dinho en chans han får inte lämna!
:(
Barcelona lundell
2008-07-13 16:26
Nja, Klint där felsurrar du.
Låt han gå till Milan, vi får tacka för hans underbara tid i barca, jag unnar honom ngt bättre än Al ahly.
Barcelona Vampíro
2008-07-13 16:25
Klint/FC-Barcelona:

Hur skönt än det hade varit att få €32M för Ronaldinho och slippa sälja honom till Milan så verkar det lite väl overkligt. Kan ni verkligen se Ronaldinho spela för Manchester City? Jag tror inte han vill gå till en klubb bara för att tjäna mer pengar, inte än iaf. Inget emot City men det är knappast en klubb som slåss om ligatiteln.
Barcelona Klint
2008-07-13 16:15
Enligt länktipset så har Milan fått 48 timmar på sig att höja sitt bud på Ronaldinho annars så går han till City för €32 M.

Kan inte någon oljeshejk punga upp ordentligt, t.ex. Al Ahlys ägare så får Ronaldinho pengarna han vill ha, han behöver inte träna så mycket samt att vi får rejält betalt för honom,
Barcelona Klint
2008-07-13 16:11
Om Ronaldinho säljs för €15 M och vi köper Adebayor för €10 M + Eto'o så funderar jag allvarligt på att börja hålla på typ Xerez...

Real Madrid |RealMadrid C.F|
2008-07-13 16:06
så sjukt frisparksmål, ett av dom grymaste i historien.
Barcelona Vampíro
2008-07-13 16:05
ACRossoneri:

Enligt Barcelona är Ronaldinho värd ca €25-€30M och jag tycker att man ska stå fast vid det speciellt när man gör uttalanden om han bara går om någon klubb lägger ett tillräckligt högt bud. Jag förstår inte varför man ska nöja sig med halva summan.

Det där med att han kan köpa ut sitt eget kontrakt är nog inte helt sant. Som Rambla skrev lite längre ner så är det väl inte möjligt längre.
Villarreal ACRossoneri
2008-07-13 15:51
Vampiro// de kan ju inte begära galna priser heller för Ronaldinho kan köpa ut sig själv och efter "OS problemet" så är det spänt mellan Ronaldinho å Barca

Barcelona Vampíro
2008-07-13 15:44
Läste nyss Silly Season, ska Laporta nöja sig med Milans €15M bud för Ronaldinho? Våran ledning måste nog vara historiens sämsta på att sälja spelare, Giovani och Deco gick nästan för kaffepengar och nu verkar Ronaldinho också gå för reapris. Vad hände med "pay up or shut up"? Ledningen sa ju att han bara går om priset är rätt. Just nu skulle jag inte bli förvånad om vi säljer Eto'o för €10M.

Jag hoppas verkligen att det bara är rykten för så dumma kan inte en ledning vara.
Barcelona A.Gaudi
2008-07-13 15:38
En sportchef är personen som är högsta ansvarig för de sportsliga framgångarna i klubben. det är han som fixar värvningarna och truppen som tränaren sedan får använda. han är helt enkelt personen som ska se till att de sportsliga förhållandena i klubben är optimala.
Annons: