/spanien/barcelona/forum/2069.aspx/spanien/barcelona/forum/2069.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
1/31/2016 12:04
Kröjff Jag tackar för tummen även om det skedde via misstag :) Det direkta problem jag har är att ni gör det så enkelt för er, fast bestämda på hur det ska/bör vara utan att reflektera helt hållet om det inte ens är möjligt. Det är det enda problemet jag har Att vi alla här inne strävar efter 08-2012 fotbollen borde vara en självklarhet. Det är inte bara det sättet Barcelona skall spela utan det är det sättet fotboll skall spelas Men nu är inte fallet så, det sker inte lika frekvent längre, vi får slita mer för vinsten och vi kan stundtals ta den enkla vägen. Men vem ska vi skylla det på? Lucho? Att vi inte har iniesta i sin prime? Att xavi inte spelar längre? Valdes saknas? Puyol saknas? Marqués saknas? Abidal saknas? Pep saknas? Det är väl en självklarhet att fotbollen vi spelar blir sämre när några av vår historias bästa spelare/tränare saknas. Dem växer minst sagt inte på träd! Visst vi förfogar över Messi, neymar och suarez. Men det räcker inte när vi har masken, rakitic, gammal iniesta, en Alves på sista versen osv Till andra punkten Du idiot förklarar oss när vi hyllar lucho fast det är MSN som briljerar men samtidigt sänker du lucho när MSN inte briljerar. Dubbelmoral eller bara hycklande för att få fram din poäng låter jag vara osagt Men 2 sidor av myntet men framför allt 2 helt olika tränare som inte kan jämföras vid varandra Eftersom du/ni kan göra det så jävla enkelt för er, hur kan inte Pep lyckas med Bayern likt hur han gjorde med Barcelona ? :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Kröjff
1/31/2016 11:48
@neymar JR:

Om jag nöjer mig att tala i egen sak och förhoppningsvis utan att framstå som överdrivet självcentrerad, vågar utgå från att jag omfattas av ovanstående, så såg jag till att avregistrera mig INNAN "totalfotbollens" till synes högst tillfälliga återkomst mot Real Madrid och fortsatte välja "utanförskapet" även tiden efter.

Detta eftersom jag inte fann nån anledning att skriva härinne längre (av skäl som klargjorde där och då). Och kände du inte "lukten", så kan det ju bero på att jag höll mig hel och ren, under tiden då du ägnade utrymme åt att indirekt backa upp en viss medlems "efterkloka" häcklande, med att det var upp till mig och inte andra att gå i clinch med honom och hans hånfulla personliga påhopp.

Visst, registrera mig igen och förväntansfullt avvakta ett helt dygn, för att mot bättre vetande och väl beprövad erfarenhet, än en gång ta mig tid att fortsätta bemöta barnsliga dumheter med ett vid för den aktuella tidpunkten fullständigt förutsägbart resultat.

För övrigt fick du en tumme upp nyss när jag i ivern missade citatfunktionen.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
1/31/2016 11:47
Har tänkt på två saker som jag läste här inne igår efter matchen.

1. Det var någon som länkade hit den nya taktikern motståndarna mot Barca har anammat den här säsongen. Denna taktik går ut på att gå in guns blazing från sek 1 av matchen för att vinna bollen högt. När jag läste inlägget så kom jag ihåg att första laget som spelade så emot Barca var Sevilla under Supercup mötet när Pedro avgjorde och när vi förlorade mot dem på deras hemma plan. Kom ihåg också att Celta hade denna taktik mot Barca.

Ni kan räkna vidare vilka andra lag som har spelat så. Espanyol, Bilbao, Valencia listan är lång. Det har varit tuffa matcher för Barca när mittfältarna inte kunnat hjälpa försvaret att transportera bollen uppåt. Det då Messi oftast brukar gå ner på mittplan och hjälpa till. Det tråkiga har varit att Barca slår många mer felpassar än de brukar gör. Många har argumenterat att det är liten formsvacka och jag kan hålla med till en vis del. Man hoppas att spelarna hittar flödet igen.

2. Det andra jag har tänkt på är att om barca- spelarna börjar bli slitna?

Eller är det en ny taktik. Tänker på Deportivo matchen, Bilbao, Malaga och några matcher till. Så fort lagen tar ledning så värvar ner tempot. Jag kan fortfarande inte räkna ut om det är ny taktik från Lucho eller att spelarna själv känner nu lugnar vi oss för att vi har tuff spelschema.

Många nya frågor efter matchen igår.

Det som är skönt är att inga nya skador har dykt upp för att det har varit samma låt hela veckan. Så fort någon kom tillbaka från skada så åkte en ny spelare på den. Hoppas att vi slipper mer av den varan resten av säsongen.
Barcelona DM1982
1/31/2016 11:07
Smogen Barcelona möter Valencia upp cupen. Schemat är inte enkelt men det är hanterbart. Med vettiga rotationer (inte halva laget) så ska det ordna sig.
Barcelona Smogen
1/31/2016 10:25
Tycker ni verkligen att spelschemat ser enkelt ut framöver? Av de 4a nästa ligamatcherna så är 3 på bortaplan . Sen ligger det också dubbelmöte mot Sevilla i cupen och bortamatch mot Arsenal i februari. För att inte glömma en hemmamatch mot Celta Vigo som ju spelade ut oss fullständigt i höstas. Av de 4a matcher Barcelona spelar i ligan under Mars är även här 3 av 4a på bortaplan., samt match mot Arsenal. Sen inleds april med el clasico. Nej, lätt känns det då inte.
Barcelona the cameroonians
1/31/2016 09:39
[QUOTE=neymar JR]Sen såg jag att dom flesta började gå på lucho direkt igår efter slutsignalen med tanke på det usla spelet Efter villareal, real och matcherna efter det så kunde man inte känna lukten av dem, men nu minsann trillar dom fram en efter en :) [/QUOTE] Med tanke på det tuffa spelschemat så är det svårt att vara missnöjd med tre poäng mot en toppkonkurrent. Oavsett hur spelet såg ut. MEN Det är slående hur ofta motståndarna är det lag som tar hand om taktpinnen nuförtiden. Lucho måste börja synka lagdelarna bättre och lägga mer krut på hur laget taktiskt ska inleda matcherna. Det kommer bara att bli jobbigare ju fler matcher vi tvingas jaga i och antalet minuter för nyckelspelarna kommer att öka i samma takt. Vi lär dock få se ännu fler matcher likt den igår under februari. Svårt att acceptera, men spelarna är lite slitna och bristen på rotationer, eller möjligheten till dem, under hösten har satt sina spår.
Tiki-Taka
1/31/2016 09:27
Tar Eto'o alla dagar i veckan....han var den perfekta strikern för Barcelona. För mig är han den bästa nr 9 som Barcelona någonsin har haft.
Barcelona neymar JR
1/31/2016 09:05
Sen såg jag att dom flesta började gå på lucho direkt igår efter slutsignalen med tanke på det usla spelet Efter villareal, real och matcherna efter det så kunde man inte känna lukten av dem, men nu minsann trillar dom fram en efter en :)
Barcelona neymar JR
1/31/2016 09:03
Tacklingen Messi åker på igår är sinnessjuk, säg att neymar hade åkt på den han hade inte vågat spela fotboll på månader Messi går upp och spelar ännu bättre, satan vilken hög smärttröskel han har Pique var fantastisk igår, både rädda Alves och mascherano. Kan inte vara allt för lätt Rakitic var den som var bra matchen igenom och bäst på plan tillsammans med Messi Suarez må ha gjort målet men satan så förbannat trög han kan vara i spelet. Den balansen och speluppfattningen han visar upp i målet är briljant, men i det öppna spelet kan det se ut som en parodi ibland Neymar förvånansvärt blek och hade inget att jobba med. Kom av sig när han "skadade" sig i första Iniesta gjorde sin första dåliga match under säsongen Utvilade, friska och ligaledare trots en match tillgodo. Relativt nöjd med tanke på hur matchen började
Barcelona B-Guden
1/31/2016 03:08
@Davids3:

Eto avgjorde också en massa matcher...
Barcelona Barcelonistas
1/31/2016 02:30
Samuel levererade i flera säsonger Suarez har knappt spelat i två år i Barca. Just nu håller jag Eto före men om Suarez lyckas leverera så hör i 2-3 år till då kmr jag hålla han före Eto.
Barcelona koeman92
1/31/2016 02:27
@Davids3:

Måste faktiskt hålla med där (med all respekt till Samu)
Barcelona Barcelonistas
1/31/2016 01:29
Messi nr 30 - vi är ett mycket bättre lag än Arsenal. Spelar vi på våran topp så ska vi vinna rätt enkelt. Sen är det klart att dom kan störa oss och tom vinna hemmamötet mot oss men kan inte se dom slå oss i ett dubbelmöte. Varje gång vi har ställts mot Arsenal så har dom haft sjuka marginaler på sin sida. Vi har alltid spelat ut dom både hemma och borta.
Barcelona Davids3
1/31/2016 01:26
Från och med idag vill jag inte höra någon säga att etoo är(har varit) en vassare striker än Suarezito :)
Barcelona Coach Pep.
1/31/2016 00:52
Angående Kröjffs inlägg om det gamla trätoämnet ”tiki-taka”. Det görs helt rätt i att tas upp med jämna mellanrum eftersom det måste påminnas om dess förträfflighet. Folk på det här forumet gör annars allt i sin makt för att baktala den radikala totalfotbollen med väl valda floskler. För det första vill jag reda ut detta med ”bortskämd” supporter. Vad betyder det egentligen? Är man bortskämd om man som supporter har ideal och krav på sitt lag, och inte är en lättroad pöbel? Om det är någon som är bortskämd så är det väl alla moderna tröjbeställarsupportrar som idoliserar snarare än upprätthåller supporterkultur. Camp Nou fylls varje vecka av Qatar-beprydda”fans” som röstat fram sin egen undergång, men gud förbjude Boixos Nois att inträda arenan! Folk har helt enkelt tappat koncepten om vad det innebär att vara supporter. Jag har en kompis som håller på Milan, och med tanke på hur det går för det laget frågade jag honom skämtsamt om han skulle byta klubb mot ersättning i form av pengar, för att testa var han står. Det visade sig att han skulle göra det, vilket är talande för den moderna blindgångaren till fotbollskonsument. När det inte passar sig är det bara ta svängdörren till andra sidan. Mainstreamsupporterns ”lojalitet” sträcker sig inte längre än idoliserandet, och de fattar generellt sett ingenting om klubben de håller på. En annan typ av supporter som jag ringaktar är de som håller på mindre klubbar och intar någon form av offerställning mot de stora och kallar oss för medgångsfans, filmare m.m (läs Atletico och Valencia-fans). Dessa tror sig vara speciella och bättre för att de håller på en mindre klubb, när verkligheten bara är att de håller på en mindre klubb men är av samma skrot och korn som resten av supportermassan! Inte ska vi gå och ”tycka synd” om smålagsfans. Åh nej, vi alla sitter i samma sjunkande skuta! Det är de stora klubbarna som är attackerade av fientliga krafter, så det är mer synd om oss. Svensk supporterkultur är bland den bästa i världen t.ex, eftersom Allsvenskan inte blivit exploaterad på samma sätt som PL eller La Liga. Fotbollen speglar samhället, och de som sitter vid makten har avpolitiserat fotbollen och dresserat supportern till en konsumentroll så att det ska vara lättare att tjäna pengar på sporten utan mothugg. Supportermassan består således av lördagsflanörer utan ideal eller ideer. De är hobbyister som bara vill ha lättvindig underhållning och idoldyrkan, medan vi som står upp för Barcas historia blir kallade för ”bortskämda”. Precis som Kröjff gör gällande så bryr sig inte Lucho om tiki-taka. Extravagans är inte hans grej, och han har nöjt sig med att sälla in sig i fåran av inställsam medelmåttighet. Än så länge är Barcelona fortfarande en riktig klubb, eftersom man har ett så pass starkt arv och identitet som inte försvinner över en dag. Men det är ENDAST en tidsfråga innan vi blir exakt som Real Madrid. Kanske t.o.m hatet klubbarna sinsemellan försvinner? Hur fantastiskt vore det inte med barnvänliga El Clasicon? Vi$ca el Barca!
Flavia
1/31/2016 00:49
Av ren tristess, fick jag för mig att läsa artikeln "Los Goleadores: 1– Cristiano Ronaldo" som Madrid-redaktionen publicerade under kvällen. Ingressen lyder såhär: "Det är på så väldigt många sätt ett bevis på Cristianos storhet när vi under denna säsong talar om att portugisen är på väg ner. 16 mål på 21 matcher och kritiken haglar. Detta med all rätt. Det är nu för tiden helt naturligt att ha onaturligt höga krav och förhoppningar på världens mest kompletta spelare genom alla tider." Väldigt tråkigt att det finns vissa maränger som försöker få Cristiano att framstå som en långt mycket bättre fotbollsspelare än vad han egentligen är...
Barcelona Bentley King
1/31/2016 00:21
Såg att någon klagade på att Iniesta samt Busquets slarvade defensivt. Det med att spelarna verkar trötta kan nog bero på att både Iniesta,Busquets och Arda hade feber för någon dag sedan. Jag vet inte hur det är för er men när jag har varit sjuk och haft feber så ligger nere för räkning minst en vecka. De är människor och inga maskiner som ska springa för sitt liv en hel säsong. I mina ögon var det sjukt starkt av Barcelona att både vända och vinna matchen mot ett lag som är super organiserade. I mina ögon så ser Barca spelarna ut som superhjältar som får in saker inget annat lag i världen kan producera. Härligt! Visca Barca
Barcelona oocbgb
1/31/2016 00:02
[QUOTE=enkos]Mer statistik [/QUOTE] Denna jämförelse är så uttjatad, ingen här inne bryr sig om hur många mål Ronaldo gjort i förhållande till Messi. Ronaldo har knappt nämnts här inne senaste dagarna, låt det vara sår du snäll, och fokusera på laget FC Barcelona istället.
Tiki-Taka
1/30/2016 23:57
Jag tycker att det behövs en värvning till anfallet, alldeles för tunt om någon av MSN skulle gå sönder. Munir och sandro räcker inte i det stora hela.
Barcelona Fuerza
1/30/2016 23:36
*
Barcelona Liunil Masse
1/30/2016 23:14
[QUOTE=enkos]Vi har relativt enkla matcher i ligan framöver bla Levante Celta hemma Gijon LAS palmas Sevilla hemma Rayo Eibar Getafe Jag ser inte var vi kan tappa poäng i någon av ovanstående [/QUOTE] Alla bortamatcher i la liga är tuffa numera. Vi kommer få det tufft mot alla lag du nämnde som är bortamatcher.
Barcelona enkos
1/30/2016 22:44
Mer statistik
Barcelona enkos
1/30/2016 22:36
Messis mål mot Atletico blev 1000 mål totalt för Messi + Penaldo. . Messi har gjort 36 mål färre men spelat 160 matcher mindre Messi snittade 0.79 per match medan Pensldo 0.67
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
1/30/2016 22:00
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

mittback hade varit drömmen haha.

jag tror att en spelare som cuadrado skulle faktiskt passa in. jag menar hellre han än munir o sandro. kan lira båda kanterna o mitten. spelar typ på alla positioner. nice med 2 Robertos i laget hehe.

litet plus, neymar o alves får en danspolare haha
Barcelona Santiago Cazorla
1/30/2016 21:58
Mascheranos direktpass till Neymar innan 1-1 var jävligt viktig, Atletico hann inte riktigt ställa om när Mascherano slog den så snabbt till Neymar. Fantastiskt av Alves innan 2-1 med, slår inte hans passning mot PSG dock. ;) Sjukt att ha en högerback som kan göra såna passningar!
Barcelona Santiago Cazorla
1/30/2016 21:43
@L10:

Om du bara menar Barcelona så följ 'ierahdtv' på youtube, han lägger alltid upp highlights snabb efter matcherna och med Ray Hudson som kommentator. Annars fungerar viasatsport.se bra också men jag föredrar engelska kommentatorer.
Barcelona 100% AntiMadridista
1/30/2016 21:39
Valdes spelade sin första match för Standard Liege och höll nollan i 2-0 segern.
Barcelona L10
1/30/2016 21:38
Hej, är det någon som vet en bra sida för Highlights?
Barcelona Messi Nr30
1/30/2016 21:01
Verkar vara många här på forumet som tror att matcherna mot arsenal kommer att bli en sk walk in the park, men spelar vi som vi gjorde idag så är jag verkligen orolig. Nu vet jag att Atl och Arsenal spelar helt olika typer av fotboll, men idag kändes det som att flera spelare inte tog sitt ansvar i defensiv, speciellt iniesta o busquets. Det gäller för oss att verkligen bryta ner deras mittfällt och inte låte arsenal spela sin fotboll för då är vi verkligen sårbara. Nyckeln är att rubba flamini och ramsey, då har vi vunnit 75% av matchen
Barcelona Barca3# BIGPUN
1/30/2016 20:55
@Messi Nr30:

Plus, Arsenal var obesegrad i ligaspelet. Det här gäller alla matcher i alla turneringar
Annons: