/spanien/barcelona/forum/20746.aspx/spanien/barcelona/forum/20746.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el_guaje_
2008-07-24 18:32
Den passningen Tamudo fick kan väl knappas Oleguer klandras för, den kom ju som en blixt från klar himmel, en intränad variant. Kanske så att Espanyol gjorde det bra? Så kan man väl inte se det ;)

Barcelona Woofi
2008-07-24 18:30
Här finns länkar till stream till kvällens match, för de som är intresserade.
Barcelona BlueRed.
2008-07-24 18:28
Ämne: Ämne: westinh....
Steve-O

Och hur vet du att den som hade spelat istället för Oleguer hade gjort det bättre?
Barcelona Steve-O
2008-07-24 18:24
Ämne: westinhoblaugrana. S....
Man kan se saken på många olika sätt men "at the end of the day" så är vi nog alla överens om att Barca hade vunnit den matchen om inte Oleguer hade varit på planen.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-24 18:22
Sacini. Hear, hear, hear! Bra skrivet!

Vi får hoppas på en vinst ikväll och bra prestationer från de nya spelare.
Barcelona Salcini
2008-07-24 18:10
Som jag ser det är alla insläppta mål lagmisstag. Likaväl som alla mål framåt är en lagprestation.

Jag tar ett exempel som jag själv var med om förra året. Jag var målvakt och det var slutspels-match i en cup, vi ledde med 1-0 i slutet av matchen då ett inlägg kommer och går rätt mot mig då den studsar i marken och ändrar riktning lite hipp som happ och bollen gick in i mål. Vi förlorade senare på straffar. Jag fick skulden för målet. Men spolar man tillbaka filmen så ser man att en av backarna har onödigt tappat boll när laget är på väg upp. När motståndarna slår inlägget har vi knappt någon markering på den ende spelare som står i straffområdet och gör målet. Dessa misstag valde man att blunda för till min stora vrede.

Även Messis "Maradona-mål" mot Getafe var en lagprestation. Han hade aldrig fått ytorna att göra det om inte medspelare löpt på ett visst sätt i precis rätt tillfälle. Sen gjorde även Messi det otroligt bra, men man får aldrig glömma vad som händer bakom kulisserna.
2008-07-24 17:46
Patrik Kluivert. Inte för allt guld i världen.

Barca o Mort!/ Vissa människor...
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-24 17:45
Patrick Kluivert

Kmr inte på fråga!

Vill inte ha någon ex Madrid spelare i Barcelona som bara lipar och filmar. Hellre ett lejon från Kamerun som gör mål i varje match ;)
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-24 17:43
westinhoblaugrana

Barca är ett lag, om vi förlorar så förlorar vi tillsammans vi skyller inte på någon enskild spelare.
Då kan man lika gärna skylla ligaförlusten på Deco som sköt i stolpen i 90onde minuten (kmr inte ihåg vilket lag det var, men det va La Liga match och vi skulle fått 2p till).

Då skulle vi också vunnit ligan, så sluta sägaatt det var Oleguers fel att vi förlorade ligan -.-
Barcelona Patrick Kluivert
2008-07-24 17:41
Grabbar vad tycker ni om ett byte mellan Eto'o och Robinho ?
2008-07-24 17:32
westinhoblaugrana. Såklart jag kan förvänta mig det. För hade Messi gjort ett till mål hade vi kunnat vinna ligan, hade Valdés räddat hade vi också kunnat vinna ligan.

At the end of the day så var det inte Oleguer som förlorade utan FC Barcelona.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-24 17:30
Man kan inte förvänta sig att Messi ska göra mål, inte heller att V.V ska rädda ett friläge. Men olgeuer gjorde ett amatörmisstag, man kan förvänta sig att han ska ligga i linje.

Sorry men blir förbannad när jag tänker på det igen..
2008-07-24 17:24
Shi. Vi kommer att klara kvalet med eller utan Messi. Men snälla, länka inte från Tribalfootball.

westinhoblaugrana. Sluta nu. Fotboll är ett lagspel. Det blev 2-2, varför gjorde inte Messi ett tredje mål eller varför räddade inte Valdés Tamudos skott?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-24 17:22
Barca o Mort!

Ja, men det var väl Oleguers fel att Barca släppte in 2-2 målet mot espanyol i sista minuten och därmed förlorade ligan.
Barcelona Barca o Mort!
2008-07-24 16:52
A.Gaudi

Oleguer gav inte guldet till Madrid för 2 år sedan Barca gjorde det.
Barcelona A.Gaudi
2008-07-24 16:46
haha oleguer praktiskt taget gav guldet till madrid för 2 år sedan. så han är väl en blanco legend :)

skönt för barca att han är borta dock, även om det är kul att få se honom då och då. mest då i ett humoristiskt syfte.
Real Madrid Shi
2008-07-24 16:44
Känns ganska dumt och vägra Messi att åka när han verkligen vill det, se länk, jag vet det är tribalfootball men det är knappast omöjligt.

Han är en vuxen grabb som bör få gå till OS om han vill, det gör mer skada än nytta om han stannar, ni klarar ändå kvalet med förbundna ögon.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-24 16:07
el_guaje_

Eftersom de anser honom som en katastrofal dålig spelare och gynnar andra lag att vi har kvar honom, på grund utav att han inte gör så bra matcher.

Barcelona el_guaje_
2008-07-24 16:03
Varför är dem så ledsna på Real Madrid forumet att Oleguer har blivit såld till Ajax?

Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-24 16:01
Antonio Puerta

Barca spelar sin första vänskaps match ikväll. De spelar mot Hibernian ifrån den skottska ligan 20:45.

Barcelona Smacked
2008-07-24 15:49
Ämne: Ämne: Hahaha,....
Hahaha mm!
Barcelona Lujàn
2008-07-24 15:46
Antonio Puerta

Nej, det där var väl bara en match de spelade mot varandra på träningen.
Barcelona BlueRed.
2008-07-24 15:44
Ämne: Hahaha,någon som läs....Smacked

Källor: Marca, AS, Goal och Aftonbladet

Dem fyra värsta? :P.
Jag tror Kviborg tror på det där med att Eto'o har sagt till Calderon att han ska ta med honom till Madrid.
Barcelona Smacked
2008-07-24 15:41
Hahaha,någon som läst Real News och Kviborgs stycke om Eto'o och kollat de verkligen trohetsbaserade källorna?:D
Barcelona M79
2008-07-24 15:40
Varför ska ev Etoó lämna?

Nu verkar han dessutom bränna en väldigt massa broar oxå, Trez, han e knappast bättre än Etoó!
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-24 14:41
Nytt bud på Trez varför det :?
Barcelona BlueRed.
2008-07-24 14:41
Glömde lägga till länken, här har ni den.
Funkade tyvärr inte och lägga upp den översatt till engelska (babelfish) av någon anledning så ni får använda programmet själva och läsa :).
*Länk
Barcelona BlueRed.
2008-07-24 14:40
Enligt Corriere dello sport så tänker tydligen Barca lägga ett nytt bud på Trez... jo visst...

Ursäkta om någon redan har postat det.
Barcelona Rambla
2008-07-24 13:51
jackesnacke:

Barça hade nog skulle jag gissa låtit Eto'o gå för ca €25m till någon klubb utanför Spanien.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-07-24 13:48
Fan va roligt journalisterna har med våran Eto'o. Först Uzbekistan och nu Real Madrid.. Vad kommer imorgon då?
ETO'O PÅVÄG TILL SVENSK TOPPKLUBB Aka. Ljungskile.
Annons: