/spanien/barcelona/forum/20623.aspx/spanien/barcelona/forum/20623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Klint
2009-01-09 18:01
1996 tror jag vara sista året som han tränade Barcelona. Sedan dess är han hedersmedlem om jag inte minns fel. Dock så har han nära relation med Laporta och Cruyffs ord har ofta varit lag. På senare tid har hans inflytande successivt minskat och nu är han någon form av proffstyckare.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:59
LaBarca

Messi jämförs med Maradona för att han är argentinare, precis som Robben kallas den nya Cruyff för att han är holländare.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:58
BlueRed.

OK, hade för mig att han hade någon form av hedersroll, visste dock inte hur pass involverad och hur mycket han hade att säga till om inom klubben. Uppenbarligen har alltså hans råd inverkan.

Hade varit spännande dock att se honom göra comeback från bänken, var väl dock ett himla tag sedan han tränade Barca?
Barcelona LaBarca
2009-01-09 17:54
Som någon här sa igår, När Robben är i Form så jämförs han med Messi.

När Messi är i form jämförs han med Maradona.
Messi är helt klart bättre än Robben! inget snack om saken.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:53
Culéé

Jag vill inget hellre en att kunna diskutera Real Madrid även med supportrar utifrån på vårat forum, dock utbryter det många gånger i pajkastning och kan därmed inte liknas vid en diskussion. Därför hålls det stängt för allmänheten.

Det är inte bara supportrar utifrån som provocerar, finns även madridistas som tar ner det hela till sandlådenivå så fort det dyker upp någon med culétröjan.
Barcelona BlueRed.
2009-01-09 17:51
Valdebebas

Cruyff är inte med i ledningen och har ingen "officiell" roll. Han stöder Laporta och ger honom råd då och då. Sägs vara den största anledningen till varför Mourinho inte blev tränare för Barcelona.
Barcelona tarrak
2009-01-09 17:49
Zizou_spars

Två idioter är inte mycket. Kolla in här nästa gång Barcelona förlorar en match. Vi snackar tvåsiffrigt. Det ligger väl lite i din allmänna offerbilden som byggs upp bland Madrid-supportrar, men du skall inte tro att ni är hårdare drabbade än något annat storlag.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:49
Klint

Det är en åsikt, man nedvärderar knappast Messi genom att anse Robben vara bättre? Det är ju knappast så att jag sticker under stolen med Messis talang i mitt inlägg, tvärtom.
Barcelona Culéé
2009-01-09 17:47
Zizou_spars

Det funkar inte när madridistas kommer in hit och förstör bland annat, inte du och Valdebebas men det finns vissa, ni behövde väl inte stänga av bara för EN person?

Låt en ta smällen, inte alla.
Barcelona tarrak
2009-01-09 17:46
Ett mål är ett mål, men vad är de exakta kriterierna för en dribbling? Totalt irrelevant statistik i mina ögon och inget att hetsa upp sig över, men om det där gör marängerna glada, så tycker jag att vi skall glädjas med dem.
Barcelona Klint
2009-01-09 17:44
"Jag är inte ute efter någon tuppfäktning, förnekar givetvis inte att Messi är en helt fantastisk fotbollsspelare, det är han i högsta grad(!), dock är denna statistisk något av ett bevis på att Robben är snäppet bättre."

Ursäkta, men måste bara fråga. Du är inte ute efter tuppfäktning och påstår följaktligen att Robben skulle vara bättre än Messi?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:44
Culéé

Håller med dig delvis, inte jag som tog intiativ till att stänga det. Dock visade sig situationen tidigt vara ohållbar.
Real Madrid Zizou_spars
2009-01-09 17:43
Culéé //

Nej det var väldigt nödvändigt. Jag var online när forumet öppnades. Och några minuter senare blev forumet spammat från någon med Messi i sitt namn. Om hur Real sög och hur Messi var den bäste. Hata Real älska barca. Osv osv. Var dessutom två utav dem. Så uppenbarligen fungerar inte en öppen puerta.
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:42
Klint

Ja, han hade bäst målsnitt, precis som Robben har bäst dribblingssnitt. Det handlar om vad man gör på den speltid man har, så acceptera Robbens storhet och gå vidare.

Jag är inte ute efter någon tuppfäktning, förnekar givetvis inte att Messi är en helt fantastisk fotbollsspelare, det är han i högsta grad(!), dock är denna statistisk något av ett bevis på att Robben är snäppet bättre.

Föresten, läste att Cruyff och Rijkaard är främsta kandidater till att ta över tränarsysslorna i Bunyodkor. Har inte Cruyff någon form av styrelseroll i Barca?
Barcelona Mojito
2009-01-09 17:38
Okej, statistik i all ära. Man bör kanske titta på hur dribblingarna utförs också, eller?

Robben spelar i ett lag som satsat på kontringsfotboll och kommer allt som oftast i fart mot en motståndare i taget.
Messi spelar i ett lag som äger boll och kommer ner och hämtar boll vänd med ryggen mot motståndarna.
Självklart är det då svårare att komma loss/dribbla från halvt stillastående med press & understöd från motståndarna.
Jag konstaterar då att eftersom Messi inte ligger långt efter Robben i artikels statistik, måste detta vara otroligt mycket bättre, eller?

Jag är benägen att hålla med mig själv...
Barcelona Culéé
2009-01-09 17:38
Valdebebas

En sak till, du nämnde för några veckor sen att du hade en planering att öppna puertan igen, ni gjorde det men bestämde er för att stänga av den timmen senare?
Onödigt är ordet eller?
Barcelona Klint
2009-01-09 17:37
Där har du svaret själv. Eto'o vann inte skytteligan eftersom att han inte gjorde flest mål. Robben är inte bäst på att dribbla eftersom han inte har lyckats med flest dribblingar.
Real Madrid Zizou_spars
2009-01-09 17:35
Klint //

Nej du kan inte säga att han vann skytteligan, men du kan säga att han hade det bästa målsnittet. (Om så nu var fallet, har inte jättebra koll på det)
Barcelona Klint
2009-01-09 17:31
Önskeläsande? Man tar relevant statistik (som vem som lyckas med flest dribblingar) och omvandlar den till irrelevant (vem som lyckas med flest dribblingar per spelad minut).

Kan man då säga att Eto'o vann en halv skytteliga titel förra säsongen eftersom han gjorde 16 mål på 18 matcher?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:26
Klint

Man räknar ju antalet dribblingar i förhållande till antalet spelade minuter, och då är Robben bäst. Önskeläsande från din sida där verkar det som.

"Robben's 74 dribbles are eight more than the 66 by Simao (Atlético Madrid) and good enough for the fourth spot behind “Kun” Agüero's 81 (Atlético Madrid), Joaquín's 96 (Valencia) and the 104 by Leo Messi (F.C. Barcelona).

But among the five players, the Dutch midfielder has seen the least amount of playing time. His 862 minutes of action are well below Messi's 1,211; Joaquín's 1,371; Agüero's 1,296; and Simao's 1,281.

Messi has lost the ball 12 times trying to beat a defender and averages one turnover every 100 minutes. Robben meanwhile has lost the ball just seven times for an average of one every 120 minutes. What's more, once Robben escapes from his marker, he's been able to finish the play 43 times compared to Messi's 39 (four fewer plays in 349 fewer minutes).

The numbers are in and there's no doubt about it. Robben is the best dribbler in Primera Divsion."
Barcelona Klint
2009-01-09 17:21
Det står ju klart och tydligt att Robben är fyra. Efter Agüero, Joaquin och Messi. Att man sedan tar statistiken, räknar ut ett snitt och bär fram Robben som etta, tja, det beror väl på hur man vill vinkla statistiken.
Barcelona Culéé
2009-01-09 17:19
Valdebebas

Dem enda som tror på den statistiken är madridistas, inte ens Chelsea fans kommer tro på den, tro mig.
Robben blir bra i några matcher och ni firar, så klart inget fel i det MEN så fort han gör en
dålig match o ni förlorar eller får lika.
Så kommer det att bli intressant att sitta och läsa om vad ni skriver om dem som gjorde en dålig match.

* Edit: Han gjorde ett snyggt mål mot Villarreal, men har du sett han göra snygga grejer i princip varenda match sens han kom till Real?

* Messi var nära på att göra ett nytt Maradona mål mot Atletico men tyvärr så träffa han ribban.
När Robben gör sånna moves så kan vi snacka lite.. men tyvärr inte nu.

* Tycker bara att de löjligt att jämnföra dessa..
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:15
Culéé

Så statistiken där ljuger?
Real Madrid Valdebebas
2009-01-09 17:15
Där står det klart!

Messi La Liga BBVA's nästbästa dribbler efter Arjen Robben. Hatten av.
Barcelona Culéé
2009-01-09 17:12
Jaha då läser man något på fredags-kvällen som chockar oss alla troligen, eller nja det är ju skrivet att en madridista på Reals hemsida.

* Länktips!
Barcelona Mojito
2009-01-09 17:06
Man kan inte förebrå anhängare till los blancos som tycker att Robben är bättre än Messi.
I matcher med Barcelona får de se fotbollskonst på hög nivå genom 90 minuter (förutom i el clasico där man i stället fick se råskinn parkera bussen), och därför står inte Messis insats ut jättemycket i mängden. I alla fall inte om man jämför med Reals matcher där ENDAST Robben gör något konstruktivt. Klart detta står ut mer, och klart de, marängerna, då tror att han är bättre än Messi.

Vi vet dock bättre, och de får gärna tro vad de vill under tiden.
Villa_Silva
2009-01-09 17:05
jag gillar robbens smeknamn, mannen av glas. Passande namn
Barcelona Culéé
2009-01-09 16:59
Busquets är nog den enda i Barca som verkligen filmar, som kommit från B-Laget.
Dani Alves är ju från Sevilla och ja.. en hel del filmar där också.
Adriano, Fabiano bland annat..

MESSII DA KING!!!

Jag tror nog att alla har rätt att tro vad dom vill, ingen har rätt eller fel.
MEN ändå så måste dem också inse att Robben är ingenting jämfört med "de stora grabbarna" Messi, Ronaldo osv.
Barcelona Culéé
2009-01-09 16:58
Barcelona MESSII DA KING!!!
2009-01-09 16:58
läste i reals forum o de säger att robben e bättre än MESSI... HEEEEEEELLLTTTT SJUKA O EFTERBLIVNA E DEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Väx upp! /Red
Annons: