/spanien/barcelona/forum/20720.aspx/spanien/barcelona/forum/20720.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Firenze)
2008-08-01 12:12
Dar slapp vi tvà svàra motstàndare.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-01 12:11
Vitoria - Basel / Göteborg
2008-08-01 12:10
Ge oss Aalborg.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-01 12:02
Barcelona Barcelona #7
Nu börjar den
Barcelona FCB#19
Tarrak

Kan du länka sidan för jag hittar inte den på deras hemsida
Barcelona Barcelona #7
2008-08-01 11:59
Tarrak's är säkert bättre så alla osm inte har Eurosport, Ta den
Barcelona tarrak
2008-08-01 11:56
För er som inte har Eurosport, så rekommenderar jag deras hemsida där det finns stream som startar kl 12.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-01 11:56
Ner och ta den som har 700 kbps för dom som inte har Eurosport.
Barcelona Dizzy
2008-08-01 11:54
Säger det här och nu det kommer bli Galatasaray vi kommer få möta har den känslan:D
Barcelona Gud är störst!
2008-08-01 11:51
Snart börjar kvalet om 10 min. Tur som jag har så är jag inte hemma är hos syrran och då har jag möjligheten att se Eurosport. Det blir spännande. D
Barcelona DaniAlves
2008-08-01 11:49
Där har ni några bilder på laget som nyligen landat i Chicago.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-01 11:49
Omg hur många gånger har dem inte sagt att man INTE får skriva startelvor. Nu riskerar du bli spärrad du får skylla dig själv för det står i reglerna.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-01 11:48
Daniel-Alvess

Motivering??
daniel-alvees
2008-08-01 11:44
Du kommer inte att bli spärrad, men vi uppskattar inte startelvor. Speciellt inte startelvor med spelare som inte tillhör klubben. Sånt gör man på Real Madrids forum // RED
Barcelona Gud är störst!
2008-08-01 11:40
Men herregud vad alla argentinare attackerar Messi han är ju bara fan 21 år vad tror de om honom igentligen? Han har ju inte ens växt upp ordentligt än han är fortfarande riktigt ung.
2008-08-01 11:23
Nu narmar sig min vistelse har i Firenze sitt slut. Det har varit ett par underbara dagar med onsdagens match som absoluta hòjdpunkt. Mitt plan gàr fòrst i kvall, sà jag har lite tid att spendera. Jag hade tankt fòlja lottningen till cl-kvalet.

Lionel M:

Jorden runt ar val att òverdriva? De àker òver till USA och stannar dar i 6 dagar. Visst kan man tycka att det ar en onòdig resa men tyvarr sà uppvisningsspelar dagens storklubbar just pà detta vis. Jag laste nàgonstans att klubben fòrlorar ca €1m i ersattning fòr att Messi inte àkte med.

Ja det verkar vara Pep som ar den som tjurigt vagrar behàlla Samu. Om anledningen ar att Samu inte skulle vara en lagspelare sà kan man ju bara skratta àt Pep omdòme. Ar det nàgon som ar en lagspelare pà planen sà ar det Eto'o. Det ar nog utanfòr planen som Pep har sina tvivel nar det gallar lejonet. Lite konstigt kan man tycka. Pep ar en arlig manniska och sager alltid saker face to face till nàgon utan att tveka. Ungefar som Eto'o, som aldrig varit radd fòr att saga sin mening face to face. Det ar val detta som gòr att han kanske fòrsvinner, hans frispràkighet.

Samu till Roma? Skulle inte tro det. Roma har ett lònetak pà €2,5m. Hur skulle de kunna ge honom de €8m netto som han begar, utan att de andra spelarna i truppen protesterar?

Lustigt hur Atlético-redaktionen tror att Hernanes skulle vara ett billigt alternativ. Barça har hela sommaren fòrsòkt varva honom men Sao Paolo har konstant vagrat att sanka sitt krav pà €25m. Dessutom sà har Barça en òverenskomelse med Hernanes, som verkligen vill till Barça.
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-01 11:23
Du ska inte byta namn till Pep Guardiola - El Mister?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2008-08-01 11:11
Ämne: Jag blir orolig.
Nu....
Jag läste idag och på Barcas hemsida att för att minska jetlagen så kommer spelarna i runda slängar vara vakna så mycket som möjligt, ungefär 24 tim för att komma i rätt tidsbalans borta i USA. Blir samma sak när dom skall hem sen igen, ungefär.

Läste på SPORT att Pep har satt lag på strikt diet nu. Inga läskedrycker, kakor/bullar what so ever. Bra tycker jag. Dessutom minskar han på annat onödigt fett. Rijkaard använde sig av frihet under ansvar och det funkade väl bra de första säsongerna men mindre bra de två senaste. Pep kör hårdare och dessutom skall spelarna äta tillsammans även hemma i Barcelona emellan de dagar dom har 2 pass om dagen.
Barcelona barcadinho
2008-08-01 11:04
Det är egentligen inte bara vi här i forumet som vill ha Etoó kvar.

Idag var Marquez nästa spelare på tur som uttryckte sig positivt om Etoó (se Sport). Och förut läste vi om Iniesta och Xavi som sa nästan samma sak.

Hela den här historian är pinsam.

Jag trodde hela tiden att det var Laporta som drevde försäljingen bakom allt (pga av "bråket" innan matchen mot United bland annat).

Men Laporta har också gjort en U-sväng och öppnat dörren för att lejonet ska stanna.

Det är alltså Pep som inte vill ha honom kvar, trots många reaktioner. Jag brukar läsa inlägg i andra sidor (inte bara här) och jag har lagt märke till att inta precis ALLA vill att lejonet ska stanna. En del vill inte.

Men det är pinsamt alltihop i vilket fall.

Anledningen i korta ord att Pep vill sälja honom är: Pep bedömmer att Etoó är inte en LAG spelare, utan aldelles för JAG spelare. Dessutom så vill han att alla tre stora från Rijkaards tid ska sluta (det är bara lejonet som är kvar).

Och det är inte alla som håller med honom, men det han som bestämmer.

Håll tummarna tills kl 12:00.
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-01 11:03
Marca är en rolig tidning. Bortsett från att de har sagt att Ronaldo ska skriva på så skriver de nu att Alex Ferguson säger att han ska lämna United om Ronaldo lämnar.

Oherregud...
Barcelona Lionel M.
2008-08-01 11:02
Jag blir orolig.
Nu gör laget en till världen runt-turné. Från Spanien, till Skottland, till Italien och nu till USA. Om jag inte minns fel så ska vi till fler ställen.

Kroppen tar oerhörd stryk av att resa runt så mycket och jag kan bara tänka mig spelarnas trötthet av Jetlagen som de kommer uppleva nu när de är i USA (eller för den delen, när de kommer hem därifrån).

Färre destinationer och mer trygghet är att föredra anser jag.

Någon som har koll på hur spelarna behandlas på denna turné för att minska trötthet och slitage?
Barcelona Klint
2008-08-01 10:40
Intressant länktips angående Silva.
Barcelona Smogen
2008-08-01 10:39
Har varit borta en vecka på Malta, kan rekomendera vädret men inte maten....
Hur som helst, hoppades idag få läsa något av följande "Eto'o to stay at Barcelona" eller "Finally, Silva has sign for Barcelona".
Kan bara konstatera att ingenting har hänt medan man haft semester, annat än att jag missat några fina träningsmatcher. Synd.

Kolla också länktipset, står att Barcelona seglat upp som världens populäraste fotbollsklubb och sen värderar man även ungdomsakademierna på världens klubbar.
Barcelonas beräknas vara värd mest på hissnande 120£ milljoner, två hamnar Real Madrid med 50£ mille.
Barcelona san_miguel
2008-08-01 10:38
Hej.

Egentligen förstår jag inte varför nästan alla här håller på och tjatar om att man måste behålla Eto´o. Om han nu inte ingår i Peps planer så är de bara dumt att försöka hålla honom kvar. Finns inge värre en om en ledning skulle behålla spelare utan att tränarn vill de samma sak med värvningar.
Barcelona Rodriiguees
2008-08-01 09:44
Är det någon kan förklara exakt v a r f ö r barcelona vill sälja Samu?
Jag förstår verkligen, verkligen inte det! Är det någon som ska vara kvar så är det ju han? Hur många mål gjorde han förra sässen, typ 14 på 16 matcher och ledningen vill bli av med honom?!?!?! Finns ingen logik i detta och jag hoppas innerligt på att han stannar! Jag menar .. vem ska löpa, riva, slita och pressa motståndarnas backlinje? Han är som gjord för det, så att vi vinner boll högt upp i plan! Hoppas Senor Pep får in det i sitt huvud, förstår inte vad han har emot honom...
Visca el Barca!
Barcelona marcus
2008-08-01 08:39
Säger också tack för Oleguer och kommer minnas honom ifrån matchen emot Benfica (har jag för mig det var) där hela vårt försvar var skadebelagt och endast Motta och Oleguer fanns till förfogande. Han var var personen som skulle axla hela försvaret och som han gjorde det.

Han var överallt. Likt Puyol under sin topp (även om han inte är så dålig idag precis.)

Spela sådär. då är Ajax i CL nästa år!
Barcelona Duda
2008-08-01 04:12
Klockan 12:00 prick visas lottningen på Eurosport och håller på, enligt tablån, i femton minuter...
Real Madrid RonaldoR9_luiz_
2008-08-01 02:55
Jag kommer hit för att jag vill gärna veta om lottningen imorn grabbar.
Kan någon av er säga när och var det sänds? Vill följa det och se vilka spanska lagen får möta.

Tack på förhand.
Barcelona Adrinho
2008-08-01 02:54
Såg att vissa har frågat om El Clasico från 19 november 2005 (0-3).Jag kan ladda upp den på Rapidshare eller någon liknande tjänst.Någon som vet vilken tjänst som är snabbast?
Annons: