/spanien/barcelona/forum/20786.aspx/spanien/barcelona/forum/20786.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2008-07-17 19:39
Det är ju smått komiskt hur en del kallar Eto'o för girig. Nämn en spelare till som gör så mycket för barnen i Afrika. Han har med egna medel bekostat mer än en fotbollsakademi. Skulle han hoppa på det här erbjudandet och få de galna pengarna det handlar om, är jag övertygad om att han har en tanke med vad han ska göra med de pengarna.
Barcelona Ciao-V
2008-07-17 19:27
Angående rykten om att Eto'o ska till Uzbekistan. Det är ett rykte som inte är värd att kommentera. Det är ett skämt. Han är inbjuden där av en annan anledning. Tror mer på rykten som säger att Inter är sugen på att värva honom. Det kan jag tänka mig.

Robinho i Barcelona... Att han skulle gå till rivalen i Spanien är inte att tänka på. Ska han lämna Real Madrid så tror jag att han väljer att gå till Scolari och till Chelsea.
Dessuttom vet jag inte om jag skulle vilja se honom i Barcelona. Mycket tveksamt!

Berbatov skulle jag däremot inte tacka nej på. Han skulle passa in Barcelonas spel, tror jag. En riktig "target player" som kan fungera som ett bra komplement till Bojan och Henry.
Barcelona Rambla
2008-07-17 19:05
Ämne: Vad tror ni om Robin....
En omöjlig värvning. Jag tror att detta är något som EMD helt enkelt bara hittat på. Det är ingen hemlighet att de är riktiga anti-Laportistas. Annars är Laporta korkad, för han och Calderon har en tyst överenskomelse att inte jaga spelare från varandras klubb. I sådana fall respekterar inte Laporta det, och då är det illa.
Barcelona Barca_PXM
2008-07-17 19:05
Kimmpa_fcb

du kallar inte mig pinsam utan anledning, gå inte över gränsen. om du läser vad realfans skriver då fattar du varför jag skriver så. varför lägger du din näsa i min stavning, du har ingen skyldighet eller rätt att bry dig om min stavning eller om min ålder.

jag skiter i ifall jag råkar stava fel, ingen e FELFRI men kanske du e det. eller du e MR PERFEKT, kom ihåg MR PERFEKT om du ska tycka jag e pinsam då gör det för en bra anledning.
Barcelona Dizzy
2008-07-17 19:04
Shi

Robinho i Barca hade varit grymt! Han hade fått fina passningar av xavi och iniesta som han kan bara rulla in i mål:D

Men tror inte han kommer.
Real Madrid Shi
2008-07-17 19:00
Vad tror ni om Robinho i Barcelona? Skulle ni fira eller spy galla över ledningen?

Tror Robinho hade blommat ut till något utöver det vanliga i Barcelona, tänk er Robinho på ena kanten och Messi på andra, ett skapligt anfall med andra ord.
Barcelona Pretend
2008-07-17 18:55
Såg nu att vi var intresserad av Berbatov, Hade vi varit riktigt smart så skulle Txiki knytit till sig Berbatov under Dos Santos Affären. Dos Santos+ Pengar= Berbatov Ex. Men så smart är ju verkligen inte våran ledning
Barcelona FCB10
2008-07-17 18:50
|RealMadrid C.F|

Skriv nåt som SPORT har haft fel om. För SPORT är mer trolig än MARCA...
Barcelona Xoonix
2008-07-17 18:21
Jag tycker helt klart S. Eto´o ska stanna, en av mina absoluta favoriter, helt klart den bästa strikern och målskytten i truppen, varför göra sig av med honom?? Hoppas verkligen inte på Adebayor ....Keep Eto´o! Dock är ryktet om Robinho faktiskt ganska kittlande om än inte särskildt troligt:)
Real Madrid |RealMadrid C.F|
2008-07-17 18:19
Rambla

Det andra du skrev nu har han sagt, men han har aldrig sagt något datum Ronaldo skulle vara klar, det du läst e påhitt om att han sagt det.
Peace Out
Barcelona Rambla
2008-07-17 18:16
Ämne: Så du menar att SPOR....Jo, Sport är en Barcelona-baserad tidning, jag har inte påstått motsatsen. Det jag påstod var att det inte är klubbens tidning. De skriver också en hel del skit och negativt om klubben. För att inte tala om EMD som har haft en hatkampanj mot Eto'o sedan han värvades och har konstant försökt jaga ut honom från klubben.

Jodå, Calceron har sagt det. Han har även sagt,

citat: "Manchester borde inte vara arga, och de borde vika ner sig, sa han och fortsatte, Om jag vore Manchester skulle jag vara glad och stolt över att kunna förhandla i en liknande affär om en av mina spelare."

Ödmjukt värre. ;)
Barcelona kluivert_nr9
2008-07-17 18:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Tydligen har han missat länken eller så kan han inte engelska... jag vågade inte chansa.

Barcelona En_Gång_Barca_Altid_Barca
2008-07-17 18:11
hur mkt får klubben om han nu lämnar ?
2008-07-17 18:09
Så du menar att SPORT inte är en barca baserad tidning som as till real madrid?

Och nej Calderon har inte sagt att han ska vara klar den 7.
Barcelona Dizzy
2008-07-17 18:08
Rambla

Jag själv tycker Marca är som Aftonbladet:D
Barcelona Rambla
2008-07-17 18:05
|RealMadrid C.F|:

Åjo, nog har Calderon sagt det och mycket annat men det är man ju van vid. Inget nytt under solen där med andra ord.

Sport vår blaska? Nja, det stämmer nog inte riktigt va? Blaska kan jag gå med på annars, men ta och läs hur mycket skit och negativt de har skrivt om Barça, Laporta och flera spelare den senaste tiden så förtår du nog att det inte är "vår" blaska.
Barcelona ronnie10
2008-07-17 18:02
Jag vill gärna veta, varför är klubben så jäkla sugna på att sälja Eto'o? Han är ju alltid skitbra, har grym inställning på planen och drar med sig medspelarna. Dessutom producerar han otroligt mycket mål, helt utan undantag. Han har ju inte haft en enda formsvacka i hela sin Barcelonakarriär i princip.

Sen är han den enda boxspelaren vi har, och den enda som skjuter målfarliga skott ofta och med båda fötterna. En giftig kobra som det inte finns många av i världsfotbollen just nu, och absolut inte i Barcelona, vill vi sälja. Varför? Jag tycker det är helt ologiskt med tanke på att Eto'o har varit världens(?) bästa striker de senaste 4 åren. Har det med hans höga benägenhet att bråka att göra, eller varför?

Att man gjorde sig av med Ronaldinho är dock förklarligt eftersom han hade sådana jäkla attitydproblem både på planen och utanför. Inte kämpade han mycket. Däremot tycker jag att priset var lite väl lågt, för då Ronaldinho spelade förra säsongen var han betydligt bättre än han fick cred för. Fortfarande skapade han ytor och målchanser, om än inte med samma frekvens som förr. Jag hade önskat över 30 milj euro för Ronaldinho och för Eto'o vill jag ha minst 50!
Barcelona Rambla
2008-07-17 18:02
Ämne: Ämne:

Hah....
Vad betyder Länktips: och vad är rutan till för just under ditt namn i rutan du skriver inlägg?
2008-07-17 18:01
Rambla

"Förresten, när vi ändå är inne på C.Ronaldo. Var det inte så gott som bombsäkert att han skulle presenteras den 7 juli? Allt enligt Marca, Calderon och Kviborg. Troliga källor alla tre ju. ;) "

Calderon har aldrig sagt att han skulle vara klar den 7 juli, du som e så smart borde väl veta att det skrivs massa strunt i media, och det kviborg skrev har han fått från marca. .
Med andra ord inget som e säkert.
Nu skriver Marca den 28 kommer han va klar, Marca e väl lika trolig som eran blaska tidning SPORT. .
Barcelona kluivert_nr9
2008-07-17 17:57
Ämne:

Hahahhahahaha..M....
KeitaTObarcelona

kan du engelska?

http://www.pfc-kuruvchi.com/eng/news_details.asp?newsID=601
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:55
Ämne: Rambla

Tydligen ä....
Okej. Jag har annars svårt att se hur någon kan vara förbannad på er. ;)
Barcelona AndreasB
2008-07-17 17:54
Hleb är ett intressant nyförvärv, frågan är bara vart han ska spela? I mina ögon är han en mittfältare. Xavi och Iníesta tror jag inte han petar och inte kan vi spela med tre så offensiva spelare på mittfältet (förutsatt att vi spelar 4-3-3). Keita eller Touré måste ta hand om pivote-rollen. Frågan är om Hleb inte är lite för bra för att bänka?

Vi får iaf en bra bredd nästa säsong, nu vill jag bara se Arshavin och en ny centertank in i laget, sen tror jag vi kan börja drömma om en 05/06 säsong.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-17 17:53
SAM SAIDI
Tack för Krönikan! en läsvärd krönika.
Tack Ronnie för allt du har gjort för världen.
Kommer vi att skåda en spelare som Ronnie i Barça tröjan? kanske vem vet. Även om jag betvivlar på det!
MEssi? troligen vår enda hopp, om vår nya Ronnie.

VISCA EL BARÇA Y LEO MESSI
Real Madrid Shi
2008-07-17 17:52
Rambla

Tydligen är dett ett NYT datum som gäller nu! 28 juli. Skitsnack som vanligt!

Har varit tyst om honom ett tag, hans intentioner är kända men så länge Man U är förbannade på oss blir det ingen deal.
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:48
KeitaTObarcelona:

Kan du vara så vänlig och redigera ditt inlägg? Du förstår sidans layout när du klistrar in länkar där man skriver inläggstexten. Klistra in länkar där det är tänkt, i länktipsrutan.
Barcelona Dizzy
2008-07-17 17:47
Rambla

Ok tack:)
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-17 17:45
Jag måste ge lite ris till Pep. Jag står bakom honom till 100 % eftersom han är tränare och han förtjänar en ärlig chans, men att hänga ut Eto'o i media och säga att han inte ingår i hans planer kan vara farligt i längden. Skulle Eto'o inte komma överens med någon annan klubb så sitter han där tjurig på bänken. Blanda en tjurig Eto'o med media så blir det en dödig blandning. Hoppas innerligt att Eto'o-såpan (får man kalla det för såpa?) får ett gott slut.

Men jag gillar Peps ärlighet och att han inte målar in sig i hörn :-)
Barcelona KeitaTObarcelona
2008-07-17 17:45

Hahahhahahaha..Måste bara hitta ett inlägg från en kille igår:

"Den som tror att rykten att eto ska gå till en uzbetiansk (stavning) klubb kan inget om fotboll"

386 millar om året? Detta kan väl inte vara sant?

Verkligen, är det svårt att använda sig utav länktips? Skärpning! /red
Barcelona Rambla
2008-07-17 17:44
"Värvas C.Ronaldo ska han självklart vara EN AV nyckelspelarna men det kan självklart och skall finnas flera nyckelspelare i storlag som Real Madrid och Barcelona."

Dina egna ord bör egentligen besvara din ursprungliga fråga angånde Arshavin.

Förresten, när vi ändå är inne på C.Ronaldo. Var det inte så gott som bombsäkert att han skulle presenteras den 7 juli? Allt enligt Marca, Calderon och Kviborg. Troliga källor alla tre ju. ;)
Real Madrid Shi
2008-07-17 17:42
Rambla

Då blev det ett missförstånd då jag inte är dum nog och tro att laget skall byggas kring Arshavin när man har Messi o co i laget. Utan tänkte mig bara att han måste ha en framträdande roll för att spela den fotboll han kan.

Lite samma sak med Robinho, han var fantastisk under första halvan av året då han fick agera den stora stjärnan, sedan skadade han sig och hamnade i skymundan.

Värvas C.Ronaldo ska han självklart vara EN AV nyckelspelarna men det kan självklart och skall finnas flera nyckelspelare i storlag som Real Madrid och Barcelona.
Annons: