/spanien/barcelona/forum/20618.aspx/spanien/barcelona/forum/20618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A.Gaudi
2008-08-29 02:58
En annan väldigt skön sak i år, en smärta för många klubbar med afrikanska stjärnor, är ju att det inte är något afrikanskt mästerskap i år!

har ju vart så ruggigt segt att behöva släppa iväg etoo för att sedan bli skadad och komma hem seg. nu har vi dessutom 3 afrikanska spelare i truppen.
Barcelona Barca_PXM
2008-08-29 01:44
Man kan säga såhär att Barcas grupp var bekväm, alltså inga svåra matcher men inga enkla heller. Jag tror att vi kommer vara nöjda efter halva året med insatsen och resultat, för Barcas nivå e bättre många lag i la liga. Men det gäller att visa på plan vad man kan.

Barcas spelschema ända till uppehållet ser inte farlig ut, men spelarna måste briljera tillräckligt. Hemma matcherna borde Barca vinna och gärna alla, de kan göra det men det gäller verkligen att vara ute efter det.

Men däremot andra halvan kan lyfta Barca till en högre utmaning, eftersom Barca kan gå vidare från gruppen och så småningom vidare. Och alla vet att borta matcherna e väldigt hårda samt kräver topp prestation, plus andra säsong halva ska vara den utmaning som väntar på Pep och hans gänge. Det e den säsong halva som kan skrämma oss, vi har på bortaplan Valencia, Real, Atl MAdrid och sista matchen mot Deportivo. Men Barca kan klara av dessa matcher, det e inte omöjligt.

Barca kan vinna la liga och det blir väldigt intressant om El Classico, att vara tränare inför El Classico e en stor sak för Pep. Han vet vad som gäller men på sidan om, det handlar om att använda rätt metod för en sån match. Alltså en bra tränare ska veta på vilket sätt man vinner den matchen, och jag vill verkligen se Henry och Etoo göra grymt bra ifrån sig.

För de betyder otroligt mycket när det gäller hur många mål vi ska göra under hela säsongen, men vi ska förvänta oss mest på Etoo. Men vi komemr ha väldigt starkt mittfält i år, vi har Xavi e EMs bästa spelare. Och Iniesta, Hleb, Keita, Yaya som har hur bra egenskaper som helst. Jag räknar till en viss del, att Barca vinner många matcher i rad vilket kommer göra de starka i år.

Vi har en super joker och han heter Messi, som kan vinna massa matcher för oss. Han har det kapacitet, och till slut vi har en oprovad tränare men hittils jag e nöjd med honom. Jag tror också att vi blir väldigt nöjda med honom efter säsongen, så låt oss hålla tummen för honom. ;)
Barcelona Bernie
2008-08-29 00:24
Taio

Jag håller med, det viktigaste är ju trots allt att vi går vidare från gruppen? Ifall vi hade stött på svårare lag och hamnat i knipa så kanske vi hade blivit tvungna och vila spelare från ligamatcher och spara de till CL-match redan i gruppspelet vilket skulle vara mindre roligt. Nu har vi en bra grupp, där vi normaltvis ska sluta som etta och gå vidare från gruppen.
Taio
2008-08-28 23:57
Tycker att folk här inne är för negativa. Visst är det tråkigt med tråkiga matcher men det är bara positivt tycker jag då vi kan koncentrera oss på ligan. Hade vi hamnat i en svårare grupp som tex Liverpools då hade alla här inne varit skeptiska och gnällt att vi fått en svår grupp. Lämna det negativa åt sidan, se det posotiva istället. Kommer kännas mycket bättre då ;)
J.Janerique
2008-08-28 23:05
F'n vad gott det skulle sitta med Barca-Real Madrid i final. Och nu när det kommer på tal, så vill jag se det hända, katalanerna kan svänga. Men icke som Madridistas, vi envisas med att vara bäst, El Clasicos är alltid ett test. Skämt åsido, och rim åsido, så ser Barca skräckinjagande ut i år. Och med lite orosmoln borta så lär det bli hund och katt-leken mellan oss två som vanligt. Jag menar, Atlético? Valencia? Har knappast ngt att säga till om i denna show.

Bästa värvningen hitills så klart Daniel Alves, för Barcas del. Men vi Madridistas fruktar ej, då det ej är möjligt. Där blårött är fint, så är vitt vackert. Och om en gräsplan och en match spelas på dan eller kväll, cules kommer att gnälla. Men snälla, vi ses.

Skämt åsido, och rim åsido. Så blir det intressant att se vem som är Världens Bäste Högerback - Sergio Ramos eller Daniel Alves. Alves fick ju inte riktigt visa vad han egentligen går för, i Sevilla känner jag. I Barca finner han en klubb där han är lämpad att vara, då vi redan har Ramos. Ska bli intressant, som vanligt, att följa giganternas kamp.

Under transferfönstret har ni agerat smart, vi är kyliga. Där har ni oss. Men en match vinns aldrig på pappret, det vet vi om sedan Galacticos-eran. Ni hade eran galactico-era förra året med "The fantastic four" att det bara var Messí som bjöd upp till dans, vet vi alla om. Messí är världens näst bäste spelare, efter Cristiano.

Hoppas Henry får en bra säsong. Vad som är bra för han är relativt dock nu för tiden.......
Barcelona Gud är störst!
2008-08-28 23:04
Här kan du kolla alla olika värden på alla valutor över hela världen. Där till vänster väljer du landet du vill se sen skriver du svenska summan och trycker "visa resultat" då visas det hur mycket det ger dig.
Länktips: www.forex.se/
Barcelona Myrran
2008-08-28 23:03
PILMA

Typ cirka ungefär 5292 kr :)
Länktips: www.valuta.se/
Barcelona Gud är störst!
2008-08-28 23:00
PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)

typ vid 6000.

Valuta av pengar ändras varje dag så det höjs/sänks hela tiden.
Barcelona PILMÀ (Blaugrana en mi corazón)
2008-08-28 22:58
£450 hur mycket svensk kr är det?
Tack för svar.
Finns det hemsida där man kan se växel mellan olika slags pengar.
Barcelona Ciao-V
2008-08-28 22:47
Vi börjar turneringen hemma och avslutar den hemma.
Synd att många av matcherna troligen inte kommer att sändas på TV.
Barcelona Rambla
2008-08-28 22:19
Ämne: ok Tack, jag trorde ....
Nej, det lottas som sagt. Vinner man gruppen blir det någon annan grupptvå fast ingen spansk. Kommer man två blir det en annan gruppetta och självklart ingen spansk då.
2008-08-28 22:14
ok Tack, jag trorde att man man möter en vis grupp.
typ att grupp A möter grupp B.
Barcelona Rambla
2008-08-28 22:08
Ämne: Vilket lag kommer vi....
Hur ska man kunna svara på det när det lottas efter gruppspelet?
2008-08-28 22:06
Vilket lag kommer vi förmodligen att möta om vi hamnar 1 eller 2 i vår gruppen.
Barcelona Klint
2008-08-28 22:04
Ämne: Eller så länkar man ....
Tack så mycket. Jag måste vara blind för jag kunde då inte finna pdf filen på deras hemsida.
Barcelona Rambla
2008-08-28 22:02
Ett bra spelschema. Vi möter Shakhtar borta redan 1 oktober, och då lär det inte ännu vara vinter i Ukraina.

16 september: FCB - Sporting de Lisboa
1 oktober: Shakhtar Donetsk - FCB
22 oktober: Basil - FCB
4 november: FCB - Basil
26 november: Sporting de Lisboa - FCB
9 december: FCB - Shakhtar Donetsk
Barcelona Rambla
2008-08-28 21:59
Ämne: Ni och era CL lottni....
Vad menar du? De tre senaste åren har Barça haft tuffa lottningar jämfört med Madrid.
Real Madrid Zizou_spars
2008-08-28 21:57
Ni och era CL lottningar, hehe. Lycka till! :-)
Barcelona Messi#10
2008-08-28 21:42
Rambla//

tack för svar.
Delarocha RIP Puerta
2008-08-28 21:42
Deportivo leder iallafall över Hajduk nu. Ett lag som jag faktiskt unnar lite framgång i Europa.

Barcelona Rambla
2008-08-28 21:29
Ämne: som det ser ut nu så....
Det stänger 23.59, 31 augusti.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-08-28 21:29
Messi#10

Du kan gärna motivera din startelva, har du inte lärt dig reglerna ännu?
Barcelona Messi#10
2008-08-28 21:25
så här tror jag pep ställer up mot numancia.

valdes
alves puyol marquez abidal
xavi yaya iniesta
messi etoo henry

men jag själv vill att man petar henry och flyttar upp iniesta där så keita kan spela.

jag vill också att caceres ska spela istället för marquez.
Barcelona Messi#10
2008-08-28 21:18
som det ser ut nu så blir det ingen ny vänster kant spelare men har en fråga!!

när stängs transfersfönstret??
Barcelona Evička
2008-08-28 21:17
Ämne: Eller så länkar man ....
Vem har sagt att det ska vara enkelt ;)
Real Madrid Shi
2008-08-28 21:07
No offence men fyfan vad tråkig lottning ni fick i CL, riktigt torr, absolut ingen av matcherna känns spännande på förhand. Likså är det inga motstånd utan dussinlag i ärlighetens namn, bästa laget efter er är Sporting och dem körde vi över med 5 mål i första halvlek med allt annat än första uppställningen.

Men det är ju säker förstaplats om man skall se det från den positiva sidan :D

Som Madridista får man i alla fall lite härliga höstkvällar med, Juventus och Zenit matcherna, kan bli riktigt kul!
Barcelona Messi(as)
2008-08-28 21:05
Eller så länkar man direkt till Pdf filen. Tog mig en kvart att hitta den filen på den sidan ;)
Barcelona Evička
2008-08-28 20:55
Ämne: Någon som har Barcas....
Det finns som pdf-download på den här sidan. Klicka rätt bara :)
Barcelona Tibidabo
2008-08-28 20:48
Även om det ser lätt ut på pappret, så vet man att det inte räcker med att ställa ut skorna på plan. Håller med om att lottningen känns lite trist för våran del(Gladast är väl Pep&Laporta), men man kommer ju kolla ändå, oavsett vilka lag man möter:)

Härligt med ligastart till helgen:)
-100%Blaugrana-
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-28 20:23
Kom nyss hem och såg lottningen barca fick. Säkert avancemang, skönt. Real fick en rolig grupp, men de borde klara sig vidare.

Om bara messi kan hålla sig skadefri denna säsongen så tror jag vi kan plocka hem någon titel.

Fan va gött att världens mest underhållande liga börjar på lördag!! :D Visca el barca.
Annons: