/spanien/barcelona/forum/20724.aspx/spanien/barcelona/forum/20724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Taio
2008-07-31 14:49
Njaa säger jag om Cissé, han känns lite sisådär som en medelmåtta som inte håller klassen i någon storklubb. Visst han hade potentialen förr men efter alla dessa skador han har fått så tror jag inte att han lyckas bli den anfallaren som kan hålla Barcelona klass. Visst han har varit bra i Marseille men det är en helt annan femma att spela i Franska ligan än att spela i Spanien. Så jag tror faktist inte på honom.

Däremot är Huntelaar väldigt spännande enligt mig, han är ung, hungrig, målfarlig och som kan göra mål från alla möjliga vinklar. Han är också den spelartypen som vi just nu saknar i Barca så han hade varit perfekt. Huntelaar är en yngra kopia av Ruud.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-07-31 14:27
Frågan är ju när K-J Huntelaar ska bli värvad av ngn storklubb, tycker det är konstigt att Barcelona inte är intresserade av honom, han är ju en målskytt om ngn!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-07-31 14:26
Dizzy

Jag tänkte också på Santa Cruz innan jag somnade för några dagar sedan. Tyvärr så glömde jag bort det.

Jag tycker Santa Cruz skulle passat bra! Han är en grym målskytt, han är billig, han är inte för gammal och han är farlig i straffområdet dvs huvudspelet.
Det vore en risk att köpa honom, men jag ser potential i honom och han skulle mycket väl kunna utvecklas i barca.
Barcelona Dizzy
2008-07-31 14:15
Vad skulle ni tycka om Santa Cruz i Barca? Kanske många skrattar men han öser juh in mål i Blackburn. Plus att Engelska Ligan är grymt tufft.
Barcelona BlueRed.
2008-07-31 13:44
Djibril Cissé skulle vara en dröm värvning i mina ögon. Han har alltid varit en favorit hos mig, och jag är ganska så säker på att han har mycket mycket mer att erbjuda.

Dem där två skadorna han fick (bröt ena benet i Liverpool och andra i landslaget) förstörde lite av hans framtid, men han är fortfarande ganska ung och spelar han i rätt lag så tror jag han kommer bli riktigt vass!
2008-07-31 13:16
Namn: Jose gonzalez. (Gäst IP:)
Sänt: 2008-07-31 13:05
Nu är det städat och fint.
Allt som har handlat om "saken" och olika sett att provocerad är borttagen, gäller även på barca forum!

Nu är är det upp till er att höja nivå!

Tack.

// Angående vår käre real-supporter som ville uttrycka sin åsikt här.
Barcelona Gud är störst!
2008-07-31 13:12
Hyder

Ja det känns lockande man skulle ju kunna ha honom som utfyllnadsspelare nu utgår ifrån att vi säljer Eto´o då kommer djibril efter Bojan och Henry ifall något händerde så kan man ha honom. Varför inte om vi kan få honom för ett lågt pris. :D
Barcelona Hyder
2008-07-31 13:08
Gud är störst!

Jo, det är lite det jag menar när jag ifrågasatte hans målfarlighet i Ligue 1 med hur den kunnat bli i La liga. Visst känns det lite lockande ändå med en spealre som Djibril till ett sådant lågt pris?:)
Barcelona Gud är störst!
2008-07-31 12:57
Hyder

Har du tänkt på att Djibril kanske har blivit målfarligare pga han spelar i en sämre liga? Jag menar det är skillnad mellan Ligue 1 och Premier leaugue.

Annars är han en helt ok spelare.
Lukas.RP
2008-07-31 12:57
Missade matchen igår men nu har jag sett lite highlights. Jag är mäkta imponerad! Nu mötte vi trots allt lite tuffare motstånd och med ett ungt lag såg det ut som vi snurrade upp Viola rejält.

Peps bygge börjar likna något!
Mes Qué Un Club
2008-07-31 12:56
Ämne: Ronaldinhho

Själv....
Men aa skulle se Cissé i La Liga med. Han är ju snabb försvararna skulle inte klara honom.
Barcelona Hyder
2008-07-31 12:49
Ronaldinhho

Självklart. Villa är dock inte den spelartyp Pep söker och Drogba är gammal. Båda två är dessutom väldigt dyra.

Hade Drogba varit ung hade det varit det bästa tänkbara köpet om Eto'o drar. Oavsett pris höll jag på att säga.
Ronaldinhho
2008-07-31 12:42
Ämne: Om Eto'o drar frå....
David Villa skulle inte vara fel elr Drogba men de blir dock svåra å värva.
Barcelona Hyder
2008-07-31 12:20
Om Eto'o drar från klubben ska Henry spela centralt. Det behövs dock en ersättare till Lejonet och det finns flera alternativ. Pep vill ju som sagt ha en stor, strak anfallare som är bra på huvudet och som target. Jag satt och tänkte lite och hur vore det om man kunde hitta en stor, stark anfallare som är bra på huvudet och dessutom snabb, målfarlig och med åldern på sin sida till ett lågt pris? Jag skulle vilja att vi satsade på, hör och häpna, Djibril Cissé. Jag kan tänka mig att många härinne kommer kritisera min åsikt men det får jag väll ta:) Djibril är mycket av det som Pep eftersöker. Han är inte samma spelare som han var i Pool utan han har blivit målfarlig och mindre skadebenägen. Att Roma uppges ha lagt ett bud på 7milj euro vilket Marseille ska ha övervägt är bara ännu bättre. Djibril var läskigt nära en Em-plats och borde även fått en. Tekniskt sett är han även bra och skulle mycket väl kunna utvecklas ännu mer i Barça. 26 år gammal är han och är ganska lik en viss Patrick Kluivert i sin spelstil. Dock lite snabbare och mindre målfarlig. Ja, för det är just målfarligheten som kan göra att min idé går i spillor. 15 mål förra året är bra, men skulle det räcka till i La liga?

Bara en kul idé och tanke som jag ville försöka sälja härinne :)
Barcelona bearlakeyours86
2008-07-31 12:16
kom igen Pep, älskar unga hungriga tränare!

När beslutas det om spelar nummren?
Ronaldinhho
2008-07-31 12:10
Ämne: Angående Pepe The De....
Jepp, onödigt av han å bara prata sådär, liten snorunge bara.
Real Madrid Gabriieldo
2008-07-31 12:09
Angående Pepe The Defender King så är det bra att ni spärrade honom. Har ni problem så kan ni kontakta mig. . .
///
Moderator i Real Madrids forum
Júventus
2008-07-31 11:51
Länk till CL-Lottning
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2008-07-31 11:43
Rambla jag är så avis på din sköna resa till italien, tänkte precis fråga hur resan har varit, du var snabb med att beskriva hur du haft det.

Vilken match du fick se live, brinner av avundsjuka haha.

Fnulan

Saken är så här jag har alltid gillat henry, men just nu så är han bara okej. Kreativiten och snabbheten är som försvunnen, jag vet att han varit långtidskadad och gått upp i muskel massa pga all gym under rehabilitering, viljan finns där men han ser slö och okreativ ut än så länge.

Det är mest det folk hakar upp sig på, tror ändå detta år blir hans genombrott. Han visade några gånger tendenser på vad han är kapabel till och med nya "kämpa för alla mentaliteten" som guardiola försöker få in på spelarna är jag säker på att de komemr hjälpa henry nå större höjder och nivåer.

Pepe

Kan du inte disskutera normalt utan att betee dej som ett barn?

Du är välkommen att skriva härinne men skippa skitsnacken, och ja vet att du var på driv humör när du uppför dej på detta vis.
Barcelona Hyder
2008-07-31 11:19
Måste ge Gerard Piqué en stor eloge efter gårdages match. Vilket backspel! Reolut, smart, kraftfull, nickstark och framspelare! Han har dessutom ett fint driv med bollen och bra passningsspel. Han kommer med stor sannorlikhet utvecklas till en världsback i framtiden, den saken är nog klar för dem flesta dock.

Bara jag som tycker att Pepe och Piqué har en del likheter? Och ja, det är en bra sak eftersom att Pepe är en stor spelare med ett stort register. En av få jag faktiskt respekterar i Real Madrid på grund av hans ödmjukhet och sportslighet. Det Piqué kanske behöver utveckla mest är snabbheten men jag har i och för sig inte sett en riktig, lång och explosiv löpduell med katalanen i centrum ännu men det kommer :) En man för framtiden är han utan tvekan och ett perfekt komplement till Puyol eller Cacéres.

Cacéres såg lite nervös ut igår men killen har grymt stor potential. Hans beslutsamhet och snabbhet sticker ut rejält. 1 mot 1-spelet verkar även vara en godbit för uruguayanen som främst verkar behöva träna på positionesspelet och att inte vara för aggresiv.

Hlebs inhopp igår såg riktigt fint ut. Krossbollen/framspelningen till Bojan var magnifik. Lätta touch på bollen men ack så effektivt.

Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-07-31 11:19
skit i den där jävla real fansen.

Här får ni en bra nyhet eller kanske den är dåligt men jag skriver ändå. de tre tränings matcherna barca har spelat så har de gjort 14 mål och släpt in 2. plus att det är på borta plan. en mycket bra facit inför säsongen. eller vad tycker ni.
Barcelona Rambla (Firenze)
2008-07-31 11:18
Andreas-3:

Du har fel men ocksà delvis ratt. Giovani har den òkande superagenten Pini Zahavi som agent, inte Mendes. Zahavi springer mest arenden àt PL-klubbarna, och dà oftast Chelsea. Han ar kand fòr att vara ett riktigt svin och har varit inblandad i flera skumma spelarvarvningar.

Sergio Busquets ar mycket riktigt fòrre barçamàlvakten Carlos Busquets son.

Jeffren ar inte pà nàgot satt slakt med Giovani eller Jonatan Dos Santos. Jeffren kommer fràn Venezuela. Han tillbringade nàgra àr pà Kanarieòarna innan han kom till La Masia.
---------------------------------------------

Vilken underbar kvall det var igàr nar man var pà plats pà Artemio Franchi. Fullsatt arena med halvgalna italienare och sà jag dà i min barçatròja och keps. ;) Ok, jag sàg nàgra turistande culés till, men de var fà. Nog fòr att man blev utittad men det var ingen fara. Jag hade jattetrevligt med nàgra violafans hògst upp bakom det ena màlet. Darifràn kunde jag bla se Jeffrens och Bojans fina màl. Bojans màl var ett nummer i varldsklass, en grym mottagning, en harlig fint och ett kanonavslut. Grande Bojan!

Fiorentina var faktiskt ganska sà chanslòsa, de fick aldrig chansen att hàlla bollen inom laget nàgra langre stunder medans Barça som vanligt kunde hàlla bollen sà lange de ville kandes det som. Det som slog mig mest var hur barçaspelarna ideligen satter press nar motstàndarna fòrsòker fà igàng ett passningsspel.

Snacka om att Messi ar stor i Italien. Pà laktaren kunde man òver allt hòra hur de diskuterade Messi. Sà fort han fick bollen sà gick det ett sus genom publiken. Nar han blev utbytt sà fick han en stàende ovation av Fiorentina-publiken. Det var stort.
2008-07-31 11:18
Haahahha som jag flabbar när jag läser Pepes inlägg :D. Vilken kille! Han måste ha en extrem form av damp eller nått. 18 år är vi nog alla överens om att det inte stämmer iaf. Flaxa tillbaka till reals forum nu lille vän.
Barcelona Dizzy
2008-07-31 11:17
Pepe The Defender King

Hahaha han skämmer ut sig totalt! Han har det tufft:D
Real Madrid Pepe The Defender King
2008-07-31 11:14
Nu har du skämt ut dig tillräckligt. Spärrad!
2008-07-31 11:13
Ni suger REAL MADRID FOR LIFEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
2008-07-31 11:11
Käfte idiot jävel dizzyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
Barcelona Dizzy
2008-07-31 11:10
M79

Strunta i han. Han skämmer ut sig bara:)
fnulan
Ride_The_Big_One(6)

Jag mena inte så det är som att dom tror att han är en soppa.I tex em tidningen stog det att han inte gjorde någonting för barca.Men han gjorde mål i UNGEFÄR dom 10 senaste matcherna i ligan ;D33 Älska Henry
Dizzy varför försöker du leka manlig för din lilla idiot
Annons: