/spanien/barcelona/forum/2076.aspx/spanien/barcelona/forum/2076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Stright outa Barca
2015-10-25 23:45
Visa i puertan (el pasiilo) snackar om att räkna bort Barca redan nu. wtf. har jag missat nåt elller, ligger vi 15 poäng efter Real eller vad är det frågan om. Sen snackar han om att vår mittfält och back är svaga. Jag menar komigen,; är det inte samma mittfält och back som vann trippeln för 5 månader sen typ haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2015-10-25 23:02
Three hours after game, referee report not yet published. Normally published 30-60 min after game. Mascherano insult reports based on leak. Florentino måste väl få säga sitt innan de kan lämna in rapporten.
Barcelona the cameroonians
2015-10-25 22:45
Nu när matchen är slut så är det tillbaka till politiken (som jag i dessa tider finner väl så spännande som spelet på plan) Ikväll kommer Laporta att gästa Katalansk Radios kvällsprogram club Mitjanit och jag tror att han har ett och annat att säga om dagens generalförsamlingsmöte och framför allt ekonomin. Tidigare ikväll postade han ett inlägg på FB med en liten video angående Susana Monjes ständiga jämförelser med säsongen 09/10.
Barcelona Barca4life98
2015-10-25 22:05
Barcelonistas Stort tack! Hahah Lucho asså, vilken kung!
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 21:53
Kröjf -föra säsongen så spelade Barca dåligt under hösten sen under våren såg vi alla hur vi krossade allt och alla.

Sen har Lucho själv sagt att han vill att laget ska sätta formen under våren.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 21:51
Barca4life98 - länk
Barcelona Barca4life98
2015-10-25 21:47
Finns det något klipp på Enriques firande efter 3-1 målet? Missade det...
Barcelona Kröjf
2015-10-25 21:41
Det verkar ha anammats någon sorts "oskriven" naturlag som tycks säga att ju sämre Barcelona spelar under hösten, desto bättre kommer det att bli under våren; i så fall kan jag knappt bärga mig. Men om man nu utgår från att en slik naturlag äger en viss allmängiltighet, så borde väl även vår ärkefiende Real Madrid se positivt på sina poängtapp i början av innevarande säsong och det faktum att man stundtals blev rejält tillbakapressade av Celta Vigo, trots att de senare tvingades spela en man kort en ganska lång tid p g a utvisning . Men hey! Real vann i Vigo och vi förlorade! Det talar till vår fördel. Trippeln är VÅR!!
Barcelona neymar JR
2015-10-25 21:40
Blir inte bättre då han verkar ha blivit den fjärde amigon i gänget och redan kommit in i gänget överlag Han kommer troligtvis snabbt bli en favorit på camp nou
Barcelona Andresito
2015-10-25 21:39
@Barcelonistas:

Då upplevde du honom fel.

Arda är en magiker med bollen, utan tvekan en av de mest tekniska i Atlético, om inte den mest tekniska när han var där. Grym på små ytor, vilket man kunde se mot Barca där han var bland de enda i Madrid-laget som kunde hålla kvar bollen när Barca pressade aggressivt.

Arda är perfekt för Barca, det enda negativa är hans ålder. Hade varit skönt att ha spelare som kan spela 10 år i klubben.
Barcelona NoGo™
2015-10-25 21:37
Tres amigos!
Barcelona the cameroonians
2015-10-25 21:28
Aha, så Botemania valde till slut att inte ingå något avtal angående sponsring av tränings-kitet, så då försökte Bartomeu pressa Qatar på mer cash genom att försöka pracka på dem kitet också. Nu börjar det klarna, jajaja
Barcelona Himne del Barcelona
2015-10-25 21:26
Barcelonistas

Håller helt med. Tre poäng efter med tanke på situationen vore ett bra resultat. Ska på matchen mot Villarreal och hoppas väl att på att laget ska kunna höja sig när motståndet blir bättre - men lätt underdrivet kan man säga att jag är mycket skeptisk till att Barcelona ska lyckas vinna den matchen. Underhållande och svängigt kan det nog bli liksom motsvarande möte förra säsongen.
Barcelona ElRaval
2015-10-25 21:23
[QUOTE=Flavía]Du underskattar Arda grovt om du tror att turken kan endast pressa och springa. [/QUOTE] Helt rätt att Arda är mer än en kämpe. Jag sitter och kollar Koke som jag visserligen tycker är en bra spelare men som jag inte riktigt tycker har det där lilla extra. Är glad att vi gick för Arda före Koke. Tror ni dessa spelskickliga kämpar är framtidens spelare? Efter Klopp och Simeones framgångar känns det som att det är större efterfrågan än någonsin på dessa. Vi ser mer och mer att spelarna blir mekaniska och ska bete sig som maskiner. Jag tror nästan den här generationen är den sista som får uppleva spelglädje som den tex Neymar visar upp. Även om han på ett sätt också är en maskin så är han nästan one of a kind. För 20 år sedan såg vi massvis med liknande spelare. Jag gillar givetvis dessa men gillar nästan mer lag som består av spelare som väger upp varandras svagheter. Saknar lekfullheten i dagens fotboll.
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 21:20
Himne del Barcelona - det är därför det blir sjukt viktigt att vinna alla matcher tills clasicot. Skulle vi då eventuellt förlora mot Real så kmr vi bara vara 3 poäng efter vilket inte är så farligt.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 21:15
Flavia Bara kul att det går bra för atletico, vill ha ett riktigt race för ligan
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 21:15
Flavia - upplevde honom inte som någon tekniker i Atletico. Mer en spelare som springer, köttar, pressar, aggressiv osv.
Barcelona Himne del Barcelona
2015-10-25 21:14
Viktigt med tre poäng såklart. Men Barcelona är verkligen inte bra just nu. Tänk att Barcelona knappt klarar av att vinna och kontrollera matchen hemma mot Eibar. Som tur är har Barcelona mött beskedligt motstånd den senaste tiden, så att man har kunnat vinna matcherna ändå, vilket överskuggar hur illa det ser ut spelmässigt för tillfället.

Om det ser ut såhär mot Eibar vill jag knappt tänka på hur det kommer se ut mot Villarreal och Real Madrid. Det går däremot inte att klaga på Neymars ansvarstagande, Suárez klassavslut och spelarnas inställning den här matchen.
Flavía
2015-10-25 21:13
@Barcelonistas:

Du underskattar Arda grovt om du tror att turken kan endast pressa och springa.
Flavía
2015-10-25 21:10
Jävligt snyggt mål från Carrasco, 2-0 till hemmalaget... Blir mindre hoppfull att Valencia kommer ta hem några poäng med sig...
LeoM3ssi10
2015-10-25 21:09
Fyfan vad Ferreira Carrasco är bra. Vilket kap av Atletico.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 21:06
Andresito Och ändå så är allt åt helvete, och snart en spelsugen Messi månaden efter en galen turk och en spansk virvelvind. Det kommer att bli ett bra år
Flavía
2015-10-25 21:05
Mycket tråkigt att Jacksson gjorde 1-0 målet för Atleti...

Håller tummarna för att Valencia gör en stark comeback.
Barcelona Andresito
2015-10-25 21:05
@neymar JR:

Och dessutom Suárez upp på delad andraplats i skytteligan tillsammans med Nolito och Cristiano.
Barcelona neymar JR
2015-10-25 20:58
Så neymar leder både skytteligan och assistligan?! Snacka om att han lär sig av den bäste
Barcelona DM1982
2015-10-25 20:51
Man måste vara mer erfaren och kall än vad Mascherano var där, killen har ju 1000 matchers rutin. Om jag inte minns fel så är det fyra matchers avstängning för grov förolämpning av domare. Med den lövtunna trupp vi har så innebär det ännu mer ansträngning för de som kan spela. Extremt dumt av honom.
Barcelona Andresito
2015-10-25 20:48
Barcelonistas

Säger inte att domaren gjorde rätt. Hade inte Mascherano sagt något så hade inte domaren kunnat visa rött kort, oavsett hur mycket han vill det. Nu kan han åtminstone peka på att Masche sa något dumt och folk kommer tycka att det röda var okej.

Det handlar helt enkelt om att inte ge domaren möjligheter att påverka Barca negativt. Domaren hade mycket väl kunnat visa gult till Neymar för filmning vid en av situationerna, inte för att det ska vara gult, utan för att han KAN visa gult.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2015-10-25 20:48
@gulu:

Länktips
Barcelona gulu
2015-10-25 20:41
Min pojkvän missade matchen idag. Vart kan han se den i efterhand utan att få reda på resultatet?
Barcelona Barcelonistas
2015-10-25 20:40
Vampiro - blir så glad när jag ser Lucho fira så. Man ser tydligt att han också ger ett stort "fuck you" till förbundet och alla korrupta jävlar. Andresito - snälla någon om man ska ge avstängningar för vad spelare skriker så borde Ronaldo få rött i varje match. Killen skriker puta gestikulerar konstant utan att domaren ger något kort.
Annons: