/spanien/barcelona/forum/20652.aspx/spanien/barcelona/forum/20652.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-08 14:20
A.Gaudi

Ja, många, men främst Barcelona. Även ManUtd och Roma.
Barcelona A.Gaudi
2008-08-08 14:17
är det något lag som ryktats i samband med Neves?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:16
Rambla

Men Riquelme blev Villareals bästa spelare när ha väl fick chansen eller har jag fel. Flipp eller Flopp kan ingen svara på. Det får tiden avgöra. Och på frågan om Neves gör magiska saker så kan jag säga så här; Hur många spelare känner du som har lyckats göra Hattrik i en CL final? Det gjorde Neves i Copa Libertadores finalen. Killen är äckligt duktig med bollen, har enorm spelsinne och ett skott a La Gerrard som få spelare i välden har.
Barcelona Rambla
2008-08-08 14:10
Ämne: Frågan är egentligen....
Gör han magiska saker som Rivaldo gjorde? ;)

Hur är han som spelare? Måste laget byggas runt honom eller klarar han av en mer undanskymd roll? De flesta brassar, ja även argentinare, som kommer till Barcelona direkt från sydamerika och slängs in i hetluften har en tendens att floppa och underprestera. Trots att de är riktigt bra spelare. Minns ni Riquelme?
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:07
Frågan är egentligen om vi önskar oss en ny Rivaldo i klubben och jag säger JA mer än gärna. Och det är det Neves är. Den NYA RIVALDO. Helt enkelt punkt slut
Barcelona Rambla
2008-08-08 14:06
Ämne: Neves har en så kall....Ok, då förstår jag. Jag måster erkänna att av vad du beskrivit av Neves så verkar han intressant. Är han snabb, har han bra driv med bollen? Klarar han av att spela på flera positioner? Om du tittar på de spelare som Pep värvat, framför allt Hleb och Keita, så verkar det som om han vill ha spelare som är flexibla och som kan användas på flera positioner. Det gäller så väl försvare som mittfältare.

Jag tycker också att €25m för Silva är allt för saftigt, precis som det också är för Arshavin. Det bud som klubben lagt på Arshavin, €15m, är max vad man ska betala. Går inte det, så får det vara. Man kan inte slänga ut fantasisummor bara för att han är culé.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 14:02
Neves har en så kallad Europa Klausul som de flesta spelare från Brasilein har och det innebär på ett ungefär så här;

När en klubb från europa vill köpa en spelare från Brasilen, så är klubben tvungen att sälje för den summan som står i kontraktet. Men om det är flera klubbar som är involverade så blir det ett bud krig mellan de Europeiska klubbarna. Neves sägs kunna köpas för 9-11miljoner, men nu är flera klubba involverade och Då kan Fluminense sälje till högst bjudande klubb
Barcelona Rambla
2008-08-08 13:55
Rochemback och Geovanni, ringer det några klockor? Där har ni en av de största anledningarna till att klubben är väldigt försiktiga med att värva från sydamerika.

Vem hävdar att Neves kostar €9m? Knappast de som äger hans kontrakt i alla fall. Det är tidningsuppgifter som ni nog inte ska ta på för stort allvar. Det skulle förvåna mig om hans klubb vill ha mindre än €20m för honom.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:53
Rambla

Nu i fallet Hernanes så är håller jag med fullständigt. Men Neves skulle bara kosta 9-11miljoner.

Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:51
FC-Barcelona

Va bra att någon här tycker det. Fotboll handlar så mycket mer är än bara pengar. Det handlar om Passion och kärlek till klubben. Arshavin vill inget annat än spela för Barcelona meddans Silva inte ens vill lämna Valencia.

En spelare som brinner för sin klubb är en spelare som gör skillnaden på planen.
Barcelona Rambla
2008-08-08 13:48
ElDuroDeFCB:

Det är ju inte så att Barça inte vill ha Hernanes. Tvärtom, de försökte ju värva honom men det var inte det lättaste då killen tycks ha minst tre olika ägare. Sao Paolo som tycks ha störst äganderätt i honom vägrar ju att sänka sitt krav. Inte fan ska man slänga ut €25m på en i Europa helt oprövad spelare, så där håller jag med ledningen.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:48
westinhoblaugrana

Jag kan hålla med dig att Silva redan spelar i La Liga och så vidare men det är lite svårt att tro att Neves inte ska lyckas ute i Europa och framförallt Barcelona.

De senaste 6 åren som gått så har alla spelare som vunnit den brasilianska Bola de Ouro (Ligans bästa spelare) hamnat i en stor klubb i Europa och lyckats väldigt bra.

2007- Thiago Neves ( väntar på en klubb)
2006- Lucas från Gremio till Liverpool
2005- Carlos Tevez Corinthians-Westham-Man Unite(englands dyraste spelare)
2004- Robinho Santos-Real Madrid
2003- Alex Cruzeiro-Fenerbache
2002- Kaka Sao Paulo-Milan

Ser du ett mönster här eller inte. Alla dessa spelare har lyckats i sian klubbar och en av de har till och med blivit Världens Bästa. Så tro mig Neves kan och kommer att lyckas om hankommer till oss. Så Spendera hellre 9miljoner Euro på Neves än 25 miljoner Euro på Silva.
Barcelona FC-Barcelona
2008-08-08 13:41
ElDuroDeFCB

Man får hålla med dig om att Arshavin är förr Silva, ser Arshavin mer som ronaldinho ersättare änn silva, enligt mig så är Arshavin mer änn anfallare änn vad silva gör, sen desutom så gör han fler mål änn silva, blev lite sur där att vi inte fick se Neves lite tidigare i matchen, men hoppas verkligen att han får mer spel tid nästa match och får vissa upp sig, om hernanes jag satt under hella matchen och väntade på att se han göra de som han gjorde innan bollen satt i nät
Barcelona Tibidabo
2008-08-08 13:39
Ämne: Pep spelare ett farl....
Sedan har vi ju fått några nya "Stjärnor" i laget:)
Alla har sina favvo spelare, och det finns alltid någon spelare man skulle kunna tänka sig byta ut mot en bättre för att få det ultimata laget.
Det kan väl inte bli sämre än förra säsongen,så hoppas inte vi behöver klaga så mycket, för försäsongen har kännts så bra och förhoppnigsfull:)
Mes que un club!
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:32
westinhoblaugrana

Du tror att jag baserar mina komentarer på YouTube klipp. Jag har följt Hernanes och Neves sedan en långt tillbaka. Neves visste jag vem han va innan han ens började i Fluminense. Han var lovande redan i Paraná och han utsågs till Copa Libertadores bäste spelare. Så tro mig när jag säger att jag vet vem Neves och Hernanes är. Det är inga YouTube klipp jag har sett när det gäller dessa grabbar. Hernanes såg jag till coh med live på Stadio Pacaembu mot Corinthians för 1,5 år sedan i nåt som heter Campeonato Paulista.
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-08 13:22
ElDuroDeFCB

" Han gjorde ett kort inhopp i OS men tyvär så visade han inte så mycket av det han kan. "

Har du följt honom då? Tror snarare du sett videos av honom på youtube, där man inte ser några svagheter.

Jag vill ha Silva, dels för att han är ung och spelar i la liga redan, dessutom så vet vi alla hur bra han är eftersom vi följt honom i la liga ett par säsonger. Arshavin skulle isåfall vara plan B.
Barcelona Tibidabo
2008-08-08 13:20
Ämne: Pep spelare ett farl....
Jag kommer inte att klaga på att man sålde Ronaldinho och Deco.
Det kändes som ett måste,det enda rätta, för möjlighet av utforming av ett nytt anfallspel.

Men om man säljer Etoo, då finns det skäl till klagomål.
Etoo som är en avslutare, och det enda som krävs av en sådan är att han är vass och effektiv, och det är han.
Barcelona ElDuroDeFCB
2008-08-08 13:16
Läste att Silva kommer närmare Barca för varje dag det går. Ärligt talat så föredrar jag minst 3 spelare förre Silva och det är; Arshavin, Hernanes och Thiago Neves.

Arshavin har till och med börjat strejka för att han vill byta klubb. Killen gråter över hur mycket han älskar Barca och vill spela för Barca. Jag tror att om vi värvar honom så kommer vi inte att ångra oss en sekund. Och jag tror att det fortfarande finns hopp, men värvningen kommer i så fall att ske om inte Silva kommer och värvningen kommer att ske så sent som möjligt i hopp om att priset faller ner.
¨
Hernanes har redan visat vad han kan i Brasiliens OS match mot Belgien. Om nån såg matchen så förstår ni vad jag menar. Han har allt som behövs för att bli världens bästa mittfältare, det kan jag garantera. Men tyvär så e han ingen riktig cantero, utan spelar mer i mitten.

Men däremot så är Thiago Neves den absoluta spelaren för oss. Han gjorde ett kort inhopp i OS men tyvär så visade han inte så mycket av det han kan. Men fördelen med Neves är att han kan både spela i mitten och på båda canterna. Han är nog den mest kompletta av Silva, Arshavin och Hernanes. Så nu hoppas jag att han gör en bra OS, och att Laporta och Co. följer Brasileins OS och inte Bara Argentinas.

Frågan är nu inte längre OM, utan NÄR det kommer att värvas en ny spelare. Och självklart vem det nu blir. Ni får säga vad ni tycker men jag hoppas i slutändan på Neves(kopian av Rivaldo)
Barcelona Gaucho_10
2008-08-08 13:00
Pep spelare ett farligt spel just nu, så fort barca förlorar ett par matcher så kommer allt att rasa för honom för, alla kommer att klaga på honom föratt han sålde stjärnorna osv.
Barcelona Suñol
2008-08-08 13:00
Ordem e Progresso: Då finns det hopp!
Barcelona ooggyy
2008-08-08 12:55
Vad har Guardiola emot Eto'o?? Kan inte se att det är något annat än personligt, vilket det är lite Domenech-varning på...
Barcelona Saman.
2008-08-08 12:47
Saxat från länktips

"Historic Facts: FC Barcelona is the only is the only team to have played in the European Cup every year since it began in 1955."

Det visste inte jag :)
Barcelona Klint
2008-08-08 12:38
Håller med A. Gaudi. Det hade varit ännu roligare att vinna CL på Bernabeu utan Real Madrids medverkan. Helst av allt ska Real Madrid missa CL över huvud taget nästa år för att förnedringen ska vara optimal.
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-08 12:29
A.Gaudi. Ja, Milan. Samtidigt så kan vi hämnas över 4-0förnedringen. :-)
Barcelona A.Gaudi
2008-08-08 12:25
jag hoppas på en final mellan Milan och barca på bernabeu isåf. där barca krossar milan, en liten underliggande pik mot ronaldinho också.

Real önskar jag aldrig framgång även om det skulle vara fantastiskt att få slå dem i en Cl-final. men bara att spela Cl final på bernabeu, utan real, hade varit otroligt och ganska förnedrande för blancos.

inom de nästa 4 åren lär vi ha vunnit CL en gång iaf.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-08 12:23
Förstår inte heller hur han ska ersätta Eto'o?

Det finns ju ingen striker där ute som är tillräckligt bra eller tillgänglig just nu
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-08 12:02
Messi 10. Slå i en Champions League-final på Bernabeu hade varit underbart, jag hade kunnat gå i pension redan nu. Vi får se om det blir verklighet eller inte.

Jag tror inte vi kommer ha ett lag fyllt med canteras. Gai kommer troligtvis bli uppflyttad nästa säsong och då kommer han nog bara bli en utfyllnadsspelare. Han är fortfarande väldigt ung.

Jag tror Guardiola har insett att han inte kan sälja bort Eto'o. Står han med på truppen mot Wisla. Då stannar han, det blir spännande nu framöver.
Barcelona Rambla
2008-08-08 11:59
Ämne: Är det bara jag som ....
Ja det har stått klart sen dag 1. Jag vet inte om du missat det eller inte?

Det är väl annars det enda man kan kritisera Pep för så här långt. Fast å andra sidan, det är ju inte ett litet misstag han gör enligt oss fans och andra experter.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-08 11:42
Är det bara jag som börjar bli j*vligt irriterad på Pep?

Snubben vill tydligen ha bort Eto'o.....
Barcelona L!VOZ
2008-08-08 11:19
Ämne: Det här är värt och ....
Ohhh jag får gåshud. Detta är definitivt en utav mina absoluta favoriter
Annons: