/spanien/barcelona/forum/20777.aspx/spanien/barcelona/forum/20777.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona The Reporter
2008-07-23 11:20
Någon som har nytt fakta om didier drogba? angående flytten till barca?
Barcelona The Reporter
2008-07-23 11:19
Asså snälla nån Mquc tror du själv det kommer vara startelvan? vf har då dem köpt så många mittbackar? och där emd kommer messi ha fri roll bakom anfallarna och jag tror itne iniesta blir anfallare jag kan tror de blir något val om hleb och bojan.. men jag tror att hleb kommer ta platsen
Barcelona MQUC
2008-07-23 11:03
--------Valdés------------

Alvés-Puyol-Marquez-Abidal

---------Yaya------------

-----Xavi-----Keita------

Messi----Henry-----Iniesta

Vår startelva i ligapremiären? jag skulle inte klaga.
Barcelona Volveralpueblo
2008-07-23 10:03
Oleguer till Ajax...good riddance!

Till skillnad från många andra har jag största respekt för Oleguer som person - jag uppskattar att en fotbollsspelare har något intressant bakom pannbenet och dessutom integritet nog att säga det högt(utan att för den skull hålla med om hans nationalism - har svårt för alla nationalismer). Men fotbollskvalitet för att spela i FCB? Oleguer? Knappast. Campbells mål i Paris (som var på väg att kosta riktigt dyrt) och Tamudos mål i 89:e förra våren (som kostade ligan) är bara två av de många baklängesmål han bär på sitt samvete. Att Van Basten vill ha honom i Ajax är ett mysterium, men det är bara att tacka och ta emot. 3+2 milj. euro för Oleguer kan vara årtiondets bästa affär.
Barcelona SaM__-
2008-07-23 02:42
Ämne: Henrique Adriano Bus....
haha, inte för att jag vill låta otrevlig men jag tror nog att alla visste det:) Men aldrig fel med att fräsha upp minnet ;)
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-23 02:26
Henrique Adriano Buss är klar :D
Barcelona BlueRed.
2008-07-23 01:58
Ämne: Ämne: Har en ....
Det där kortet han fick i CL finalen, var mer för att han var sur på Vidic, dem två är inte precis bästa vänner, och det var inte första gången dem två har varit nära att bråka, och i CL finalen var dem ju knappast bästa vänner, Drogbas blick sa mycket, när han var på väg mot Vidic efter att han fått sitt röda kort, men någon gick till Drogba och stoppade han så han istället kunde gå rakt ut ur plan.

Sen har jag inte följt Premier League så mycket, så har inte sett om Drogba har haft attityd problem på plan.
Barcelona Dice
2008-07-23 01:39
Ämne: Har en känsla att im....
Kan faktiskt tänka mig Drogba i Barcelona, men som sagt, hans skador och attityd på planen kan skapa problem. Nu vet inte jag så mycket om attityden, den kanske var så dålig just för att Drogba velat lämna Chelsea.
Barcelona SaM__-
2008-07-23 01:39
PatrickKluivert: Andledningen till att man vill göra sig av med Eto'o tror jag inte har med hans sportsliga prestationer att göra. Är mer allt utanför och alla klumpiga uttalanden i media.

Sedan att du inte håller med mig om att Eto'o + Drogba hade varit bättre är nog en smaksak. Visst om vi ska drömma och hoppas på att Henry kommer i den hysteriska form som i Arsenal så håller jag med att Henry är kanske den vassaste. Men jag är realist, Henry kommer nog vara bra i år men inte lika bra som i Arsenal. Just därför tror jag Etoo y Drogba hade varit det bästa!
Barcelona Dizzy
2008-07-23 01:29
Har en känsla att imorgon när jag vaknar så kommer det stå att Drogba är klar för Barca.
Barcelona BlueRed.
2008-07-23 01:05
Ämne: SaM__: Visst all res....PatrickKluivert

Samtidigt så är inte Henry lika ung som han var förut (nehe menar du.. :P) och med åldern så ändras inte bara utseendet. Eto'o är också snabbare dem 10 första meterna än vad Henry är.
Barcelona PatrickKluivert
2008-07-23 00:55
SaM__: Visst all respekt till Eto'o och jag förstår inte varför Pep vill göra sig av med honom för ja tycker att han är självklar i startelvan. Men det du sa om att Drogba och Eto'o är giftigast kan jag inte hålla med om. Tänk dig en Henry i toppform som springer ifrån varenda försvarare i världen både med och utan boll, med världens bästa bollmottagare bredvid honom. Det kan inte sluta illa! Sedan om dom har den skuttande Messi bredvid sig också gör ju att Barcelona inte kan förlora i offensiven!
Barcelona BlueRed.
2008-07-23 00:50
Ämne: Ämne: Att lån....Pavlyuchenko (tro det eller ej jag stavade hans namn rätt på första försöket :D) är absolut ingen fördel om man vill ha den spelar typen, Drogba är klasser bättre.

Adebayor är jag tveksam till, om han själv vill så kan han faktiskt bli så bra att han sätter 30 mål utan att missa 30 också varje match, så jag måste säga att jag håller med barcadinho, tänka kortsiktigt när det gäller den här starka anfallsspelaren, tycker att om Pep verkligen vill ha den typen så kan han lika gärna försöka köpa in den bästa.
Barcelona SaM__-
2008-07-23 00:37
Ämne: Att låna ut Bojan? H...."Drogba + Henry är farligare än Henry + Etoo, enligt mig."

Droga + Eto'o skulle jag tro är farligast;). Men nu tror visst pep mer på Henry i år, så det är inte så realistiskt att det blir Eto'o + Drogba. Men det är det giftigaste enligt mig i alla fall.

Håller dock på spåret om att vi inte bör göra en värvning av Drogba. Inte för att han är på något vis över. Men om vi ändå ska ha den spelartypen som Drogba så är det väl bara fördel om vi tar Pavluchenko eller Adebayor, om vi som sagt är ute efter den typen av anfallare.

Men det bästa vore om Eto'o stannar:) Pep kanske hinner ångra sig under försäsongen?
Barcelona Unicef
2008-07-23 00:35
Ämne: Jag minns när Messi,....
tyvär stämmer nog de du säger,speciellt om de ska vara vackert oxå!
Barcelona Gud är störst!
2008-07-23 00:33
Tack Ronaldinho för brevet!

Det var rörande bode för mig ock säkert för honom ockso han visar sina känslor där po riktigt jag hoppas en dag han kan komma tillbaka och säga hejdo som han vill. Kan fortfarande inte tro att det är sant. :s TACK RONNIE!
Barcelona Nilzoniz
2008-07-23 00:30
Jag minns när Messi, Ronaldinho och Etoó var lyckliga tillsammans och lekte. Så bra kommer det att dröja länge innan Barca blir igen.
Barcelona GaiAssulin^^LionelMessi
2008-07-22 23:34
jag vill verkligen veta vilka från Barca B som är med i försäsongen snälla kan ni skriva och skriv också vilken position de spelar på och hur gamla om ni inte vill skriva så länktipsa
Barcelona barcadinho
2008-07-22 23:22
Att låna ut Bojan? Helt sjukt. Helt galet.

En liten påminnelse bara för de som glömde: Han håller rekordet för antal gjorda mål i ungdomslaget med mer än 800 mål. Den här grabben är en stor målgörare och vi har något att se framemot i de närmaste åren. Lite tålamod bara.
Det bästa sättet för honom att utveckla sig är att spela med Henry.

Min sambo sa igår. "Det ska bli kul att se Bojan och Henry igen". Ni vet vad hon syftar på. De två var nästan de enda som gav oss lite glädje i fjol. Hur de kramades och var glada för varandra. De enda som gav lite leenden när ronnies leende försvann.

Lite om Drogba/

Jag vill jämföra med Real. De värvade Van Nisterlooy från United när han var ca 30 år och han bildade ett par i anfallet med Raul. Båda är över 30 år. Och de lyckade vinna två titlar. Samma sak tycker jag med Drogba. Han har kanske bara några år kvar på topp, men barca är väldigt törstiga på att vinna titlar. Vi har knappt ”råd” och vänta två år till.

Ibland behöver man tänka lite kortsiktigt med vissa spelare. Drogba och Henry kan vara mycket farliga ihop (i ett 4-4-2 eller 4-3-1-2 med Messi bakom de två som en boll fördelare).
De två kan spela ihop nära varandra i straffområdet, precis som Raul och VnR har gjort.
Mycket farligt anfall enligt mig. Bojan kan rotera när skadan eller avstängning eller tröttheten kommer.

Sen om Drogbas skada – vissa mig nån anfallare i de stora klubbar som är alltid skadefri. Man behöver inte överdriva. Drogba är inte sönder!
VnR, Zlatan, Messi. Roony, C. Ronaldo. L. Ronaldo, Kaka och för att inte nämna Etoo osv osv. Alla blir skadade ibland.
Och det kommer flera skador och avstängningar också i fortsättning.
Drogba + Henry är farligare än Henry + Etoo, enligt mig.

Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-07-22 22:45
Vet ej om nån har redan postat denna länk, men ni måste se denna brev från Ronaldinho till alla Culés.

Ronaldinho Barças bästa spelare genom tiderna.
Länge Leve Ronnie.
Barcelona Rambla
2008-07-22 22:34
Henrique har idag gjort läkarundersökningen och skriver i morgon på ett 5-årskontrakt. Sedan bär det av till Bayer Leverkusen, ett lag som han själv varit med om att välja ut.

Henrique, Benvinguts al Barça!
Barcelona FC-Barcelona
2008-07-22 22:00
Vad är deta om att bojan ska lånas ut, eller att han inte komer att blomma ut nu dem komande 3 åren??
värkar som folk här inne har redan glömt 10 mål rätta mig, han har redan satts på prov mot några av världens bästa lag, och till och med gjort mål, ifall ni ligger efter ta gärna en titt på Youtube =).

Lånas ut HaHaHaHa vilket skämt :D
Deportivo Denari
2008-07-22 21:42
Ursäkta dubbelposten.
Deportivo Denari
2008-07-22 21:42
Vet inte om ni noterat det, men Dani Alves bloggar på fcbarcelona.cat om vistelsen i Skottland och försäsongen i stort.
Barcelona Hyder
2008-07-22 20:59
Barca Barca

Precis. För att inte tala om att Pep själv medgett att Bojan kommer få en "betydelsefull roll" nästa säsong. Hur man ska tolka det är en smaksak kanske men troligtvis betyder det att han kommer få en hel del speltid. En spelare som gör 10 mål i La liga som sjuttonåring hör hemma i ett lag som Barça. Inget snack om saken. Sedan sa ju Bojan själv att han hellre stannar med laget än att bli utlånad och detta sa han innan förra säsongen.

Barcelona true_barca_fan
2008-07-22 20:58
Ronaldinho om barca

“First of all, I would like to say how grateful I am to the Barcelona fans,” said the statement written on the official Milan website.

“I was very happy in every moment at Barcelona, because the people were always very affectionate. I felt accompanied on this journey and that sensation is what gave me strength at every moment.

“I had joy playing for Barca and loved to give the fans the same feeling. I remain with the thought I can some day salute the Camp Nou.
BarçaHeart
2008-07-22 20:55
Ämne: fler och fler rykten....
Jag instämmer att Drogba var världens bästa anfallare den gånga säsongen men han var samtidigt den enda riktiga klassspelaren i Chelseas anfall och jag är rädd att han kan floppa om han kommer till Barcelona som redan har riktiga bra strikers redan.

Jag jämnför lite med Henry som var den engelska ligans bästa anfallare men som inte riktigt fick till det i Barcelona det är ett liknande läge. satsa på de forwardsen vi har och köp in roman pavlyuchenko ist :P:P
Barcelona Barca Barca
2008-07-22 20:47
Aldrig, som Rambla säger, han hör hemma i Barca. Bojan e våran valp, man ger inte ut sin egen valp till vem som helst eller hur? hur vet du vem ägaren och om han blir behandlat på rätt sätt, sak samma gäller Bojan, ja vill inte se han i någon mindre klubb i La Liga, han ska stanna kvar och redan nu börja få massor av erfarenhet av matcher som El Classico och Champions League matcher. Om några år är Bojan tillsammans med Messi ledande figur i klubben. Hans hjärta ska vara rött o blått o inget annat.
Barcelona FCB-messi
2008-07-22 20:41
Kolla länktips!
lite bilder från träningen idag.
Barcelona FCB-messi
2008-07-22 20:25
B.G
Låna ut bojan skojar du han utvekclas mer i barca.
Annons: