/spanien/barcelona/forum/20617.aspx/spanien/barcelona/forum/20617.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Afr3M
2008-12-05 23:14
Goda nyheter... är i barcelona nu det är nästan fullsatt till valencia matchen faan vad skönt över 90 000 biljetter sålda!
Villa_Silva
2008-12-05 22:59
Valencia har pengar problem som de allra flesta vet. Tror ni barca kommer försöka köpa up silva???
Villa_Silva
2008-12-05 22:56
bra match imorn. Villa Vs Messi
Barcelona Barcalonawi
2008-12-05 22:54
Jag har en fråga till FanTV..

Varför ska det vara den största marängen på SF, CHRISTOPHER KVIBORG, som analyserar Barca matchen och sätter oddset?
Han är för f*n ingen expert, och det är tydligt att han tippsar med "hjärtat" där.

Tyvärr får vi inte skriva på Puertan.. Säger bara en sak till Chris; Släng Dig i väggen! Barca VINNER imorgon.
Barcelona Barça-----
2008-12-05 22:52
vill hellre ha aguero än benzema som någon sa här. Han och messi spelar bra tillsammans också och tänk er bara tanken.

------------Etoó------------
Aguero------------------Messi

sen när etoo slutar har vi vår nya etoo. BOJAN KRKIC PEREZ han kommer utvecklas till en riktigt stor stjärna han är ju bara 18år. Ifall vi köper benzema så vill han hellre spela centralt än vänster och då blir det samma sak som det hände med henry.

Om vi köper Benzema eller Aguero så måste en anfallare bort och då ska det bli Henry.

Men just nu så ska vi inte köpa nån utan spela med den trupp vi har nu tills sommaren och sen värva 2st. Aguero/Benzema och en vänster back.

Vi måste verkligen förstärka vår vänster kant nästa år.
Barcelona Barça-----
2008-12-05 22:39
tycker också det. Redaktionene gör ett riktigt bra jobb så vi här kan få se våra talanger.

Tack så hemskt mycket
Deportivo Creus
2008-12-05 21:22
Kul att få lite bättre koll på våra talanger. Tack för det. :-)
Barcelona Culéé
2008-12-05 21:19
Barcadinho

Helt korrekt, finns inget fel i det du skrev precis.
om Laporta vill att arenan ska fyllas så måste han sänka priset på biljetterna.

men ja tror att ja vågar gissa på MINST 80.000 åskådare mot Valencia, sen fullsatt mot Real Madrid.

nu tar vi valencia grabbar !

VISCA EL BAAAAAARCA.
Barcelona Allawie8
2008-12-05 20:44
barcadinho

det e helt riktigt, men detta med dyra biljetter är något som nästan alla storlag i Europa har. Men vi får väl hoppas att det blir fullsatt och en underbar tifo inför höstens största och viktigaste möte mot Real Madrid.
Barcelona barcadinho
2008-12-05 20:40
Det där med publiken på Camp Nou. Det har blivit tystare i stadiumet och det är en tendens som följer många arenor runt om i Europa. Det har blivit tystare på flera håll.
Det var mycket mer kraft för låt oss säga 20 år sen. Inte bara de galna Boix Nois. Utan också i andra sektioner. Det var mera flaggor och trummor och sång från flera håll då.

Men jag kan inte låta bli och beskyla allt på pengar. Biljetterna är helt enkelt för dyra. Och det har blivit en förskjutning av en snittfan. En vanlig taxiarbetare har väldigt svårt att ta sig och pojken till en match. Det är för dyrt. Och förlåt att jag säger så, men det är en del av sanningen. Den arbetar klassen såg fotbollen som ljuset av det trista livet. Jag vet det från min egen familj (de som älskar och går på fotboll). Idag är det de starkaste-ekonomisk som har råd att gå på en match. För de är matchen och klubben inte lika livsviktigt. Det är en kul grej att göra med barna, men klart inte så viktigt. Det mer fattiga folket som hade inget annat än att gå på matcherna, sitta på kaffe och snacka med andra om följande matcher, gå och titta på en träning för att se hur en sakdad spelare ser ut. Allt detta blir som en livsstil och inte bara en hobby som man gör på fritiden.

Den enda snabba lösningen är att dra ner prisena. Om man vill fylla i den enorma arenan med folk som har väldigt stark identitet med klubben.
Jag har haft ett besök av en bekant i somras som bor i Barcelona och jobbar på en restuarang. Jag frågade honom vilka matcher han såg (förra säsongen) och han svarade - Inte en enda.
Jag blev hel paff och frågade varför.
Och han svarade - är du galen - 50 euro för en match. Jag har inte råd med det.

Och samma sak har jag hört från andra farbröder och kusiner som är utspridda i olika länder. Det är samma överlatt nästan. Det har blivit för dyrt.

Det är klart.
Med de höga lön och summor som spelarna kostar. Pengarna måste komma någonstans ifrån, om man inte har nån miljarder som pumpar pengar.
Barcelona Allawie8
2008-12-05 20:38
hans form är inte särskilt bra just nu om man ska säga så. Att ramos missa el clasico är något som inte kommer göra real madrids krissituation bättre.
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 20:37
Allawie8

Fortsätter han på det sättet han har spelat under denna säsongens gång så är chansen stor att han får ett kort.
Barcelona Allawie8
2008-12-05 20:36
hur stor e chanshen tror ni att Ramos får ett gult kort mot Sevilla(hans f.d lag) och missar däremot el clasico? :)
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 20:33
Vilken bild. Messi och Ramos när Villa tittar :P.
Barcelona Allawie8
2008-12-05 20:22
checka länktips, kul med sånna bilder :)
Barcelona Andreas
2008-12-05 20:13
Pio pio//

My bad, det var jag som skrev uppdateringen. Det blev fel med översättningen då jag hittade faktan på en spansk hemsida.
Barcelona Ciao-V
2008-12-05 20:13
Då hade man ju fått bägge Maradonas arvtagare i truppen. Man kanske hade sluppit då också den ständiga jämförelsen man ofta gör mellan Messi och Agüero.
Barcelona Dedeffo
2008-12-05 20:11
Synd att Silva missar matchen för Valencia men för oss är det positivt. Man älskar Silva han är så mäktig.
Barcelona Hetfield
2008-12-05 20:04
Jag ser hellre att vi får Aguero än Benzema, dels föratt det blir billigare så och föratt jag tycker att Benzema är aningen överskattad

Fan vad löjligt att man pratar om Fabregas hela tiden, finns ingen chans att han kommer hit nästa år, killen är Arsenals kapten, och Txiki har väl sagt 100 ggr om att man vägrar att ta tillbaka honom

Drömmen vore ju Aguero-Eto'o-Messi
Las Palmas Pio pio
2008-12-05 20:01
FCB_Xavi

Jepp det är han. Han har börjat löpa men har en bit kvar innan han får spela.
MessssiiTheOne!
2008-12-05 19:43
Om aguero kom till barca i sommar hade varit perfekt och sälj henry den döda fisken.
Barcelona FCB_Xavi
2008-12-05 19:42
Är David Silva fortfarande skadad ?
Barcelona Gud är störst!
2008-12-05 19:23
Mkt bra artikel, har längtat efter en sådan. Jag tycker bara du borde lägga till Olivier Moussima riktigt grym, och mkt talangfull, om ni inte har något att göra sök på hans namn på youtube sen så kommer det upp massa andra Barca talanger som är grymma det en hemsida som heter Airfutbol som lägger upp alla.

Gael etock är skrämmande lik eto´o i spelstilen och se namnet också, de är inte heller så olika i utseende heller. Finns 5-6 olika mörkhyade i Barca som är riktigt bra de spelar i olika lag nästan alla förutom 2 st alla dominerar i varsitt lag. Svårt för ledarna att välja vilka man ska ta upp varje år, tuff uppgift.
Barcelona Messidinho_10
2008-12-05 19:22
Underbar artikel om våra talanger. Jag hoppas att vi får se Gai snart köra med dom stora grabbarna hehe =)
Las Palmas Pio pio
2008-12-05 19:10
Mattias

Fin artikel! Dock en liten korrektur när det gäller Icardi. Han kommer från Argentina men bodde på Gran Canaria och kom till Barcelona från Vecindario. Där han gjorde massa mål som du skrev! ;-)
Barcelona Afr3M
2008-12-05 19:07
nån som beställt match biljetter från hemsidan ovan... har beställt fick mejl att allt gick bra pengar drogs från kontot men inga biljetter har kommit till mitt hotell! nån som är mer erfaren matchen är ju imorrn!
Barcelona Ciao-V
2008-12-05 18:54
jost15:
Det är tidningarna i Argentina som spekulerar det. Sport skriver om att det är två tidiningar i Argentingar som skriver att Agüero är överens med Barca. De handlar om nästa sommar.

Det vore dröm då han är en av mina favoritspelare. Vad sägs om ett anfall bestående av:
Agüero Eto'o Messi?

Men som sagt, det är bara spekulationer. Har svårt att tro att Barca köper honom för den summa som nämns.
Barcelona Okkapokka.
2008-12-05 18:51
jost15

Jag tycker den affärren låter skum, inte sannolik. Även om Kun tillhör en utav mina absouluta favoritspelare så tror jag inte han går till Barca.
Barcelona jost15
2008-12-05 18:40
enligt sport.es har kun kun redan bestämt sig för barcelona till sommarn. Laporta skall ha fixat dealen. Jävlar vad underbart om detta stämmer. Då mina vänner, blir det som man säger, åka av.. hehe
Barcelona FCB_Alex
2008-12-05 18:29
Kolla gärna in länktipset, min hemsida :)

Skulle vara kul med lite feedback :D
Annons: