/spanien/barcelona/forum/20616.aspx/spanien/barcelona/forum/20616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ciao-V
2008-10-17 21:58
Ämne: Va onödigt av Dunga ....
Bra för Barca att ha honom tillbaka fräsch och spelsugen - inte trött ock småskadad.
Nu är han säkert sugen på att spela på söndag.

Brasilien har en annan högerback som är ordinarie i startelvan. Honom petar man inte så lätt om han inte är skadad eller ur form.

Alves har inte spelat heller senaste matchen mot Atletico Madrid. Så på söndag lär vi nog se honom spela.
Läste om att det är osäkert om Xavi kan spela på söndag. Kanske lika bra att låta honom vila. Han har hittills spelat i varje match så långt i säsongen.
Canaletes
2008-10-17 21:33
Va onödigt av Dunga att kalla Danie Alves när han inte spelade en enda j*vla minut på båda matcherna med Brasilien.

visst?
Barcelona Torreees
2008-10-17 20:39
tribente_magico//

Ja.
Barcelona Gonzalez_Barca
2008-10-17 20:38
Kungen= Messi

eller? ;)
Barcelona tribente_magico
2008-10-17 20:32
det var väl en hon:P?
Barcelona genomskärare
2008-10-17 20:16
Ämne: Väldigt roligt klipp....

Haha, det va inte dåligt.
Han känner sig nog som kungen, med all rätt!
Barcelona Messi(AH)
2008-10-17 19:05
Väldigt roligt klipp kolla in det haha :). Kolla vad folk gör för vår käre Messi.
Barcelona Holländaren
2008-10-17 18:21
Barcelona lär aldrig spela ett renodlat 4-3-3 igen, tyvärr. Därför är det väl inte helt fel att kalla det för annat heller. Rijkaard införde systemet med en linkspelare (Ronaldinho/Larsson), en målskytt (Eto'o) och en winger (Messi/Giuly). Det tycks funka och det är nog det som i framtiden kommer gälla för alla 4-3-3-spelande lag.
MessssiiTheOne!
2008-10-17 18:03

/ till ---messi---
MessssiiTheOne!
2008-10-17 17:54
Hahhahaha så du menar att buffon skall vara nominerad till guldbollen? Du har förklarat hur mycket du kan om fotboll nu ;)
Barcelona Dizzy
2008-10-17 17:39
Undra hur Pep kommer starta på Söndag ska bli kul att se.

Canaletes
2008-10-17 16:39
J.Gamper

Aa, Xavi, Iniesta, Messi etc lär ju va trötta. Ås han spelar kanske från start, men spela de lär han göra ;)
Barcelona J.Gamper
2008-10-17 16:10
Tror ni att Hleb kommer få spela från start på söndag?
Barcelona Suñol
2008-10-17 15:54
----Messi---- : Nja det är väl subjketivt och vara dogmatsik främjar ju ingen diskution. Själv så tycker jag Buffon inte varit så bra sedan juve kom upp igen.
----Messi----
2008-10-17 13:59
Ämne: Ämne: Snälla ....
De är du som inte vet vad du säger. Buffon är hur stabil som helst, de är itne Casillias.

Buffon är nummer 1 och kommer att vara de tills han slutar.
Canaletes
2008-10-17 13:43
Enligt SPORT så är Guddy' borta en månad!! :O
Spanien Söderström
2008-10-16 22:58
Jo, det är klart. Och för övrigt syftade jag ju förstås på "verkligheten" (som ändå oftast är att Henry spelar på kanten när det står att han är det på pappret?), det spelar mig ingen större roll vad formationen kallas, utan hur den är.
Barcelona Rambla
2008-10-16 22:48
Ämne: Rambla:

Nej, kons....Du får komma ihåg att Pep är uppvuxen med Cruijffs fotbollsfilosofi. Sen så spelar inte Barça något tradionellt 4-3-3. Det är en egen variant där mycket handlar om rörelse och en massa positionsbyten. Förresten så är siffersystem ganska så ointressanta. De är endast till för att kunna placera ut spelarna på en taktiktavla. Verkligheten ute på plan är en helt annan.
Spanien Söderström
2008-10-16 22:42
Rambla:

Nej, konstigt nog inte. Det känns ju bättre så än 4-3-3 med Eto'o, Henry och Iniesta/Hleb i ett tremannaanfall? I och för sig blev det ju någon sorts 4-4-2 på slutet i Atlético-matchen... Men det kanske inte gills.
Barcelona Gud är störst!
2008-10-16 22:42
J.Gamper

Frisparksmål som frisparksmål. :D
Barcelona J.Gamper
2008-10-16 22:34
Haha aa men .. där var ju målvakten helt borta.. kändes inte som ett riktig frisparks mål.

Hursomhelst har vi ändå ganska bra frisparks skyttar... Henry,Daniel Alves o Xavi osv så de kommer nog komma mål därifrån också senare.
Barcelona Rambla
2008-10-16 22:33
Ämne: Har ni lagt märke ti....
Messi gjorde ett frisparksmål i senaste matchen mot Atlético på Camp Nou.

Jag förstår inte varför vissa här envisas att tjata om 4-4-2. Det kommer inte att hända så länge Pep är Barças tränare.
Barcelona J.Gamper
2008-10-16 22:28
Har ni lagt märke till att vi hittills inte gjort några mål på frisparka utanför straffområdet? Messi var närmast med stolträff dock.

Men seriöst.. när var det senaste gången Barca gjorde något frisparks mål utan Ronaldinho eller Deco? Förra säsongen var det väl bara Ronnie som gjorde det..

Milbona: Gör som jag.. ladda ned demot till båda spelen och avgör själv. Jag tycker att PES är bättre på nästan alla fronter, väldigt kul.
Barcelona Gud är störst!
2008-10-16 22:23
Milbona

Om du har bra speldator skaffa dig Fifa 2009 grymt bra spel. Man styr det mesta med musen riktigt bra faktiskt prova det. Finns ett sätt o få det gratis till datorn mer säger jag inte mer. För mycket off-topic sorry ska inte skrivas mer om det!
Spanien Söderström
2008-10-16 22:22
Hoppas de kör 4-4-2 om Messi inte är med, i stället för 3-5-2 eller med Henry på kanten. Borde ju bli bra om Hleb kan vara med. Men det trevligaste vore ju om Messi kan spela, med Iniesta på vänsterkanten och Eto'o/Henry i mitten. Jag kan inte bestämma mig för vad jag ska tippa... 1-2 eller 1-3 känns rimligt.
Barcelona Gud är störst!
2008-10-16 22:18
Den här killen är så ödmjuk, det nästan så att man vill att han skulle få göra ett mål mot Barcelona till slut. Det så att Barcelona är det enda laget i Liga BBVA han aldrig har gjort mål mot. Det Exteberria i fråga jag pratar om. :d
Barcelona Milbona
2008-10-16 22:18
Tycker synd om det som hände gio, skulle ställt som krav att bli utlånad till en midre klubb för att få speltid och därifrån utvecklas för att till sist slå sig in i barcas elva...

Istället gick han till en förmodad toppklubbi PL för att va bänkad, fattar inte hur han tänkte riktigt??

hade jag varit i hans sits tror jag nog jag hade gått till en mittenklubb i la liga antiingen såld eller utlånad...

Skall handla spel imorrn pes eller fifa vilket rekommenderas?? off-topic=)
Las Palmas Pio pio
2008-10-16 22:13
Rambla:

Ja, det var nog det. Sen var faktiskt Gio lite girig och så erkände han att han hade svårt att hantera pressen och förväntningar man hade på han.
Barcelona Rambla
2008-10-16 22:12
Pio:

Nej det ska nog mycket till att Sergi inte skriver på ett nytt kontrakt. Det som förvånar mig är hur snål Txiki och ledningen alltid verkar vara när de erbjuder kontrakt till unga spelare. Vad är det för sätt att erbjuda en lön som B-lagspelarna har kryddat med lite bonusar och premier?

Jag antar att det var den främsta orsaken till att Giovani drog.

Låt mig tillägga att jag tyckte det var en aning lustigt att Arsenals redaktion inte kollade upp uppgifterna lite bättre, att Barça tvekar över att ge honom ett nytt kontraktsförslag. Det har det ju aldrig varit tal om. De hade kunnat kolla uppgifterna med oss här som har lite koll åtminstone. Därmed inte sagt att det är helt omöjligt att Sergi i slutändan tackar nej till ett alltför dåligt kontraktserbjudande och drar som Bosman även om inte mycket talar för det.

Ciao-V:

Ja, det där är rent påhitt från Caughtoffside.com åtminstone. Inget som förvånar dock från en sån suspekt källa.
Barcelona Ciao-V
2008-10-16 22:11
Rambla:
HAHAHA... Arsenals redaktion kan bara drömma om. Det ska mycket till om Sergi Busquet och Barcelona inte ska komma överens. Det där ren påhitt.
Sergi Busquet vill stanna i Barcelona. Barcelona vill ha honom. Den chansen som han har fått kan han inte att förkasta. Pep känner honom och han vet han har förtroende för honom.
Annons: