/spanien/barcelona/forum/20643.aspx/spanien/barcelona/forum/20643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tot_El_Camp
2008-08-12 01:53
Shi: Jag tvivlar på att han är invandrare, då han faktiskt oftast har felfri stavning. Däremot bör han kunna använda stor bokstav vid ny mening och namn, som jag nu nämnt runt åtta gånger. Det bör väl även en invandrare som bott i Sverige fem månader klara av, eller har jag fel?

Jag håller med lagkapten. Shi, du har egentligen inget att göra här. Skriv på Puertan istället, låt det svenska språket missbrukas som aldrig förr och alla kommer vilja läsa nästa inlägg som knackar på dörren!

Det är du om någon som är hunden. Du kommer in här på Barcaforumet, och sprider din marängåsikt, när du istället bör fokusera på vad som händer i Realforumet. Det vi skriver om här angår oss, inte dig och Realfansen. Varför skulle jag vara en skällig hund? För att jag vill att allting ska bli tydligare när folk skriver här? Det är som sagt inte mycket jag begär.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-12 01:50
Lagkapten

Seriöst , väx upp

Shi

Du är mer än välkommen här, Lagkapten representerar inte oss andra ;)
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 01:49
Shi//

It makes sense.

Och Lagkapten. Hur vet du vad som försigår i Puertan? Är du inne där jämt eller? Bara för han är Real fan behöver du inte indirekt be honom att fuck off?
Barcelona lagkapten
2008-08-12 01:48
OkkaPokka1

Real-fan eller inte, jag påpekar bara att man ska följa forumreglerna och försöka hålla en så hög nivå som möjligt. I och med att han är Real-fan och därför van vid kaoset på Puertan förklarade jag för honom hur det är här inne.
Stor bokstav, icke sms.språk osv. är inte för mycket begärt för vi vill väl inte ha det som det är på Puertan?
Barcelona Barca_PXM
2008-08-12 01:48
jag förstår dig men jag e van att skriva så, men jag e nyfiken på en sak. för det e första gången någon säger det till mig.

e det verkligen svårt att hänga med i sammanhanget när jag skriver så?
Real Madrid Shi
2008-08-12 01:46
lagkapten

Tack för din åsikt, den åker rakt ner i papperskorgen.

Tot_El_Camp

Begär inte så mycket, killens modersmål kanske inte är svenska, då kan du fan heller begära att han ska skriva den svenskan du kräver, jag förstod hans inlägg perfekt och hade inget och klaga på.

Tror knappast du skulle kunna göra ett inlägg på engelska som en engelsman inte skulle kunna sklija ut från en som har engelska som modersmål.

OkkaPokka1

Vissa är som hundar, de söker bara en anledning att skälla.
Barcelona Saman.
Vi befinner oss inte i ett chattrum utan detta är mer som ett forum. Visst alla kan skriva vad dom vill hur dom vill här inne, sen är det upp till folk vad de vill läsa och inte läsa. Sen om man kanske har en prydligare text så ökar responsen man får från eventuella läsare.

Men ingen ska behöva agera språkpolis här i alla fall. Gillar ni inte någons text så läs inte den eller gå lös på en boxningssäck. Finns många anger management metoder än att uttrycka sin irritation över ett forum. Detta gäller åt båda hållen.
Barcelona Gaucho_10
Barca_PXM

Tot_El_Camp menar inget illa, han har faktiskt en poäng, det blir väldigt kluddrigt att läsa efter ett tag, allt vi begär är att du skriver lite prydligare, det blir lättare för alla ;)
Barcelona Tot_El_Camp
2008-08-12 01:43
Barca_PXM: Detta är ett forum, inte lunarstorms klotterplank. Nej, det är inte något universitet osv, men du borde åtminstonde hålla med om att det blir lättare för alla läsare om du lär dig använda stor bokstav vid ny mening och namn?
Barcelona Barca_PXM
2008-08-12 01:42
Tot_El_Camp

jag skriver så för att vi befinner oss i ett chattrum, och allt vi behöver göra e att dela åsikter. jag befinner inte mig i ett universitet, folk förstår exakt vad jag skriver men du kan ignorera mina inlägg. jag vill inte göra situationen värre, men jag tänker inte ändra mitt sätt att skriva för folk e nöjda och klagar inte som du.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 01:41
lagkapten//

Om hans tröja där var blå-röd. Hade du då gjort de där inlägget?
Barcelona Tot_El_Camp
2008-08-12 01:41
OkkaPokka1: Låt mig fråga dig en sak. Vems åsikt tar du mest på allvar; en som skriver med bra språk - få/inga stavfel, inga slarvfel som "'¨+^" mitt i texten, stor bokstav vid ny mening och namn - eller personen som skriver med allt det jag nämnde en bra text inte innehåller?

På vilket sätt är jag oseriös? Det verkar som om jag är den enda här inne som vill ha ordning och reda här.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-12 01:40
Ja kan ni släppa det, jisses...

Lyssna, allt Tot_el_camp begär är att du skriver lite prydligare, det gör det hela lite lättare att läsa, för oss andra :)

Lagkapten

Shi har lika mycket rätt att skriva här som du har
Barcelona lagkapten
2008-08-12 01:39
Shi

Här på Les Rambles försöker vi hålla en hög nivå på inläggen så att det blir så lättläst som möjligt. Passar det inte dig så är det bara att gå tillbaka till Puertan där det ser ut lite hur som helst. Vi är definitivt inte intresserade av att du ska hålla ordning och reda här, vi klarar det själva. Vad du borde göra är att fokusera på att hålla ordning i Puertan, där behovet är betydligt större, istället för att lägga dig i här.
Barcelona Saman.
2008-08-12 01:38
Rena rama vilda västern här inne ju...
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 01:35
Barca_PXM//

Sjunk inte du heller ner till hans nivå. De räcker med ett hånskratt sen kan man gå vidare. Piece of cake.

Tot_El_Camp//

Du kan väl knappast påstå att hans inlägg är oseriöst för att han inte skriver stora bokstäver efter punkt? Om något är oseriöst då är de väl du eller?
Barcelona Tot_El_Camp
2008-08-12 01:35
Barca_PXM: Var har jag lagt min näsa först och främst? Må hända att folk förstår vad du skriver, men det är verkligen ingen skönläsning. Är det för mycket begärt att folk här i alla fall ska kunna klara av det svenska språket i samma nivå som nio- och tioåringar? Det inkluderar stor bokstav efter punkt och stor bokstav vid namn bland annat.

Det är inte jag som sjunker till en "VÄLDIGT LÅG NIVÅ". Tvärtom, det är du! Jag kan knappt tro att du är 25. Det tvivlar jag starkt på. Om du är 25 så skriver du otroligt dåligt.

Jag har inte påstått att jag kan ett språk perfekt och kommer aldrig att göra det heller. Den enda åsikt jag framfört är att flertalet personer - du ingår där - åtminstonde ska kunna klara av det ovan nämnda och även läsa igenom inlägget innan man postar det.
Barcelona Barca_PXM
2008-08-12 01:29
Tot_El_Camp

varför lägger du din näsa och leker du petig på hur jag borde skriva, så länge folk fårstår vad jag skriver då räcker det. som om du e perfekt och alla andra gör fel, du har INGET och göra med hur jag skriver. så sjunk inte till VÄLDIGT LÅG NIVÅ.

e du perfekt?
kan du perfekt svenska eller engleska?

förresten du behöver inte läsa min uppsats om den e jobbig för dig, och en annan sak du beter dig som en GNÄLLIG FRU. GRATTIS!
Real Madrid Shi
2008-08-12 01:28
Tot_El_Camp

Ta det lugnt, alla är inte MVG-barn som du tydligen är, är det jobbigt för dig och läsa så läs inte vidare, ingen är intresserad av dina nedlåtande inlägg.
Barcelona Tot_El_Camp
2008-08-12 01:27
OkkaPokka1: Varför ska jag läsa det när det är slarvfel var och varannan mening? Jag har ingen lust att läsa inlägg där folk inte ens kan använda stor bokstav i början på namn. Kanske saknar dessa personer Caps Lock, och kanske är det bara jag som får intrycket av att deras åsikter framstår som oseriösa?
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-12 01:25
Håller med Tot_El_Camp

Skriv gärna mycket, men försök skriva ordentligt.
Punkt, stor bokstav, kommatecken och styckeindelning.

Blir mycket lättare att läsa då.
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-12 01:23
Tot_El_Camp//

Du måste ha väldigt lätt för dej att ge upp om du inte ens orkar läsa 3 rader. Punkter är de viktigaste när man skriver.
Barcelona Tot_El_Camp
2008-08-12 01:13
Barca_PXM: Lär dig skriva ordentligt. Du kan väl åtminstonde ha stor bokstav efter punkt, eller har du inte lärt dig det än? Man slutar läsa efter första stycket för det blir för jobbigt att läsa. Så synd med din långa uppsats!
Barcelona Barca_PXM
2008-08-12 01:03
vet inte exakt men jag tror 1 vecka efter att alla lag kvalat sig, för klubbarna väntar och vill veta vilka de möter och hur de ska hantera sina matcher. det ska absolut inte dröja länge.
Iniesta - The Best
2008-08-12 00:56
Jo, nu när du är inne på CL gruppspel. Barca_PXM. Lottas det exakt efter kvalet eller är det någon/några veckor man får vänta då?
Barcelona Barca_PXM
2008-08-12 00:47
Gaucho_10

du har rätt men så gick det till den här gången.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-12 00:46
Situationen med Silva är konstig, Silva vill stanna men Valencia måste ju samla ihop 20 milj, så de är väl tvugna att sälja Silva..så hur blir det?
Barcelona Gaucho_10
2008-08-12 00:44
Barca_PXM

Lugn kompis, mina fysikböcker har mindre text :P
Barcelona Barca_PXM
2008-08-12 00:41
jag vill inte låta krävande men vi vet att barca behöver silva eller låt oss säga någon annan som backar upp laget, det e det vi vill ha och jag skiter i även om barca tvingas stjäla en spelare för att lösa problemet.

tydligen pedro o jeffren kommer vara med a laget men inte som ordinarie, och helt ärligt jag vill inte ha arshavin i barca trots killen försökte visa sin kärlek till klubben. med all respekt till hans goda prestation under em, jag säger bara GLÖM OCH TÄNK inte på arshavin.

saningen e att barca behöver en vänsterforward som silva, arshavin kan inte spela vänster/höger forward. han kan spela bara centralt, om jag har fel om honom rätta mig då. barca har henry, etoo, pedro, bojan, gudjohnsen, de kan spela centralt och det räcker.

det finns ingen garanti om att messi håller sig frisk hela säsongen men vi hoppas på det, om vi ska vara ännu mer ärliga om silva. snubben e erfaren redan och har snabbhet, teknik + bra skott, vem ska man PLUNDRA efter då.

jag vill inte att silva ersätter ronaldinho, nej och miljon nej men jag vi behöver silva på vänster kansten. tänk er vilket samspel han kan skapa med vår smarta abidal, annars kan man flytta upp jeffren som vänster forward.

men han e ej erfaren och måste utvecklas mer, därför det går inte och barca har under 2 säsonger gjort 100 000 misstag på plan. jag håller med att man kan variera med positioner för bojan, etoo, henry osv.

men ett av rijkards stora sura misstag var att låta henry/etoo spela som kant förward pga ronaldinhos frånvaro, taktiskt fotboll e precis som schack. en tränare måste tänka på vad som kan hända ifall jag tar det steget eller gör den ändring i laget.

varken henry eller etoo passar som vänster/höger forward, de måste konkurrera varandra om centrala positionen. iniesta gjorde bättre jobb än henry som vänster forward, för iniesta var snabb när han driver fram med bollen.

det känns att henry tvekar med bollen eller tar för god tid på sig, och etoo klarar inte spela på kanten. det kan bojan göra delvis men inte för mycket, idag fotboll fungerar bara snabbare och snabbare nästa dag och barca har inte råd med slösa bort tid.

real vill behålla ligaguldet och minst 5 klubbar i la liga förberedet mycket bra, och barca har inte råd att SLÖSA bort en säsong till utan liga guldet eller cl guldet. OBS! har ni glömt att engleska lag e ofta erfarna och deras spelare löper som spöke.

om barca kvalar sig till cl vem vet vilken grupp det blir, det kan bli dödens grupp eller lättaste grupp om man har tur. barca har ont om tid och barca måste fixa 1 eller gärna 2 bra värvningar, eller ledningen får trolla fram en lämplig lösning.

barca har unga hungriga spelare och flera talanger plus erfarna spelare, barca har kvalitet på alla spelare men det som vi har nu räcker inte. den här trupp e mycket bra men man måste fylla en lucka som e kvar, hoppas ledningen inte sviker för de har inte råd med det.

för om de strular till då räkna med att snart de får väldigt ren kritik och avgå till slut, visst man ska ha tålamod med värvningar men såna saker man måste hantera perfekt och snabbt. det får inte dröja. och jag håller med Shi att arshavin e bara arshavin, generelt han e inte lika bra som iniesta tycker jag.

hur många gånger 2-3 engleska lag kommer till semifinal i cl?

och hur många år till måste vi vänta tills barca vinner la liga eller cl?

eller ska vi vänta 2 år till medan real vinner 4 liga titlar i rad?

sålänge våra spelare inte presterar bra då kan vi inte skylla längre på tränarens konstiga byten eller annat, rijkards tid e över och nu gäller ny tid ´med pep. men alla resultat som sker i den här säsong skyller jag först på spelarna sen tränaren och till slut styrelsen.
Barcelona Pep.G
2008-08-12 00:40
Om ingen Silva eller Arshavin kommer ?
Vem ska vi köpa då?
Om Etoo går och vi får Berbatov så e de la inte farligt eller?
Annons: