/spanien/barcelona/forum/20676.aspx/spanien/barcelona/forum/20676.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2008-08-05 21:00
Hur är det förresten med Gai Assulin, är han skadad eller? Tycker han borde vara med på försäsongen annars...
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-05 20:59
Kommer ni inte ihåg när Aftonbladet skrev att Laporta var intresserad av Anders Svensson? :-)
Barcelona Gud är störst!
2008-08-05 20:57
Dizzy

JA, just det jag tror det var damerna som skulle spela imorgon minnet är kort.

Smogen
Anders Svensson, HAHAHAH snälla den killen jag fattar fortfarande inte hur han kan spela i svenska landslaget. Stick att han ska sitta på vår fina bänk. Han kan fylla på vattenflaskorna och vara bollkalle om han vill.
2008-08-05 20:57
Rambla. Ja, han går gratis. Med en option att Barcelona kan köpa tillbaka. Glömde ta med fri transfer-dealen.
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:52
Heywood:

Är du verkligen säker på villkoren? Enligt bloggen så skriver en sevillatidning Estadio Deportivo följande:

"The paper claims that the Catalan defender could move to Sevilla Atlético on a free transfer. Barcelona would have an option to buy the player back during the next two years and would receive a variable amount of money if Valiente reaches some objectives."

Alltså option att köpa tillbaka Valiente de två första åren och dessutom en viss summa pengar om Valiente uppnår vissa mål. Fast det handlar om en fri transfer.
Barcelona BlueRed.
2008-08-05 20:51
Där ser ni vilka det är och när dem ska spela.

LÄNK*
Länktips: tvmatchen.se/
2008-08-05 20:50
Rambla. Precis, men hoppas vi kan vara lika jävliga i övergången som del Nido var under Dani Alves-affären så han tappar det lilla hår han har kvar på huvudet.

Han är nog fortfarande irriterad över Alves och Keita övergång till oss.
Barcelona Smogen
2008-08-05 20:50
Dom körde en intervju på radion med Anders Svensson i morse. Han fick frågan "om du får välja ett lag att spela i, i hela världen, vilket är det då?"

Svar: "Det skulle bli Barcelona, jag skulle antagligen aldrig få spela, men det skulle vara värt att bara få sitta på bänken och se mina lagkramrater spela på Camp Nou"...

fint svar va :)
Barcelona Dizzy
2008-08-05 20:49
Gud är störst!

Det är väl damerna som spelar imorn va? Inte messi och dom va?
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:47
Ämne: Nu säger Txiki att E....
Ingen överraskning när Monchi och del Nido sitter på andra sidan av förhandlingsbordet.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-05 20:47
Rambla

Ja redigerade inlägget när jag såg det. :D

Imorgon börjar OS i fotboll, vilka ska följa turneringen?
2008-08-05 20:45
Nu säger Txiki att Eto'o-sagan ska lösas inom de närmaste dagarna. 12:e augusti för att vara exakt.

...och Valiente till Sevilla. Barcelona försökte få in en klausul i Valientes kontrakt. Att spelaren efter 1 år kommer tillbaka för 1.5 miljoner euro eller efter 2 år för 3 miljoner euro. Sevilla tackade nej.
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:44
Ämne: Rambla
Okey då jag ....Jag tror att jag just gjorde det i inlägget under. :)

Som sagt, jag var inte kritisk till att han skrev en krönika, tvärtom. Jag vara bara intresserad av få veta varför han tycker som han gör angående det vi just diskuterat i några inlägg.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-05 20:42
Rambla
Okey då jag sa fel menar att du bara nämner felen i artikeln. Nämn de rätta o bra delarna också så personen som skrev den får veta vad som var bra och det som var dåligt/fel så han kan.

Haha nu berömde du han inlägget nedan glöm mitt inlägg.
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:40
Oha789:

Du har inte gjort något dåligt alls, missförstå mig inte. Det är bara trevligt att du tog dig tid att skriva en krönika.

Jag bad dig bara förklara varför du tycker det var inkompetent av ledningen att sälja en spelare som nu i efterhand har det visat sig propsade på att få bli såld.
Barcelona Dizzy
2008-08-05 20:39
Oha789

Bra skrivit fortsätt med det!:)
Barcelona BlueRed.
2008-08-05 20:38
Lite nytt om C.Ronaldo.

Enligt Sky Sport News så har Ferguson sagt till dem att sagan är över, Ronaldo är Manchester United spelare.

Oha789

Som jag skrev i första inlägget så skrev du en bra krönika när det gäller förra säsongen.
Barcelona Oha789
2008-08-05 20:36
Rambla

Det är lungt grabbar alla får tycka som dom vill, jag hoppas jag kan göra bätre nästan gång. ;)
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:34
Gud är störst!

Negativa saker? Så du menar att jag ska blunda för sånt som är helt felaktig fakta? Bara för att man inte ska trampa någon på tårna eller vad?

Jag skriver inte bara negativa saker om krönikan utan jag tog upp EN detalj i krönikan som var felaktig. I en krönika somm tar upp flera andra saker också förutom detta om Giovani. Har du sett mig skriva negativt om det också?
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:31
Oha789:

Jaaa, men nu handlar det inte om att inte få tycka som man vill, vilket jag inte ens har tagit upp. Utan det handlar om korrekta fakta vilket du inte hade när du påstod om speltiden och att Giovani behandlades orättvist.

Rijkaard var väldigt förtjust i Giovani. Det märkets väl om inte annat i den sista matchen för säsongen mot Murcia.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-05 20:29
Oha789

Bra gästkrönika, du förklarade bra och skrev med bra svenska så man förstog bra.

Rambla
Du skriver bara negativa saker om krönikan jag tycker du borde nämna de positiva sakerna också.
Barcelona Oha789
2008-08-05 20:27
BlueRed.

Jag håller med dig, det märktes när jeffren spelade föra matchen, vilken perfekt samspel han och Etoo hadde :D

Rambla
Ja men alla får tycka som dom vill. Men jag förstår dig också.
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:27
BlueRed & Oha789

Jag är också fortfarande förbannad på övergångssumman och ledsen att han lämnade även jag. Men det gäller att vara realist och se till alla fakta hur det hela faktiskt gått till. Precis som Suñol är inne på, så påverkades nog Giovani för mycket av sin agent och far. Hade han älskat Barcelona så mycket som han tidigare påstått och även visat med att kyssa klubbmärket, så hade han aldrig ens tänkt tanken på att vilja flytta till en medioker klubb i PL.

Det har inte skrivits något om att Arsenal visat något intresse, inte av vad jag kunnat se åtminstone. Wenger verkar vara mer sugen på Bojan om man får tro spansk press.
Barcelona BlueRed.
2008-08-05 20:25
Rambla

Jag följde inte övergången så mycket, men var Arsenal på något sett inblandad? Visade dem intresse?
Barcelona BlueRed.
2008-08-05 20:24
Ämne: BlueRed. Jag gillar ....
Oha789

Vi har ju Jeffren ;), han tycker jag påminner ganska mycket om Dos Santos.
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:23
Oha789:

Ditt argument om att Giovani blev orättvist behandlad och mindre speltid håller inte och är faktiskt helt ogrundat och fel.

Under förra säsongen så deltog Bojan i 31 matcher och 1467 min i speltid.

Giovani deltog i 28 matcher och 1249 min i speltid. Då ska vi komma ihåg att Giovani hade en ganska så allvarlig skada runt årsskiftet som höll honom borta i flera veckor.

Med de förutsättningarna så kan man nästa påstå att de fick ungefär lika mycket speltid.
Barcelona Oha789
2008-08-05 20:22
BlueRed. Jag gillar verkligen Dos dantos och jag har alltid följt honnom när han spelat i Barcas undoms lag. Och när det slutar på det här sättet så gör det mig väldigt leddsen.
Barcelona BlueRed.
2008-08-05 20:17
Ämne: Jag förstår vad ni t....Oha789

Ska vi vara ärliga så var det bra att Barcelona inte gjorde något större motstånd, varför behålla en spelare som själv vill lämna? Samtidigt som han kräver en mycket högre lön, och en aning för mycket speltid.

Men jag förstår hur du tänker. Barcelona borde vara lite mer giriga när det gällde summan. Men som Rambla skrev nedan, så var det inte så lätt.
Men jag håller med och förmodligen alla andra här inne också att dem 6+5m € inte såg så bra ut när det först kom ut och ingen visste varför han lämnade på det viset.
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:16
BlueRed:

Precis. Även jag var i början kritisk att de släppte Giovani så lättvindigt öste galla över ledningen och framför allt den hårt kritiserade Txiki. Men det var innan jag visste hur allt låg till. Giovani har ju själv sagt i interjuver att valet att lämna var hans eget. Ja, självklart pga stor inverkan av hans far och säkerligen den slemmiga agentn Pini Zahavi. Barça ville ju tidigt skriva ett nytt kontrakt med Giovani, han gick ju då fortfarande under det 3-åriga B-lagskontraktet. De vill mao knyta honom till sig med ett bra kontrakt och med en saftig klausul. Vad gjorde hans agent? Jo, knappt innan försäsongen var avslutad så sprang han runt hos PL-klubbar och visade upp Giovani från videoband som den värsta video-jugge och försökte få klubbarna att starta ett budgivningskrig. Giovanis försäsong var ju som alla säkert minns väldigt bra och han såg ut att gå mot en riktigt bra säsong. Detta försökte hans far och agent genast utnyttja.
Barcelona Oha789
2008-08-05 20:14
Jag förstår vad ni täncker, Men den talang Dos santos hadde skulle han få spela minst lika mycket som Bojan. Det kändes som om han ändå blev orättvistbehnlad.

Sen får alla tycka vad dom vill, jag tycker att Barcelona bodde se till så han stannade och om så sälja honnom så ska man få mer pengar.
Annons: