/spanien/barcelona/forum/2075.aspx/spanien/barcelona/forum/2075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2015-08-21 12:47
Kushtrim
Åker du till Barca för första gången så rekommenderar jag att du köper psketresa. . Visst betala lite mer men du är garanterad matchbiljett. Det går inte till 100% att få biljetter i biljettluckan och jag pratar av erfarenhet. .
Barcelona enkos
2015-08-21 12:37
Osäkert kring mästarna
I dag är det dags för spanska La Liga att sparka igång sin säsong. Och det är en serie med en succésvensk, ett ifrågasatt mästarlag och världsstjärnor som får bollen i rullning. Svensken är givetvis John Guidetti som som haft en drömstart i Celta Vigo med mål i samtliga matcher. Barcelona tog i fjol trippeln men har i år inlett säsongen skakigt, med bland annat en 4-0-förlust i Supercup-finalen mot Bilbao. Men mästarlaget har spelare för att vinna även i år och med trion, Neymar, Messi och Luis Suarez, som stod för 122 mål, är de starka kandidater.
Svt text 309
Barcelona Liunil Masse
2015-08-21 12:33
@Neymarred: Both Guillem Balague and Graham Hunter have predicted Barça to win the league, with Atléti 2nd, and Real 3rd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-08-21 12:31
@FutbolSergi: Gumbau is training with the first team ahead of Samper? I'm done regarding this. LUIS ENRIQUE has some explanation to do. Varför kan det inte gå en dag där någon i den här klubben inte gör något idiotiskt. EN jävla dag utan att behöva bli irriterad,
Barcelona Kushtrim (a L b)
2015-08-21 11:04
the cameroonians

Tack för ett utförligt svar. Det uppskattas!
Ska jämföra och se hur det blir om jag bokar allting separat. Bor i Skåne så Köpenhamn är väldigt nära.
Barcelona the cameroonians
2015-08-21 10:38
Kushtrim

Paketresor med eventföretag är inte att rekommendera eftersom det alltid blir billigare att boka allting själv.

Biljetter köper du från hemsidan eller i biljettluckorna utanför Camp Nou på matchdagen.

Flyg och Hotell? Tja, det finns ett antal sökmotorer på nätet som ger dig allt du behöver;

På Expedia och Momondo kan du boka både flyg och hotell samtidigt.

På Flygresor.se eller Supersavertravel kan du söka och boka flygresan.

På Hotels.com, Booking.com eller Trivago kan du söka och boka hotell.

Jag vet inte var du bor, men jag flyger alltid från Köpenhamn och då med direktflyg med endera Norwegian eller Vueling. Brukar kosta runt 1700 tur och retur.

Ska du bara ner och se fotboll och inte stanna mer än ett par dagar så rekommenderar jag att bo i stadsdelen les Corts där Camp Nou är beläget.

Hotell (räkna med 700kr/natt) som jag bott på där och kan rekommendera är;

08028 Apartments
Atanea Apartments
NH Barcelona Stadium
Senator Spa hotel
NH Barcelona led Corts

Ska du vara i Barcelona flera dagar så är det nog roligare att bo mer centralt eftersom les Corts som stadsdel inte har så mycket i övrigt att erbjuda. Däremot finns det bra tunnelbaneförbindelser 2-7 minuter från de hotellen jag nämnde. Tar cirka 15 minuter in till stadskärnan.
Barcelona neymar JR
2015-08-21 10:28
lion 24 Jag tror ingen här inne har missat Pedro's betydelse under pep tiden. Han var den perfekta spelaren att ha i laget, en tränares/medspelare dröm att ha bredvid sig Men sen är detta under pep tiden och det är bra längesen man såg den Pedro. Nuförtiden är han inget att hänga upp i julgranen. Jag själv hoppas han får en nytändning i Chelsea men hans sejour i Barcelona var slut. Finns inte en chans att han hade kunnat hittat tillbaka till storformat med minimalt med speltid
Barcelona Kushtrim (a L b)
2015-08-21 10:07
Shenare vänner!

Det var flera år sedan jag var aktiv här!
Jag söker efter en prisvärd fotbollsresa till Barcelona! Tar emot all tips/råd jag får! Brukar ni åka med sk 'paket' eller bokar ni respektive flyg och hotell samt matchbiljett separat?

Tacksam för svar!
Barcelona Lion24
2015-08-21 09:59
Jag önskar Pedro all lycka i framtiden. Den som kan nåt om fotboll, den förstår/förstod Pedros betydelse under Pep tiden. Jag ber om ursäkt för att gå så hårt men så är det. En extremt lojal spelare. 'En spelare för de andra'. Han var aldrig den största stjärnan och kommer aldrig bli den största stjärnan i ett lag men han är ett lag. En spelare som jag har extremt stor respekt för. Inte den mest tekniska men den som gör grovjobbet åt den tekniska. En av de smartaste fotbollsspelarna som finns där ute. En som tänker hela tiden. Problemet med Pedro var sommaren 2011 när Alexis köptes. Problemet var inte att Alexis köptes utan hur man hanterade Pedros situation då. Det var därifrån skadorna och svackan började.

Tänker nån på Pedro så tänker den personen oftast på alla mål han har gjort i finaler. Så som det viktiga målet i World Cup för klubblag för några år sen, eller final målet mot United 2011 eller varför inte den senaste mot Sevilla. Jag personligen tänker inte på något mål. Jag tänker på en situation som jag förknippar Pedro allra mest med. En situation som jag tycker beskriver Pedros betydelse för en av de bästa fotbollslagen genom tiderna. Den situationen finner du på länktips. Jag har länkat den tidigare men tyckte att det skulle vara väl som en avslutning.

Notera: När/om ni öppnar upp viden på länktips, för Guds skull, fokusera enbart på Pedro. Om ni inte förstår vad han gör så titta på den om och om igen, tills du fattar. Glöm Xavis uppsnurrande av Benzema, glöm Messi och Xavi små passningsspel på mittplan och glöm Iniesta passning, fokusera enbart på Pedro. Kolla hur Pedro ''mindfuckar'' Pepe och får honom ur sin position. Kolla hur Pedro ''gömmer'' Iniesta genom att visa sig själv. Han låtsas som att han vill ha bollen men han vet mycket väl att bollen ska till nån annan, Iniesta. När Iniesta fått bollen, kolla maxlöpet han tar bakom Pepes yta som också ger Carvalho två problem (Pedro & Xavi). I min värld så är det där målet enbart Pedros. Inte Xavis, Iniestas eller Messis. Pedro såg till att det där målet gjordes, utan att röra bollen. Kort sammanfattning: en spelare för de andra.
xavier
2015-08-21 09:19
Pedro ger lite backgrund till det hela och varför han valde Chelsea. Önskar dock att vi kunde ha behållit honom.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-08-21 03:21
FreeYourMind Ctrl C, Ctrl V ger dig alltid sinnes ro efter ett långt inlägg. Beat technology with it's own medicin ;)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-21 02:31
Nu är det andra gången mitt inlägg försvinner :-(((.. Jag skrev ett längre inlägg för tre dagar sen. När jag då skickade den försvann den den. Orkade inte skriva om den för det vara småtimmarna så jag släppte det helt enkelt.. Jag bestämde idag att skriva om alla tankar från veckans händelser. Allt från T.Stegen vs Bravo. Olika klumpiga uttalande från de två i median o.s.v. Pedro i Chelsea nu. Vad man känner och respekten man har för honom trots det valet. Det var nästa två A-4 papper. Det försvann också lika fort som jag tryckte på att skicka. Suck!!!!!!! Jag orkar verkligen inte att skriva om det igen. Får bli en annan gång då man är lite piggare. Tills dess njut av Johanna Fränden's krönika om Pedro. Överlevde Zlatan med ett leende" Jag vet, Zlatan måste vara med varje rubrik de sätter så att svenskarna ska vilja läsa det (Med svenskar menar jag med alla som bor här :-). Det är som det. Deal with it!!!
Barcelona zick9
2015-08-20 23:56
"Jag förstår att Rafinha är en spelare i A-laget och att han är bra, men varför ska han spela på anfallspositionen är hans naturliga position är på mittfältet? Varför köra med Rafinha när man har en spelare som Munir?" Behövs inte Rafinha på mittfältet nu när Arda inte kan spela under hösten? Vad händer om Rakitic/Iniesta blir skadad? Vem ska komma in och ersätta någon av dem? Rafinha är i princip en naturlig ytter. Han spelade där både i Barcelona B och i Celta Vigo. Han fungerar precis lika bra på en kant. Varför köra med Rafinha när man har en spelare som Munir? Kanske för att Rafinha är dubbelt så bra som Munir? Sen är ju Munir heller inte renodlad ytter. "Behövs inte Rafinha på mittfältet nu när Arda inte kan spela under hösten? Vad händer om Rakitic/Iniesta blir skadad? Vem ska komma in och ersätta någon av dem?" Att Rafinha fungerar som reserv i anfallet hindrar ju dock inte honom från att kunna spela på mittfältet också. Man måste ju inte spela på samma position hela tiden.
Barcelona Meymar
2015-08-20 23:45
Kommer kännas konstigt att se Pedro i något annat lag än Barca och det är alltid tråkigt när spelare som varit i klubben länge lämnar men spelmässigt kommer jag helt ärligt inte sakna honom speciellt mycket. Enligt mig var han inte ens förstaval om någon i MSN inte skulle kunna spela utan jag tycker Rafinha går före där så jag kan ändå tycka att det var okej att sälja honom även om jag gärna hade haft kvar honom som bredd om det skulle bli flera skador. Tack för tiden i Barca Pedro!

Jag är för övrigt väldigt nervös inför Barcas match på söndag. Vi har redan förlorat och kryssat mot Bilbao och nu kanske vi kommer med en ännu sämre startelva med alla skador/avstängningar. Hoppas verkligen att Alba eller Adriano kan spela i alla fall så Vermaelen kan spela i mitten, på så sätt slipper vi både Bartra som mittback och Vermaelen som vänsterback, såg han spela till vänster några matcher i Arsenal och även om han gjorde det ok så ser jag honom helst i mitten. I övrigt är det väl egentligen bara två positioner som känns lite osäkra vilka som kommer spela och det är målvakt och vänsterytter. Jag hoppas på Bravo och Rafinha där!
Awymard
2015-08-20 23:43
@Liunil Masse:

Bilbao vann mot Barcelona. Fair and square. Hur kan vi dock veta att lagspelet beror på Lucho snarare än trötthet (kom ihåg att Barca spelade tre matcher på sju dagar drygt)? Låt oss säga att vi kickar Luis Enrique, vem är då lämplig för jobbet som Barcelonas tränare? Finns det en chans att Guardiola återvänder eller kommer han att dra till Manchester City?
Awymard
2015-08-20 23:41
@zick9:

Jag förstår att Rafinha är en spelare i A-laget och att han är bra, men varför ska han spela på anfallspositionen är hans naturliga position är på mittfältet? Varför köra med Rafinha när man har en spelare som Munir? Behövs inte Rafinha på mittfältet nu när Arda inte kan spela under hösten? Vad händer om Rakitic/Iniesta blir skadad? Vem ska komma in och ersätta någon av dem?
Barcelona Arda-Turan
2015-08-20 23:40
från chelseas forum om Pedro Tror också att han producerar mer poäng, framför allt än WIllian, dock får man återkomma till att ett mål i La Liga inte kan räkans på samma nivå som i PL vad menar han med ett mål från La Liga inte räknas på samma nivå som PL? har PL 20 värdsklass lag eller finns det inte nån Skit lag?
Flavía
2015-08-20 23:34
@enkos:

Källa?
Barcelona enkos
2015-08-20 23:07
Branislav Ivanovic vars kontrakt med Chelsea går ut kommer i januari att skriva på för Barcelona och flytta som bosman..
Barcelona Barcelonistas
2015-08-20 23:04
Att Pedro lämnar var ganska väntat han är helt värdelös numera, killen har inte gjort ett piss sedan 2011. Det gör ont i mig att säga detta men jag såg personligen aldrig Pedros storhet även när han var som bäst. Han har som sagt inte gjort ett skit sedan Peps dagar.

Tiden då Pedro var som bäst var när han spelade i tidernas bästa lag, och då var han en bra målskytt med ett helt sjukt avslut. Pedro var en av världens bästa avslutare under Pep det kan jag ge honom men utöver det var han en ok spelare varken mer elr mindre. Sen var han givetvis en lojal spelare som visade mycket hjärta för laget där han dessutom gav allt.

Mina bästa minnen med Pedro är hans 2-0 mål i 5-0 vinsten mot Real, och hans 1-0 mål mot Man United i Cl finalen.

Tack Pedro för allt!
Barcelona zick9
2015-08-20 22:58
Man blir ju så jävla trött på folk som säger att Munir kommer spela om någon i anfallstrion skadar sig. Har ni fucking glömt att Rafinha också finns i truppen?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-20 22:38
@Awymard:

Ja Lucho har också gett mer speltid till Gumbau än Samper under försäsongen så hur han ser på talang är för mig inte relevant längre.

Dessutom så tycker jag inte vi spelar bra när några nyckelspelare är borta. Överkörda borta mot Bilbao och hemma när vi ska vända så hade vi ett skott på mål under första halvlek. ett jävla skott på mål. Det är för lite lagspel och mer individuella prestationer. Taktiskt var Bilbao mycket bättre än oss i båda mötena och det får inte hända. Låter konstigt men jag litar inte på Lucho fullt ut, även om vi vunnit fyra titlar. Väldigt många konstiga beslut.
Barcelona the cameroonians
2015-08-20 22:25
Trist för Bilbao som tappade en 2-0 ledning i Europa League-kvalet till förlust med 3-2 mot Zilina. Visserligen med till större delen ett B-betonat lag.

Värre dock - deras unge vindsnabbe ytter Williams skadade sig efter bara 5 minuter på plan i sin första match sedan hans tidigare skada. Surt.

Angående en annan yngling, Grimaldo, så skadade han sig i B-lagets träningsmatch i lördags och det är tveksamt om han kan spela i helgen. Och då menar jag med B-laget, för han har noll intresse från Lucho.
Awymard
2015-08-20 22:16
@Liunil Masse:

Många forummedlemmar tycker att Munir inte har gjort bra ifrån sig och att han inte ska spela för A-laget, men hur kommer det sig att Luis Enrique har valt att inkludera Munir i A-laget istället för Adama Traore? Betyder detta att Luis Enrique tror på att Munir kommer lyckas i A-laget? Om Luis Enrique har vunnit 4 titlar med Barcelona, borde han inte veta mer än oss?
Barcelona Liunil Masse
2015-08-20 22:11
@Awymard:

Enligt dig då så är Roberto en bra spelare för han tillhör Barcas A-laget (gud vet hur) Är Roberto en bra spelare? Nej, är Munir just nu tillräckligt bra för Barcas A-lag? nej. Han är verkligen inte bra.

Vem som ska spela på söndag? Sandro, Munir på bänken.
Barcelona Yellow cake
2015-08-20 22:09
@Awymard:
Kanske läge att testa Grimaldo? Vermaelen kan ju spela vänsterback kanske, vet dock inte om han orkar springa upp och ner med tanke på hur länge han var skadad.. Mascherano och Bartra mittbackar i så fall?
Barcelona enkos
2015-08-20 22:07
Ja, Bilbao valde att underskatta slovakerna och ställde upp med b laget och villa a för Barca. Man lede med 2-0 och förlorade med 3-2. Kanske kommer de nu att ha tankarna på returen istället att ge allt mot Barca
Awymard
2015-08-20 22:02
@S.Eto'o:

Bilbao är obesegrade på två matcher mot Barcelona. På söndag kommer Adriano, Mathieu, Alba (sannolikt), Pique och Neymar missa matchen mot Bilbao. Betyder detta att det finns en stor risk för Barcelona att förlora matchen? Vem kan ta vänsterbackspositionen om ingen av vänsterbackarna kan spela?
Awymard
2015-08-20 21:59
@Liunil Masse:

Jag förstår att Munir inte har uppnått supportrarnas förtroende, men hur kan han vara en kass jävel när han spelar för Barcelonas A-lag, d.v.s. laget som vann trippeln förra säsongen? Vad händer om någon av MSN skadar sig och Sandro inte kan spela, vem kan spela då istället, om inte Munir? På söndag kommer Barcelona att spela på bortaplan mot Bilbao, betyder detta att Munir får chansen då både Pedro och Neymar är borta?
Barcelona enkos
2015-08-20 21:45
Trodde att Bilbao skulle köra med a-laget ikväll men de spelar i stort sett med rent b lag och ändå leder med 2-1
Annons: