/spanien/barcelona/forum/20680.aspx/spanien/barcelona/forum/20680.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Steve-O
2008-08-06 15:19
Ämne: Nae precis förstår i....
Agree. You shouldn't mess with Messi.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-06 15:19
Jag vet inte faktiskt vad MOHAMED AHMED & ANTON SONESSON heter här på i Rambles men jag vill bara medge att de utför ett strålande jobb och gör intressantare för alla Culés att besöka Barça sida här på Svenskafans.

Bra jobbar grabbar hoppas att ni fortsätter med det

Inatt vinner vi med 4-0, Eto'o 2 målskytt, Henry också
Barcelona BlueRed.
2008-08-06 15:13
westinhoblaugrana

Senaste matchen Barca spela spelade, kollade jag med TVU, varenda gång det blev mål, eller intressant hände, så stannade den upp... jag var inte den enda heller med det problemet. :P

Hoppas verkligen Henry sätts på prov i natt. Att han får spela i den positionen han vill och med Messi borta så hoppas jag på högst 2 anfallare.
4-4-2 / 4-5-1, och bollen till en löpande Henry hela tiden, åtminstone i 45 min.
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-06 14:54
Klockan 1.
Barcelona Qanii
2008-08-06 14:47
Ledningen ville till det här året se förändring utav truppen och det har dom gjort. Men tycker att ledningen i sig behöver bytas ut helt och hållet, laporta agerar desperat och Txiki har jag inga ord för. Ledningen måste bort på ett eller annat sätt! Hoppas Lejonet vart än han hamnar gör bra i från sig, ledningen säger att de är upp till honom om han ska stana. Killen har gjort allt som krävs utav honom och visar att han verkligen vill stana och kämpa för en plats i laget. Vilken svensk tid går matchen idag?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-06 14:27
Hoppas man hittar en fin stream till matchen inatt, TVU brukar har bra bild och amerikanska kommentatorer, hoppas det gäller även inatt.

Längtar så fruktansvärt mycket varje gång Barcelona ska spela match, det är ögongodis utan dess like :).

New York - F.C. Barcelona 0 - 3
2008-08-06 14:23
Lionel M. Tackar! Det känns ungefär likadant när man ser "skribenter" på fotbolllive.se, snor artiklar från svenskafans.com och kallar det sina egna.

Jo, men när vi har kommit till en tid då mammon styr så finns det inte mycket man kan göra.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-06 14:22
Ni som snackar skit om Henry kan väl ta och lägga av, 19 mål och 11 assist är mer än bra, det är t.o.m j-vligt bra

Henry är inte slut , det gäller att han hittar en bra position så kommer han att spruta in mål
Barcelona Lionel M.
2008-08-06 14:16
Mycket bra artikel av Mohamed angående La Masia.
Varje dag så gör det ont i hjärtat när rykten om att cantera spelare ska gå till Premier.

Det är lite av Japan-syndromet. Kopiera eller sno det andra gör bra. Håller vi fast vid våra värderingar så kommer vi fortsätta att ha en världsklassakademi. Det kommer fortsätta att locka talanger världen runt. Värderingsledda företag har 18 gånger mer framgång (Built to Last, Jim Collins) än andra företag. Det borde stämma in på idrottsklubbar också.
2008-08-06 14:13
Heywood Jablome

Haha ja, barca befinner sig i ett skönt läge för tillfället:P. Stäm FIFA och pressa Argentina på pengar ;).
2008-08-06 14:10
Haha. Skönt att Barcelona har rätt, men låt Messi stanna kvar i Kina. Jag kan tänka mig att han är ett stort varumärke nu för Argentina. Vi borde kanske kräva hälften av pengarna från Argentina annars plockar vi hem honom? :-)
Barcelona A.Gaudi
2008-08-06 13:42
Nae precis förstår inte varför han riskerar messis lojalitet. om det är någon spelare klubben inte har råd att hamna i bråk med är det messi.

CL är otroligt viktigt, handlar ju om hundratals miljoner i intäkter men vi måste ju klara av ett motstånd knappt skulle ha platsat i la liga.
Barcelona Palle Kuling....
2008-08-06 13:36
De Assis

Ja det var inte så smart av Laporta. Barcelona behöver ju inte ens Messi i Cl-kvalet. Dom kan ju fan köra med Hleb, Eto'o/Henry och Iniesta och ändå utklassa Beitar eller Wisla Krakov.
Barcelona Bojan Krkic#11
2008-08-06 13:14
Ämne: Det du säger om att ....
Du är en smyg maräng. Henry gjorde inga 30mål som han gjorde i Arsenal för Barca. Men har du glömt att han gjorde flest mål av alla i laget. Utan Henry förra säsogen hade vi slutat 5:a.

Henry: 19mål totalt, 11 assist totalt.
Barcelona De Assis
2008-08-06 13:10
vad fan i helvete håller laporta på med?
släpar hem Messi?
han har precis förstört en spelares fyskiska tillstånd.
han ville så gärna spela, de va hans dröm.
Förvänta dig inte ett leende på länge, Laporta.
ursäkta språket!
Barcelona Visca_Barca
2008-08-06 13:06
hejsan allihoppa :) .

ville ba säga ifall tv:en sänder matchen ikväll eller blir det stearem?
Barcelona KW
2008-08-06 12:43
Tycker synd om Messi. Vi klarar det ändå.
Barcelona Rambla
2008-08-06 12:43
Jag är också rädd för att Laporta försöker blidka socis i Barcelona genom att tvinga hem Messi. Klubbens medlemmar ger nog blanka fan i hur det går för Argentina i OS, de vill ha hem sin kelgris. Laporta verkar göra allt för att få tillbaka medlemmarnas förtroende så att han kan sitta kvar.

Haha Blatter, din korumperade idiot, nu fick du så du teg.
Barcelona Ciao-V
2008-08-06 12:35
Rambla:

Hehehe, Absolut. Det är väl läge nu att börja begära ersättning från Fifa och AFA som har skickat honom till China.
...Och Blatter. Där fick han, rätt i ansiktet.
Las Palmas Pio pio
2008-08-06 12:34
Dubbelpost
Las Palmas Pio pio
2008-08-06 12:34
Rambla

Då är vi helt eniga. Snackade med brorsan nu och han sa det direkt oxå..Stämma dom jävlarna, FIFA och dess representant Blatter har skämt ut sig igen..
2008-08-06 12:31
Jag tycker det är skönt att barca fick rätt. Jag tror inte messi är typen som blir förbannad om man hämtar hem honom, han har redan sagt att han spelar för barcelona om barcelona har rätt till det, men att han hellre spelar med argentina.

Man vet aldrig med laporta. Tror laporta är så självisk att han mer tänker på sin egen position än lagets. Laporta har inte råd att åka ut ur CL, därför tar han hellre det säkra före det osäkra.

Hoppas dock att ledningen förstår att barcelona utan messi klarar av cl-kvalet utan problem ändå, så att messi får stanna.
Barcelona Rambla
2008-08-06 12:31
Ciao-V:

Det Barcelona borde göra nu är att stämma Fifa och AFA. :D

Klubben har förlorat intäkter när Messi inte fick följa med på Usa-turnén. Jag skulle föreslå att svinet och madridsupportern Blatter som lade sig med sina korkade uttalanden, får betala Messis lön under OS-vistelsen med Argentina.
Barcelona Ciao-V
2008-08-06 12:26
Väldigt skönt att få se att den argentinska landslagstränaren hade fel. Han har gång på gång hävdat att han har laget på sin sida och at han inte har mycket att diskutera med Barcelona om.

Barcelona har tagit fram en kompromisslösning. Han har förkastat det. Nu är det här en principsak. Det är bra att domen har klartgjort vad som gäller idag och i framtiden. Det kommer att beröra alla klubbar och landslag framöver.

Jag hoppas dock att Messi får spela OS.
Barcelona klarar sig utan Messi i kvalet. Men det här görs hoppas jag också för att klargöra vad som gäller framöver.
Barcelona Rambla
2008-08-06 12:15
Det här beslutet var det värsta som kunde hända. Jag hoppas att klubbledningen överklagade beslutet bara för att visa omvärlden att man från början hade rätt.

Tvingar de hem honom nu riskerar man att fokus läggs på helt fel saker. En sur och irriterad Messi är det sista som klubben behöver. Nu har han rest den långa vägen till Kina och har börjat träna med Argentina. Släpp det nu och koncentrera er på CL-kvalet och att hitta en ersättare för Ronaldinho till vänsterkanten istället.
Barcelona De Goda
2008-08-06 12:13
Ämne: Härligt med match id....Läste nyss att Red Bull har förlorat sina 6 senaste matcher :) så det lutar nog åt en storseger. Ska bli nice med en het kopp kaffe vid tio tiden för att sen vänta in matchen. Ibland känner jag lycka när jag tänker på vårt lag :))))
Barcelona De Goda
2008-08-06 12:08
dubbel post
Barcelona De Goda
2008-08-06 12:08
Det känns som att vi ska klara oss bra utan Messi. Jeffren kan nog också snurra upp polackerna eller om det blir israelerna. Det ska inte vara så att en känsla ska börja gro i laget som säger "utan Messi kan det gå åt helvete".....hajar ni?
Barcelona Dizzy
2008-08-06 12:04
De Goda

Aj det var inte bra! Verkar som Barcelona gjorde allt för att Messi skulle komma hem till Cl-Kvalet.

Men Messi ville nåt annat han ville spela för sitt Argentina. Hoppas Messi är inte sur på Barcelona.
Las Palmas Pio pio
2008-08-06 12:02
De goda

Japp, skiljedomstolen har gett Barcelona rätt. Men frågan blir nu om Barcelona tvingar hem Messi eller inte..Jag tror att det inte gör det
Annons: