/spanien/barcelona/forum/20692.aspx/spanien/barcelona/forum/20692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi#10
2008-08-14 17:14
Riiio!!

messi är har en säker plats
Barcelona Messi#10
2008-08-14 17:14
Riiio!!

messi är har en säker plats
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 17:12
Ämne: Riio//

Vi har vun....
Visst är Valdes en bra målvakt, det är det ingen som helst tvekan om, men jag tror att det finns stabilare målvakter ute på marknaden än honom.
Ska han stanna kvar så måste han ha bättre utmanare i alla fall.. känns som om han verkligen är helt säker i startelvan och det skall ingen vara i Barça tycker jag, för så blir vi ett bättre lag.. med kamp om platserna!
Barcelona Bjornee
2008-08-14 17:03
Kolla länktips:
Pedro, Jeffren, Vazquez, Sanchez och Busquets finns med på trupplistan på barca.com
Barcelona barcadinho
2008-08-14 17:03
Varför klagar folk på Valdes JUST NU precis efter matchen?
Han hade ingenting att göra under hela matchen. Ingenting.
Så hur kan man bedöma honom efter en sån match.
Barcelona Culés
2008-08-14 17:00
Kolla på denna filmklipp då kommer ni att älska valdes :)

*länk
Barcelona barcadinho
2008-08-14 16:59
Några SMÅ saker från igår som gjorde mig glad:

1) Skönt att se Marquez slå sina croosbollar. Man njuter, särskilt när de träffar rätt.
Han gjorde det ca tre gånger igår. Det ger en till variant i anfallsspelet. Man behöver inte alltid spela bollen från försvar till mitten till anfall .
2) När Alves inte kunde spela och var ute, så var vi bara 10 man på plan ca 5 minuter (innan Pique kom in). Xavi fick på direkten gå ner på plan till höger. Xavi täckte Alves position i några minuter. Bra att Pep reagerade väldigt snabbt här. Rijkaard var ibland lite trög med såna beslut.
3) Pedro – spelade jätte bra igår.
4) Kommer Xavi vara den sort mittfältare som gör 10-15 mål per säsong?
Då har vi en stor - stor plus.
5) Abidal fick inte komma upp så ofta (om vi jämför med Alves t ex), trots att vi mötte en ganska medioker motstånd. Det är bra tycker jag. Försvaret blir tätare. Mittfältarna och anfallarna kan sköta jobbet uppe. Han kan hjälpa till bara ibland.

Några Små saker som gjorde mig lite irriterad:

1) Pep såg väldigt arg och irriterande när barca missade några målchanser, men det stod 3-0. Han måste lära sig att ta det lugnare. Det är bra att reagera men dåligt när man överreagerar. Vad ska han göra om såna missar kommer mot Chelsea och det står 0-0? Spara energin till viktigare tider.
2) Nästan 95 procent av Alves inlägg är korta och låga. Jag vet inte om det är planerad eller om han kommer fel med foten. Han måste försöka få upp bollen ibland. Särskilt när båda eto’o och henry väntar i straffområdet.
3) Keita försökte flera gånger att dribbla sitt motstånd och lyckades inte alltid. Jag vill att han och Yaya ska spela enkelt. Passa snabbare istället till en medspelare. Låt de som är mer tekniaka att dribbla. Det är också svårare för motståndarna när man passar. Man måste ju jaga boll.

Annars – en stark insats från början till slut, med några normala perioder med lägre tempo, för att ladda batterier till nästa våg.
Barcelona Woods
2008-08-14 16:58
"Eto'o kommer alltid att vara Eto'o"

Älskar när Samuel pratar om sig själv i tredje person!

Klockren match igår, biter mig fortfarande i armen för att se om det verkligen är Dani Alves som står där ute på högerbacken.. Zambrotta någon?
Barcelona Messi#10
Criff
vem vill du ha till vänster då??
Barcelona Messi#10
Criff
vem vill du ha till vänster då??
Barcelona Culés
2008-08-14 16:54
glöm aldrig Valdes i Paris ;)
Barcelona Criff
2008-08-14 16:54
Det lär aldrig värvas en världsmålvakt då Valdes, trots sina tabbar är en riktigt duktig målvakt, samtidigt som han är katalan och har kommit upp från ungdomsleden.
Däremot behöver han bättre utmanare än Pinto & Jorquera bakom sig. Någon som flåsar honom i nacken.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-14 16:51
Riio//

Vi har vunnit titlar med Valdes, varför skulle vi inte kunna göra de nu? Valdes blir bara bättre och bättre och jag har inga problem med honom.
Barcelona Klint
2008-08-14 16:50
Personligen så är jag inte mycket för s.k. nyårsvärvningar. Får kalla kårar när jag tänker på t.ex. Albertini och Maxi Lopez. Värvningar i januari anser jag endast bör göras om skadesituationen är riktigt illa.
Barcelona Criff
2008-08-14 16:49
Messi#10, Iniesta är heller ingen vänsterytter. Han breddar inte spelet och brukar inte löpa i öppningar. Han gillar att få boll och sen vika inåt.
Då är Henry den bästa lösningen då han i alla fall springer och utmanar sin back på den kanten, men man såg också många gånger igår att han inte riktigt är bekväm där då Iniesta och Xavi ofta fick slå en passning i öppningen på vänstersidan innan Henry fattade att han skulle springa där.
Hade vi haft en vänsterytter på den kanten så hade den spelaren gjort den löpningen innan ens Iniesta eller Xavi hade sett den.
Där är skillnaden.

Både Jesus Navas & Joaquin är högeryttrar. Så att sätta dem på vänsterkanten med sina högerfötter tror jag inte hade gynnat oss heller.
Barcelona Messi#10
2008-08-14 16:49
Riiio!!

jag håller med dig men ifall vi köper en kanslickare så skulle Jesus Navas passa in eller Joaquin som jag nån skrev precis
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 16:45
Tycker inte att vi skall värva mer. Det kommer ta tid innan detta laget(med många nya) spelare spelas ihop och så har vi inte värvat billigt heller. Mycket bättre att spara dom pengarna som man nu tänkt lägga ut på nån Capel eller Arshavin och istället vid nyår eller nästa sommar köpa en riktigt bra Målvakt!! Det tycker jag i alla fall.. någon som håller med??
Barcelona Messi#10
2008-08-14 16:36
Criff

men vi har iniesta
Barcelona Criff
2008-08-14 16:32
Messi#10, för det första är Pedro en högerytter, så att sätta han som vänsterytter låter inte smart.
Jeffren är antagligen inte redo enligt Pep, eftersom han inte satsar så mycket på honom. Okej om det istället hade varit Jeffren som hade fått alla lovord från Pep och fått chansen. Då hade nog ingen sett vänsterytter platsen som livsviktig.
Hur vet du att Gai Assulin kommer flyttas upp nästa år? Det beror nog lite på hur det går för honom i Barca Atletic under denna säsongen samt om dem kanske vinner ligan. Då kanske det anses bättre att låta honom spela 1 år till i en högre liga?
Men flyttas Assulin upp till nästa år så kan du ju glömma att han kommer ta en startplats till vänster i laget. Inte en chans. Inte ens Messi knep det under sina 2 första år på sin högerplats.
Enligt mig behövs en vänsterytter i laget för att få den kreativiteten vi har på högersidan.

Cules, dem behöver inte släppa honom, han har en utköps klausul på 14 Miljoner Euro.
Barcelona Culés
2008-08-14 16:31
Sevilla släpper aldrig Capel.
Barcelona Davveinho
2008-08-14 16:31
Ani Lorak :
jag har inte sagt att killen är daålig eller inte bra, bara att han är alldeles för lik de spelare vi har.. Han kommer säkert bli en framtida stjärna men jag anser att vi har spelare som passar bättre än han på den position nu..

Jag tycker t.ex att både Jeffren och Pedro är bättre RENA kantslickare som kan utmana och gå på inlägg mer än Neves..
Men det är ju bara min åsikt ;D
Barcelona Messi#10
2008-08-14 16:23
har läst rätt så mycket på forumet och många pratar diego capel.

som jag sagt tidigare så borde barca inte köpa några mer.

barca har pedro,jeffren som kan göra det minst lika bra som capel och så är dem egna produkter också.

känns onödigt att köpa capel när vi har gai assulin som kommer flyttas upp nästa år.

vi har iniesta,messi på kanterna och hleb,pedro,jeffren.

Barcelona Hetfield
2008-08-14 16:14
Roma är visst villiga att lägga 15 milj på Joaquin..varför kan inte vi vara med i jakten, kom ihåg den gamla Joaquin i Bets, helt magisk

Han kan slicka kanten som ingen annan, vore perfekt

Sen så finns Simao också, fast han är också en spelare som vill gå in i banan, så han är nog ingen som kan slicka kanten på samma sätt
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 16:13
Ämne: Ämne: Ämne....
Pirlo är ju en bra skytt men han kan inte ta någons plats i Barça! Sen så är ju Henry också en bra skytt men i första hand så skall Dani Alves ta dom tycker jag.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-08-14 16:12
Det bästa med matchen igår var förutom den furiösa press som laget höll, faktumet att spelarna och Pep aldrig var nöjda med resultatet de hade. Stod det 3-0 så skulle vi desperat göra 4-0, och när det stod 4-0 så pushade vi på för 5-0. Denna mentalitee har vi saknat de senaste två åren, man kan argumentera för att detta är dubbelmatch i en utslagsrunda och att man därför vill göra så många mål som möjligt på hemmaplan, men under försäsongen så såg vi tendenser till detta i varje match.

Capel vill jag personligen inte se i Barca, den killen stirrar alltid rakt ned i marken när han dribblar och har knappast en tillräckligt bra bollbehandling för att kunna ge oss en bra spetskompetens på kanten, han är miljarders mil ifrån Messi kvalitee. Hellre ge Jeffren eller Pedro chansen, men helst värva Arshavin.
Barcelona Rambla
2008-08-14 16:10
Davveinho:

Du har rätt, jag får samma uppfattning. Det samma hade kännts med David Silva. Även han drar sig gärna in mot mitten, han är ingen klassisk ytter som håller bredden på kanten. Arshavin likaså drar sig även han innåt mitten. Vi behöver en ytter som breddar ordentligt. Messi drar sig innåt från sin högerkant, har vi en spelare på vänsterkanten som gör likadant så blir det mest spel i mitten. Jag minns matcherna mot United i semifinalen, allt spel koncentrerades i mitten och det blev väldigt svårt att hitta ytor, samtidigt som det blev lättare för United att försvara sig.

Vi behöver en ytter som slickar kanten. När Messi går innåt så gör det inte så mycket för Dani Alves kommer som en raket där ute på högerkanten, det är knappast något man kan säga om Abidal. Just därför känns det viktigt att ha en riktig vänsterytter.
Barcelona Culés
Ämne: Fönstret att värva s....

Tack Messi 10 för ditt svar, då vet man det också. Men har vi några heta namn att gå på förutom Silva?
Knappast...
Barcelona Ani Lorak
VAHH Davveinho skojar du lr???....Thiago Neves är sjuhelsike bra...kolla videos på youtube...såg en annan brasiliansk liga match...han totalt döda det andra laget med teknisska nummer...blivande stjärna rakt av
Barcelona Messi 10
2008-08-14 16:09
Fönstret att värva spelare för ligan stänger 31 augusti.
Barcelona Hetfield
2008-08-14 16:09
Capel vore bra, men jag tror inte att Barcas styrelse är så dumma att man startar ett krig med Del nido, det skulle bli väldigt jobbigt
Annons: