/spanien/barcelona/forum/20660.aspx/spanien/barcelona/forum/20660.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barcadinho
2008-11-04 23:13
En annan sak som gjorde mig besviken idag var lagets inställning efter Messis mål. Istället för att köra extra kick, så tappar man koncentartionen och låter ett sämre lag och komma in i matchen.
Det var samma sak i CdR mot Bendirom när Bojan gjorde målet. Man slutade spela efter målet och rullade bollen tills domaren blåste slutsignalen. Idag var det precis samma "taktik", men man lyckades inte behålla ledningen.
Vi ska avgöra matcherna så snabbt det går och inte tro att det ordnar sig. Precis som vi har gjort på många matcher tidigare.
Om det går förstås. Men man måste ha 100 procent inställning för det.

Jag var också väldigt besviken på Hleb och det är inte första gången. Jag börjar få en känsla att det kanske inte är smart för Barca att värva spelare direkt från PL. De passar inte in i vårt passningspel och spelstil. Samma sak med Henry. Den här stora spelaren har haft sin topp. Det är bara att inse och erkänna (även om han kommer göra en del mål och en del bra matcher. Toppen är förbi, slutpunkt).
Barcelona Humphrey Bogart
2008-11-04 23:12
Vi har många val på mittfältet om nu Iniestas skada är så allvarlig.
adiiL
2008-11-04 23:08
Hleb kommer antagligen få mycket speltid nu, vilekt är bra. Han har inte nått sin toppform än. När han väl gör det har vi en mittfältare som kan täcka upp för Iniesta mycket bra.
FooTBaLL
Barca behöver inte vila spelare som Pep har saktt att de kommer ge 100 i alla matcher vare sig cup eller liga spelare ingen roll, men varför stämmde inte detta just denna kväll?? Varför ska han vila spelare låt dem bästa spela som i tidigare matcher och avgör matchen i första halvleken istället och ta ut spelare som Messi,Xavi,Etoo OSV.. vill inte se på kvällens resultat.. 1-1 !! :(

Hoppas Iniesta klarar sig han behövs verkligen och hoppas Barca också gör det snarast, Forca Barca!!!
Eliaz08
Ämne: Uno* annars.....
du fatta va jag mena!
språkpolis ;)
Barcelona L!VOZ
2008-11-04 23:07
Pep Say: "It is not good when things like this happen,"

"We will try to avoid these happening again"
Barcelona Gud är störst! (FREE YASSIN!)
2008-11-04 23:06
Uno* annars.
Barcelona Barca-nist
2008-11-04 23:06
såå billigt det va att ge liverpool straff i sista min ..
Eliaz08
2008-11-04 23:05
Jag är inte orolig, vi kommer att sluta numero ono i gruppspelet.
Men lite besviken är man att bryta sviten mot ett skitlag som Basel.
Men det är fotboll, allt kan hända. Jag är mest orolig för Iniesta fast vi har Keita som är snart tillbaka, Guddy och Henry som bra ersättare.
Fyfan trodde dem menade till 14:e december men det verkar vara värre:S. Krya på dig Ini!
Barcelona Barcelonito
Kass google översättning. Vänta tills imån så vet ni säkert. Tidningarna vill säkert göra det mer spännande till El Clasico. Men eftersom matchen spelades i Barcelona och Sport och Marca har många journalister där så stämmer det nog ändå. Minst en månad.
sebbaa
2008-11-04 23:02
Vinner vi i Lissabon kan vi ju vila nyckelspelare mot Shaktar?
Så de får "bara" en match extra i såfall,
edit; oops
2008-11-04 23:02
Ämne: Jag tror det står hä....
Står att han missar matchen 14:E.
Barcelona Barca_PXM
2008-11-04 23:01
Jag översättade, det e bara läsa.

Minst hälften av månaden och för Iniesta! Den FC Barcelona-spelaren Andres Iniesta har varit tvungen att dra sig tillbaka från området skadade och kan vara minst en och en halv månad låg.

Iniesta drabbats av en muskel riva rakt upp höger ben och kunde få mycket snäva match mot Real Madrid, som planeras till nästa den 14 december.

I morgon kommer han att utföra medicinska bevis är relevant och kommer att veta den verkliga omfattningen av skadan. För nu, nyheterna är inte hoppfull ...
Barcelona devaK
2008-11-04 23:01
Jag såg inte matchen, så hur skadade Iniesta sig...? Sträckning eller vad?
Barcelona Barcelonito
2008-11-04 23:00
Var elfte match kan man nog acceptera att de inte presterar världens bästa fotboll. Börja inte med , Han e sämst och sälj honom. En dålig match efter 11 raka matcher, världens top 10 idioter skulle nog acceptera en sån sak. Lugna ner er.

Finns inte Iniesta så kommer Hleb eller Henry in. Dessutom är Keita snart spelklar. Visst är Iniesta en av världens absolut bästa nu men ersättarna är inte vilka som helst.
Barcelona barcadinho
2008-11-04 23:00
Pep har spelat idag en farlig taktik-spel och han förlorade stort. Han låter laget spela 60 min med många reserver och byter in för sent. Han trodde väl att det ordnar sig.
Och vi har hamnat på grund av detta i mycket jobbig situation!

Nästa match (om tre veckor) är mot Sporting på deras plan i Lisabon och den här matchen kommer kanske att avgöra ettan i gruppen.
Inte roligt alls att hamna i en sån situation.

Jag är inte ett dugg säker på att vi vinner i Lisabon. Dock räcker det för oss med stor sannolikt oavgjort.
Barcelona jasko’o
2008-11-04 22:59
Sluta klaga på Henry han var inte dålig idag, Bojan var sämre.
Det är helt enkelt inställning hos spelarna.
Barcelona L!VOZ
2008-11-04 22:59
För er all kan jag inte rekommendera Viasat on Demand, det var en skit bild på min streamen. flera gånger försvann bilden och i slutet när frisparken skulle slå.

INGEN mer Viasat on Demand!!!
Eliaz08
2008-11-04 22:58
Vi måste vänta tills imorn innan vi ska tro det värsta om Iniesta, han måste undersökas först! Inte ens Barca läkarna vet om hur allvarligt hans skada är.
Barcelona Smogen
Ni som säger att den här tappade poängen inte är så farlig? Inser ni inta att för att vinna gruppen måste Barca antaglien spela med bästa laget. Detta när spelchemat ser ut så här:

Sporting Lissabon 26/11

Sevilla 30/11

Valencia 6/12

Shaktar 9/12

Real 14/12

Villareal 21/12

Hade vi vunnit denna matchen hade vi förmodligen i CL matcherna kunnat rotera spelare på ett helt annat sätt och haft nyckespelare utvilade till Ligan. Nu skiter det sig antagligen, eller så kommer vi tvåa i gruppen och åker på Man U, Chelsea, Inter eller något annat kul lag.

Nej, det var riktigt illa att spela 1-1 denna matchen.

Ps. tror det står fel i spelschemat på sidan här, möter inte Barca Shaktar först och sen Sporting?
Attans att Andrés skadade sig. Fan vad det käns.
Jag tror det står här att Iniesta är borta till ungefär 14 december. Kan inte förstå spanska, kan någon annan förklara mer utförligt?
Barcelona Liooneel#10Messii
2008-11-04 22:56
J.Gamper

Det är inte BARA och vinna dom 2 matcherna. Sporting på bortaplan är inte precis den lättaste matchen också kan man inte vila några spelare till nästa match mot sevilla bortaplan
Barcelona DM1982
2008-11-04 22:55
Ämne: Inte för att det har....
Det var Martin Hansson som dömde den matchen. Kan vara en av de sämsta domarna som jag har sett live, horribel. Det var han som dömde straff till AIK i derbyt mot Hammarby (när fansen kastade in smällare mot målisen). Han kommer nog aldrig få döma CL igen, eller hoppas i alla fall.
Barcelona Barca_PXM
Seriöst grabbar jag håller med om att INiesta betyder en hel del för oss, det e viktigt att vårt lag lärt sig en läxa av kvällens resultat.

Men vi möter bara Sevilla samt Villareal borta, och Valencia och Real hemma. Jag tror på Barca och det ska kunna gå, Barca fixar det.
Barcelona messi199
asså skit i matchen snälla, alla tankar samlas runt iniesta :(! Barcelonas anfall är inte desamma utan han
Barcelona Barcelonito
2008-11-04 22:54
Det står att han ska genomgå undersökningar imorgon och det är inte hoppfullt. Det blir MINST en o en halv månad står det.
Barcelona Barcalonawi
Vad som sög ännu mer än matchen.. är skadan som ha drabbats Iniesta.. Vi hoppas att våran Vampyr
återhämtar sig snabbt.

Ironisk nog så har den här kvällen visat oss att Mirakel kan hända i fotboll.. ja kom ihåg artikeln som ja läste imorse här på SF "Inför Barca-Basel".. där Anton säger.. "Hur Pep än väljer att ställa upp så blir ja förvånad om segermarginalen blir mindre än tre mål"

Bollen är rund mina vänner...
Barcelona devaK
Fyfan hoppas gud inte det var allvarligt med Iniesta, han har vart en av dom bästa i Barca iår
Annons: