/spanien/barcelona/forum/20628.aspx/spanien/barcelona/forum/20628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Shi
2008-10-14 18:33
Vad säger ni om denna artikel? Man U och Barca anklagas för att lura unga talanger att skriva på för sina respektive lag. Vad är tankarna kring detta?
Barcelona A.Gaudi
2008-10-14 18:32
saknar oleguer på den där listan. han var en egen talang, visst, men herregud vad usel han var!

han var nära att kosta oss CL-guldet och var ensam ansvarig för att vi spelade lika mot real hemma och förlorade ligan i sista omgången. hans röda kort i el classico och hur han tappade offsiden på raul tamudo i sista minuten kostade oss 5 poäng i avgörande matcher!
Barcelona NoGo^
2008-10-14 16:04
Messi(AH)//

hahah vilken elva xD.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-14 15:12
Haha, kolla in den här.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-10-14 13:15
Ämne: Nej de klart jag har....
MQUC

Det där var roligt, sista stycket speciellt i den allra sista meningen om MEssi. haahha
Barcelona J.Gamper
2008-10-14 13:15
alla mitten och botten lag möter Sevilla, Barca, Real o sedan Villareal. Haha tycker synd om de.. inte undra på varför Real Betis ligger sist.

Villarreal vs. Real Betis 2:1
Real Betis vs. Real Madrid 1:2
Barcelona vs. Real Betis 3:2
Real Betis vs. Sevilla 0:0

verkar som om Valencia och A.Madrid inte ingår i den mardröms perioden som några av lagen får gå igenom.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-10-14 13:13
Ämne: Du kan ta det med en....
Härligt och höra/läsa detta nyhet efter all spekulationer kring om vår käre Yáya.
Barcelona MQUC
2008-10-14 13:05
Nej de klart jag har uppmärksammat det direkt, jag syfta på att jag måste missat VARFÖR det är så?

kanske har calderon använt sig av "statsbudgeten" och betalat för att möta ett lag som helgen innan tappat allt sug och självförtroende efter att ha stött på MESSI! ;)
Barcelona true_barca_fan
2008-10-14 12:56
: MQUC

har du märkt det nu vet inte riktigt just varför men det stämmer..

Barcelona MQUC
2008-10-14 12:04
Hej, jag kanske har missat något men varför i hela fridens namn spelar de vita mot exakt samma motstånd efter oss omgång efter omgång ?!?
Barcelona Rambla
2008-10-14 10:54
Du kan ta det med en nypa salt. Yayas agent förnekar att Yaya sagt något av det där. Enligt Sport är det Tuttosport föder dessa uppgifter som helt saknar trovärdighet.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-14 10:00
Nu har Tuttosport påstått att Toure har sagt att han vill lämna Barca haha. Bara skitsnack. Han har inte gått utt officielt och sagt det.
Delarocha RIP Puerta
2008-10-14 01:16
Hoshiar; du kan ju inte sätta ihop lagets prestation detta året med Yayas förra säsong. Så funkar det ju inte. Du får ju utgå utefter hur bra Yaya varit i år och hur bra laget gått. Laget har gått bra utan Yaya, då ser jag ingen direkt anledning att plocka in Yaya för tillfället. Självklart vill jag ha kvar honom för Busquets kommer ju inte prestera hela året antagligen och det är ju alltid bra att ha flera liknande spelare. Men att peta Busquets nu är ju att återgå till förra årets princip att namn går före prestation.

Behåll Sergi i startelvan.
Real Madrid Shi
2008-10-13 22:10
Lucho

Det där är ett välkänt fenomen i Spanien, alltid sätta orden i munnen på den som blir intervjuad för att sedan förstora det hela.
Barcelona BlueRed.
2008-10-13 21:36
Hetfield

Det var visst Eurotalk! Synd bara att Claes Andersson är med.
Barcelona Lucho
2008-10-13 20:06
Torreees: En inte helt ointressant detalj är att det är AS som ligger bakom intervjun (se AS.com). I artikeln får dom det att se ut som att pappa Busquets helt utan vidare säger att Sergio skulle överväga en flytt men läser man AS-artikeln så är det faktiskt reportern som ställer frågan. Sedan gör dom det till en förstaside-nyhet av att Busquets Sr försöker svara lite diplomatiskt...
Barcelona Torreees
2008-10-13 19:51
Asså...
Barcelona BlueRed.
2008-10-13 18:33
Hetfield

Tror inte det, bara VM-kval som spelas så jag tror vi får vänta tills nästa måndag.
Barcelona Rambla
2008-10-13 18:17
El Capitán:

Jag måste rätta dig lite. Yaya har spelat 250 min i ligan och 114 min i CL. Statistik finns i länktips. Alltså så har Yaya spelat lite mer än Sergi om man slår ihop både liga och CL. Dessutom, en mycket svår bortamatch i Donetsk mot Shakhtar i CL måste väl ändå räknas som en hyfsad viktig match? Annars är det självklart oroande för Yaya om den här trenden fortsätter att han får så lite speltid i ligan. Jag håller också med dig om Sergi Busquets, tycker nog att han har en tendens att filma lite väl mycket. Skärpning där.

Som sagt, dessa sk rykten kommer enbart från skräptidningen Tuttosport som ingen tar på allvar, inte ens juvefans.
Barcelona Smacked
2008-10-13 18:08
Italiensk media är värre än spansk media. Det här med att Yaya vill till Juventus är nog lika stor som att Guti är en världsmittfältare - not going to happen. Tuttosport är dessutom en jävla blaska som har mindre källkritik än aftonbladet,marca,as,EMD,sport och goal tillsammans. Så nej,finns ingen oro angående ryktena om en eventuell flytt för Yaya till Juve,ain't going to happen.
Barcelona Hetfield
2008-10-13 18:01
Någon som vet om de tänker sända Eurotalk?
Barcelona El Capitán
2008-10-13 17:59
Nu tycker jag inte att folk ska ta de här ryktena alltför allvarligt! Får vi höra Yaya dementera hela sagan, har vi inget att oroa oss över.
Ni såg ju själva vad de skrev om Henry och City för ett par dagar sedan. Totalt påhitt var hela skiten!

Kan dock förstå att Yaya känner att han borde fått spela en aning mera efter att ha blivit en så kallad en "key player" av Guardiola.

Om man får plocka statistik från FCBs officiella hemsida har faktiskt Busquets spelat flera matchminuter: 360 minuter i ligan och 0 i CL.
Medan Yaya har fått 129 i ligan + 125 i CL (totalt 254 minuter).
Samtidigt har Pep verkat prioritera Busquets i de viktiga matcherna än så länge. Rätta mig gärna om jag har fel, men fick inte katalanen starta mot både Espanyol och Atlético Madrid?
Alltså, Touré kan har rätt att känna sig frustrerad, men som många andra har sagt, man mpste kunna visa tålamod och inte kräva att få lira hela tiden. Även om jag inte alls gillar Busquets spelstil särskilt mycket (Slänger och filmar sig mer än Jose Mari föfan!), så måste jag berömma flera av hans insatser på pivoteplatsen.
Barcelona DaniAlves
2008-10-13 17:53
Ja vi får väl hoppas på att han får speltid, då stannar han förmodligen.
Barcelona J.Gamper
2008-10-13 17:23
Citaten känns väldigt skumma... blir inte förvånad om jag ser en artikel med Toure om 1 vecka där han avfärdar sina falska citat.

Det har ju Henry fått göra flera gånger =)
Barcelona haeger
2008-10-13 17:18
Hoshiar

"Yaya har knappt fått spela något , hur ska han då visa vad han går för?"

Vad pratar du om?
Han har spelat mer minuter än Busquets.
FooTBaLL
2008-10-13 17:13
Alltså kan inte de(media) liksom sluta och störa Barcelona med de där Toure rykterna när dem är i bra form. Det måste alltid vara nåt med barca och göra för att störa klubben det är INGEN i Juve som har ens saktt någonting och så kommer bara rykten upp som en BOMB från ingenstans tror nog inte ens Toure själv har en aning om detta.
Barcelona BlueRed.
2008-10-13 17:12
Hoshiar

Det är väll deras jobb? Att skriva om allt som händer inom fotbollen.
----Messi----
2008-10-13 16:58
Startar Toure inte nästa match, så kommer han nog gå.
Barcelona Messi(AH)
2008-10-13 16:56
Sherko

Det är inte något som är bekräftat det än. Yaya har inte gått ut och sagt något än. Dessutom så kan man inte dra några slutsatser eftersom säsongen är lång och har precis börjat. Jag tvivlar på om han har gått ut och lipat för att han inte har fått spela lika mycket som dem andra.
Barcelona Hoshiar
2008-10-13 16:55
Asså så fort det står nått någonstans så måste fotbollskanalen skriva det. Dom borde byta namn till Fotbolls skandalen. Elr vad tycker ni?
Annons: