/spanien/barcelona/forum/20748.aspx/spanien/barcelona/forum/20748.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2008-12-27 13:13
Fin krönika om Valdés. Jag hade inte bytt bort honom mot någon annan målvakt i världen.
Barcelona Rey Etoo
2008-12-27 11:55
Antagligen real madrid för det var de som vann ligan senast liverpool vann sin liga vid 1989.
Barcelona Pep.G
2008-12-27 03:55
Nån skrev här för några dagar sen att varje gång under 2000-talet Man utd vinner Premir League så vinner Real Madrid La Liga, att varje gång Chelsea vinner Premier League så vinner Barca La Liga och att varje gång Arsenal vinner Premier League så vinner Valencia La Liga. Så om Liverpool vinner ligan, vilket lag i La Liga vinner ligan då :P
Barcelona Blaugrana93
2008-12-27 01:45
tarrak

Ok, låter intressant. Gracias.
Barcelona Criff
2008-12-27 00:20
Delarocha RIP Puerta, det kan inte vara så att de övriga lagen förutom toppskiktet i England inte har en spelide utan kör bara på fysik matchen igenom?

Medans de små spanska lagen oftast har ett spel som gör att dem kan tvåla dit de stora lagen mer?

Sen är det självklart också att i England har topplagen så ofantligt mycket mer pengar om man jämför med Valencia, Villareal & Atletico.

Sen är det en större bedrift att dessa lag med den lilla budgeten lyckas skapa fram lag som Villareal som spelar helt otroligt skön fotboll.

Medans dessa engelska lag köper allt de pekar på, genom försäljning utav sina själar.

Nej fotbollen finns i Spanien!
Barcelona tarrak
2008-12-27 00:17
Ämne: Jag tänkte önska mig....Den vinner väl inga litterära priser, men den ger en del intressanta inblickar i en klubb som stod på sin absoluta topp. Bröderna som skrivit boken, står står ganska nära Laporta, så det ställs inte speciellt mycket kritiska frågor och är väl mer av en hyllning. Jag har försökt att läsa den igen under det senaste året, men blev mest deppig av att tänka på hur det så snabbt, kunde gå så snett för det fantastiska laget. Kanske går det lättare nu när det går bra igen.

Man skall dock inte luras av den svenska titeln som syftar till att locka patriotiska köpare. Henke har visserligen en hyfsat stor roll i boken och tillägnas en av sex(?) spelarintervjuer, men han är inte någon huvudperson som man kan tro.

Utöver den tidigare nämnda Barca: A peoples passion, kan jag rekommendera Phil Balls bok, Morbo. Den behandlar visserligen spansk fotboll i stort, men det kan ändå vara nyttigt att få se sin klubb belyst i ett större sammanhang, även om jag inte håller med om alla slutsatser som dras. T ex tycker jag att han kritiserar nämnde Jimmy Burns, på ett väldigt osakligt sätt, men det kan ju bero på att jag är lika partisk.
Barcelona Blaugrana93
2008-12-26 23:57
Jag tänkte önska mig en bra Barca bok till min födelsedag som är aktuell =P och undrar om ni vet om denna bok på länken ovan, Henkes Barca, är läsvärd? Har ni några andra tips uppskattar jag det också =D.
Barcelona Culéé
2008-12-26 23:50
Pep.G

Det känns så, när det är stora matcher så brukar Real visa upp sig. och alla måste erkänna att när Madrid-laget visar upp sig så är de inga lätta motståndare direkt.

Men kanske Deco skulle sänka real!! :D
Barcelona Pep.G
2008-12-26 23:06
Man City krossade Hull idag. Men jag förlorade på Sunderland som kryssade mot Blackburn. Men man vinner inte alltid. Nej nej nej hur kan man oddsa till Reals fördel mot Chelsea :O?
Barcelona Klint
2008-12-26 22:54
När jag var i Stockholm, Södermalm, för en tid sedan satt vi på ett rätt schysst ställe på Götgatan. Inte en aning om vad stället heter dock.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 22:47
engelin, visserligen inte varit på sportbar i sthlm men O'Learys kanske funkar? Dock är deras åldersgränser väldigt skiftande...
Barcelona engelin
2008-12-26 22:46
kul!

ännu en fråga: jag och en polare har senaste två matcher letat efter en riktigt schysst sports bar för att kolla på matcherna, har ni några tipspå ställen för 18+ i stockholm?
Barcelona BlueRed.
2008-12-26 22:41
engelin

Puyol, Piqué, Busquets och Bojan Krkic kommer medverka. Dessutom så kommer ett par ex-Barca spelare att medverka också. Verdú, Crosas, Jordi Alba, Sergio García samt Damià Abella.
Barcelona Klint
2008-12-26 22:39
engelin

Puyol, Piqué, Bojan och Busquets.
Barcelona engelin
2008-12-26 22:37
någon som vet någonting om katalanska landslagets match mot colombia i veckan? vilka av våra spelare uttagna?
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 22:28
Klint; läste det förrut. Otroligt kul. Jävla klantar :P
Barcelona Klint
2008-12-26 22:14
Vet inte om artikeln postats tidigare. Om det som står stämmer så är det stor stor humor.
Barcelona Culéé
2008-12-26 22:10
Jag ber om ursäkt till redaktionen eftersom ja sitter och läser nu igenom de få regler däruppe, och står inget tippande.

Så då tar jag bort de jag skicka tidigare, återigen jag ber om ursäkt =)
Barcelona Culéé
2008-12-26 22:09
Delarocha RIP Puerta

Jag förstår vad du menar, men det är ochså det som gör PL lite tråkigt, man vet ju vilka 4:a som kommer sluta däruppe på slutet, i La Liga så gör man inte det.

I La Liga kan vem som helst sluta 1-2-3-4.
Förra säsongen så sluta ju Villarreal före Barca.
Barcelona Culéé
2008-12-26 22:06
Pep.G

haha, du får det att låta så enkelt ;)

Men tror faktiskt att Bilbao kan ta City JUST NU, eftersom dom e i sån dålig form. Och Real mot Chelsea är väl lite tveksam, Ja skulle nog tippat en 1:a på den.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 22:01
Jag har inte påstått att engelsk fotboll är mer underhållande. Det tycker jag inte. Däremot är topplagen betydligt mer etablerade i toppen där än vad topplagen förutom Real och Barca är i Spanien.
Att säga att Valencia kunde spela i CL om inte de hade haft ekonomiska problem förstår jag inte riktigt. De tappade inte en spelare inför förra säsongen. Trodde det var Koeman etc som var grundorsaken till att de underpresterade så otroligt.
Barcelona Pep.G
2008-12-26 22:01
Atletico - Liverpool X
Villarreal - Arsenal 1
Barcelona - Man United 1
Real Madrid - Chelsea 2
Getafe - Hull City 1
Valencia - Tottenham 1
Almeria - Aston Villa 2
Athletic Bilbao - Man City 2
Valladolid - Portsmouth 1
Real Betis - Fulham X

Tusenlappar direkt i fickan:D
Barcelona Culéé
2008-12-26 21:56
Delarocha RIP Puerta

Valencia kunde spela i CL detta år om man inte hade så stora ekonomiska problem, samt tränarbytet.

I England har man så mycket pengar att man kan köpa och fixa allt genom pengar, och det gör fotbollen tråkig enligt mig.

Den underhållande bollen ligger i Spanien.
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 21:53
Skillnaden är väl att Liverpool, Chelsea och United ALLTID spelar i CL? Valencia, Sevilla, Atletico och Villarreal har ju varit alldeles för ojämna. Det är ju bara Real och Barca alla vet går till CL år efter år.

Sen dessa jämförelserna vet jag inte vad dem bygger på tyvärr.
Barcelona Culéé
2008-12-26 21:50
Barcelona Pep.G
2008-12-26 21:40
Delarocha RIP Puerta

Vi har 2 andra lag som ersätter dem ;)

Atl Madrid och Villareal.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-12-26 21:36
Kolla länken.
Bästa någonsin:D
Delarocha RIP Puerta
2008-12-26 21:35
Skillnaden är väl att Liverpool, United, Chelsea etc spelar i CL. Så vitt jag vet spelar inte Valencia och Sevilla i CL. Om du inte kan erkänna att de lag jag nämnde är bättre än Valencia och Sevilla är du bara blind för verkligheten.
Barcelona Oha789
2008-12-26 21:13
Delarocha RIP Puerta

Får jag fråga dig, Vad gör du inne på Barcelonas Forum Och tittar på Spansk fotboll om du så underskattar Spansk fotboll precis som alla svenskar... tycker det är så dåligt och fel..

Gå titta på Engelsk fotboll om du så tycker att moståndet där är mycket bättre. Tycker du är på fel forum vännen.

Sorry att jag attackerar på de sättet men jag blir tröt på att man alltid ska underskatta spansk motstånd, och värkligen överskatta Engelska lag. Till och med Sunderland har bätre än Getafe i odds men i egentligen är det inte så i mina ögon..
Barçelonista!
2008-12-26 21:11
Ämne: Vi har släppt in 0 m....
¡Madrid, cabrón, Saluda al Campeón!

Det beror nog på att med Barcas spel stil och stora bollinnehav så befinner vi oss oftast på offensiv plan halva. Dvs att motståndarna har mest sprö anfall och det mynnar ut i mindre hörnor. Dock ska vi inte ta ifrån backlinjen någon som helst cred. Mäster Puyol o grabbarna har sköt den här säsongen underbart!
Annons: