/spanien/barcelona/forum/2063.aspx/spanien/barcelona/forum/2063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-03-07 13:11
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2016-03-07 13:11
Det där uttalandet kommer från snubben som fick en matchs avstängning för den där vidriga tacklingen på Messi. Idiot
Barcelona Kröjff
2016-03-07 12:53
Här kommer ett videoklipp i gränslandet mellan fiction och verklighet, som lite lättsmält dessert efter lunchen Visserligen inte alls lika bra version som den om Sverigedemokraterna i krismöte. Men ändå sevärd i så mening att Cesc Chelsea och Arsenal ju verkar vara återkommande diskussionsämnen över tid, även härinne. Och min "gamle" "trätobroder" Gabriel kan möjligen se det som nån sorts försoningsgåva om han inte redan sett den. Så håll till godo.
Barcelona Cule4life
2016-03-07 12:44
@Vlom:

Vidrigt uttalande.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-03-07 12:26
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Ja han gjorde två mål igår mot Nantes som inte förlorat sen i November i ligan.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-07 12:19
Barcelona have started talks with French club Rennes on forward Ousmane Dembele (18). They have been following him for two years. [sport]

Har inte sett några matcher med honom. Men killen har en speed och är dribbler.
Det man däremot ser på den här lilla trailer i youtube är att hellre går själv på avslut än passar sin lagkompisar.

Varför hör man aldrig Barca är intresserade av någon mittback.
Verkar som att Barca bara kopplas ihop med alla spelare utan försvarare.

Filipe Luis var en favo innan han drog till Chelsea. Så får man se vilken ärthjärna han är. Visa spelare borde bara hålla tyst.
Barcelona Kröjff
2016-03-07 12:03
@Vlom:

Jag kan tänka mig massor med mångmiljonärer i ligan, som inget hellre vill än se Messi "out of competition". Inte minst Fílipe Luis själv. För man vill ju inte gärna bli förnedrad som rundningsmärke, inför fullsatta läktare i statistrollen vid sidan om. I all synnerhet som man misslyckats med att platsa i Chelsea.
Barcelona Davids3
2016-03-07 11:53
Under Piques Periscope gick han fram till Messi och frågade:
- Har du ågot att säga om de 100 målen?
Messi: Vilka 100 mål?
- De som är gjorda av MSN.
-Messi: Nej nej nej.

Den ödmjukheten..
Barcelona neymar JR
2016-03-07 11:26
Japp om pajasen hade skadat Messi så hade han nog troligtvist hållet käften. Minns inte riktig om han blev tacklad när han fick sitt benbrott, men han om någon borde inse faran.
Vlom
2016-03-07 06:00
Filipe Luis: "Messi is protected by the press, by the league, no one wants to see him out of the competition."

Barcelona Liunil Masse
2016-03-07 02:22
Mathieu hahaha.
Barcelona Gio Style
2016-03-07 01:59
@Vampíro:

Hahaha Pique går fram till Mathieu och ber folk ställa frågor.
När "Röker du mycket?" dyker upp så dör Pique av garv och springer därifrån hahaha.
Barcelona Vampíro
2016-03-07 00:17
Haha Piqué är för skön med sin periscope.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-03-07 00:06
Lion24

Älskar verkligen dina analyser.
Du har skrivit mycket om under föra och nuvarande säsong att det ser ut som att Lucho och spelarna sparar energi till slutsporten av säsongen nästan varje månad.

Jag minns när jag satte på matchen idag så tänkte jag, vilken tempo laget kör med för att vara första halvlek och på bortaplan. Blir riktig imponerad av alla spelare. Det som förvånade mig och gjorde mig glad är att se Messi ta hemjobbet och hjälpa till så fort Eibar kom lös på hans kant. Inte nog med det så pressade han lika mycket som övriga spelarna.

Spelet på en touch, alla djupledslöpningar, genomskärare, pressen, försvaret och jobbet spelarna lade i den här matchen påminde mig mig om de matcherna mot A.Madrid föra vårterminen. Det var där alla laget satte fart.

Men jag måste säga att jag fortfarande funderar på om det var Eibar som gjorde det lätt för oss eller om Laget har höjt tempot. När jag sen tänker tillbaka så pressade Eibar oss genom hela matchen. Vilken kondition de har alltså. Jag trodde att de skulle bli trötta efter första halvleken men de höll på sin presspel till 85 min. Vad åt de till middag började jag fråga mig själv.

Vi får se hur kommande matcherna ser ut för att bli övertygade om Lucho och grabbarna har höjt nivån och tempot.

Nu om skytteliga debatten.
C.R 7 får vinna den bara vi får ligan. Chanserna har funnits där för båda Neymar och Suarez att leda skytteligan men de har sumpat för många chanser senaste 8 matcher. Det viktigaste är att de sätter in sina chanser när det väl gäller och behövs så att det leder till titlar.

Barcelona Barcelonistas
2016-03-06 23:47
Reymar - förstår hur du tänker vi bör på Camp Nou slå dom med ett par bollar men man ska aldrig räkna ut dom heller. Casillas? Snacka om att köpa korv där haha herregud.
Vlom
2016-03-06 23:41
Oerhört synd att den numera Lord Casillas inte längre är Real Madrids förste målvakt. Återigen har han gjort en rejäl målvaktstavla för Porto...
Barcelona Reymar
2016-03-06 23:32
Barcelonistas

Visst förstår jag att Espanyol är tuffa att möta borta men hemma på Camp Nou är deras chans att vinna nästan obefintlig även om de spelar för liv och död.
Barcelona Barcelonistas
2016-03-06 23:25
Espanyol är alltid en svår match det har dom alltid varit senaste 10 åren. De la pena brukade vara en riktig ful jävel mot just oss. Jobbig spelare att möts..
Barcelona Xaviesta
2016-03-06 23:24
Reymar Jag matar normalt sett inte troll men det börjar bli lite irriterande att se ditt fula nick klottra ner vårt forum på daglig basis numera. Hur vore det om du sätter dig ner och funderar över faktumet att du kanske borde skaffa ett liv och kommentera i ditt eget forum istället för att trolla här? Vad får du ut av det här liksom? Behöver du oss för att balansera upp besvikelsen från ditt eget lags tillkortakommanden det senaste decenniet eller i nuvarande säsong? Det finns terapi för sånt, men här inne är inte rätt plats att ligga i den där skinnsoffan och dela med dig av dina känslor som du så tydligt gör varje dag. Jag förstår frustrationen och jag lider med dig men det finns inget vi härinne kan göra för att lindra din sveda. Apoteket kanske kan föreslå en salva. Att du fortsätter trolla här när din cover är blown är rätt patetiskt i sammanhanget, tycker du inte det själv? Det räcker grabben, your job is done. Sluta slösa din egen tid och vår energi. Du är pinsam.
Barcelona Katalano
2016-03-06 23:20
[QUOTE=Reymar]Relativt enkla matcher bortsett mot Sociedad där vi inte lyckats vinna sen Rijkard var tränare och sen när blev Espanyol hemma tufft? [/QUOTE] Kanske är Kröjff inte fel ute när han påpekade att du nog inte är Cúle. Annars borde du veta om att Espanyol är ett derby och att de alltid kämpar och sliter som djur när de möter oss. Espanyol är alltid en svår match för Barca.
Barcelona Mr. Dashir
2016-03-06 23:15
LennyRomario

Äntligen någon som sätter ord på exakt hur jag känner angående Ray Hudson. I mitt tycke ska en expertkommentatorn vara expert på fotboll och ge mig som tittare en djupare förståelse och upplevelse av matchen. Ray har som jag förstår det några få säsonger i PL från 70-talet på CV:t och jag känner sällan att han ger mig särskilt mycket i form av expertanalyser.

Tycker det är väldigt irrelevant med fina ord och metaforer, att han dessutom överdriver och förgyller exakt allt som om det vore det mest fantastiska någonsin, gör att det lätt blir lite jobbigt.
Barcelona Xaviesta
2016-03-06 23:12
LennyRomario Händer väldigt sällan men jag håller inte med dig alls på den här punkten. Det beror på varför du tittar på fotboll på tv i första hand. För mig är Ray Hudson och Phil Schoen det bästa radarparet som marknaden har att erbjuda i form av kommentatorer. Man måste se dom som en enhet eftersom dom är bäst när dom kommenterar tillsammans iom hur väl dom kompletterar varandra. Ray kommenterar med inlevelse och direkt och ocensurerat från hjärtat, han penslar som Picasso och beskriver händelserna på planen med en romantik som få överträffar. Han använder sig av superlativ och analogies som ingen annan kan efterlikna och i mina ögon är han unik och den mest passionerade av alla kommentatorer där ute just för hans kärlek till själva sporten som han förmedlar så vackert till oss tittare. Phil är andra sidan av myntet som kommer med fakta, stats och kuriosa och som ser till att Ray inte svävar ut i rymden för ofta i sin iver och sina glädjerus. Väldigt tråkigt Ray-Ray inte faller dig i smaken! Du vet inte vad du missar ;)
Barcelona Reymar
2016-03-06 22:59
@Shanghai:

Relativt enkla matcher bortsett mot Sociedad där vi inte lyckats vinna sen Rijkard var tränare och sen när blev Espanyol hemma tufft?
Barcelona Barcadinho.
2016-03-06 22:36
Bartra skriver på sin instagram att han har gjort sin 100.e match idag.
Det var väl rätt mycket trots allt. Han kommer aldrig bli en stor spelare i klubben men han kommer ha en del att berätta till andra, stolt när han blir gammal.
Barcelona Nesto
2016-03-06 22:30
@LennyRomario:

Jag antar att du grät floder när Ralf Edström och Arne Hegerfors pensionerade sig ;)
Barcelona Santiago Cazorla
2016-03-06 22:26
Kollar man bara på höjdpunkter med Hudson tycker jag han är skön, däremot hade det kanske varit jobbigt att höra i 90 minuter. Får heller inte känslan av att han bara skriker för sakens skull utan snarare för att han verkligen älskar sporten.
Barcelona neymar JR
2016-03-06 22:24
En riktigt bra match ikväll, riktigt taktiskt skickligt. Rent individuellt så var det bara Messi som var bra, men kollektivt var vi dominanta. Inte helt enkelt att åka upp dit och göra det så enkelt men ändå behålla koncentrationen.
Barcelona Barcadinho.
2016-03-06 22:13
Kanske bättre för oss att Atletico fixar tre poäng så att vi inte tappar koncentration,

Barcelona Barcelonistas
2016-03-06 22:13
Rambla - bäst att det håller avståndet 8 poäng är väldigt nära gränsen på körd. Mer än 8 poäng ser jag som helt omöjligt faktiskt. 2011 när vi vann Cl så låg vi 8 poäng före Real och vi fick som tåget även i Cl.
Tiki-Taka
2016-03-06 22:11
Ligan lever. Matcherna mot villareal, Madrid och sociedad blir avgörande!
Annons: