/spanien/barcelona/forum/20784.aspx/spanien/barcelona/forum/20784.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Il Concorde
2008-07-17 11:26
Hej! ville bara klargöra en sak!
Har sett att några här har skrattat lite åt att milan redaktionen kallade den dagen för Ronaldinho-dagen!! och det gjorde jag med om jag ska vara ärlig!
Men dom kallade det så bara för att Gazzetta della sport kallade dagen för det!! Så det är inte folk här på SF som kommit på att döpa dagen till det =)

bara lite info så där en sån här vacker morgon ;) Grattis till Hleb föressten en mycket bra värvning tycker jag! Ni hade inte kunnat ersätta R10 med någon bättre =)
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-17 11:24
Fy Fan kolla där( Deras officiella hemsida) Stämmer det??????? vet inte vad jag tycker, men börjar betvivla nu.
Real Madrid Marcelo#12
2008-07-17 11:20
Vill inte störa men jag vill ge ett bra förslag ?
Kanske tycker ni de är de kanske inte ...
Men varför inte värva Tevez ? Man.Utd har eller kommer att värva Berbatov och förmodligen kommer Berbatov och Rooney spela tillsammans i kedjan...
Varför inte värva Tevez ? Hans favorit position är att spela V-Forward.

Messi----------Tevez
-------Henry
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-17 11:18
Har inte Kuruvchí en sida på Svenska Fans?
Det hade varit intressant att höra deras kommentarer om saken:)
Barcelona Barcelona #7
2008-07-17 11:14
Barca__elve

Det är bara att vänta några timmar till så får man se om det är sant eller inte?
Barcelona Barcelona #7
2008-07-17 11:13

Asså om det är sant att Eto'o har skrivit på ett kontrakt och kommer börja i ett Uzbekistanskt lag så kommer han att få en GRYM lön.(1057534 kronor per dag) :O

Vad tror ni om det här? Sant eller Falskt?
Barcelona barca__elve
2008-07-17 11:07
Ska detta vara ett skämt eller vad??

står att Eto'o ska presenteras klockan 14.30 idag, och få en lön på 386 miljoner kronor om året..
Barcelona BarcaMatte.
2008-07-17 11:02
Det där med Robinho är lite intressant. Gillade han oerhört mycket innan han blev klar till våra rivaler. Men skulle inte tacka nej till han om han kom till Barca. Men tror inte det blir nån övergång. De vill nog inte skapa "Figo" känslor igen fast åt andra hållet.
Real Madrid Paco Buyo
2008-07-17 10:57
Robinho, kan det vara något om Eto'o går?
Spinbad
2008-07-17 10:54
Okej, Sport ger ju Arshavin en ledande fråga men fortfarande. Han verkar ju verkligen vara en Barca-supporter, inte många som säger så här tydligt och i princip utesluter en av världens största klubbar:

"sport: A ver si tanto hablarse del Barcelona, acaba en el Real Madrid...

Arshavin: Eso lo veo muy difícil. No. No me veo jugando en el gran rival del Barcelona. Nadie me ha hablado del Madrid y... no, no jugaré allí.
Barcelona FCB-messi
2008-07-17 10:53
Riktigt bra krönika av sam Saidi. Gråter en tår för allt han har gjort för klubben, men det är dags att gå vidare. en ny era med pep ska ta över;).
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-17 10:53
jag ser det mycket svårt. Nej Jag vill inte spela för Barças stora rival.
Ingen jag har talat om Madrid,
Nej, jag kommer inte att spela där.

kolla lite längre i Länken om ni vill läsa hela Intervjun, använd google translate.

Jag säger bara in med Arshavin/Silva sen lets begin the Season!
Barcelona BarcaMatte.
2008-07-17 10:38
Tänkte bara säga att det var en mycket bra krönika av dig Sam Saidi. :)
Athletic jackesnacke
2008-07-17 10:21
Grattis till en fantastisk spelare. Hleb är en helt unik spelartyp och han kommer saknas kopiöst i Arsenal. Trist att ni nallar på vår trupp varje sommar, men tyvärr handlar ju fotbollen bara om pengar verkar det som. Vi lyckades ju fixa Fabregas från er i alla fall. Hur som helst, lycka till kommande säsong!
Barcelona M79
2008-07-17 10:13
Lebb var märkligt billig, Arsenal har gjort en förlust på honom har jag för mig. En riktigt bra spelare som krigar för laget och inte sina egna presationer.

Barca kommer bli riktigt farliga nästa år, D Alevs har verkligen gjrot laget komplett. Årets nyförvärv! Smakar det så kostar det....
Barcelona barcadinho
2008-07-17 09:56
Det där om att håna R10.
Jag personligt tycker absolut inte. Man försöker ju komma ihåg de fina tider (precis som Maradona. Jag tänker inte på hans slutkarriär och all skit då, utan på de underbara tider innan istället).

Men vi tar oss en stund utanför SF.
Fanns det inte missnöjda fans som hånade honom på flygplatsen och på några matcher? Det gick inte att missa visslingarna. Jag personligt gillade inte de här reaktionerna, men jag förstår lite hur de kände.

En fan vill se spelare som kämpar och vill ge järnet för laget. Annars känner man själv hånad av spelaren. Det var starka reaktioner i Manchester på sistone från de riktiga fansen MOT Ronaldo. De blir förbannade när en spelare deklarerar att han inte vill spela hos dem utan nån annan stans (Kommer ni ihåg hur Chelseas fans reagerade när Drogba sa något om att lämna klubben. Han var tvungen att ursäkta alla).
Det är allstå en ömsesidig relation. Du får kärlek om du ger kärlek och folk blir apatiska mot dig om du är apatisk mot de.
Ronalidnho visade inte tillräckligt kärlek och glöd och vilja att SPELA hos oss under en lång tid (ca två år) och en del har blivit hånat för det.
Det är lika bra att säga hejdå i såna situationer.
(det är lite också därför han inte tog en farväl. Han glömde inte visslingarna).

Om Hleb/
jag pratade igår kväll med en kompis till mig som följer jämnt PL. Han säger också att Hleb är mycket bättre centralt bakom afallarna och lite sämre på kanten. Vi får väl se.

Vi behöver en naturlig vänsterkantare i anfallet. Robinho t ex. Vi har många spelare som är "all around", alltså som kan passa på olika positioner. Så jag tycker inte att det är en nackdel nu att värva en mer "en-sidig", som känner sig bäst på kanten till vänster (och som kan hjälpa Abidal på kanten).

Allt det här med den nya laget känns också spännande. Det är nästan som en ny bil, eller ny stad eller land eller tjej.
De som inte älskar fotboll vet inte vad de missar...

Dax att gå vidare. Mycket att göra idag.
Cernunnos
2008-07-17 09:38
Grattis till årets värvning i fotbollseuropa!
Hleb är jävligt underskattad, mycket pga att han aldrig riktigt vågar visa sin fulla kapacitet och ta en plats i rampljuset. Hoppas att han kan göra det hos er.
Barcelona Messih!
2008-07-17 09:25
hehe Magnusson ja böjer mig för din visdom, du har helt rätt, 6 på morgonen och ja kunde inte sova, så blev lite gojja av det hela :)

för min del så vet ja 0 om arshavin utöver em, och är inte specielt sugen på honom, heldre Silva isåfall.
Men OM etoo ska dra, så ska fan pengarna läggas på att få hit Villa/torres eller likvärdig, ingen arshavin eller silva då!
(om inte man kan få dom utöver då) :P
Real Madrid Magnusson
2008-07-17 08:58
Någon som har kolla på Arshavins prestationer i ryska ligan?

För hela den här Arshavingrejjen förstår jag inte riktigt.

Såhär tror/tycker/känner jag ( man får ju passa sig här ):

Arshavin hade en bra säsong i ryska (troligen) .
Hjälpte Zenit till Uefacup-vinst.
Prickar formen till ett Em med ett skrällande ryssland.

Hur skulle han prestera i ett storlag, som möter bra motstånd hela tiden? , Det e ju inte säkert att formen håller i sig? ( Har han alltid varit så bra?)

Så jag tycker det verkar som om Zenit pressar priset på Arshavin lite väl högt. Han är ju inte jätteung heller..
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-07-17 08:47
Alltså helt seriöst om inte Barca lägger bud på Arshavin nu kommer jag lacka rejält! Vill de att Arshavin ska åka till Camp nou och kyssa Laportas skor eller?!
KÖP honom så är laget komplett, behövs inget mer!
Real Madrid Magnusson
2008-07-17 08:42
haha, bra sammanfattning messih.. Sarkasm var ett annat ord utöver "pinsamt" som missbrukades en del med.. Och inte i dess rätta bemärkelse heller.. för jag märkte ingen sarkasm

viva la vida
Barcelona Messih!
2008-07-17 06:35
AndreasB:
Det är ingen som har hånat ronaldinho, och det är ingen som har sagt att han var dålig, varken de första 3 åren, eller för den delen de sista 2 åren.

För att gå igenom snabbt åt dig:

JAG tyckte att Ronaldinho borde tackat fansen innan han drog, för de 5 år de stått bakom honom.
Det hade vart en trevlig symbol av ikonen som lämnade klubben.

SHI tyckte detta var absolut att tycka för mycket,
Ronaldinho har hjälpt barca tillräckligt och ska inte behöva tacka fansen. Va absolut ingenting han ville höra av. PINSAMT att ledningan säljer ronaldinho efter bara 2 års supande (pinsamt nämns
ett fler tal gånger, därför Capslock på det!)
Helst skulle laporta satt honom på ryggen och kubbat till milano om han nu skulle göra sig av med dinho.(min fri tolkning, av ledningens PINSAMMA, beteende)

RAMBLA tyckte ledningen hade behandlat dinho bra, och skrev ner lite fakta, Detta tyckte shi var absurt dåligt uppförande(va?..), Vid detta skede har Rambla tydligen införskaffat sig en arme(Maräng CIA raport) som ska hjälpa honom mot shi´s vassa och dödliga argument.

Därefter handlar inte diskutionen om barca mer på flera timmar, innan Barca_PXM:
"ronaldinho borde äta mer tomater!" (ja håller med dig Barca_PXM... tomater är gott..)

EduOfArsenal tycker: "glöm ronaldinho! ni har...
"Hleb = Den Europeiska Ronaldinho!""
(så länge vi inte har svenske ronaldinho "anders svensson" är jag nöjd)

Heywood Jablome tyckte: Capello är snäll som tar barnen från bernabue på circus..(Rijkaard... varför tog du aldrig xavi å puyol till circus? :(
)

Detta ledde till att du AndreasB trode att folk hånade Ronaldinho..
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-07-17 06:16
Barca_PXM

Du är bara pinsam, och om du är 25 bast, lär dig då stava förfan!
Barcelona AndreasB
2008-07-17 05:52
Att håna Ronaldinho vore en skam, under hans först tre år i klubben så gjorde han otroligt mycket för klubben. Så mycket att de två sista inte ens behöver nämnas.

Nu är han för dålig och omotiverad, därför självklar att han ska bort. Men, man kan inte glömma det han gjorde i början. Han personifierade klubben FC Barcelona. Glad, teknisk och offensivt.

Dinho är alltid en hjälte, även fast hans sista år i klubben är tråkiga.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-17 03:02
Barca_PXM // Ta det lite lugnt nu. En spärr är väl knappast nödvändig eftersom alla har rätt til en åsikt och jag ser inte att du på något sätt bryter mot reglerna.

Ronaldinho är en känslig punkt att diskutera. Men om vi tar Ronaldinho innan Champions League-finalen i Paris 2006 och Ronaldinho efter Champions League-finalen i Paris 2006 så är det två helt olika Ronaldinho.

Leendet, passionen och glöden för fotbollen fanns innan finalen, efter finalen så var det en tung, omotiverad Ronaldinho. Att gå från världens bästa till en mätt, omotiverad superstjärna är ett steg som är svårt att förklara, som nu uppkom. Och om alla dessa ryktena om festande stämmer så ser jag ingen framtid för honom.

Vadå, ska vi skydda honom och specialbehandla honom för att han _var_ världens bästa eller ska han behandlas som vilken spelare som helst?

Ingen spelare blir större än klubben. Och Ronaldinho satte klubben i en svår situationen. Och personligen sätter jag Barcelonas välmående framför vilken spelare som helst som drar på sig vår tröja.

Förresten, Shi. Du är väldigt inriktad på hur vi behandlade Ronaldinho. Hur i helsike behandlde ni Capello. Sparka den tränaren som äntligen byggde ett lag och inte en cirkus, vetja.

Bona nit!
Atlético EduOfArsenal
2008-07-17 02:14
kan ju säga till er som inte vet så mycket om Hleb att ni har värvat en spelare som är omöjlig att fånga.
Hleb = Den Europeiska Ronaldinho!
Barcelona Barca_PXM
2008-07-17 02:08
Shi

nu skiter jag i ifall jag blir spärrad av barcas forum för hela livet men nu ska du få höra det här från mig, personligen önskade jag att vara bland barcas ledning. så hade jag gjort allt t o m jobba dag o natt för att få bort ronaldinho från truppen, efter de senaste 2 år han fick mig att spy.

du ska bara veta att jag vill bara festa av glädje för att han drar med rimligt pris, jag e barcafans med hela hjärtat. jag slutade gilla killen efter hans barnsliga uppträdande, han e inte värd ett skit i mina ögon.

ingen glömmer hur han hjälpte barca till framgångar, men om du förväntar dig att ledningen ska HYLLA honom innan han går. då e du ute o cyklar plus drömmer, jag vill inte att någon av barcafansen tar illa upp när jag säger det här. han ska inte ha blommor istället han ska ha tomater på ansiktet, han skämde ut hela klubben och skämde ut sitt rykte precis som knarkaren maradona.

jag e äckligt trött på långa meningslösa diskussioner och försök att förstå vad vi skriver, ingen har hela natten på sig för diskutera om ronaldinho med dig. nu avslutar vi diskussionen om honom, om du har extra klagomål på barcas ledning då ska åka till barcelona och säga det till laporta personligen.
Real Madrid Shi
2008-07-17 02:00
Ämne: Suck, jag ger upp. D....
Syftade inte på dig eller någon i detta forum när jag snackade om folk som diskuterar hur underbart allt är.

Tycker personligen att det Ronaldinho har gjort överskuggar hans festnätter i Barcelona för du om någon bör veta vad han gjorde för klubben, då jag tar för givet att du höll på Barca även innan Ronaldinho kom dit.
Barcelona Tiago
2008-07-17 01:56
Jag förstår inte eto´o situationen riktigt varför vill dom göra sig av med honom hade vart snällt om nån förklarade hur det ligger till?
Barcelona Rambla
2008-07-17 01:50
Suck, jag ger upp. Det är nu bevisat...

Du får ha helt skilda åsikter, det är inga problem, men du får fan klara av att man har motargument. Ingen har försökt måla upp något underbart här, så sluta överdriv nu.

Du vill alltså bara diskutera när det är läge att tycka tvärtom fast du inte har några speciellt hållbara argument? För det har du faktiskt inte. Du gör väldigit enkelt för dig när du nyss påstod att det är pinsamt av Barcelona hur de har behandlat Ronaldinho utan att vilja eller kunna se helhetsbilden av hans tid i klubben. Så fort vi kommer in på djupet lite, börjar analysera det hela så faller dina argument och påståenden platt.

Bona nit!
Annons: