/spanien/barcelona/forum/20788.aspx/spanien/barcelona/forum/20788.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dizzy
2008-07-14 22:43
BlueRed.

Prisparksskytt i Barca kommer bli Henry toure eller Keita. Keita och Toure har en riktig bössa man vill inte stå i muren!
Barcelona Jimi Disko
2008-07-14 22:43
Säkert inte billig men hoppas! 25M Eur e han ju lätt värd men kan tänka mig att Valencia vill ha det dubbla..

Känns som vi spenderar ordentligt denna silly. Snackas i Barca om att Hlieb ska va klar också, frågan är hur mycke pengar Barca har att spendera, börjar ju bli en ordentlig summa nu..

Barcelona Smacked
2008-07-14 22:42
Hoppas fan inte det blir Xavi bara,inte många som missar skott som frisparksläggare som Mr gör.
Barcelona BlueRed.
2008-07-14 22:40
Undrar vem som blir ordinarie frisparksskytt efter att Ronaldinho lämnat? Jag gissar på Henry.
Barcelona Rambla
2008-07-14 22:38
Silva är för dyr.

Valencia vill köpa Xavi. Allt enligt Marca. Hahaha...
Barcelona Jimi Disko
2008-07-14 22:35
Hade vatt underbart, Silva är helt perfekt för Barca! Ett drömköp enligt min mening =)
Barcelona Dizzy
2008-07-14 22:21
Kolla länk det sägs att Txiki Begiristain ska åka ner till Valencia och lägga ett bud på David Silva? Blir det Ronaldinhos ersättare?
Barcelona Rambla
2008-07-14 21:57
Ämne: Ämne: Gattuso....Först så lär han skickas till en avvänjningsklinik innan det blir tal om att briljera på en fotbollsplan för Milan.
Barcelona Ciao-V
2008-07-14 21:55
Ämne: Gattuso #8:

seriö....
Pressen på honom hade varit mindre i Man City än i Milan, kan jag tänka mig.
I Italien är både supportrar och media lika krävande som Spanien.
Inte otroligt att han kan buas där också om han inte levererar i matcherna eller inte sköter sig i träningen. Och den risken finns ju...

Önskar honom lycka till vart han än går.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-14 21:33
Gattuso #8:

seriöst tror inte ronaldinho borde gå till milan, det blir hans livs misstag. ronaldinho e inte direkt lagspelare som kaka, ronaldinho kräver mer frihet med lagspelet/bollan.

undrar om ancellotti går med på sånt, och milan spelar defensiv fotboll. väldigt tveksam om ronaldinho passar in i milans system.

1-defensiv fotboll
2-långsammare fotboll
3-rivaldo har man som exe
4-brasillianska stjärnor har svårt ettablera sig i italiensk fotboll

5-alla vet hur fulare fotboll de spelar i italien
6-milan countrar mycket på borta plan och ronaldinho e inte den som gör det, men henry gör det
7-man kan bygga ett spelsystem runt ronaldinho men tror inte att milan redo göra sånt

8-stenhårda krav milan lägger på honom för pengar milan spenderar på honom
9-italiensk media SÅGAR honom sålänge han inte kommer igång
10-tuffare/hårdare fotboll i serie A än la liga, som spelare man ska ettablera där för gå vidare i rätt väg.

med andra ord annorlunda värld!!!
Barcelona Gud är störst!
2008-07-14 21:32
barcadinho

Känner samma sak, vill att han ska till City och jag drömmer om att han gör en maradona i Napoli. :d

jag kommer fan börja grota när(för att det verkar inte finnas "om" längre) han lämnar.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-07-14 21:23
Hur fan kan man sälja Etoó?
Han kommer med all säkerhet lämna eftr Peps och Laportas uttalande att han inte ingår i planerna.

Skämmigt!
Barcelona Barca_PXM
2008-07-14 21:15
barcadinho

mitt hjärta låter precis samma som du angående ronaldinho, och hoppas och hoppas tills sista sekund att barca köper thiago neves. vill inte låta negativ men i mittfältets offensiva del, tror inte det räcker med iniesta, xavi, keita om jag inte missat nån mer.

det kommer garanterat dyka upp behov av rotation, eller skador, avstägning osv. det e bara ta thiago neves, han e garanterat värd barca tröjan.

barca o inget annat!!!
Barcelona Rambla
2008-07-14 21:10
Gattuso #8:

Kom in i matchen. Du tycks ha missat en väsentlig sak. Det är Barcelona som inte vill ha kvar honom, inte tvärt om, och så har det varit länge. Problemet är bara att ingen har lagt något bud på honom tills nu. Milan har bara babblat i italiensk press utan att någonsin lägga något bud. Det är först nu de har fattat att de faktiskt måste förhandla om ett pris.

barcadinho:

Självklart kommer även jag att sakna honom. Jag kan inte glömma allt vad han har gjort för Barcelona när han var på topp. Alla dessa minnen man har kommer inte bara att försvinna. Dagens Ronaldinho komer jag dock inte att sakna alls. Det är bara att inse att han är slut, åtminstone i Barça. Helt ärligt så tror jag att han får svårt att komma tillbaka överhuvudtaget. Jag ser hellre att han spelar i en toppklubb som Milan, även om de får slåss på fotbollens bakgård Uefa-cupen denna säsong, än i en liten klubb som Manchester City. Självklart är man ju väldigt nyfiken på att se hur han kan prestera i Serie A och i en klubb som slåss om ligatiteln.

Antonio Puerta:

Jag har faktiskt inte en aning, men EMD skriver ju att Barça har lagt ett bud även om jag tvivlar på det. Vi får väl se vad som händer. Jag tror nog att just nu ligger fokus på att föröska lösa det här med Ronaldinho innan någon ny spelare värvas.
Barcelona Ciao-V
2008-07-14 21:04
barcadinho//
Håller med. Det vore bra om han går till Man City. Då hade man sett framemot matcherna i PL.
Man City är, enligt mitt tycke, en sympatisk klubb, om man bortser ifrån den nuvarande ovanlige ägaren.
Hade varit ännu bättre och mer nöje om Svennis och Backe hade varit kvar i tränarbänken.
Den klubben satser verkligen på att bli en klubb att räkna med i framtiden. Precis som Tottenhamn som ligger i farten och vill komma upp sig i ligan.

Men, men vi får se hur denna saga slutar.
Barcelona Lujàn
2008-07-14 20:57
Barcelona FCB10
2008-07-14 20:53
Sköna bilder från dagens medicinska prov i Barca!
Barcelona barcadinho
2008-07-14 20:50
Rambla/

Jag vill inte låta för känslomässigt, men JAG kommer att sakna honom.

Det kommer att bli lättare för mig i hjärtat om han flyttar till City. Jag kommer att må dåligt om han hamnar i Milan. Ungefär som med Maradona. Napoli har blivit mitt favorit lag i Italien när han hamnade där. Det gick lättare att svälja situationen (även om hans tid i barca var en katastrof).
Det kommer att kännas lättare i hjärtat som sagt för mig om han hamnar i city och inte hos de andra klubbar som jag inte orkar med.

Det är mina privata känslor. Jag vet att många vill se honom hellre i ett topplag, men inte jag.

Thiago Neves lär bli en bra spelare och kommer förmodligen spela bl a som vänster anfallare (om han värvas på riktigt).

Men inte han eller nån annan kan ersätta Ronaldinho i bra form.
Jag skrev det förut och jag skriver igen. Vi måste vänta många år för att kunna se såna prestationer som han gjorde under sin goda tid hos oss. Kanske 10-15 år.
Såna spelare växer inte överallt.

Ett tragedi, det är var det är.
Och jag gillar inte tragedier.

(förlåt att jag behöver ta upp såna saker igen. Det är inte så lätt som ni förstår).

Men jag håller med att R10 var mer som ett besvär på sistone än en delaktig spelare.
Jag är inte blind.
Men det gör alltid ont i hjärtat när en superikon måste lämna eller sluta.

(jag måste ta en koppkaffe, jäkla skit).
Barcelona nemo
2008-07-14 20:34
Haha, kolla länktips. Enligt Sport ska ett uzbekiskt lag ha lagt ett $40 miljoners bud på Eto'o. Vad sägs om det här?
Barcelona Ciao-V
2008-07-14 20:34
Hahaha...
"Milan verkar ha fått eld i rumpan"; "Det sägs att han kapade ett flygplan i morse i Milano med destination Barcleona". Hehehe...

Det är väldigt roligt att följa denna soppa. Hur kommer det att sluta? Ingen vet det. Troligen inte ens de inblandade ännu.

Tänk er, vad synd det blir om Milan supportrarna, om Barcelona och Ronaldinho väljer Man Citys erbjudande!!

Även om Barcelona inte kommer att jäklas med Ronaldinho, så är det inte alls självklart att 20 miljoner räcker, om nu Milan sträcker sig så långt.

Att Ronaldinho har gjort sitt i Barcelona, har jag som många andra insett för länge sedan.
Men jag följer gärna fortsättningen av soppan med nöje.
Barcelona Antonio Puerta
2008-07-14 20:22
RamblaHur stor chans är det att Thiago Neves hamnar i Barca?. Vems plats kommer han ta om han kmr till Barca ?

Tacksam för svar:)
Barcelona BlueRed.
2008-07-14 20:12
Ämne: Mycket snack om Dinh....
Fin bild :) faktiskt :).
Barcelona Myrran
2008-07-14 20:09
Mycket snack om Dinho nu, hänger dock inte med lika bra nu när man jobbar men Milan verkar ha fått eld i rumpan iaf. Bara vi får bra betalt för honom så är jag nöjd, mer av en belastning för laget nu för tiden.

Såg att Eto'o skulle till någon klubb Ukraina. Nämen hej tjena det tror jag inte ett dugg på. Men ett gott skratt fick man iaf.

Och som en litet bonus så länkar jag till en Barca bakgrund som jag själv har gjort så om nån vill använda är det bara att ta. Hade lite tråkig nu på kvällen som ni kanske förstår och resultatet blev väl helt okej.
Gattuso #8
2008-07-14 20:08
Ämne: Milan kommer sjunka ....
Det är alltid så när en av sina favoritspelare lämnar sitt favvo lag, hur tror du tex vi kände när sheva lämna?

annars ser det ganska lugnt här, folk har accepterat att r10 vill/ska bort
Barcelona BlueRed.
2008-07-14 19:45
Ämne: Är det någon mer än ....
Rambla

Haha såg det där nu.. "Ronaldinho dagen" hahaha.

Föresten, är du medlem i Barcelona?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-14 19:43
Ska bli kul o se Caceres o Pique spela i Skottland, framförallt Cáceres. Han lär väl bilda mittbackspar med Marquez från start i första matchen iallafall.
Barcelona Unicef
2008-07-14 19:21
Ämne: Den där Thiago Neves....
Ja verkligen, han verkar ju slakta in bollarna mål=) kan spela ist för Messi oxå om/när skador dyker upp.Hleb o Neves o jag skulle mysa på bra!!!
Barcelona Rambla
2008-07-14 19:11
Den där Thiago Neves verkar vara en spännande spelare. Om han är i närheten att likna Rivaldo i sitt spel som det skrivs, så kan det vara en bra värvning. Speciellt den summan som nämns. Kan bli nästa storstjärna om han får till det i Barcelona. Vem kommer att sakna Ronaldinho då?
Barcelona Abbe_
2008-07-14 19:04
Ännu fler :-).
Barcelona Dizzy
2008-07-14 18:59
Rambla är kommer det mer roliga nyheter:D
Annons: