/spanien/barcelona/forum/2070.aspx/spanien/barcelona/forum/2070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2015-08-18 00:36
Luis Enrique: "You need to know how to win and how to lose. Sometimes it's good to lose to realize how difficult and how nice it is to win." True story.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona The Octopus of Badia
2015-08-18 00:36
Piqué verkar bli avstängd i upp till fyra matcher. Så var det med det.
Barcelona Heisenberg
2015-08-18 00:35
Mr Dashir

Lucho har ju dock inte utvecklat tiki-takan utan snarare bytt ut den. Och som "Ali G" säger - när den individuella briljansen inte fungerar för MSN så ser det märkbart fattigt ut. Inte riktigt i paritet med en så stor klubb som FCB.
Barcelona Ali G
2015-08-18 00:31
Awymard

Fan va en trippel kan göra folk blinda!! Du var nog borta innan Januari då han misslyckades brutalt med sina roteringar och var så nära att få sparken tills MSN började klicka. Leverar inte MSN aa då har han inget och komma med.

Självklart är Messi bättre när Neymar spelar, han öppnar upp ytor åt honom och vet hur han löper på Messis bollar.
Barcelona Gabriel
2015-08-18 00:27
Jag är på allvar riktigt orolig för den här säsongen. Under sommaren har jag hela tiden haft en riktigt bra känsla inför den här säsongen och sagt till min bror att vi ska bli det första laget som försvarar CL titeln samt att vi återigen vinner La Liga. Vad jag däremot inte räknade med var att våra bänkspelare skulle suga så här enormt mycket. Att många av dem egentligen inte är tillräcklgit bra för att få representera FC Barelona var jag väl medveten om, men att jag räknade fortfarande med att de skulle kunna göra ett fullt godkänt jobb när de får speltid.

Jag räknade med Bartra och jag räknade även med Mathieu, desså två spelarna har tyvärr motbevisat mig grovt. Mathieu ville jag aldrig ha in från första början förra sommaren, förstod mig aldrig på den värvningen och klassade den som en katastrofal värvning med tanke på vårat behov av en mittbacksförstärkning av världsklass samt priset som landade på fansmannen. Däremot har den kritiken tystats ner en aning med tanke på att han lyckades stå för två otroligt viktiga nickmål som utan tvekan hjälpte oss att vinna ligan förra säsongen - men i all ärlighet, det räddar honom inte. Han är otroligt, otroligt dålig. Som någon här nedan nämnde, inte nog med att hasn bollbehandling och första touch är helt åt skogen, han orkar ju inte ens lira i 90 minuter utan att se ut som att han behöver en rullator eller något. Vad är det frågan om? Du är en proffesionel fotbollsspelare för FC Barcelona och du ser ut som att du gått 30 kilometer i sahara öknen utan vatten. Inget annat än en ren skam faktiskt.

Och Bartra ska jag väl inte ens behöva gå in på. Mathieu lyckades åtminstone etablera sig som en fullduglig fotbollsspelare många år för en en spansk gigant som Valencia i många år. Men Bartra kommer aldrig att hålla måttet, varken för Barcelona eller någon annan topp klubb i La liga. Maken på mer oförtjänt hypad La Masia spelare får man leta länge efter. Han hypas upp bara för att han visar grinta och hjärta men han saknar allt annat. Släng in mig så ska ni få se på grinta och hjärta också och jag lovar att inte gå bort mig mer än vad Bartra gör. Det är bara att skeppa iväg honom, mitt tålamod med honom är slut och jag tror inte alls på honom längre.

Om vi ska ha som någon chans att vinna titlar den här säsongen så MÅSTE våra ordinarie spelare hålla sig friska säsongen ut. Jag ser det här som väldigt svårt att vi ska vinna ligan med tanke på att Lucho älskar att rotera och att våra bänksspelare inte håller måttet för den planen. Då gäller det antingen att köra Ancelotti style och pumpa ut det bästa vi har från våran ordinarie 11 under hela höstsäsongen utan rotationer och hoppas och be till Gud att spelarna håller sig friska, eller så gör vi en annan chansning i våra rotationer med spelare som Sergi Roberto, Rafinha, Munir, Pedro, Adriano osv och riskerar viktiga poängtapp.

Våran startelva är världens starkaste lag, men våran bänk är det korpen klass på. Vi behöver minst en värvning till, helst en mittback. Sedan tror jag det kan gå vägen eftersom vi ändå köpt in Vidal och Arda. Men 3 av våra 5 mittbackar suger, så vi behöver få in en till. Den gamla mig hade skrikit efter världsklass mittbackar, jag är inte där längre, jag är mindre kräsen. Jag skiter nästan i vem det är vi värvar, vem som helst så länge han är en proffsspelare på en hög nivå i en bra europeisk liga. Det kan inte vara sämre än Vermaelen, Bartra och Mathieu.

Vertonghen, Savic, Hummels, Subotic, Garay, Godin, Chellini, Marquinhos, Laporte, Koscielny. Det finns säkert fler, hade jag fått köpa någon så hade det varit Garay. Pratar språket, kan ligan och hade säkert kommit in snabbt i omklädningsrummet. Borde inte vara en omöjlig värvning att få till heller.

Gör vi ingen mittbacksvärvning så är jag rädd för säsongen, otroligt rädd. Mascherano och Piqués sammspel är väldigt bra, de håller en hög nivå, de tog dem tid att jobba ihop det sammspelet för i början såg det verkligen illa ut. Men dem har börjat klicka tillsammans. Men skadar sig någon av dem så har vi bara amatörer att slänga in.
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 00:27
Ali G Tycker vi borde göra en pros and cons lista över om LE borde stanna eller inte. Jag kan stå för pros:en och du får gärna stå för con:sen. Hade varit intressant att se vad det finns för argument för att byta tränare. Pros: Klubblegend Vann samtliga turneringar förra året Vände Barcelonas negativa spiral och utvecklade tiki-takan till nya dimensioner. Vann mot Engelska, Franska, Tyska och Italienska mästarna i överlägsen stil #LuchoStay
Flavía
2015-08-18 00:21
Atlético de Madrid brukar spela otroligt fult i sina matcher mot oss. Men tydligen har Athletic Bilbao tagit det till en ytterligare nivå...
Barcelona Santiago Cazorla
2015-08-18 00:18
@Ali G:

Löjligt att klaga på Messi. Han är nyss tillbaka från semester efter att ha varit i final i Copa America och har redan spelat tre matcher + förlängning under en sån kort period. Han såg lite trött ut idag vilket är förståeligt.

'Messi is 85 mins shy of 4000 mins playing time for BAR/ARG in 2015, most of all players top 5 leagues. This is his 44th match in 2015.'
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 00:17
Angående bredden av truppen är det väldigt oroande att vi inte sedan 2008-2009 plockat upp ordinarie spelare från La Masia. Är ju det vi byggt våra lag på tidigare år. Att årets kull inte heller duger är inget unikt, bara lite oroväckande för framtiden.
Awymard
2015-08-18 00:17
@Ali G:

På vilket sätt kan Luis Enrique vara en Madridista när han har lyckats ta trippeln med Barcelona som tränare, samt varit lagkapten för laget?

Om Neymar saknas på planen, betyder detta att Messi inte spelar lika bra som vanligt?
Barcelona enkos
2015-08-18 00:15
Adriano Barta Mathieu Vermalen. . Tänk om vi kunde bli av med dessa och köpa en bra back typ Godin och vi hade dessutom haft överskott
Barcelona Ali G
2015-08-18 00:15
Pique asså..inte nog med att han missar ett öppet läge så drar även på sig ett rött kort..Sämst på plan var Messi. Balenziga stoppa han i sin ficka, hans sämsta insatts på väldigt länge. Neymar saknas jävligt mycket till skillnad från Messi så springer han mycket och gömmer sig aldrig. Ska man hoppas på tre poäng nu på helgen eller blir de ännu en torsk för ärligt kan jag inte ta Lucho seriöst längre. Once a Madridista,always a Madridista.

#LuchoOut!!!
Barcelona DM1982
2015-08-18 00:14
[QUOTE=Gio Style]Alltså jag mår fan illa över det usla spelet vi visade upp. Arg på domarna, arg på spelarna, arg på LE. Finns inget gott att ta med sig över huvudtaget. Ångrar att man ens satt uppe. [/QUOTE] Det goda är väl att Barcelona lyckades kryssa idag, förra matchen blev det ju storstorsk. Alltid något.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-18 00:13
Vi har fått en del svar under dessa två matcher och de flesta handlar om diverse spelares nivåer. Ni vet alla vilka det är som rent ut sagt inte håller på den här nivån. Truppen behöver bli bredare och skitspelare måste bort då de sänker nivån på hela laget. Man måste först konstatera att förutsättningarna för en Supercupvinst inte var de bästa. Match borta i Georgien tre dagar tidigare, en match som dessutom håller högt tempo i 120 minuter där flera av de inblandade spelarna knappt var redo för 90. Trots detta måste Lucho kritiseras för valet av startelva och sättet han valde att rotera på. Undermåligt och icke samspelt mittbackspar tillsammans med ett okomponerat mittfält. Dålig förberedelse för den insats som krävdes uppe i Bilbao samtidigt som baskerna var råtaggade. Har man då marginalerna emot sig blir det storförlust. Idag spelade vi bättre, vi saknar fortfarande Alba och Neymar som ytterligare spets men det normala utfallet på kvällens match hade varit Barcelona-vinst. Nu blev det inte så vilket jag just nu skiter i. Matchen blev en lärdom för hur man ska nöta ner Athletics försvar till helgen för det kommer sannerligen inte bli en enkel uppgift. Då är laget dock utvilat och när Lucho nu kan ställa upp med nästintill ordinarie lag har vi ändå bra chanser till vinst. Sist men inte minst så är Athletic en klubb man vill gilla. En fin historia, passionerade fans och samma typ av representant för sin region och sitt folk som Barcelona där de dessutom fortfarande otroligt nog klarar av att spela med enbart basker och samtidigt hålla mot de allra bästa lagen. Stora delar av dagens lag är dock svin som anser det vara förolämpande att dribbla och istället sätter sina värderingar i onödigt fult spel, spelförstörande maskningar och barnsliga ageranden av mesar till målvakter. Många spelare jag tappade oerhört mycket respekt för idag. Återigen, en fin förening och jag gratulerar klubben till en efterlängtad titel men vissa av spelarna ska fan skämmas.
Awymard
2015-08-18 00:13
Pique gick och skrek mot domaren och får direkt rött kort, betyder detta att han blir avstängd i liga matchen?

Sen så är Alba skadad och missar troligtvis söndagens match mot Blbao, betyder detta nu att Adriano får spela istället för Mathieu?

Suarez har inte gjort mål på Bilbao på 2 matcher, betyder detta att han blir petad på söndag eller kommer han få spela från start?
Barcelona enkos
2015-08-18 00:12
Ifjol släppte vi 21 mål på 38 matcher i ligan och nu på 9 på 3 matcher
Barcelona Gio Style
2015-08-18 00:11
Alltså jag mår fan illa över det usla spelet vi visade upp.
Arg på domarna, arg på spelarna, arg på LE.

Finns inget gott att ta med sig över huvudtaget.
Ångrar att man ens satt uppe.
Barcelona Mr. Dashir
2015-08-18 00:10
Barcelona var Europas bästa lag på att försvara fasta situationer förra säsongen, vill hävda att Mathieu var delaktig i det. Är längesedan vi haft möjligheten att spela med 2 nickstarka mittbackar, är ju utmärkt att ha som taktiskt drag.
Spanska domarkåren = Real Madrid
2015-08-18 00:09
@Busquen:

Andas.
Barcelona FCB_Messi
2015-08-18 00:08
Munir , Douglas , bartra , mathieu , Roberto. Vad e det för jävla sopor vi har i vårat lag egentligen !! Det här är spelare som knaaaappt hade startat i Getafe . Efter dom kommer vermaelen, adriano , sandro som är snäppet bättre men fortfarande spelare som inte ska tillhöra ett Barcelona .
Barcelona Busquen
2015-08-18 00:07
@Spanska domarkåren = Real Madrid:

det där stulna skämtet funkar inte på svenska...
Barcelona Rambla~
2015-08-18 00:06
Det roliga med domarna är ju att alla andra hävdar att vi får fördelar hela tiden. Då menar jag i ligan alltså. Personligen tycker jag att domarna så tydligt och väldigt ofta visar att de dömer mot Barca. Det syntes speciellt i kväll. I situationer där det ska bedömas, som tex offside. Tydlig fel jämt och ständigt att det blir löjligt till slut. Om Lucho opponerar sig mot det, ja då åker han så klart upp på läktaren. Tappar en spelare humöret och låter domarna veta vad han anser om deras bedömningar, ja då blir det rött kort direkt. Det börjar fan bli löjligt det här.
Barcelona Smogen
2015-08-18 00:06
Ja jösses. Douglas, Mathieu, och Vermaelen. Vad gick det på sammanlagt? 38 miljoner? Släng på Song också. Typ 55 miljoner? Fundera på vilka spelare vi kunde fått istället för dom pengarna. :) och visst, Mathieu gjorde några viktiga mål, men vi tappade rätt mycket också.
Barcelona papillon
2015-08-18 00:05
Ni som klagar på att ledningen släppt den ena talangen efter sen andra, har ni någon känsla för fotboll eller hat ni någon aning om hur unga fotbollsspelare tänker?

Det enda man ser är pinsamma kommentarer om hur dålig ledningen är. Ni barnrumpor tänker inte på att Adama med flera har egna viljor. Ni tänker inte på att LE kanske är brutalt ärlig med den speltid som kommer finnas för var och en pga den hårda konkurrensen. Munir och Sandro är kanske personer som nöjer sig med några minuter då och då och tycker att det bästa för dom själva är att stanna i Barca och fajtas för varje minut. Adama kanske tycker att det bästa för honom är att utvecklas någon annanstans där han kan få mer speltid, prestera och komma tillbaka till Barca som en bättre spelare. Båda alternativen funkar, titta bara på tex Iniesta och Pique som valde olika vägar.

Så jävla tröttsamt att se hur okunniga personer bara slänger iväg skitkommentarer om allt och alla.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2015-08-18 00:04
@enkos:

De två bästa backarna borta + en Neymar som saknas i laget...tyvärr tror jag inte att det räcker.
Barcelona DM1982
2015-08-18 00:03
[QUOTE=enkos]Om domaren skriver rapport och httar på så blir Piqué avstängd även i ligan några matcher [/QUOTE] Pique är avstängd första matchen i ligan. Eller menade du fler än en match? Valdés åkte ju på fyra matcher för något liknande.
2015-08-18 00:03
@Heisenberg:

Ronaldo gör en obscen gest gentemot domaren = inget kort
Pique skriker till domaren = rött kort direkt.

Som sagt, spanska ligan är korrupt. Det finns en visdom i det som Simeone sa på sommaren gällande domarna och Real Madrid.
Barcelona Rambla~
2015-08-18 00:02
Innan fönstret stänger, se nu till att skeppa iväg Adriano och ta sedan upp Grimaldo istället. Adriano vill ju bort så varför neka honom en flytt?
Barcelona DM1982
[QUOTE=enkos]På söndag är jag säker att Barca kommer köra över Bilbao [/QUOTE] Man kan ju hoppas men ska bli intressant att se uppställningen då. Nu är det nästan en vecka till nästa match och det finns inget snack om att de ska komma utvilade. Alba, Neymar, Piqué borta vilketär tunga pjäser. Risk för en hyfsat tunn uppställning.
Barcelona enkos
@Spanska domarkåren = Real Madrid:

Nu har vi hela 6 dagar att villa upp sig ..
Annons: