/spanien/barcelona/forum/20742.aspx/spanien/barcelona/forum/20742.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Unicef
2008-07-29 16:25
De va vell förmodligen så att dom frågade Maradona vad han tyckte i ärendet Messi till OS o han svarade att messi borde vara stor nog att svara själv, sen vinklat det intressant för "oss" läsare=)
Barcelona DaniAlves
2008-07-29 16:08
Koeman_4

Jo jag läste också att Maradona hade sagt till honom att "växa upp" och veta vad han vill göra och inte göra.
stisse10
2008-07-29 16:00
Hjälp mig nån snälla.

Vill ha tag i en dvd om finalen i CL 06.
På ebay finns den bara region 1 eller på franska.
Vill ha på engelska i alla fall.
Var kan jag få tag på den.

Mvh Stefan.
Barcelona Koeman_4
2008-07-29 14:53
Ämne: fan seriöst. nu bör ....
Var det så han sa?
Var det inte nått i stil med att det kvittade vilket Messi valde bara han stog upp för det han ville och inte tillät sig bli överkörd?
Barcelona ElRaval
2008-07-29 14:33
fan seriöst. nu bör väl den här messi-grejen snart ta slut?

är det bara jag som är oroad över att det spårar ut och påverkar messis säsong på nåt sätt? messi är den sista vi vill ska komma i bråk med ledningen.

(maradona sa nyligen åt Messi att inte förråda sitt land..)
Barcelona Bojan.Messi.Etoo
2008-07-29 14:20
Något nytt om Arshawin --- Zenits begärda pris är nu nere på €25 miljoner kr det är bra barcelona väntar tills dem sänker det lite till... sedan om inte trez kommer så värvar vi Arshawin och Silva :)
2008-07-29 14:15
Men Trez hade suttit fint som en inhoppare. han är inte dålig utan han är riktigt braa . och han gör sjukt många mål så varför inte ....... In med Trez och att Lejonet stannar ... och dessutom kan Trez ersätta Etoo när han går till Afrikanska mästarskapet ... och bojan inhoppare som vanligt han är fortfarande ung. ....Visca el Barca .....
Barcelona Rambla (Firenze)
2008-07-29 14:13
Ämne: Rambla

Nej, jag t....
Som sagt, det ar hela tiden italienska medier som pàstàr detta. Jag tror att det beror pà att de andra tvà anfallarna i Juventus har gjort bra ifràn sig nu under fòrsasongen, de vill ha det till att Trez tjurar fòr att han inte fàr starta osv. Jag tror inte Pep ar sà besatt av honom som italienarna fòrsòker fà det till. Vill Barça kòpa honom, sà ar det OM de kan gòra ett klipp, max €15m. Personligen anser jag inte det vara ett klipp det heller.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-29 13:55
Rambla

Nej, jag tycker också det verkar otroligt. Men iofs så vet vi inte riktigt hur Pep tänker, han verkar ju sjukligt besatt av Trez :P.

Jaja, vi får se hur denna saga slutar, som du sa så vill barca först bli av med Eto'o.
2008-07-29 13:46
Det finns inte en chans att Barça bjuder €22m fòr en 31-àring. Ja, de betalade de summorna fòr Henry, men det ar lite skillnad pà spelarnas status. Anyway, de kommer inte att bjuda nàgot sà lànge Samuel ar kvar i klubben.
Spanien Clichy #22
2008-07-29 13:41
Rambla (Firenze)//

Ska kolla in Zapater. Låter intressant!

Heywood Jablome//
Ska bort från datorn nu och kommer inte att kunna läsa här de närmaste dagarna. Men skicka gärna länk till artikeln via PM. Tack för mig
2008-07-29 13:22
Barca sägs lägga ett bud på trez nu när de är i Italien. Kolla länktips.
Barcelona Heywood Jablome
2008-07-29 13:14
Mycket resa för spelarna nu. På torsdag åker de till USA och då börjar "jippot" igen och efter en vecka i USA kommer de tillbaka till Barcelona.

Annars så tycker Laporta att Messi har varit mogen och att spelaren vill spela för både klubb och landslag. Laporta säger också att det finns bud på Eto'o och att Eto'o har skött sig bra under försäsongen men det är som sagt Txiki och Pep som bestämmer.

2008-07-29 13:11
Vilka vi ska möta i CL-kvalet är ännu inte bestämt, "Bojan.Messi.Etoo".
2008-07-29 13:09
Ämne: Rambla. Det har vari....
Barça anlander nog fòrst i morgon. Om Fiorentina tranar vet jag inte, ja om de tranar vid stadion alltsà.
2008-07-29 13:02
Vem mötter vi Cl kvalet ???
2008-07-29 12:59
Rambla. Det har varit väldigt varmt i Sverige också för den delen.

Finns det ingen träning du kan titta på?
2008-07-29 12:47
Clichy #22:

Zapater fràn Zaragoza borde Arsenal gà efter. Han ar 21 àr men trots det rutinerad dà han varit ordinarie i Zaragoza under flera sasonger. En stentuff spelare, en duglig passningsspelare och som dessutom kan spela pà fler positioner. Jag har fòr mig han spelade hògerback senaste sasongen.

Nar det galler OS, sà ska klubbarna slappa spelare under 23 àr. Det ar tex darfòr Madrid inte behòver slappa Robinho. De òver 23 ar det upp till klubbarna hur de vill gòra.

Jag har varit pà lite sightseeing nu men det ar fòr varmt att vistas ute, sà det fàr bli lite internetcafé eftersom det ar svalt dar. ;)
2008-07-29 12:26
Clichy #22 // Ja, fast Senna är 32 om jag inte har fel, men han är en duktig fotbollsspelare. I England och Spanien vet jag iaf. I England får man skriva proffskontrakt som 16åring, i Spanien är det 18. Laporta är irriterad och ville ändra på det, jag tror säkert att det snart kommer att ändras. Jag hade en jättebra artikel som jag läste angående engelska lag som köper spanska talanger. Ska försöka hitta den. Men nu blir det frukost.

Cheers!
Barcelona A.Gaudi
2008-07-29 12:10
sköna nyheter angående messi. enligt den här rapporten vill laporta att han ska spela den första kvalmatchen för CL och sedan åka till OS med argentina. åtminstone så länge vi vinner matchen. själv tycker jag att det är bra fixat av laporta, tror inte messi känner sig uppgiven över att spela en sista match med barca heller,. hoppas det stämmer nu bara.

Edit: såg nu att det redan fanns uppe på forumet. hursom är det positiva nyheter.
Spanien Clichy #22
2008-07-29 11:56
Heywood Jablome//

Inte helt omöjligt :) Var ett tag tal om Amaury Bischoff på free transfer från Werder Bremen. Men han har varit skadedrabbad så man vet inte vad man får. Tror också Wenger i nåt skede sagt att han vill värva en rutinerad spelare den här gången - kanske finns det ändå hopp om Senna.

Så här med facit i hand borde man inte avstått från Messi!

Vet du eller nån förresten hur det är med spanska värvningsreglerna jämfört med engelska och franska. Tänker på åldersgränsen när man får skriva kontrakt, om det är på gång någon internationalisering där. Jag tycker ju Arsenal värvade Fabregas helt korrekt, men vet det finns de här som inte håller med. Ingen poäng att diskutera det vidare, men man skulle ju undvika hela situationen om det fanns gemensamma regler. Är det på gång?

Barcelona tarrak
2008-07-29 11:51
Ämne: Förstår inte varför ....
Trez kommer inte att köpas om Eto'o blir kvar. Dessutom har Guardiola gjort klart att Henry skall spela centralt.
Barcelona Jay-z
2008-07-29 11:48
Faan va skämmigt allvarligt. Messi är 21 år han borde få åka till OS, komigen Barca följ alla andra lag släpp unga spelare till OS.

Tänk om Milan hindra Pato??

Att det ska behöve gå till domstol är skamligt. Hittills har inte Pep eller ledningen imponera på mig. Det vill sälja Eto,o det har ett onödigt tjaffs med Messi om OS. Det ska åka till skitresor igen

Shit have some bad fealings inför säsongen.
Barcelona Gaucho_10
2008-07-29 11:45
Förstår inte varför alla hatar Trez, snälla, det är inte så att han ska vara ordinarie, tror att han blir en inhoppare som får hoppa in då det låser sig , annars så är det :

Henry Eto'o Messi som gäller
Barcelona Exclusive
2008-07-29 11:40
tarrak

Ja, det låter som det bästa totalt sett :)
Spanien Clichy #22
2008-07-29 11:37
Afrikanska krockar ju också - och där vet vi hur det påverkar klubben! Så det är ju helt klart en intressekonflikt. Egentligen ser jag det inte ur Messis perspektiv, alltså att han ska få marknadsföra sig, utan mera OS som en internationell folkfest kontra Barcelona som ett toppklubblag. Det känns ju inte lika sannolikt att Sunderland eller något mindre lag från spanska ligen skulle hindra en spelare. Tycker jag spontant ialla fall.
2008-07-29 11:36
Clichy #22. Nu är det ju Wenger som bestämmer. En ung och billig spelare från franska ligan som blommar ut efter 1 säsong? :-) Han har ett gott öga för talanger. Arsenal var ju sånär på att värva Leo Messi, men ansåg inte det värt att betala medicin för hans växt. Puuh, skönt!

tarrak. Det låter som en kanonidé.

Barcelona Exclusive
2008-07-29 11:32
Apropå diskussioner ang Messi tycker jag man borde läsa det här :-)
Barcelona tarrak
2008-07-29 11:31
Det mesta tyder på att Argentina har rätt att kräva hem Messi, men jag tycker nog att de borde kunna gå med på det förslag till kompromiss Barcelona lagt fram: Messi spelar första matchen i kvalet och om den matchen går enligt planerna flyger han till Kina och kan vara med från kvartsfinalerna. Alla nöjda och glada. :)
Barcelona B.G
2008-07-29 11:31
Sergio Garcia från Barcelona skulle vara en billig lösning som vänsteranfallare eller back-upp till Messi, varför inte?
Har helt glömt bort Garcia men han var riktigt vass förra säsongen
Annons: