/spanien/barcelona/forum/2079.aspx/spanien/barcelona/forum/2079.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barclasico
2015-08-18 14:45
skojar ni, kommigen två dagar är för mkt, vrf inte bara vila en dag och sedan dagen efter träna lite lätt för att hålla igång motivationen
Barcelona Yellow cake
2015-08-18 14:43
Känns som att Messi saknar Neymar med hans smarta löpningar. Neymar är sjukt grym i spelet utan boll offensivt.. Pedro har inte marginalerna med sig nu heller, typiskt en spelare utan självförtroende.
Barcelona DM1982
2015-08-18 14:39
[QUOTE=Barclasico]The players have been given two days off. They return to training on Thursday, ahead of the league game against Athletic on Sunday. #fcblive Är det här ett skämt? [/QUOTE] Aldrig fel att vila kroppen lite.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-18 14:39
vart e folket som tyckte att Luchos barca är bättre än Peps?. bra att vi inte tar 6 titlar. det här går inte ens att jämföra med kungen pep!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-08-18 14:37
roligt att det alltid dyker upp nya "ansikten" på forumet efter varje förlust haha. roliga människor som inte har något liv!. äkta cules ta inte åt er.
Barcelona Barcelona4
2015-08-18 14:37
Barclasico

Nej, det är ingen skämt efter att de har spelat 3 matcher inom 7 dagar + träningar och det tar nog på krafterna.
Barcelona Barclasico
2015-08-18 14:33
The players have been given two days off. They return to training on Thursday, ahead of the league game against Athletic on Sunday. #fcblive

Är det här ett skämt?
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 14:24
Bara för att redovisa för folk hur bestraffningar går till när det gäller Madrid.!
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 14:20
Pien Piques avstängning kommer gälla i ligan!!!!
Pien11
2015-08-18 14:17
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 13:58
@barcastuff: Pedro wants Man United to finally pay his 30M buyout fee. If they don't pay in the coming 2-3 days, he'll decide to stay at Barcelona. [md] Men dra till city idiot.....
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 13:23
Diego Simone gick ut och sa att förbundet skulle gör all sin makt för ta real till titeln. Dom orden har fått rejält med tyngd nu
Pien11
2015-08-18 12:57
Pique borde ha kastat en sko mot linjedomaren och därmed komma undan för det :P
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-18 12:33
Gabriel

Stämmer det att Tyskland så straffas domarna som gör grova tappar?
Vet inte vad jag har fått det ifrån? Har för mig att jag läst det nånstans..
Barcelona Gabriel
2015-08-18 12:27
Det spanska fotbollsförbundet är ett SKÄMT! Pinsamma rent ut sagt och det är svårt att ta La Liga på allvar när man ser vilka bönder som styr och ställer i förbundet. De spanska domarna skyddas mot allt och alla oavsett vilka misstag de begår. I spanien är fotbollen knappt ens spelarnas yrke först och främst, utan snarare domarnas. Det är domarna som prioriteras före spelarna. Fotbollen är väl ändå ett yrke och en sport främst för SPELARNA. Eller har jag fel?

Domarna ska finnas till för att försäkra alla om att reglerna inom sporten följs, samt för att skydda spelarna mot våldsamt spel. I Spanien kan domarna göra vad fan de vill för dem vet att inga åtgärder tas. De kan begå sånna ofantligt stora misstag utan några konsekvenser what so ever. Jag vet inte om det är korruption som pågår med domarna, att vissa får betalt osv för att begå sånna ofantliga misstag eller om det helt enkelt är så att vissa domare dömer hur de själva vill pga att favorisera deras egna lag, samt förstöra för de laget de inte tycker om. Men något av detta är det som händer det är uppenbart, för dessa domarna har domarlicenser och det finns inte en chans att dem egentligen är så dåliga som de visar upp. Problemet är att dem sitter på för mycket makt så att de kan ta vilka beslut de än vill utan att oroa sig för konsekvenser.

Om en tränare eller spelare ens säger något om en domare så straffas de med böter av avstänging. Men om en domare begår kaos misstag så händer ingenting. How can this be? Jag kan inte tänka mig ett annat yrke i världen förutom domaryrket i Spanien där man inte straffas om man inte sköter sitt jobb korrekt. Missköter du dig på något annat jobb så kommer chefen tillslut och pratar med dig och varnar dig, fortsätter det så får du sparken. Svårare än så är det inte. Domaryrket måste vara som en lyx för dessa personer som jobbar med det i La Liga - dem har makten att ta vilka beslut de än vill utan att något händer.

Det är en katastrof!
2015-08-18 12:16
Jag bryr inte om att Bilabo förnedrade Barca första matchen och matchen därpå maskade och fula sig. Det är en del av sporten. Orkar inte bry mig om domarna heller för den delen längre eftersom Barca ledningen/median/tidningarna är rädda att hamna i koncentrationsläger om de yttrar ett ord.

Lika bara att anamma den små klubbs mentalitet Barca har visat upp när det gäller att stå bakom sitt lag. Det är som att spanska domarförbundet och spanska fotbollsförbundet har en hållhake på Barca. Jag hittar ingen annan förklaring.

Det jag inte kan släppa är att spanska domarna kidnappade Pique igår och vill ha pengarna nu. Jag vet inte om jag ska vara arg på Pique's klantigheten eller den diktatoriska domarförbundet.

Om vi Barca bara slapp det röda kortet inför den kommande tuffa ligastarten skulle det inte vara några problem.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-18 12:15
Jag förstår Piqués ilska. Jag menar Bilbao spelarna kör över våra spelare men inga kort. Målvakten i Bilbao vägrar släppa bollen men får inget kort utan Pedro får gult som ville ta bollen. Linjedomaren vinkar för offside när alla vi andra från tv-rutan ser att det är onside. Direkt efter vinkar inte domaren för offside när Bilbao spelaren är solklart offside. ALLA ser det utom linjedomaren. Klart som fan Piqué med stort Barca hjärta får spel när hans klubb behandlas orättvist i en match som betydde mycket. Hade fått glädjetårar om han knockat domaren också, äckliga svin. GRANDE PIQUÉ!
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 12:09
Ja vissa kan be domaren att äta hans ku* samt göra gesten och komma undan helt ostraffad trots domaren är medveten om det samt alla repris bilder Samma sport men 2 olika världar
Barcelona Amo.38
2015-08-18 12:06
Har tappat räkningen helt på hur många gånger spelare skrikit hijo de puta till domaren på planen i Spanien!! Nu är Pique väldigt tydlig och står 1 cm från linjedomaren men ändå! Han målas upp som världens slurk så oroligt tröttsamt.. Sen så vågar inte ens en Barca spelare ligga ner utan att det skriks filmning, när andra lag leder eller har oavgjort så filmas det och maskas helt löjligt och knappt en varning delas ut!! Funderar på att bojkotta spanska ligan fram tills någon sorts calciopoli skandal dyker upp och drar fram korruptionen i ljuset!
Barcelona Soda Popinski
2015-08-18 12:03
@Ali G .. Lucho slutade i Roma självmant - han fick inte sparken. Spelarna ville ha kvar honom. Han hade en god relation till dem. Även Totti - som hälsade "vi ses snart coach" inför mötet mot Barcelona här om veckan. Och sen det där med självspelande piano. Håll käften! Det har kallats ett självspelande piano sen Frank Rijkaards tid. Det är nog nu .. Ditt nick säger en del. Ali G - trollens troll.
2015-08-18 12:02
Helvete vilka chanser Barca brände i första 10 min..

Gör man inte mål på såna chanser så ska man sluta slösa energi.. I Milan matchen satt såna chanser. Booom, smack, Boom booooooom!!!

Om Pique!..

Ni som säger att han borde vara kylig och hålla truten har tydligen aldrig spelat fotboll. Han borde ändå inte svära till domaren för det. Skrika av sig lite att det inte är offside. Inget fel med det.

Den här matchen mot Bilbao blev ett helvete till start på säsongen. Neymar borta, Alba borta och nu Pique (som är vår bästa mittback kan åka på lång avstängning). Han som vill bli kapten. Synd att Puyol inte var bredvid honom. Han skulle ha skällt ut Pique innan ens han gick fram till linjedomaren.

Vad är med man läser i Mundo D? Det är som att de ger förslag om hur långt Pique borde bli avstängd ? Hur dumma är den jävla tidningen? Vilka äger den tidningen undrar man ibland. Varför skriver de inte om den låga nivån på domaren stället? Eller alla konstiga beslut domarna stod för.
Ställ er bakom ert lag och spelare era jävla amatörer. De gör det värre
De är efterblivna..
Barcelona 11-9-10
2015-08-18 11:45
Ingen som har läst något angående neymar?
Barcelona Heisenberg
2015-08-18 11:43
DM1982

Jag tycker inte man kan beskylla Pique för något i den situationen. Vilken domare tar ett rött direkt för något han inte ens hört men släpper allt som har med spelförstörelse att göra? Bara skönt att Pique visar det alla oss andra ville. Seriöst, när man ser den spanska domarkåren så kan man tro att fascismen lever vidare - fullständigt totalitära och omöjliga att ifrågasätta med utan att man får reprimander direkt.
Barcelona Nesto
2015-08-18 11:28
Awymard

1) Han gör en del amatörmässiga grejer ibland. Roterar allt för vilt när han väl ska rotera tex.
Sen en grej som uppkommit vid flertalet matcher förra säsongen är att när man leder mot ett storlag så väljer han att bjuda in motståndaren genom att göra defensiva förändringar. Byta in en Mathieu istället för Pedro eller liknande.
Helt värdelöst. Det har alltid slutat med av vi blivit pressade som fan och släppt in flera bollar.
Istället borde man satsa på att kontrollera matchen på mittfältet*, något Lucho inte tänker på.

2) Sparka Enrique ska man absolut inte göra men trippeln ska man nog tacka MSN för. även om han ställde upp med konstiga uppställningar så räddade ändå MSN alltid upp det.

I år har jag verkligen svårt att se att vi vinner CL och kommer ha det tufft i ligan.
Vi har 11 bra spelare och dom kan visa upp europas bästa spel men på bänken sitter 7 gatuluffare. Vi har antagligen den sämste bredden av samtliga europas topplag och det är där det kan fallera.

*Oh.. juste Lucho blundar ju för allt vad tiki taka betyder idag.
Rätta mig om jag har fel men visst var Lucho mer av en kämpande mittfältare som spelade på de flesta positioner än en tiki taka spelande mittfältare?

Det avspeglas ganska bra i spelet nu tycker jag. Samper, Halilovic och (kanske) en värvning av Veratti blundar han för och vänder sig till spelare som är tuffare och spelar rakt. Rakitic,Arda,Rafinha.
Hade Iniesta inte spelat för Barca idag och varit tillgänglig på marknaden så hade vi inte köpt honom.

Jag gillar Rakitic och mittfältare som går in i dueller och inte kladdar så mycket på bollen men man måste ha båda typerna i laget. Iaf i Barca.
Snälla låt inte Tikin dö ut (för ett tag) med Xavi och Iniesta.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-18 11:27
the cameroonians Vem som ska spela vänsterback? Vi har Grimaldo som fan nu borde få chansen. Men Lucho spelar väl hellre Roberto som vänsterback än att ge chansen till en talang som Grimaldo. Lite surt är det :)
Barcelona DM1982
2015-08-18 11:27
[QUOTE=Rambla~]Om ni tittar på bilderna så är domaren på väg att dra fram det röda kortet långt före han är framme hos Piqué. Kanske lipade den assisterade domaren i headsetet och bad domaren skynda sig då han kanske fruktade för sitt liv? Det är samma domare som en gång tidigare har visat ut Pique efter att ha hotat honom med rött kort redan i spelargången under halvtid. Klubben får fan betala ett högt pris för sitt ställningstagande till den katalanska själständighetskampen. Det blir bara värre hela tiden. Varför helt enkelt inte bara lämna den här ligan? Personligen är jag väldigt trött på den spanska fotbollen där precis allt verkar korrumperat. [/QUOTE] Jo domaren hade halat upp det röda kortet innan Pique var framme hos linjedomaren. Sjukt onödigt av Pique men gjort är gjort. Tippar på 4-5 matcher för Pique, ännu mer onödigt eftersom matchen mer eller mindre var körd. Ok om man tar en frilägesutvisning för att rädda poäng men att snacka till sig rött är bara löjligt.
Barcelona Soda Popinski
2015-08-18 11:19
Helvete vilken krönika om Pedro. Sjukt bra skriven. Big ups Ruben Baron!
Barcelona Rambla~
2015-08-18 11:13
@Awymard:

Jag ropar inte efter Luchos huvud på ett silverfat och sparken. Dock är hans rotationer alldeles för naiva. Rotera ja, men gör det lite smartare och mer taktiskt för tusan.
Awymard
2015-08-18 11:08
Jag ser att det är många som är irriterade på Lucho, men det jag inte fattar är varför tränaren ska få skulden när spelarna inte gör sitt jobb på plan? Jag förstår att 0-4 borta mot athletic är dåligt, men det jag inte förstår är varför man ska sparka Lucho när han har tagit trippeln förra säsongen?
Barcelona Rambla~
2015-08-18 11:02
@Neymar N11:

Japp, onödigt att besudla hans moder. Det hade varit bättre och mer värdigt att bara sänka honom med en bensax.
Annons: