/spanien/barcelona/forum/20673.aspx/spanien/barcelona/forum/20673.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-08-05 22:17
mm jag gillade också krönikan, brukar oftast inte läsa igenom hela krönikor men gjorde det nu och det var bra.

Sedan är det roligt med fler arshavin anhängare.. men jag tror inte vi kommer få honom, det har varit lite väl tyst om honom på sistone. Tottenham verkar vara hetaste platsen för Arshavin, tyvärr.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-08-05 22:12
Bland de bästa krönikor jag läst på SvenskaFans!

Big up!
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-05 22:12
Bra krönika Captain.

Jag är också inne på ditt spår att Arshavin är mer av en målskytt än Silva.
Barcelona MessiFP
2008-08-05 22:05
"Lagets nya anda" var en mycket bra krönika! Fortsätt så.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-08-05 22:04
Rambla/

Gracias amigo! :)
Barcelona Dinho
2008-08-05 22:00
Nån som vet nån sida man kan beställa fotbollströjor med namn på från internet?
Barcelona Rambla
2008-08-05 21:58
Fantastiskt bra krönika Captain. Jag bara älskar dina krönikor, så detaljrika och förklarande.
Kudos!
Barcelona barcadinho
2008-08-05 21:48
Jag har också en känsla att han inte spelar första matchen.
Och för att göra det hela ännu mer pinsamt om lejonet stannar till slut.
Barcelona barcadinho
2008-08-05 21:45
Den här dead-line som Txiki ger Eto'o är pinsam och kan ge en negativ effekt.

Eto'o försöker visa allt han kan genom att träna proffsigt, göra mål och visa hjärtat. Och det hjälper inte.

Till slut kommer han hamna i en känsla av "skit samma allt. Ge mig bara pengar och dra åt helvete".

Hur tänker Pep och de övriga nu?
Alla striker som var önskevärda är omöjliga, utan kanske Berbatov.
Vill ni ha Berbatov istället för lejonet?
Ok, lös detta så snart som möjligt men hålll tyst. Gör affären utan att blanda in hela världen.
Och vilket lag ska värva lejonet? Man behöver ju pengarna för att få Berbatov (och för att slippa ha 4 stycken central-anfallare).
Och för vilket pris?
Hinner man göra såna svåra affärer på tre veckor?

(dax att göra annat ikväll).
Barcelona Rambla
2008-08-05 21:24
Jag är rädd för att han inte blir uttagen i truppen till den matchen. Även om han skulle, så länge han inte spelar så kan han fortfarande spela för en annan klubb i CL.
2008-08-05 21:22
Angående Eto'o. Om Eto'o står med på listan till kvalmatchen i Champions League så kan vi nog förvänta oss att han stannar.
Barcelona Rambla
2008-08-05 21:16
Heywood:

Det var vid de förra förhandlingarna som Barça avbröt just för att Sevilla inte ville uppfylla deras krav. Nu har nog Sevilla fått ge med sig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-08-05 21:13
Heywood Jablome

Länktips, haha det var tider det.. :P
Barcelona barcadinho
2008-08-05 21:10
Oha789/

Du har gjort ett bra jobb och fortsätt bara.
Du sammanfattade det som har varit och kopplade det lite till framtiden (t ex med Arshavin osv).
En del du skriver är mer dina åsikter, men jag gillar det.

Ibland kan man läsa artiklar i SF som är 100 procent översättningar av det som står på Sport och EMD. De är bra de med eftersom inte alla följer tidningarna hela tiden, men jag gillar också när det är lite personligt (som i ditt fall).

Annars - jag tycker att vi har sålt billigt inte bara DS utan också R10 och Deco. Men jag ger en eloge (bravo) till ledningen här. De gick på spelarnas önskemål. DosSantos vill till Tottenham (pga Juande Ramos), Deco till Chelsea (pga Scolari) och R10 till Milan (passar honom).
DS ville lämna (han hade sina anledningar) och han fick välja klubben, utan krångel från ledningen med pengar osv.

Men det känns lite som en gamal "pandora låda".
De här sakerna är historia och vi tittar NU och framåt.
2008-08-05 21:07
Rambla. Det jag läste var att Sevilla inte ville gå med på någon klausul.

Celtic vill låna Jeffren. Låter bra.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-08-05 21:06
Rambla

Hmm, konstigt, tycker att en sådan stor talang borde få chansen åtminstone på försäsongen, eller han kanske är för viktig för Lucho :)
Barcelona Rambla
2008-08-05 21:03
Ordem:

Han blev inte uttagen av Pep till försäsongen. Han tränar med Lucho i Barça Atlètic nu.

Heywood:

Jo, men du skrev att Sevilla inte gick med på de villkoren, vilket allt tyder på att de gjorde.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-05 21:02
Här är spelschemat för fotboll OS scrolla ner lite bara.
Barcelona Ordem e Progresso
2008-08-05 21:00
Hur är det förresten med Gai Assulin, är han skadad eller? Tycker han borde vara med på försäsongen annars...
2008-08-05 20:59
Kommer ni inte ihåg när Aftonbladet skrev att Laporta var intresserad av Anders Svensson? :-)
Barcelona Gud är störst!
2008-08-05 20:57
Dizzy

JA, just det jag tror det var damerna som skulle spela imorgon minnet är kort.

Smogen
Anders Svensson, HAHAHAH snälla den killen jag fattar fortfarande inte hur han kan spela i svenska landslaget. Stick att han ska sitta på vår fina bänk. Han kan fylla på vattenflaskorna och vara bollkalle om han vill.
2008-08-05 20:57
Rambla. Ja, han går gratis. Med en option att Barcelona kan köpa tillbaka. Glömde ta med fri transfer-dealen.
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:52
Heywood:

Är du verkligen säker på villkoren? Enligt bloggen så skriver en sevillatidning Estadio Deportivo följande:

"The paper claims that the Catalan defender could move to Sevilla Atlético on a free transfer. Barcelona would have an option to buy the player back during the next two years and would receive a variable amount of money if Valiente reaches some objectives."

Alltså option att köpa tillbaka Valiente de två första åren och dessutom en viss summa pengar om Valiente uppnår vissa mål. Fast det handlar om en fri transfer.
Barcelona BlueRed.
2008-08-05 20:51
Där ser ni vilka det är och när dem ska spela.

LÄNK*
Länktips: tvmatchen.se/
2008-08-05 20:50
Rambla. Precis, men hoppas vi kan vara lika jävliga i övergången som del Nido var under Dani Alves-affären så han tappar det lilla hår han har kvar på huvudet.

Han är nog fortfarande irriterad över Alves och Keita övergång till oss.
Barcelona Smogen
2008-08-05 20:50
Dom körde en intervju på radion med Anders Svensson i morse. Han fick frågan "om du får välja ett lag att spela i, i hela världen, vilket är det då?"

Svar: "Det skulle bli Barcelona, jag skulle antagligen aldrig få spela, men det skulle vara värt att bara få sitta på bänken och se mina lagkramrater spela på Camp Nou"...

fint svar va :)
Barcelona Dizzy
2008-08-05 20:49
Gud är störst!

Det är väl damerna som spelar imorn va? Inte messi och dom va?
Barcelona Rambla
2008-08-05 20:47
Ämne: Nu säger Txiki att E....
Ingen överraskning när Monchi och del Nido sitter på andra sidan av förhandlingsbordet.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-05 20:47
Rambla

Ja redigerade inlägget när jag såg det. :D

Imorgon börjar OS i fotboll, vilka ska följa turneringen?
2008-08-05 20:45
Nu säger Txiki att Eto'o-sagan ska lösas inom de närmaste dagarna. 12:e augusti för att vara exakt.

...och Valiente till Sevilla. Barcelona försökte få in en klausul i Valientes kontrakt. Att spelaren efter 1 år kommer tillbaka för 1.5 miljoner euro eller efter 2 år för 3 miljoner euro. Sevilla tackade nej.
Annons: