/spanien/barcelona/forum/20751.aspx/spanien/barcelona/forum/20751.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona RobelSamsoon_
2008-07-27 01:22
Ert mittfält ser också väldigt bra ut men kommer aldrig matcha vårat och sedan kan du inte räkna med spelare som inte finns med i laget änu eller hur?. Matcha vårat... Det ändå jag behöver säga är Lionel Messi!
Barcelona RobelSamsoon_
2008-07-27 01:19
hoppa in lite då och då?, han ska vara i start 11.
Real Madrid #Luiz Nazario de Lima#
2008-07-27 01:19
kära Barca fans.. eventuella köp utav Van der Vaart och David Villa så kommer vi få ett starkt mittfält som kommer matcha erat perfekt! eller vad tycker ni
-----------------------Van nisterlooy/Villa---
-----------------Raúl/Pipita-------------------
-----------------------------Sneijder/De-La-Red
-------------Guti/Van der Vaart-----------------
-----------------Gago/Diarra/J.Garcia-----------
Barcelona RobelSamsoon_
2008-07-27 01:18
Henry kommer aldrig lyckas i spanien. De behöver köpa in en ny spelare som tex drogba och adebayor som man kan satsa allt på som även gör många mål!
Barcelona Gaucho_10
2008-07-27 01:18
Adebayor..Hell No

1. 36 milj för honom? Aldrig
2. Killen lär knappast vilja hoppa in lite då och då
Barcelona RobelSamsoon_
2008-07-27 01:16
Adebayor?
Barcelona Gaucho_10
2008-07-27 01:12
Drogba är för gammal och alldeles för dyr, det får räcka med Henry

Tycker om att ha en "Crouch" liknande spelare i laget som man kan slänga in så att Alves kan komma runt på kanterna och sikta in
Barcelona RobelSamsoon_
2008-07-27 01:09
nja, att köpa in en spelare som kommer in lite då och då behöver inte barcelona vi har redan bojan guddy mf. Jag själv hoppas på att få hit drogba som är väldigt hungrig och gör mål hela tiden.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-27 01:05
Sam_

Precis det jag menade, jag säger inte att vi ska lägga 30 milj på en tank, menar bara att vi kan köpa en billig men hungrig tank som accepterar att komma in då och då

Let's face it, Finns ingen striker just nu som är vassare än Eto'o
BarçaHeart
2008-07-27 01:01
Samu måste ju stanna, han har grymt målsnitt och jag kan lova att han kommer ge precis allt för att revanshera både sig själv och Barca kommande säsong.
Barcelona SaM__-
2008-07-27 00:59
Ämne: Oavsett om Eto'o ....
Där tycker jag du har fel. Visst har vi olika åsikter, men jag skulle nog vilja kalla Eto'o för en boxspelare. Finns många bra exempel på mål som visar att han är en perfekt boxspelare. Exempelvis La Courna hemma 06 och Chelsea hemma 05.

Men Lejonet är även väldigt bra utanför straffområdet vilket ger honom ett bredare register. Box spelare som RvN och Inzahgi är just bara boxspelare och har inte samma breda register som Samu. Det Barca snarare skulle behöva är väl kanske en Adebayor, Berbatov, Klose, och pavlucnenko typ som kanske kan vinna lite mer höjdbollar inne i mittståndarnas straffområde.

Ett namn som jag skulle velat sett i Barca är Crouch. Killen accspterar lite speltid, bra attityd och kan förändra matchbilder. Blev alltid farligt i CL när Liverpool satt in honom då man i och med hans längd fick fler alternativ.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-27 00:42
Oavsett om Eto'o stannar eller ej, så måste vi ändå köpa en riktig tank, en person som kan bryta mönstret lite då och då

Let's face it, varken Henry, Eto'o eller Bojan är box spelare
Barcelona lagkapten
2008-07-27 00:39
Rambla

Precis, och om jag "känner" Lejonet rätt skulle något sådant scenario inte vara helt uteslutet för honom. Samu är känd för sin tjurighet och är det någon som kan tänka sig att tvinga sig kvar i en klubb utan att vara önskvärd, känns det som att det är han.

Han sitter ju inte på någon fjuttig lön heller och vill någon annan klubb inte bjuda högt över det så kanske han inte ser någon anledning till att röra på sig. Han ser ut att trivas i staden och Pep har ju lovat att behandla honom som alla andra om han blir kvar...

Nåja, det kanske är optimisten inom mig som börjar ta över mer och mer så här sent på kvällen, men så länge det inte dyker upp något konkret rykte kan man ju fortsätta hoppas.
Hela sagan får nog ändå ett slut inom de närmaste dagarna, att döma av de senaste kommentarerna.
Barcelona Rambla
2008-07-27 00:31
Heywood:

Hur kan du önska vår älskade Samu i det vidriga laget? ;)

En sak stör mig. Jag struntar fullkomligt i hur bra Henry var i Arsenal eller om han anses vara en mycket bättre spelare än Samu. Det är så tydligt att Samuel Eto'o i Barcelona alltid kommer att vara en bättre spelare än Henry. Jag vet inte vad det beror på, om det är spelstilen eller vad. Alla lag vi möter får jaga boll, det är inte de som styr spelet vilket innebär att de så gott som alltid ligger lågt med laget. Det i sin tur ger inte Henry de ytor han var så beroende av i Arsenal.

Det går att lösa det och jag tror Pep håller på. Laget måste ställa om snabbare för då är inte motståndarna rätt postiionerade och då kan Henry få ytorna.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-27 00:25
Rambla. Ja, han måste tröttna. Speciellt när Pique åker till England för att pröva lyckan och klubben väljer att köpa tillbaka honom. Det är respektlöst mot Valiente.

Jag trodde att Milan skulle försöka sig på ett bud på Ronaldinho och Eto'o, men det gjorde dem inte. Kanske blir Chelsea och Romans fortsatta tro att köper man de bästa spelarna så löser sig allt. Hade varit kul att se Eto'o i Chelsea, hoppas han tar dem till en seger i Champions League - han lovade att lägga skorna på hyllan om Chelsea någonsin vann Champions League. :-)
Barcelona Rambla
2008-07-27 00:25
lagkapten:

Det lutar nog dessvärre åt det senare, eftersom det inte ligger i hands händer när det gäller att stanna. Fast å andra sidan, han har ju ett kontrakt och om han vill så kan han tjura och säga sig vilja respektera det kontraktet och spela ut det.
Barcelona lagkapten
2008-07-27 00:22
Rambla

Ja som jag (ingen utbildad psykolog dock) tolkar det så betyder det antingen att han stannar eller att han som du säger redan gjort klart med en ny klubb.
Barcelona Rambla
2008-07-27 00:17
Heywood:

Tja, Valiente har redan spenderat 11 år i canteran. Något säger mig att han tröttnat på det.

lagkapten:

Jag läste också det där. "Jag kommer att tala snart...", låter lite olyckbådande.

Heh, medelmåttan Gago. :)
Barcelona lagkapten
2008-07-27 00:15
Lagkamraterna verkar i alla fall inse Samus betydelse för laget.

"Bara Eto'o inte lämnar. Det finns ingen annan central anfallare i världen som är som Samu", kommenterade Messi efter dagens match.

Lejonet själv vill inte säga för mycket om läget utan är överraskande tyst. "Jag kommer att tala mycket snart", ska han leendes ha sagt.

Man vill inte hoppas på för mycket men någonstans finns det någon optimism inom mig som säger att Samu till slut stannar.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-27 00:14
Anton Sonesson förtjänar all beröm. Den här sommaren har han varit en one-man-show i redaktionen. Och en lysande matchrapport.

Marc Valiente stannar i Barcelona trots allt. Barcelona och Sevilla kom inte överens och det måste vi väl kunna säga är skönt. Marc Valiente kommer vara en general i backlinjen om några år. Flytta upp honom till a-laget eller låna ut honom. Han kommer inte stanna länge i b-laget, det är jag säker på.
Barcelona BlueRed.
2008-07-26 23:45
Ciao-V
Anton Sonesson

Håller med, mycket bra match-rapport.
Barcelona Ciao-V
2008-07-26 23:26
ANTON SONESSON

Mycket bra match-rapport. De analyser/kommentarer du gör av matchen är precis också mina upplevelser och funderingar av matchen.
Eto'os bidrag och glöd är hedersvärd, tycker jag med...
Barcelona Abbe_
2008-07-26 23:21
Blancos

Känns mer som att listan är baserad på en fotbollsknattes största idoler :-).
Real Madrid Blancos
2008-07-26 23:19
Ämne: Ciao-V//

Vilken s....
Du begriper väl själv att den listan är baserad på dagsformen eller den senaste tidens prestationer? Henry tillhör inte toppen nu för tillfället, dvs inte före de spelarna du nämnde.

Dock är det ju lite konstigt att C.Ronaldo inte ligger 1:a med tanke på hans säsong med över 40 baljor. Det är ju trots allt prestationer listan är baserad på känns det som.
Barcelona Hoshiar
2008-07-26 22:49
Namn: R9 Ronaldo » Svara inlägg
Sänt: 2008-07-26 18:28

Haha Barcafansen är roliga! Messi gör mål mot Dundee och så är han plötsligt bäst genom tiderna. Sätt Gago framför honom så ser vi hur det går för honom. ;)

Namn: Davvsi » Svara inlägg
Sänt: 2008-07-26 18:43
Ämne: Haha Barcafansen är .... (3 inlägg)

Ja, det slutar med att Messi snurrar upp honom
Barcelona Moe-_-
2008-07-26 22:45
Hehe sjuk lista att Arshavin kommer före David villa säger allt:
Barcelona BlueRed.
2008-07-26 22:36
Haha den där listan... Zlatan på 4.e plats, det säger väll ganska mycket om listan.
red
2008-07-26 22:21
Namn: Hoshiar
Hemort:
Länktips:
Sänt: 2008-07-26 22:19:55
Målen från idag
Barcelona Hoshiar
2008-07-26 22:19
Messis hattrick:
Barcelona LoveFcb4-Ever
2008-07-26 21:52