/spanien/barcelona/forum/20695.aspx/spanien/barcelona/forum/20695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi(AH)
2008-08-04 15:34
Ämne: Ronaldinho berättar ....
Om du läser riktigt så säger Ronnie att livet i barcelona var tråkigt, eftersom han var skadad osv. Han nämnde aldrig att klubben var ett helvete eller något sådant.
Barcelona Oha789
2008-08-04 15:29
Grabbar jag undrar en sak...

ni vet att på en fotbolls plan så har en målvakt en linje framför sig som han lägger bollen och skjuter utspark, sen så finns det straffområdet linje det vet vi alla vad det är. sen så är det en halvscirkel efter utanför straffområdet vet nån om den är till för nåt eller ?
Barcelona Rambla
2008-08-04 15:19
De Goda:

Det är tydligt att Pep vill testa olika formationer och när är det bäst och göra det om inte under försäsongen.

Mot Fiorentina spelade Messi centralt. Igår spelade Henry ute till vänster, just för att den fria utan skulle dyka upp i mitten. Det utnyttjade Barça när Hleb målade efter smörpass från Iniesta. I andra halvlek byttes Samu in och tog genast en central position.

Man märker tydligt hur Pep flera gånger under matcherna ändrar positioner på vissa anfallspelare. Jag märkte det tydligt när jag var nere i Italien och såg matchen mot Fiorentina på plats. Så vi ska nog inte dra för stora växlar om Henry spelar på vänsterkanten i en halvlek.
Barcelona Dizzy
2008-08-04 15:19
Haha kolla in vad Hleb gör på Henry:D
Barcelona Tibidabo
2008-08-04 15:01
Först och främst riktigt skön match igår, och kul och samtidigt lättnad att det kan fungera riktigt bra utan Messi:)
Om Silly season e.t.c.,,,
Tror de flesta barca-fans hellre ser att Etoo stannar än Henry, och som förstaval i startelvan.
Henry är gissningsvis väldigt enkel och trevlig att ha att göra med, samma med Gudjohnsen, spelare som inte klagar. Man resonerar väl typ att det inte kan bli sämre, jämfört med förra säsongen. Så vi får leva med det, hoppas på det bästa ett tag till, och tycker jag man kan ge mer än en chans, men det finns en gräns.
Men då deras framtid i Barca känns relativt kortvarig, så hoppas man ju att det inte blir till all för stor bekostnad på våra unga talangers speltid och existens. För det känns mer surt att sälja en talang som blir succé, än att köpa en spelare som misslyckas.
Det kan hända med t.ex. G2S, men tycker han krävde lite för mycket i förhållande till vad han presterade. Jag har inte saknat honom alls, men var iof aldrig imponerad av honom heller.

Silva eller Arshavin?-debatten. Då ser jag helst Silva i barcatröjan. Dels för att jag har sett Silva mycket mer och vet att han är värd sitt pris, och för att han är yngre.
Men egentligen tycker jag ingen behövs just nu, och frågan känns inte så het, det skulle nästan kännas lite taskigt mot Valencia-fansen(hehe) om vi snodde honom, tycker de förtjänar att behålla honom(ett tag till iaf, hehe), få njuta av en bättre säsong. Precis som vi hoppas på.
Vad laget har visat på försäsongen räcker för mig, det är hett nog.
Spykänslan från i våras, speciellt smaken från real-matchen, har försvunnit, det känns bra nu, förutsatt att Etoo stannar;)
Det skall egentligen inte behövas någon demonstation om Etoo´s vara i klubben, men det är ett trevligt och bra initiativ, mest för Etoo´s skull då, som en hyllning och uppskattelse över att ha honom i laget:)

Kör med laget vi har nu, håller tummarna att Pep tar med så många "kids" som möjligt!
Messi med nr# 10, det är fett;)

Tot el camp….! KlapKlapKlap
Barcelona De Goda
2008-08-04 14:33
Jag tror att det endast handlar om att HEDRA klubben FCB angående Senior Peps förhållningssätt gentemot Etoo. Jag uppskattar varenda löpsteg Etoo har tagit för oss. Men FCB vill stå för vissa värderingar som Etoo har smulat ner i och med hans uttalanden i media. Jag är också av den åsikten att han tog sitt gula kort med flit för att slippa hedra Marängerna, det beteendet är endast ovärdigt, SKAM!!!! När man i egenskap av En Katalan (kanske Pep) som har brunnit för klubben och kämpat för den sedan barnsben blir man med all rätta besviken på en (kanske Etoo) som inte står upp för klubben i motvind också. Jag vet inte men det är kanske så att jag börjar bli för gammal och börjar värdesätta andra saker också förutom mål. Jag vill vinna men inte till vilket pris som helst.
Barcelona kluivert_nr9
2008-08-04 14:25
Ja, tänk ett CL-kval utan Messi och Eto'o. Var den sistnämde inte får vara med p.g.a att vi har en tränare som inte kan svälja sin stolthet och fortfarande försöker övertala media och fans att Henry är det solklart bästa valet, och därför ska vi sälja Eto'o...

Riktigt jävla skrämmande faktiskt...
Barcelona true_barca_fan
2008-08-04 14:17
läste nyss 5 mål igen helt itroligt bra jobbat barca...

bra att hleb och caceres gjorde sina första mål i barca tröja
Barcelona Ciao-V
2008-08-04 14:17
Puyolinho//
Jag är rädd för att det blir en fråga om prestige från Peps sida. Han verkar vara bestämd att byta ut Eto'o mot en annan forward oavsett hur bra Eto'o presterar.
Det är inte troligt att Eto'o får spela i CL-kvalet heller vilket jag tycker är tråkigt.

Eto'o övertyger att han fortfarande är en av de bästa forward i världen. Hoppas att pressen på Pep bli stort så att han ger sig.

Betänk om Eto'o byts ut mot en annan forward som inte alls presterar. Vilken kritik Pep kommer att få då i slutet av säsongen.
Barcelona Puyolinho
2008-08-04 14:02
Pep är ju en riktig pajas!!!! Hur många gånger ska Etoo bevisa att han ska vara kvar!?!?!!?
Villarreal Fíll | Messi #10
2008-08-04 14:01
Det såg väldigt lovande ut igår! Mycket snabbt och fint passningspel gjorde att Chivas inte fick låna bollen allt för mycket.
Tänk, då var Messi inte ens med. (!)

Jag vet att man inte ska ta ut någonting i förskott, men det ser onekligen bra ut och jag vågar tro att det här kan blir en mycket, mycket trevlig säsong!

Visca Barca, Visca Messi
Barcelona Ciao-V
2008-08-04 13:53
DaniAlves:
Han menar nog om att han inte kunnat spela under en så lång period.
Men det var ett helvete för oss fans med. Att ha den högsta betalda spelaren i truppen ligga i soffan på dagarna och sprnga runt i stan på kvällerna. Det var ingen vidare för någon part.
Barcelona Barca o Mort!
2008-08-04 13:52
Gaucho_10

Kom igen, vi har nästan för några! 6st om 4/3 positioner.
Barcelona De Goda
2008-08-04 13:47
Ämne: Silva räknas nog som....
Men som det ser ut på träningsmatcherna spelar dem ju 4-3-3. Men det är ju klart att Senior Pep är mer öppen för tillfälliga justeringar om omständigheterna kräver det. Mr Reejkard ändrade fomationen ( till det defensiva alltså ) en gång bara mot Chelsea har jag för mig.
Barcelona BarcaMatte.
2008-08-04 13:44
Hej, inte för jag såg matchen igår. Men kan det inte ha varit att Pep ställde upp med en 4-3-1-2 i Chivas matchen?
Barcelona Oha789
2008-08-04 13:44
Rambla

Jag och du är på samma spår, det ända är att jag är mer på det du sa om att ge han mer tid, det är det ända jag inte håller med dig om. Men som du sa Han spelar nu För Barcelona och vi måste hoppas på det bästa :)

Visca el Barca!
Barcelona Barcelona #7
2008-08-04 13:40
Silva räknas nog som Anfallare i 4-3-3 men ingen vet vilken formation pep kommer ställa upp med?
Barcelona De Goda
2008-08-04 13:39
Lite lustigt att Hleb hade en rätt så fri roll och Henry var på vänsterkanten igår natt. Jag fick för mig att Guardiola ville använda sig av Henry som centralanfallare?!
Barcelona Gaucho_10
2008-08-04 13:34
Blir det inte lite väl många mittfältare i laget: Gudjohnsen, Iniesta, Xavi, Keita, Toure , (Silva)

Ska bli kul att se hur formationen blir och vilka som startar
Barcelona FCB_armin
2008-08-04 13:33
Gud vilken match igår. Så härligt att se Jeffren riktigt hungrig. Jag tror att Pep kan komma att använda honom mycket denna säsongen, men konkurrensen är fy otrolig asså..
Gött att Cáceres målade, ännu godare att vi tog vara på en hörnsituation - det var inte det starkaste förra säsongen.
Eto'o lika kung som vanligt, Hleb & Xavi's mål imponerande samt underbart spel av Iniesta. Stabilt av Pinto dessutom.
Få se nu hur det blir med de andra matcherna.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-04 13:32
Kommer David Silva så är laget spikat enligt mig. Jag förväntar mig minst 1 titel denna säsongen med det laget vi har nu och den nya viljan.
Barcelona DaniAlves
2008-08-04 13:32
Okej tack för info'n.

Guardiola talade ut igår och berättade angående pedro's situation.

Talking about Pedro, he said “I know him and I know how good he is and what he can do. I know I can call on him if we need him, but at the moment he is still a Barça Atlètic player.”

Jag hoppas på att Pedro får plats i A-laget och inte som förra året dvs. att han fick spela med A-laget när det var brist på spelare i truppen..

allt står på den officiella hemsidan.
adiiL
2008-08-04 13:29
DaniAlves

Han fick mindre skadekänningar, inget allvarligt. Pep ville inte riskera något och tog ut honom.
2008-08-04 13:28
DaniAlves, han fick en smäll på benet. De plåstrade om honom innan han kom in i spel igen, sen blev han utbytt eftersom Pep inte ville riskera något, sa han. Det är inget allvarligt, bara en "skråma".
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-04 13:28
DaniAlves. Han fick en smäll igår och kan nog ha varit därför.

Jeffren är väl spansk medborgare?

BAAARCA. Här länkar vi inte från sportal. Det är förbjudet.
BAAARCA
2008-08-04 13:27
Det är så skönt och höra sånt här och hoppas det är sant att barca ska överväga ett bud som ska gå vägen ut. David Silva vill se han i barca tröja. Kolla länk!
Barcelona DaniAlves
2008-08-04 13:25
Jeffren kom in igår under andra halvlek dvs. minut 45 och sedan blev han utbytt 67e min.. någon som vet varför?
Barcelona DaniAlves
2008-08-04 13:16
Ronaldinho berättar att dom sista 5månaderna med Barcelona var ett helvete för honom.
2008-08-04 13:13
Champions

Jaa det kan nog bli en väldigt fin och spännande säsong nu, när barca och real har grymma trupper, samt att sevilla, atletico, villarreal och valencia(??) är med och slåss i toppen.

P.S. Valencia tog jag med mer förhoppningsfullt än troligt, tyvärr.
Real Madrid Champions
2008-08-04 13:04
Erkänner! Jag börjar bli livrädd för det Pep Guardiola håller på att förvandla Barcelona till....
Annons: