/spanien/barcelona/forum/20761.aspx/spanien/barcelona/forum/20761.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona abbbbabbas
2008-07-25 15:53
guddy fungerar som utfyllnads spelare men jag undrar varför man värvar till exempel en som hleb. det är ju osäkert om han kommer få spela från start och då "går nog han före" guddy som utfyllnadsspelare.
Barcelona Exclusive
2008-07-25 15:37
Bluered

Ja precis, han är ju funktionell på olika platser som du säger. Bra att slänga in när det behövs lite fysik och dylikt. Han klagar ju dessutom inte vad det verkar :-)
Barcelona BlueRed.
2008-07-25 15:36
Ämne: Varför vill så många....
Exclusive

Håller med dig när det gäller Guddy, tycker han har anpassat sig riktigt bra nu om man jämför med hans första säsong i Barca tröjan, en riktigt bra avbytare, funkar som mittfältare och anfallare.
Barcelona Exclusive
2008-07-25 15:30
Ämne: Visar BarcaTV (www.f....
Nej, endast försäsongsmatcherna
Barcelona Exclusive
2008-07-25 15:30
Varför vill så många göra sig av med Gudjohnsen? Han fungerar ju utmärkt som utfyllnad. Man kan inte bara ha superspelare i truppen.
Barcelona kluivert_nr9
2008-07-25 15:29
Visar BarcaTV (www.fcbonline.tv) alla matcher live under säsongen?
försäsongsmatcher, ligan & CL?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-25 15:25
Andreas

Jeffren var precis som du säger, duktig igår. Han visade prov på fin teknik och snabba fötter. Påminde lite om Giovani/Giuly och kan mycket väl bli uppflyttad. Han kan hoppa in när Messi behöver vila och om vi möter "sämre" motstånd.

Pedrito var även han duktig igår, också 20 år.
Barcelona BlueRed.
2008-07-25 15:23
Måste säga att jag tycker synd om Valencia och deras fans, jobbig sits dem är i.
Barcelona Andreas
2008-07-25 15:17
Såg inte hela matchen igår dock så såg jag ett litet klipp samt målen och av det jag såg så tyckte jag att Jeffren såg mycket bra ut. Någon annan som kan bekräfta det? Hur som helst är ju killen tveklöst en stor talang och fortfarande ung (född -88 så han är bara 20 år gammal). Dock är väl frågan om han är tillräckligt stor talang för Barça? Av det som jag jag har sett och hört så tycker jag att han ska ingå i A-laget denna säsongen, då främst som inhoppare naturligtvis. Detta eftersom vi inte har så många utpräglade kantspelare i truppen. Kan vara bra ibland att slänga in om matchen känns låst och bredda spelet, lite som den rollen Giuly hade mot slutet i sin Barçakarriär. Om inte så tycker jag att man bör låna ut honom för jag läste en artikel för lite sen (tror det var i transfer bloggen) där Jeffren sa att om det blir B-laget detta året också funderade han på att söka sig bort vilket jag tycker skulle vara tråkigt.
Barcelona BlueRed.
2008-07-25 15:11
Ämne: Ämne: Matchen....
Abbbbabbas

Den där kaptensbindeln gick runt till kanske 3-4 spelare, varken Puyol eller Xavi var med så den där bindeln gick bara runt, inte precis så viktigt och ha en ordinarie kapten under den matchen.
Barcelona Endrit Jezerci
2008-07-25 15:06
Sälj Gudjohnsen så att nummer 7 blir tillänglig för David Villa.
Barcelona abbbbabbas
2008-07-25 15:02
Ämne: Matchen igår var ing....
jag håller helt klart med om att gudjohnsen borde säljas. undrar lite om varför han var kapten igår. nån annan som gör det ??
Barcelona nemo
2008-07-25 14:02
Tja, jag är i Barcelona just nu och bor på hotellet Diagonal Port. Jag kan rekommendera detta hotell stort då det ligger näst intill stranden och har jättefin utsikt över staden.

Någon som varit i Barcelona tidigare och vet om de sänder matchen live @ Camp Nou imorgon?
Barcelona Jay-z
2008-07-25 13:17
Matchen igår var inget form besked samma skit handbollsfotboll utanför straffområdet.

Sen när fan ska vi bli av med Guddy. Alvarligt säljer vi inte han snart så kommer han va kvar tills nästa säsong också.

Tycker Pep ska ge Henry en halv säsong sen är det bara att sälja han. Henry i Arsenal form skulle kunna spela i villket spelsystem som hälst. Det folk inte fattar är att Henry har blivit sämmre än han va i sina bästa dar.
2008-07-25 13:03
Hoshiar:

Ja, du har rätt. Jag har också efterlyst varierat spel. Jag tycker man kan blanda detta fina passningsspel som barca kör med lite snabbare, rakare spel, som de flesta lag kör.
Därmed får säkert Henry de bollar och löpdueller han vill ha.

En bra sak med matchen igår var att barcaspelarna satte hög press och lät inte motståndarna passa runt, barca vann tillbaka bollen väldigt snabbt. Tror Pep kommer köra hårt på den taktiken, vilket uppskattas.
Barcelona Hoshiar
2008-07-25 12:49
Grabbar jag har hittat en sak som kanske är porblemet till att Henry inte lyckats i barca.

I Barcelona så rullar vi boll utanför motståndarnas straffområde som man gör när man spelar handboll med då kastar man med händerna. När vi rullar boll så spelar motståndarna med 10 backar. Så klart får inte Henry någon yta. Han brukar oftast röra sig mot kanterna när det blir så trångt. Han sa ju själv det är svårare att göra mål från kanten än vad det är att göra det centralt. Vi spelar 4-3-3 det är också trångt. I Arsenal spelade väll han själv anfallare med en släpande forward. Där så rullade dom inte så mycket som vi gör det var mycket mer kontringar eftersom dom bjöd in andra lag frammåt i banan.

Kan det vara nått?
2008-07-25 12:48
Ride_The_Big_One(6)

Jag håller med. Visst, jag vill verkligen ha Silva i Barca. Men jag vill hellre att Valencia blir den toppklubb som de var än att Silva kommer hit.
Jag personligen tycker om Valencia och jag tycker det är tråkigt att se den kris de befinner sig i, speciellt den gångna säsongen. Hoppas allt löser sig.
Barcelona el_guaje_
2008-07-25 12:46
"få igång spelarna"? Låter som den blivit helt handikappade av lite semester. Varför inte riktigt motstånd och hårda skolan direkt? De kan ju glömma ala väggpass i boxen när ligan drar igång. Bättre träna mot koner än falskt motstånd.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-25 12:41
westinhoblaugrana

Hoppas dem får hjälp i det ekonomiska, för en topp klubb som Valencia vore det synd ifall de rasa bara för de inte har tillräckligt me ekonomi.

2008-07-25 12:40
Silva till Barca och Villa till Real. Så lär det bli om nåra veckor om den ekonomiska krisen i Valencia fortsätter. Tycker synd om fansen.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-25 12:34
el_guaje_

Alla topp lagen spelar mot sämre motstånd inget nytt det här, det är för att få igång spelarna. Sakta men säkert så höjer man motståndet.

Förstår inte varför folk ska haka upp sig på motståndet hela tiden, jag menar oftast så möter topplag lag som ingen hört talas om

Snacka om fokusera sig på fel saker.

A.Gaudi

Jag håller med, Henry kommer inte till sin rätta i en barcas 4-3-3, svårt för honom att brilljera men man hoppas att han anpassar sig till vår sätt att spela.

Hoshiar

Om eto vill stanna behåller jag heller honom.
Skadefri gör han 20 mål i ligan.
Barcelona Smacked
2008-07-25 12:30
Dags att vakna txiki & co. Om ryktena om att villa är på väg bort för 40miljoner borde man snarast lägga sig i affären för att försöka knyta till sig honom.
Barcelona el_guaje_
2008-07-25 12:23
Har nog aldrig sett ett sämre motstånd än igår, vilket soplag.
Barcelona A.Gaudi
2008-07-25 12:20
nae jag tycker samma sak. 4-4-2 eller 4-3-1-2.

Henry behöver utrymme och 4-3-3 känns ganska lättläst. efter 5 år med rijkaard kunde varenda lag i la liga baras taktik utan och innan.
Barcelona Hoshiar
2008-07-25 12:19
Vad sägs om ett byte mellan Eto och Villa?
2008-07-25 12:18
Jag tycker det blir för svårt för Henry om vi kör 4-3-3. Messi och pedro var på kanterna och försökte spela in till henry, som alltid kom felvänd och spelade tillbaka. Henry är känd för djupledslöpingar.

Han blir för ensam i mitten och jag tycker därför man ska ha 2 centrala forwards så att man har två alternativ; att både passa en som kommer och möter samtidigt som den andra går i djupet. Är jag ute o cyklar eller?
Barcelona Ani Lorak
2008-07-25 12:04
Grattis alla CULES...härlig afton igår allt stämde..förvänta mig lite mer av Henry o Etoo men de kommer..de va juu inte världens bästa lag vi mötte direkt men alltid gott med målorgie.
FORCA BARCA!!
Barcelona Tiago
2008-07-25 10:45
Ja kolla lite på bilder på spors hemsida.
Henry verkar vara en riktig skojjare och man ser han oftast med dom yngre spelarna.
Han verkar ta hand om alla yngre spelare väldigt väl speciellt bojan:)
Barcelona Dizzy
2008-07-25 09:57
Kolla länk.
Rolig bild med Pep och Messi verkar som de har brottning:)
Barcelona KW
2008-07-25 09:42
Ämne: Här har ni lite bild....
Tröjan är ju ruggit' snygg.

Laget vi mötte, spelar de i den högsta divisionen i Skottland tillsammans med Celtic och Rangers?
Annons: