/spanien/barcelona/forum/2068.aspx/spanien/barcelona/forum/2068.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 11-9-10
2015-08-17 12:26
Nja ska vi ta och sälja neymar, rakitic, Alba så får vi en hel del pengar från våra köpta spelare vid vidare försäljningar. Eller ska vi låta dom bli en del av klubben och framtida legendarer? Vi fick ju trots allt helt okej betalt för sanchez och Fabregas. Jag hade hellre sett att dom hade lyckats än misslyckas och få en bra peng för dom Går ju inte riktigt jämföra en försäljning av özil med song för att vara rättvis. Özil var ju trots allt en bärande spelare i Madrid och song var inte ens back up till busken. Ja då sjunker priserna på spelarna Vill se hur mycket pengar Madrid får för illara, Silva och dom andra bänkspelarna innan man kan göra en rättvis bedömning på vardera lags transfer policy
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-17 12:26
Barcelona är som bäst när vi verkligen lägger gasen i botten från start. Tidigt mål, hög press och bollvinster på Athletics planhalva. När vi ska bevaka ledningar brukar det gå sämre, att backa hem och låta motståndare föra är helt enkelt inte ett effektivt sätt att spela för Barca. Jag liknar matchen i kväll med returmötet med Milan för ett par år sedan. Även om vi bara förlorade första mötet med 2-0 vann vi sedan på Camp Nou med 4-0 efter en helt fantastisk insats. Då gick vi in i matchen med mod, något vi återigen kommer att behöva göra mot Athletic. Jag litar på att vår offensiv skapar tillräckligt med chanser för att göra fyra mål. Däremot litar jag inte på försvaret och just av den anledningen är att anfalla från start, direkt mot mål, med hög press utan att ge Athletic en sekund med boll den enda rätta taktiken att tillämpa i kvällens match. Sedan får det bära eller brista. Jag tror att vi kommer göra en betydligt bättre match än senast och definitivt göra några mål men att vi tyvärr släpper in ett eller två. 3-1 eller 4-1 känns som rimliga resultat. Vinner vi den här matchen med några mål utan att gå segrande ur Supercupen kommer jag ändå vara stolt över lagets insats. Matchen i Bilbao var lagets sämsta på ett väldigt bra tag och ska man vara helt ärlig ska detta resultat inte gå att hämta upp. Är det något lag som ska göra det är det dock FC Barcelona.
Barcelona 5puyol5
2015-08-17 12:12
Real Madrid köper en 21-åring som kan antingen utvecklas eller så kommer Perez sälja honom för dyra pengar som Özil, Di Maria och Higuain, medan i Barcelona köper man en 28-åring Arda som i januari fyller 29 år och ska agera reserv. Barcelona har sedan försäljningen av Yaya Toure inte gjort en enda vinst på spelarförsäljning, Song som köptes in för 19 miljoner, står där utan en enda potentiell köpare och talangerna från La Masia som Barcelona skulle kunna tjäna pengar på, sticker när kontraktet löper ut utan att klubben får en enda euro för dem!
Barcelona 11-9-10
2015-08-17 11:35
Nej idag måste effektiviteten finnas där Under förra mötet i andra halvlek fick vi direkt 2 solklara lägen som absolut inte skall missas. Idag ser jag hellre en suarez som struntar i dom onödiga löpningar och sparar krafterna till framför mål för han missar tok för mycket
Barcelona Liunil Masse
2015-08-17 11:25
@barcastuff: Official: Adriano has a groin injury and is not available for tonight's game against Athletic #fcblive Kan vi sälja den här avdankade Adriano och flytta upp Grimaldo. Jag fattar inte vad som är Luchos problem. Adriano är urusel, tappat skit mycket och skadar sig oftare.
Barcelona Barca4life98
2015-08-17 11:16
Erik Satie Jag tror på att vi vänder. Som sagt hade vi inte slagit av på takten mot Sevilla och satt chanserna... Ja då kunde det ha stått 6-1. Men det idag så kommer 3 spelare vara viktiga, förutom Messi. Alves, Rakitic och Iniesta. Alves och Rakitic måste ta löpningar bakom backlinjen när Messi har bollen, tillsammans med Suarez. Iniesta måste dominera mittfältet och kunna lägga dom öppnande passningarna till Messi. Gör vi detta så ser jag ingen anledning till varför vi inte kan vända på detta. Det gäller att kontra när möjligheten uppstår också. Athletic är inte bekväma med att försvara lågt, så ytor kommer uppstå.
Barcelona Rambla~
2015-08-17 11:11
@MessiyoyO 10:

Spelarna Song, Vermaelen och Mathieu kostar tillsammans €58m. Everton ryktas vilja betala €5m för Song. Det är nog det enda vi får tillbaka för de 3 spelarna vid en eventuell vidareförsäljning. Jag kan inte se någon klubb betala annat än extremt rea-pris på de två andra.

Nä, den här ledningen, och även den förra ska tilläggas, är inget vidare på det här med återanskaffningsvärde på de värvningar de gör.
Barcelona Erik Satie
2015-08-17 11:07
Bara jag som tror att det går att vända? Kom igen, Barca gjorde fler än 4 mål 18 gånger förra säsongen. 5 mot Athletic borta (visserligen 2 insläppta). Man måste kunna vara positiv i sådana här lägen, annars är inte livet roligt :P. Sedan är det inte heller hela världen att man inte vinner den här plojturneringen...hoppas på en bra match av Barca, även om de skulle förlora sammanlagt.
Barcelona enkos
2015-08-17 10:59
Om något lag kan vända 0-4 är der Barca.. Barca har många gånger vunnit med stora siffror även om man alltid börjat matcher med låg tempo. . Ikväll kör man redan från avsparken. . Jag tror på 4-0 eller 6-1
Barcelona DM1982
2015-08-17 10:56
[QUOTE=Zyzz]Synd att det inte är någon spänning alls inför kvällens match. 0-2 hade ju gått att vända, men 0-4 är i princip omöjligt. Det suger... [/QUOTE] Det skulle vara en sjuk vändning om Barcelona tog hem cupen. Kan hända men troligen inte.
Barcelona Zyzz
2015-08-17 10:54
Synd att det inte är någon spänning alls inför kvällens match. 0-2 hade ju gått att vända, men 0-4 är i princip omöjligt. Det suger...
Barcelona enkos
2015-08-17 10:50
Lion24

Isco är på väg till Juve
Barcelona Lion24
2015-08-17 10:44
1. Kovacic till Madrid?
2. Otamendi till City?

1: Kovacic är enorm talang och om Madrid nu köpt honom så har dom gjort ett fantastiskt köp. Folk tänker: ''men han spelar i Inter och Serie A och har inte imponerat därför är han inte så bra''. Vem kan imponera i dagens Inter? Dagens Milan? Om ett lag går bra, då går de mest talangfulla spelarna bra. Om ett lag är i kris och knappt kan ta en Europa League plats, vad ska man förvänta sig av den spelaren? Att han ska vara Messi/Maradona i ett? En talangfull spelare blir bättre när han spelar med bättre spelare.

Messi blir bättre när Alves är bakom honom istället för Sergi Roberto eller någon annan. En bättre spelare gör dom andra bättre och han själv blir bättre. Speciellt om spelaren är ung. Kovacic är en extremt underskattad spelare och jag är inte glad alls över att Madrid köpt honom. Sedan kan det köpet innebära problem? Vad händer med Isco? Varför har Real Madrid fortfarande ingen naturlig bollvinnare på mittfältet? Men vi får avvakta och se..

2. Otamendi till City ja. Det där är en extremt underskattad mittback. I mina ögon, en av världens bästa förra säsongen. Ett monster med en enorm hjärta. Hade jag fått välja en mittback där ute i världen så hade jag valt mellan Otamendi, Benatia och Godin. Jag hade önskat att Barca hade gått för Otamendi. Ser man till de spelare Lucho vill ha/har köpt så ser man ett tydligt mönster och det är att de flesta spelarna spelar/spelat i La Liga. Så Otamendi hade varit perfekt. Men det blev Mathieu och Vermaelen, i FC Barcelona...

Tänker förhoppningsvis skriva lite om 4-0 förlusten mot Athletic imorgon eller ganska snart. Har inte glömt bort den matchen...
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-08-17 10:16
[QUOTE=Liunil Masse]@G14_en: Barcelona conceded 8 goals from 10 shots on target in the first two official games of the season. Damn! [/QUOTE] Så kan det gå när ter stegen vaktar buren. Han har hypat sig själv för mycket, killen är inte redo för fem öre.
Barcelona Gio Style
2015-08-17 09:55
A good coach "Här i SVERIGE så var det Niva och Bank som ranka Hazard högre än Neymar. Där Neymar kom 10a och Hazard 5a. Suarez fick en bit av sin Liverpools säsongen eftersom han var borta en bit och kom 4a med all rätt. I ENGLAND så var Hazard topp 3 när tidnings experterna fick bestämma!" Vill inte ta något ifrån honom men Niva och Bank är PL-fantaster och att engelska experter håller honom top 3 är ju givet. Det tror ju fortfarande att deras liga är överlägsen alla andra.
Barcelona enkos
2015-08-17 09:18
@Liunil Masse:

Snacka om effektivitet. Det kan bara Barca
Barcelona Barca Roni
2015-08-17 02:17
Hej jag är Interfan och de är första gången jag skriver här med sorg! Synd att de inte var ni som köpte Kovacic för han skulle ha varit den ideala ersättaren för Xavi men men i och med transfer avstängningen så är det svårt.
Barcelona Liunil Masse
2015-08-17 01:50
@G14_en: Barcelona conceded 8 goals from 10 shots on target in the first two official games of the season. Damn!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-17 01:21
@Capitan \(^.^)/:

Messi kanske kan gör ett mål eller två och kanske assistera fram två. Det är inte bara Messi som behövs i den här matchen. Alla måste göra sitt jobb om de vill vinna titeln.

Om Alba och Neymar var tillgänglig inför imorgon skulle jag också tro på att Barca kan vända detta. Det jag vet är att Barca kommer att vinna matchen men jag är säker på att vi kommer släppa in mer än ett mål.

Någon som har koll på hur det är med Alba och Neymar.
Jag tycker att det är viktigare att de är tillgängliga/friska för första liga matchen än matchen för imorgon.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2015-08-17 01:05
FC Barcelona på instagram:

"Mascherano: @leomessi makes me confident. I see him convinced we can come back and I hope he has a great day because that could help us win the trophy."

VAMOS LEO!
Barcelona Davids3
2015-08-17 00:56
Hur mycket speltid kommer Suarez få i Sevilla tror ni ?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-08-16 23:37
Tactical Review: Athletic Club 4-0 Barcelona
Barcelona enkos
2015-08-16 23:31
petersays
du bara snackar massa skit, du har fått källa... att pajas ska vilja ha en annan källa är en annan sak.. så vi avslutar denna diskussion nu .
Barcelona petersays
2015-08-16 23:28
@enkos:

Nä jag tar bara illa upp när folk inte har det minsta uns av källkritik. Och du verkar ju förresten läsa dåligt eftersom du fick ungefär varenda detalj i den bosniska artikeln om bakfoten. Det är ju rätt enkelt att googla fram originalartikeln där du TYDLIGT kan läsa att ex-snubben inte alls hävdar att hon skulle legat med någon. Nåja, nog om det. The Sun är en riktig jäkla blaska - och om man skulle ta allt som står i den för sanning - ja...då vore värden en märklig plats.
Barcelona enkos
2015-08-16 23:21
petersays

för att du anklagar mig att hitta på,fast jag skriver exakt det jag läser!
så lägg av nu och skit i vad jag skriver, du har tagit så illa upp som om hon var din syster.. ta och lugna ner dig..
Barcelona petersays
2015-08-16 23:21
Återigen - läs dom riktiga citaten från Peterson-Ward istället för att läsa en Google Translated bosninsk artikel som refererar till de engelska citaten.

Alltså - om artikeln är på engelska - läs den på engelska. Inte engelska - bosniska - engelska. Självklart för vem som helst.
Barcelona petersays
2015-08-16 23:19
@enkos:

Varför ska jag läsa och översätta från en bosnisk sida när det är en brittisk artikel? The Sun har hur som helst plockat ned den (vad kan det bero på?) - men den finns refererad i länkarna nedan:
https://www.101greatgoals.com/top-stories/eva-carneiro-had-an-affair-with-a-chelsea-player-says-doctors-ex-sun/
http://www.dailymail.co.uk/news/article-3199819/Chelsea-doctor-Eva-Carneiro-sexual-woman-taunted-ex-claiming-slept-one-club-s-stars.html
Barcelona enkos
2015-08-16 23:12
Petersays Google översatt Brittiska tabloiden publicerade en intervju med en påstådd ex-pojkvän vackra Eva Carneiro, som avslöjade detaljer om sitt privatliv och de bifogade några bilder. Annars, Eva Carneiro till allmänhetens kännedom förra helgen när det var José Mourinho offentligt förödmjukad yelling på henne eftersom hon sprang in i området för att hjälpa Eden Hazard. Senare flyttade han bort från det första laget, liksom tjänsten som chefs sjukgymnast. Eller så säger de brittiska medier. Solens söndag reserverad för en intervju tillsammans med fotografier som gjort med hennes ex-pojkvän Rupert Patterson-Ward. "Kvinnan förstört mitt liv. Hon berättade under ett argument som hon sov med en spelare Chelsea bara jag mådde dåligt. Han tycker om att vara populär bland spelarna och älskar all uppmärksamhet", sade påstås obscent Patterson-Ward. "Eva älskar sex och få människor vet den verkliga Eva. Det var brutalt och få all den killen hon vill. Vi planerade en familj, men till sist han tuggade och spotta. Hon älskade sex och vi gjorde det varje dag. Att det är mycket viktigt att vardagen ", avslutade den förra, som är solen säljs och några vanliga bilder att bekräfta hans berättelse
Barcelona petersays
2015-08-16 22:59
@enkos:
Vilket utter bullshit. Källan är The Sun - som jag gissar att du känner till sanningshalten hos om du har den minsta hum om brittisk press. Tillåt mig skratta. Anledning till att fysteamet inte var med i dag har du i länktips. Edit: Citatet från den påstådda ex-pojkvännen lyder ju förresten "Eva would blurt out she had slept with one of the players during heated rows. She said it just to make me feel bad. I don’t believe it was true". Inte direkt så att han hävdar något alls då. Ska du trashtalka får du väl åtminstone läsa källan riktigt. Ingenstans står det heller att det skulle vara därför som Mourinho stängde av dem i dag. Dessutom kom den "nyheten" i dag - och det var klart redan för flera dagar sedan att Eva och resten av fysteamet inte skulle vara med i dag. Så många logiska luckor i ditt resonemang.
Barcelona Junta Dimision
2015-08-16 22:58
@enkos:

Mangala på lån ska då tilläggas, undrar dock om Man City ångrar sig över det efter hans två senaste insatser för City, nåväl. Det har inte varit något officiellt bekräftande från någon part än, men Superdeporte som är en pålitlig tidning har kommit ut med dessa uppgifter.
Annons: