/spanien/barcelona/forum/207.aspx/spanien/barcelona/forum/207.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Forzzzza
2016-12-03 20:34
Alexis kör en Messi-style. Sjuka mål!
Barcelona Rambla~
2016-12-03 20:27
Precis som Kebaben är inne på så har den här juntan sakta men säkert monterat ner Cruijffs anda och idéer, ser man inte det i vårt spel då blundar man. Det gäller också hur de rekryterar nya spelare till klubben. Jag påstår inte att det är dåliga spelare, Arda var grym i Atléti, i Gomes såg man det fanns talang i Valencia. Paco, tja han är väl inte rätt man för Barca utan snarare för den klubb han fostrades i, där han borde ha stannat. Detta är rollspelare som värvas in för dyra pengar och de används ju helt fel av Lucho, ja eller inte alls som med Paco. Vem vill jag ha in då? Tja, Sampaoli och Touchel är namn som nämns. De skulle jag gärna ta emot, de passar in då de förespråkar en fotboll som jag personligen vill att Barca ska spela. Fast jag vet att denna junta inte kommer gå efter dessa tränare, inte Touchel åtminstone trots att han talar spanska och Barca är något av ett favoritlag för honom. Det är ett alldeles för kontroversiellt beslut för denna ledning, en utlänning och för långt ifrån spansk fotboll då han är sprungen ur den tyska skolan. Nej, denna ledning går för en ny pragmatiker som Lucho. Tränare som Koeman, de Boer eller Valverde kommer leda juntans lista. Kan även se Eusebio snubbla in här (hemska tanke).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2016-12-03 20:03
Skriver från mobil ursäkta stavning då orden har en egen vilja. Orka inte rätta efter 5e corona .....Vista Barça
Barcelona Cule4life
2016-12-03 20:00
Bortsett vad jag tycker om Lucho och hela denna cirkusen. Så länder vi tunga..Madrid orkade inte med oss rikligt. Vi var skickligare helt enkelt. Sen borde faktiskt Neymar suttit den chansen han hade när han helt fri sköt över krysset. Messi borde också gjort mål på Iniestas dröm passning.

Sen håller jag dom andra här nere. Man börjar med ett defensivt mittfält och sen leder man med 1-0. Då får Lucho hybris och tippar lagets defensiv till offensivt istället och öppnar upp ert för Madrid. Iniesta är jag helt med på underbart att se Maestro tillbaka. Men Turan och Denis var väldigt konstiga byten. Ok om Neymar hade känning kunde man byta han mot Denis lr Raffe. Men för fan sätt in Umtiti sista då man kan räkna ut att det kmr regna in inlägg mot vårt straffområde. Ähhh de va en bra match kände mig lung och man såg att vi är bättre än Madrid i grunden. Med en vettig tränare hade vi vunnit ganska komfortabelt. Med Lucho fick hybris som sagt och trodde på en 3-0 vinst efter Suarez nick.
Barcelona A good coach is everything!
2016-12-03 19:59
Tack äntligen ser folk bristen hos LE han har alltid vart dålig ! Att vinna en trippel med Barca kan vilken shone som helst, snubben förändrar aldrig matcher till något bättre tyvärr. När han väl gör förändringar så är det till det sämre !
Barcelona Ribohn Fan
2016-12-03 19:53
Soko

Jag tycker han skulle ställt Messi i mål, han hade tagit den.
Barcelona Skurhink
2016-12-03 19:52
Santiago Cazorla: Det handlar ju inte om känslor och att han ska bli förbannad. Ta returmatchen mot Arsenal som ett exempel, den viljan beslutsamheten och blicken när han bombar in 1-1 tar tag i hela matchen på egen hand. Det finns ingen vilja att slå nya rekord, det finns ingen vilja att bevisa något alls. Det Messi har kvar är en riktigt jävla bra vänsterfot till såväl passningar som frisparkar. Jag är för att låta legender stanna karriären ut så länge dom brinner för klubben och kramar ut det sista som finns.
Barcelona Barca4life98
2016-12-03 19:51
Ibland undrar man hur det hade sett ut med en spelare som Marco Reus tillsammans med Messi... Tror att han hade passat perfekt.
Barcelona wallmannen
2016-12-03 19:49
Haha, samma tänk!
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona wallmannen
2016-12-03 19:48
På slutet kanske man kunde ha bytt in Umtiti och flyttat upp Masken på mitten.. Då får man i alla fall en köttare, som dessutom i nuläget känns minst lika bolltrygg som Arda.
Barcelona Soko
2016-12-03 19:45
Vi leder alltså med 1-0 och LE byter in Iniesta , Arda och Denis och tar ut Neymar , Rakitic och Gomes. Istället för att kasta in Umtiti bredvid Pique och flytta Mascherano till höger samt Roberto till mitten, något sånt alltså. Att taktisera något amatörer kan till och med men han lever i sin egen värld.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-12-03 19:43
@Skurhink:

Messi har ju egentligen aldrig varit någon som visar mycket känslor på plan. Det märks dock att han inte orkar pressa lika mycket som tidigare vilket är naturligt med tanke på hur mycket han faktiskt har spelat i sin karriär, speciellt med den pressen på sig också.

Ska jag vara ärlig tycker jag dock inte Messi är lika bra som han var säsongen 14/15 men han är fortfarande bäst i världen imo och Neymar tvåa.
Barcelona Soko
2016-12-03 19:42
LE visade igen vilken okompetent och helt taktiskt vilsen tränare han är. Vi leder med 1-0 och istället för att täppa bakåt och stänga matchen så byter han mittfältare med mittfältare och sätter inte in en försvarare .
Barcelona Duda
2016-12-03 19:38
Mitt problem med Lucho har alltid varit att jag tycker att han är jävligt keff rent taktiskt, och när det kommer till att förändra matchbilden. En dålig match-coach rent enkelt. Vi ställer upp likadant och med samma elva, men om spelet låser sig så finns det absolut ingen "plan-b" liksom. Man slänger in elva spelare på plan och hoppas på att MSN har en bra dag....
Barcelona Fuerza
2016-12-03 19:33
Tomhet. Vi kunde lika gärna förlora matchen för min del.
Vilken förlorarmentalitet laget besitter.
Barcelona Kebabtraume in der Mauerstadt
2016-12-03 19:32
Sarri i Napoli har ju iallafall varit enormt bra på att utveckla unga spelare på kort tid. Dock är frågan om man bara kan ta en sådan tränare och sätta in honom på högsta möjliga nivå där kravet är ligatitel direkt alternativt sparken.

Barcelona Skurhink
2016-12-03 19:31
Santi cazorla: Jag älskade Messi jag har inte Missat 1 ända match han spelat sedan han debuterade för A-laget någon träningslandskamp har jag hoppat. Messi är fortfarande briljant och han är i mina ögon tidernas bäste fotbollspelare. Men seriöst titta på honom, ser han ut o tycka det är kul? Ser du någon hunger alls?
2016-12-03 19:28
@Santiago Cazorla:

Möjligt, ingen av de två spelar dock tiki-taka eller är skolade i Barcelonas fotboll.

Xavi kanske besitter kvaliteter som tränare likt Guardiola gjorde trots liten erfarenhet.
2016-12-03 19:26
@Thierry Henry:

De Boer är väldigt överskattad för tillfället, körde fast i Ajax och misslyckades i Inter. Sampaoli eller Tuchel hade nog varit de bästa valen om man vill försöka gå tillbaka till fotbollen under Guardiola tror jag.
Barcelona Skurhink
2016-12-03 19:24
Kebabrulle : Nej, det var ingen jämförelse. Men folk här inne blundar för att Messi tappat i stort sett allt av det som varit Messi.
2016-12-03 19:24
@Skurhink:

Jag håller med om att det hade varit dumheter att släppa Neymar men är bara lite nyfiken på varför du ogillar Messi så mycket? Nästan alla dina inlägg är kritik mot Messi.
2016-12-03 19:22
@Thierry Henry:
För att vissa kanske inte vill borra ner huvudet i sanden och förneka att saker är betydligt sämre nu än för 1, 2 eller 5 år sedan. Du kanske inte ser det, alternativt inte vill se det. Betyder inte att andra inte gör det och belyser det.
Barcelona erkano
2016-12-03 19:19
vi ligger 2 a i laliga och ligan är långt ifrån över. vi är dessutom dominanta i cl. varför ser ni aldrig på det ljusa sidan ??
Barcelona Thierry Henry
2016-12-03 19:19
@Kebabtraume in der Mauerstadt:

Vem skall ta över då? Du pratar om Ceuyff. Vilka tränare där ute spelar enligt cruyffs filosofi som samtidigt är bra nog att ta över Barca? F. de Boer?
Barcelona wallmannen
2016-12-03 19:17
@ II Barca II

Skön rant, haha.
2016-12-03 19:15
@II Barça II:

Finns ingen i den sportsliga ledningen som längre driver Cruyffs linje. Den linjen i Barcelonas filosofi och ande är död. Det klubben nu gör är lama försök till att återkoppla till det genom att ibland prata om Barcelonas historia och filosofi men egentligen vill man bara optimera ekonomin och spela pamp som i alla andra klubbar i världen.

Barcelona Thierry Henry
2016-12-03 19:14
@Carles Puyol Beast:

Haha vilka nötter pratar du om? Neymar skapa sitt läge helt på egen hand och det va Neymar som slog frisparken som Suarez nicka i mål. Det ä även Neymar och inte Messi som leder den interna assist ligan denna säsong. Ganska överlägset dessutom. Jag tycker du ska kolla fakta innan du vräker ur dig saker. Messi va inte bra idag. Och missade dessutom ett väldigt bra läge som Iniesta servera till honom. Dom som jag tycker va överlägset bäst offensivt för Barca idag va Neymar och Iniesta den stunden han va inne. Resterande kom inte upp i normal kapacitet
Barcelona II Barça II
2016-12-03 19:13
Verratti, Coutinho, Isco samt Thiago, det är mittfältare som hade passat in i ett lag som Barcelona, inte mittfältare som Gomes. Vi behöver mittfältare som kan driva upp bollen, en mittfältare som kan assistera våra anfallare, en teknisk mittfältare som kan hålla i bollen!! Hur kan inte Lucho se det? Hur kan ledningen inte se det, hur kan man göra en sådan enorm felbedömning när man värvar spelare som Gomes och Arda? Vad tänkte de på?? Varför har man inte försökt att köpa en ersättare till Xavi? Varför använder vi inte Roberto på den positionen samtidigt som vi värvar en riktig högerback? Trodde man på fullt allvar att Roberto skulle kunna ersätta Alves på högerbacks positionen? Alves, världens bästa högerback kan inte ersättas utav en mittfältare! Det funkar inte ens på FIFA Lucho!!! Varför sålde vi Bravo, som var en mur i vårt lag och behöll Ter Stegen som KANSKE kan bli bra om några år? Vad hände med alla våra talanger i ungdomsleden? Hur kan det helt plötsligt inte finnas någon att lyfta fram därifrån längre?!? Och så Paco? 30 miljoner Euro för Paco? Vem fan är ens Paco? Lucho har huvudansvaret och bör således få sparken omgående för tjänstefel, hans fotbollsfilosofi går inte ihop med Barcelonas, har aldrig gjort och kommer aldrig att göra det. Lucho har förstört allt det Rijkaard samt Pep byggde upp. Inte ens Mourinho hade förstört så här!
2016-12-03 19:09
Han börjar låta som Hamrén. Han verkar inte ens förstå problematiken eller sitt egna ansvar i det hela. Dystert. Jaja, inte hela världen antar jag. Men Luis Enrique måste bort och åtminstone 1 Cruyff-anhängare måste in i den sportsliga ledningen. Men det är inte speciellt troligt att så sker när det är Bartomeu/Rosells-junta som styr där.
Barcelona El Pistolero #9
2016-12-03 19:08
Luis Enrique not for apologising "I'm not sorry about any decisions made in this game. If it ends in 89th min you'd not be asking me this." Tänk att ha han här som tränare o lyssna på honom varje dag. Så envis, sjukt. En tränare kan aldrig bli en bra tränare om han inte ser sina egna misstag.
Annons: