/spanien/barcelona/forum/20624.aspx/spanien/barcelona/forum/20624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culés
2008-08-11 20:42
Jag vill köpa en liten FC Barcelona vimpel till min bil (ska hängas på bakspegel). Vet ni varifrån köper/beställer man det? hittade inte på ebay, blocket, barcas hemsida eller tradera!

Eller om någon härifrån som besöker Barcelona och kan köpa en till mig, kan betala i förskott.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-11 20:38
Min top 4 La Liga teams i år:
1:Barça---- 04--05 is back
2: Real: ser riktigt bra ut också men Sneijders skada kommer att vara ett otroligt bekymmer för Los Blancos.
3:Sevilla: Imponerar just mot lag som Arsenal Inter Chelsea Milan.
Sevilla vann Rusian cup: där det fanns lag som Chelsea Milan Lokematov m.fl

4:A.Madrid: har inte imponerat så värst, men har värvat riktigt klokrent.

det är bara min personliga åsikt, dock inga påhopp och sånt.

Visa gärna din?
Barcelona Culés
2008-08-11 20:36
Ämne: Det roligaste vore a....
Kolla matchen via AL Jazira om du nu har kanalen, sen stänger du av ljudet på tv:n. Lyssna på kommentator via barca radio :)
Barcelona Mot Nya Tider
Sersari/akiljo

Tack bröder för era svar, uppskattas! ; ) akiljo, tryck på mitt namn och tryck på 'Skicka'.
Barcelona Sersari
Mot Nya Tider//

Culés har helt rätt.

Jag åkte till förra årets el clásico på Camp Nou(den Madrid vann med 0-1) med Sports International, kan säga att de är ett lite konstigt fungerande företag. Jag fick till exempel inga biljetter till guidetouren runt Camp Nou, vilket ingick i paketet. Min kompis försökte få tag på företaget efter vi kommit tillbaks hem, men fick tydligen inte tag på den "personen" i företaget som var ansvarig för just våra biljetter.
Ett gäng skojare är dom.

Ska åka ner igen i december och den här gången vill jag se Barça vinna. Fick bara en bitter smak i munnen efter förra säsongens förlust med 0-1.

Men vet inte hur jag ska få tag på matchbiljetter denna gång=)
Barcelona akiljo
2008-08-11 20:35
Det roligaste vore att få se Barca matchen med de galna spanska kommentatorerna. Är det någon som vet vilka kanaler som sänder dessa i Spanien och vilka vi kan få in här med hjälp av parabol?
Barcelona Culés
2008-08-11 20:35
Ämne: Hur gör man ett PM?....
Klick på tröjan av den person du vill PMa till, det öppnas en ny liten sida och där kan du skicka PM.
Barcelona akiljo
2008-08-11 20:34
Ämne: Själv så har jag par....
Messi(ah).

På vilken satellit hittar Du den kanalen?
Barcelona akiljo
2008-08-11 20:32
Hur gör man ett PM?
Barcelona akiljo
Ämne:

Ja..det låter ju....
Jag betalade ingeting extra för det, SI bjöd på det. Det var naturligtvis häftigt att få lateral-biljetter, då man i princip kände Messi svettlukt, men man tappar lite av känslan av matchen för man inte får något perspektiv.

Hotellet var perfekt, men jag tog iofs det dyraste de hade. Det hade mycket hög standard. I SI:s priser ingick även biljett till Camp Nou tour, samt lite vouchers (typ 8 euro) för matchen. Touren på Camp Nou vart riktigt trevlig och den är värd mycket för en Cule.
Barcelona Sersari
Mot Nya Tider//

Culés har helt rätt

Jag åkte till förra årets el clásico på Camp Nou(den Madrid vann med 0-1) med Sports International, kan säga att de är ett lite konstigt fungerande företag. Jag fick till exempel inga biljetter till guidetouren runt Camp Nou, vilket ingick i paketet. Min kompis försökte få tag på företaget efter vi kommit tillbaks hem, men fick tydligen inte tag på den "personen" i företaget som var ansvarig för just våra biljetter.
Ett gäng skojare är dom.

Ska åka ner igen i december och den här gången vill jag se Barça vinna. Fick bara en bitter smak i munnen efter förra säsongens förlust med 0-1.

Men vet inte hur jag ska få tag på matchbiljetter denna gång=)
Barcelona Messi(AH)
2008-08-11 20:27
Själv så har jag parabol med Arabiska Al-Jazeera kanalen som visar matchen.
Barcelona Smogen
2008-08-11 20:03
Annars kan jag tipsa om att ordna resan själv. Är ganska övertygad om att det är ett billigare alternativ. När jag var där med tjejen i vintras bodde vi på ett fyrstjärnigthotell (hittade på internet) mitt inne i stan, kostade Ca 500/natt + att vi köpte biljjetter direkt på Barcelonas hemsida. går att göra en månad innan match. gick in och kollade några gånger, och när det dök upp några platser på första raden vid ena hörnflaggan slog jag till direkt.
Riktigt häftigt att se Xavi slå hörnor, Messi dribbla i rasande hastighet och R-E-M för (tror jag i alla fall det var) sista gången tillsammans.

Synd bara att minneskortet till kameran gick sönder så att alla bilder försvann och att jag blev magsjuk sista dan :(
Barcelona Culés
2008-08-11 19:54
Jag skrev det jag har hört!!! Har ingen anledning att sitta och hitta på saker här =)

Själv bokar jag alltid på steveperryman och är nöjd med dom.

Barcelona Mot Nya Tider
2008-08-11 19:24

Ja..det låter ju bra det akiljo. Tänkte bara kolla med dig ang uppgraderingen. Jag kontaktade en kille från SI via mail, och blev tipsad om att uppgradera med 250 kr. Självklart vill man ha så bra plats som möjligt, hur mycket mer lade du till för att få så bra platser som du fick? Jag tror inte heller det är några 'skojare' som 'Culès' påstår. Hur länge var du där då, var hotellet bra? Fick även höra att man får med en rundtur på Camp Nou och en fribiljett till museumet. Tacksam för svar culè! ; )

Edit: Detta medd var menat som ett PM, tydligen så gick det inte fram. Ursäkta.
Barcelona akiljo
2008-08-11 19:15
Jag håller verkligen inte med. SI funkar klockrent och det är definitiv inga skojare. Jag bokade min El Clasico i juli förra året. Då planet blev inställd fick jag boka om matchbiljetterna. Dessutom uppgraderade de biljetterna till "lateral"-biljetter och dessutom på en stor match (FCB-Valencia). Vi njöt av en 6-0 match på rad 4. Allt var kanon med SI.
Barcelona Culés
2008-08-11 18:47
Ämne: Finns det någon som ....
En vän till mig åkte till Barcelona via Sifofotbollsresor förra säsongen. Dom är krångliga och känns som ett gäng skojare sitter där och tjänar pengar enligt min polare. Han hade problem med dom iallafall och jag skulle inte åka med dom om jag vore du.
Utan att göra reklam kolla länk. Seriösare företag som är större och bättre.
Barcelona Mot Nya Tider
2008-08-11 18:41
Finns det någon som åkt till Barcelona via sifofotbollsresor (Sports International)?

Jag skulle gärna vilja veta lite mer ang resan, innnan jag själv bokar något. Svara gärna via PM.

Tack på förhand!
Barcelona Culés
2008-08-11 18:25
Jag tippar så här.
1)Barcelona
2)Villarreal
3)Real Madrid
4)Valencia
Barcelona FC-Barcelona
2008-08-11 18:17
Iniesta - The Best

Vad jag tror så komer Eintracht Frankfurt att vinna över Real Madrid :D, inte mycket att säga, det ser bra ut =).
Återigen!! *Eintracht Frankfurt komer att vinna över Real Madrid!!!*
Iniesta - The Best
2008-08-11 18:09
Vilka lag tror ni kommer topp 4 iår?
Jag tippar så här.
1)Barcelona
2)Real Madrid
3)Sevilla
4)Villarreal

1)Barcelona - Värvat väldigt bra. Spelar mer som en "familj" nu, alla kämpar för varandra och pressar högt upp i plan. Ser mer och mer ut som för 3 år sedan. Och glädjen verkar ha kommit tillbaka, vilket är det viktigaste. Tippar vinst iår. Inte bara för att jag är Barca supporter, men Barca i 06 form. Jag vet inte om någon kan stoppa dom då.

2)Real Madrid - Fortfarande lika starka. Van der Vaart en bra värvning. Sneijder borta kan bli deras fall, för dom tappar kraft på mitten. Samt en hel del viktiga mål, och en duktig frisparksskytt. Dock lite tveksamt anfallsmässigt. Raul och Nistelrooy börjar komma till åren, och kan dra på sig en hel del skador. Resten är inga spelare som kan leda deras anfall genom 30 matcher eller något sånt.

3) Sevilla - Dom var på gränsen till CL förra säsongen, olyckliga grejer hände och störde dom väldigt länge. Revanch, samt att Villarreal spelar CL. Just det tar dom till 3 platsen nästan säsong.

4) Villarreal. Eftersom dom spelar CL så kommer dom att falla ifrån 2 platsen till 4. Kommer få fajtas med Atletico Madrid, som även dom spelar CL om dom klarar kvalet. Bredden avgör mellan Atletico Madrid och Villarreal. Men jag tippar Villarreal.

Vad tror ni?
Barcelona Culés
2008-08-11 18:04
Ämne: Ämne: Det fin....
hehe..du behöver inte köpa parabol för att kunna se matchen :D
Här kan du kolla på matchen via internet, det ska jag göra. Se & spara länken.
Barcelona L!VOZ
2008-08-11 18:02
Ämne: Det finns en kanal s....
okej.. finns det möjlighet att kunna se det över internet?
Det varkar som att man måste köpa kort åt Satellit & Parabol.
Barcelona Culés
2008-08-11 17:49
Ämne: Culés

Den länken ....
sorry, visste inte att den var gammal..
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-11 17:48
Culés

Den länken är typ en månad gammal?
Barcelona Culés
2008-08-11 17:27
Ämne: Culés

Jag följer ....
Det är bra att nån kollar på Allsvenskan iallafall.
Och jag vet att fotboll är mer än bästa lag/spelarna. Fotboll är ingen sport "inte för mig iallafall", fotboll är religion, man tror inte på fotboll.
Barcelona Klint
2008-08-11 17:23
Culés

Jag följer Allsvenskan, eller åtminstone Malmö FF och skäms inte för det. Fotboll är så mycket mer än bara de bästa lagen och de bästa spelarna.
Barcelona Culés
2008-08-11 17:22
Ämne: Iniesta - The Best. ....
Kanske det blir Arshavin iallafall....se länk.
Barcelona Gaucho_10
2008-08-11 17:19
Capel, Silva, Arshavin...det är svårt att välja :)
Barcelona Heywood Jablome
2008-08-11 17:18
Iniesta - The Best.

De visar Brann - Marseille för att viasat sport sänder Ligue 1.
Jag tror inte de skulle bli så höga tittarsiffror för att alla är inte Barcelonasupportrar. Det är som om jag skulle titta på Liverpool när de kvalar in til Champions League. Isåfall ska det vara en väldigt tråkig dag.

Culés. När man hejar på ett lag så måste inte laget vara världsbäst - man hejar på laget för att man har blivit förälskad.
Annons: