/spanien/barcelona/forum/20702.aspx/spanien/barcelona/forum/20702.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BlueRed.
2008-08-03 00:18
Ämne: Ämne: Någon s....
Evička

Ok härligt. Trodde dem hade slängt min registrering, haha.

Tack igen, för 3 eller 4.de gången? ;)
Barcelona SaM__-
2008-08-03 00:17
Var det inte Drogba som i sin loggbok eller va det nu va erkännde att det endast var pengarna i Chelsea som lockade?

I alla fall så har Samu mer hjärta för sin klubb än Drogba. Samus målgjest på Bernabeu 19 november 05 säger allt ;)
Barcelona Rambla
2008-08-03 00:15
Gaucho_10:

Du kan skippa sarkasmen, den biter ändå inte på mig. :P

Jag har väl ögon att se med? Det räcker för mig.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-03 00:12
Rambla

Eh, dryg och irriterande spelare, och hur vet du det? Du grundar väl det på skitet som står i tidningarna och matcherna som du kollar på?
Eller juste, du är ju barndomsvän med Drogba, förlåt glömde bort de....

Drogba spelar med hjärta, drogba presterar...come on
Barcelona Rambla
2008-08-03 00:09
Gud är störst!:

Nej, det var verkligen inte jag men det spelar iofs ingen roll för jag vill trots det inte ha hit Drogba oavsett hur mycket attityd han besitter. En dryg och irriterande spelare, mer än attityd om du frågar mig.

Det är skillnad med Samu. Han har varit i klubben i flera säsonger, har presterat och alltid spelat med stort hjärta. För honom känner man kärlek, för Drogba enbart avsky.

lagkapten:

Det förvånar mig inte längre vilka grodor som slipper ur den mannes mun.

Fast om vi analyserar det lite djupare. Egentligen så är det väl så att att erkänner att Arsenal inte är någon storklubb, eller hur? :D
Barcelona Criff
2008-08-02 23:25
Gud är störst!, Nej då jag är fullt nykter. Du kan ju ge mig ett exempel på en CL match som bytat hemma mot borta match.
Sen var "mutningsskandal" mer sagt som att det var något skumt i görningen då jag ALDRIG hört talas om något sånt innan.
Men visst, jag skulle vilja se Barcelona testa det i en semifinal i CL detta året :)
Hur många tror det går igenom?

Och för den som skrev att det kan vara ekonomiskt bättre för det andra laget för det finns INGEN chans för dem att gå vidare.
Var det inte så att Barcelona spelade mot Wisla Krakow 1 - 1 på deras hemmaplan?
Bollen är rund.
Barcelona lagkapten
2008-08-02 23:21
Hehe, gamle surgubben Wenger verkar inte ha alla hästar hemma precis. Det är äckligt att se hur han har mage att kritisera andra klubbar för att sno hans "färdiga" spelare när han å andra sidan beter sig ännu svinigare när han snor ungdomar från Barça.

Han är den siste som ska klaga. Jag tolkar det som att gubben antingen är senil eller bara korkad.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-02 23:20
Fyfan skojar ni med mig? Vem sa att det är mutningsskandal? Den personen var lite full när han skrev det säkert. Det fan helt vanligt att man kan fråga om att flytta fram matcher eller byta så att man spelar borta/hemma först. Som Tarrak förklarade så är Barcelona inte så dumma att man isåfall skriver om en "mutningsskandal på hemsidan.
Barcelona Evička
2008-08-02 23:05
Ämne: Någon som är medlem ....
Det kommer, men det kan dröja ett bra tag. Jag tror att jag väntade tre månader innan jag fick medlemsbeviset och klubbnålen. Men ha tålamod bara så kommer det.
Barcelona FCBTilIDie
2008-08-02 22:58
Ämne: kommer ihåg att nån ....
Ganska dåligt med seedare/leechare..
Canaletes
2008-08-02 22:41
kommer ihåg att nån postade 3 Barca dokumentärer här förut, som som har länken till de så man kan ladda ner via torrent?
Barcelona Messi(AH)
2008-08-02 22:02
Demonstrationen kommer att ske den 3 augusti. Demonstrationen är för att Eto'o ska stanna i Barca.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-02 21:26
Är de sjuka på något sätt?

25-30 milj för Arshavin???

Killen som är bra i Zenit, och han spelade några bra matcher i EM...skoja inte med mig nu
Barcelona BlueRed.
2008-08-02 21:08
Någon som är medlem i Barcelona? Jag registrerade mig för ett par veckor sen, har dock inte fått hem någonting, men idag fick jag ett mejl (första gången från dem) där det stod att jag kunde börja köpa biljetter osv från och med idag.

Till någon av er som är medlem; Brukar dem inte skicka hem någon bekräftelse på att man är medlem?
Barcelona Qanii
2008-08-02 20:57
Vi behöver inte silva och arshavin med mm. Vi har världs spelare på alla positioner! Det ända som laget behöver att spela ihop sig som lag och spela som ett lag och kämpa för varandra. Talangen, styrkan, fysiken, det lilla extra allt det finns men det gäller bara att ta fram det och spela för varandra. Det bara Barcelona själva som kan sätta stop för sig själva och ingen annan, för laget har allt. Förstår inte vad pep och txiki har för problem, med lejonet. Det börjar bli lite för mkt nu, spelarn har visat att han verkligen vill kämpa till sig en plats och gnäller inte. Han samarbete med messi fungerar riktigt bra. Men de är mina åsikter.

Barcelona Moe-_-
2008-08-02 20:41
Anledningen barca inte lägger ett högre bud på Arshavin är att de väntar på David silva. Jag vill också ha David silva före Arshavin, men om Valencia inte släpper Silva så är Arshavin klart första valet.
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-02 20:15
Nu säger FC Zenit att de ska sluta förhandla med Barcelona. Anledningen är att Barcelona erbjuder ett alltför lågt pris och förhandlingar går väldigt segt. De säger också att Barcelona är den enda klubben som har gett ett officiellt bud till klubben.

Barcelona vill ge Zenit 15 miljoner euro, Zenit vill ha 25-30 miljoner euro. Går David Silva-affären i stupet kan vi förvänta oss Arshavin.

Txiki, han vill till klubben. Kom igen.
Barcelona barcadinho
2008-08-02 20:11
Vad menar ni med mutningsskandal?
Snälla, överdrev inte med såna små saker.

Visst har det hänt förut att lagen byter matchdatum mellan varandra. Jag kommer inte ihåg just nu ett specifikt exempel, men jag har i tankarna att det har hänt flera gånger förut. Det har hänt också på EM/VM kvalmatcher när ett land som tex Lichsteinstein eller sånt var inblandat (jag orkar inte kolla det nu).

Anledning till en sån byte är väldigt enkel: Båda barca och Jerusalem/Karkow har att tjäna på det. Motståndarlaget kan tjäna mer pengar och lokalt intresse.
Vad sägs till exempel om barca ska möta Jerusalem i returen med 4-0 i bagaget? Det blir inte lika spännande. Och kanske mindre publik och förlust av pengar.
Barcelona kan också tjäna bättre om det första mötet borta blir jämnt. Då kommer det komma mer publik till returen i Camp Nou.

Alltå kortsagt - motståndarlaget har otroligt liten chans att gå vidare i vilket fall, men de har möjlighet att tjäna mer pengar om de spelar först hemma.
Barcelona Barça-fan
2008-08-02 20:07
Tibidabo.
Enligt mig går smärtgränsen för Silva vid 25M Euro. Till skillnad från dig tror jag Silva skulle kunna åtstadkomma mycket i Barcelona. Han har allt jag söker i en vänsterytter; snabbhet, teknik och en skön vänster (syftar på foten, inget annat) ;). Lägg 25M och se vad Valencia svarar. Blir det negativt så leta vidare.
Barcelona Barca-nist
2008-08-02 19:17
de är real- hamb på tv4 sport om nån ville se !!
Barcelona Tibidabo
2008-08-02 18:37
Backup är bra att ha.
Men ca 25M euro för Silva, nja, jag vet inte.
Han skulle inte stå höst upp på min lista över spelare som saknas i truppen.
Pengar är väl inget problem, men känns det inte lite som vi redan har ett par av hans spelartyp i truppen?
Thiago Neves låter mer intressant isåfall, och han verkar ju producera endel mål också.

Inga investeringar i anfallet än så länge, är det enda som är lite anmärkningsvärt tycker jag, eller? Det var mindre lyckat gångna säsongen.
Men det är klart, Etoo var borta stora delar, Messi är fantastisk Henry har inget att förlora, och Bojan är ett år äldre. Anfallet byggs bakifrån, å det är ju bättre, så jag kan köpa det, o.k. Så länge ingen blir skadad, speciellt inte etoo;)

Tycker för övrigt silly season varit bra, och de största justeringarna är redan gjorda.
Barcelona Criff
2008-08-02 17:54
tarrak, Okej det med årsmötet stod det inget om, men hade du själv gått med på det om varit du motståndarlaget?
Det är ganska känt att det är lättare att ha hemma matchen som returmatchen.
Aldrig hört talas om att något annat lag har bytat det som har lottats.
Speciellt inte pga att en klubb ska ha ett årsmöte.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-02 17:45
Messi(AH)

Du råkar inte veta när detta sker? :P
Barcelona Messi(AH)
2008-08-02 17:22
Hehe, läste på ett spanskt forum att det kommer vara en stor folkmassas som kommer att förbereda en demonstration utanför Nou Camp för att Eto'o ska stanna :).
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-02 16:53
A.Gaudi

Vi har inte så stor trupp som du tror. Vi har värvat lika mycket som det har försvunnit. Vi behöver värva en till spelare minst. Tänk på att säsongen är lång och när vi får skador på nyckelspelare måste vi ha bra backupp. Tänk även på att truppen som spelar förrsäsong består av 7 spelare från Barca B. Sen vet man aldrig hur många av dessa hamnar i A-laget och får speltid.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-02 16:51
A.Gaudi

Du menar Vänsterkanten??
"Skulle vara roligt med Silva på Högerkanten"
Barcelona A.Gaudi
2008-08-02 16:41
skulle vart roligt med Silva på högerkanten.. då har vi två helt galna kanter som lär producera i massor. Om vi nu värvar Silva måste det väl vara den sista värvningen för i år?
känns nästan för mycket om klubben ska värva en anfallare nu också när vi redan värvat ett halv trupp.

Barcelona tarrak
2008-08-02 16:38
Criff

Anledningen till att Barcelona vill spela hemma i det andra mötet är att matchen skall sammanfalla med årsmötet. Beitar har redan gått med på förslaget. Om det var frågan om en "mutningsskandal" hade man knappast trumpetat ut det på hemsidan.
Barcelona Barcelona #7
2008-08-02 16:34
L!VOZ

Hoppas det är sant :D
Barcelona Gud är störst!
2008-08-02 16:12
Rambla

Jag håller med om det där att han måste kunna hantera olika karaktärer inom truppen. MEN var det inte du som sa jag vill inte att vi ska värva såna spelare med attityd när Drogba-ryktet var igång eller`? Är inte säker om jag kommer ihåg rätt men rätta om jag har fel.
Annons: