/spanien/barcelona/forum/20626.aspx/spanien/barcelona/forum/20626.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-09 01:58
Lill-Gösen. Haha precis. Vi kan ju lägga in Chelseafans i två fack. Före Romans tid och Efter Romans tid. :-)

Det jag menar är att om en viss klubb vet att man är desperat efter en spelare då är det lättare att höja priset då man vet att klubben kommer betala det. Lika enkelt som när Barcelona går ut och säger att Eto'o kan börja leta efter en ny klubb och Barcelona kräver 30 miljoner euro. Hönshjärnor till ledare.

Real Madrid blev rånade när de värvade Gago till exempel. :-)
Barcelona BlueRed.
2008-08-09 01:57
Ämne: Nu har jag skapat et....
[Barça]

Vi är ju på samma forum, här på Les Rambles.
Vad menar du som Real Madrid fans?
Barcelona [Barça]
2008-08-09 01:53
Nu har jag skapat ett nytt forum som heter Futbol Club Barcelona. Kanske vi borde samlas på ett och samma forum som Real Madrid fans. OM ni vill förstås!
Lill-Gösen
2008-08-09 01:52
Heywood Jablome// Att vara öppen med att hålla på Chelsea efter Roman är inte omtyckt kan jag lova. Man fick ett bättre bemötande förr, men det var ju iofs för att man inte trampade de röda på tårna hela tiden :-).

Det du skriver stämmer inte riktigt men jag förstår vad du menar. Klart det är irriterande, men fotboll har blivit företag där de som kan betala mest oftast kan få mest. Sen finns det saker som spelar in givetvis.
2008-08-09 01:43
Lill-Gösen. Ja, man är ju insatt i klubben då en av mina bättre vänner är ett stort fan av Chelsea. Även fall han började bli öppen med det när Roman och hans milarder kom till klubben. ;-)

Dock ska inte bara Chelsea få skit utan också klubbarna som visste att Roman hade kapitalet till att fördubbla konkurrenternas bud på en viss spelare. Jag tror det var Arsenal som var närmast att signa Essien, men då gick Chelsea in och bjöd tredubbelt så mer.

Gud är störst! Fabregas är ljusår bättre än Anderson. Annars är det en skön ramsa.
Barcelona Gud är störst!
2008-08-09 01:42
HAHAHA. Ni måste lyssna på det här, fulla engelsmän = Kreativa låtar. Länktips. HAHA!
Barcelona BlueRed.
2008-08-09 01:39
De Assis

Inte mycket Barcelona kunde göra åt Dos Santos flytten. Han ville själv lämna och pressade Barcelona ordentligt, han och hans äckliga agent. Barca ville nog bara bli av med han så snabbt som möjligt, därav det löjliga priset.

Lill-Gösen
2008-08-09 01:38
Heywood Jablome// Oerhört imponerad! När Roman kom var klubben i behov av spelare och klubbarna som ägde spelarna Chelsea var intresserade av kunde alltså trissa upp priset. När man under två säsonger betalat mer än vad det smakat har Kenyon med flera satt ner foten och betalat för det de köpt och inte mer.
2008-08-09 01:26
A.Gaudi. Inte en chans. Chelsea är visserligen en klubb som har övervärderat spelare förr, men nu har Peter Kenyon infört en helt annan strategi när det gäller värvningar. Och Inter hade aldrig kunnat locka över Ronaldinho...

Jag tror att Messi kommer bli ett större varumärke om ett par år. Ronaldinho verkar vara slut.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-09 01:24
Canaletes

Det där måste vara en av de mest bisarra sakerna jag har sett i hela mitt liv haha
Iniesta - The Best
2008-08-09 01:22
De Assis//

"laporta o txiki säljer GIOVANI, kanske ett av PL bästa spelare den här säsongen"

PL har inte börjat ännu, men på försäsongen har Giovani varit riktigt bra. Ett lite för billigt pris, det håller jag med dig om. Borde varit en etta framför sexan, minst. Iom Engelska lags feta ekonomi.
Men Barcelona producerar spelare som Giovani rätt ofta, och det är ju sant.
Barca fick ett rätt bra pris för Ronaldinho, med tanke på hur hans form är, och kropp.
Eto'o tror jag inte blir såld.

Barcelona A.Gaudi
2008-08-09 01:17
Inter och chelsea skulle kunnat gjort det. de är väl de mest slösaktiga klubbarna. med mourinho vid rodret hade det väl aldrig hänt men annars tror jag inter skulle kunnat punga upp det.
2008-08-09 01:15
De Assis. Det var faktiskt Dos Santos som valde att lämna själv.

Och angående Ronaldinho så var det självklart att han skulle lämna, då kan man inte kräva en fantasisumma. Säg mig någon klubb som hade köpt honom för över 30 miljoner euro?
Barcelona Gaucho_10
2008-08-09 01:15
De Assis

Säsongen har inte ens börjat och vi vet inte om Giovanni kommer att vara bra längre fram, i England så är det slit och tacklingar, inte finlir som i La liga, så vi får se om han klarar sig
Canaletes
2008-08-09 01:14
ovanlig video.. men om ni vill se Marquez och Bill Gates spela Xbox.. hehe ;)
Barcelona De Assis
2008-08-09 01:05
Bluered

aa okej precis.

ifall vi ska tjäna pengar på att köpa dom här dyra spelarna, snälla jag har inte sett några dåligare förhandlare, laporta o txiki säljer GIOVANI, kanske ett av PL bästa spelare den här säsongen, vare itne runt 6 euro vi sålde honom för?
snälla Laporta skärp dig.
Ronaldinho det är som att säga att vi gav han gratis, o Eto´o aa.. kan chansa på att vi säljer han för ett Rea pris.
några funderingar?
Barcelona BlueRed.
2008-08-09 00:50
De Assis

Det är just det jag menar, vi är på samma spår.
Diskussionen började med att någon tyckte att om Eto'o lämnade så tyckte inte han/hon att David Villa är en bra ersättare på grund av att han är 27år och skulle kosta 30m €.

Jag menade att om man är 27, så är man inte gammal, och Eto'o skulle vi minst få 20-25M € för(katastrof annars), och då tyckte/tycker jag att David Villa är den perfekta ersättaren.

Det hade ingenting med att spelare runt 30 inte håller, tvärtom många spelare idag är i sin bästa form när dem når den åldern.
Däremot så brukar dem flesta spelarna ha sina bästa tider när dem är runt 24-27, samtidigt som vissa av dem kan prestera lika bra när dem når 30.

Edit; Messi är under 23 men du fattar vad jag vill komma fram till. :)
Barcelona De Assis
2008-08-09 00:24
Bluered

jag menar inte att du har fel, menar bara att många presidenter och sportdirektörer söker bara efter unga spelare, aa självklart framtiden ska man tänka på, men ska man vinna CL och LL så bordeman ochså söka efter spelare som har haft egenskaper och vet hur det är i dom tuffa ligorna.
ni som förväntar er att IFALL Eto´o lämnar "största Misstaget" så kmr aldrig Bojan kunna fylla hans plats, om några år aa kanske det, men absolut inte nu. ska vi ersätta Eto´o säger jag in med Adriano eller Andriy Shevchenko, det kommer nog troligtvis inte att inträffa men det hade vart mitt val.
och det är sant vad en kille/tjej skrev innan, hann inte läsa va han hette, gör inte de här till Football Manager!
Barcelona BeautifulBarca
2008-08-09 00:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Bara en miss där. Han spelade ju för HSV.
Fick för mig att han spelade för Bremen.
Barcelona Hoshiar
2008-08-09 00:06
Ämne: Hoshiar

*länk

....
TACK!!
Barcelona BlueRed.
2008-08-08 23:59
Ämne: Ämne: Silva ä....
BeautifulBarca

Något jag har missat, vad har VDV´s flytt till Real med Diego och Bremen att göra? :S
Barcelona BeautifulBarca
2008-08-08 23:55
Ämne: Silva är ett säkrare....
Jag tycker att du har en poäng men jag har uppfattat det lite annorlunda.
Arshavin verkar inte ha tillräckligt bra kondition för att spela så många matcher. Många som har sett honom spela i många matcher säger att han snabbt blir sliten. Alltså att han inte skulle palla ett storlags spelschema med två matcher i veckan.

Han såg ju ganska trött ut mot Spanien. Så det skulle kunna stämma. Dock har jag sett för lite för att bilda en personig åsikt tycker jag.
Sen är jag inte så förtjust i ryssar heller.

Jag hoppas att vi tar upp både Jeffren och Pedro, trotts att det inte verkar så. Vi behöver TVÅ renodlade vänsteryttrar och en högerytter som kan vara backup till Messi. Jeffren har imponerat. Ren idioti om man inte behåller honom. Han skulle vara den enda renodlade vänsteryttern om vi inte värvar Silva.

Jag ser gärna att vi tar lite risk och värvar nän spännande ytter. Silva känns inte som att han har så stor potential. Blir han värvad så tror jag han blir såld om ca två år.

Skulle hellre chansa på Matti Fernandes eller Guardado där. Drömvärvningen skulle vara Diego från Bremen. Lär dock vara en omöjlig värvning nu när VDV har lämnat. Dessutom känns det som att han vill stanna och Barcelona verkar inte intresserade heller.

Det ultimata vore att ta upp Jeffren och Gai. Att dömma av det jag sett av dessa grabbar så är de helt redo. Även Pedro verkar ruskigt sugen.
Barcelona BlueRed.
2008-08-08 23:52
Hoshiar

*länk

Google is your friend.
Barcelona Hoshiar
2008-08-08 23:49
Kan nån skicka texten på barca låten?
Barcelona KW
2008-08-08 23:37
Sov sött barca-brödrar!
Barcelona Hoshiar
2008-08-08 23:26
FCB_armin

Håller med dig , tycker att vi här på forumet borde göra lite mer för varandra, typ ställa upp och offra lite tid för barca här på svenskafans.
Barcelona Ravo
2008-08-08 23:08
Ämne:
spelar nummerna är....
Haha, tänke fråga varför får V. Sánchez två nummer för hahaha :D
Barcelona [Barça]
2008-08-08 22:56

spelar nummerna är klara
1. Valdés
2. Martín Cáceres
3. Piqué
4. Márquez
5. Puyol
6. Xavi
7. Gudjohnsen
8. A. Iniesta
9. Eto’o
10. Messi
11. Bojan
13. Pinto
14. Henry
15. Keita
16. Sylvinho
18. Milito
20. Alves
21. Hleb
22. Abidal
24. Touré
25. Jorquera
26. Marc Crosas
27. Pedro
28. Sergi Busquets
29. V. Sánchez
30. V. Vázquez
31. Jeffren
Barcelona FCB_armin
2008-08-08 22:53
Någon som kan lägga upp listan på tröjnumrena iår?
Barcelona [Barça]
2008-08-08 22:45
Undrar varför skapar vi inte en riktig FC Barcelona grupp och vi alla går med i den gruppen som Real Madrid har. Dom har 139 medlemmar i grupp Real Madrid och vi i FC Barcelona!!! endast 36!!

Va säger ni?
Annons: