/spanien/barcelona/forum/2060.aspx/spanien/barcelona/forum/2060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LennyRomario
2015-09-11 19:54
@Barcelonistas:
Just det här pratade vi väl om för några månader sedan? Jag har aldrig någonsin hört talas om att Frankrike hade ett mediokert lag som Zidane bar på sina axlar? Så du svarar på ett påstående som kommer varifrån? Vilken seriös människa har sagt det? Däremot hade de ett lag utan en vettigt anfallare. Så din punkt 1 och punkt 2 är alltså samma sak? Frankrike hade inte ett mediokert lag, som Zidane inte bar på sina axlar? "Han hade turen att göra två mål mot Brasilien i finalen"? Seriöst? Är det ditt bästa argument, att han hade tur? Även om världen om 5 års tid placerar Iniesta och Xavi framför Zidande så betyder väl inte det att Zidane är överskattad? Han var en fantastisk spelare som var en njutning att se. Världens mest överskattade spelare alla kategorier? Jag förstår att det är en replik på att någon tyckte att Xavi var överskattad. Men det är ju uppenbarligen en idiot. Men att du ska få det till att Zidane är mest överskattad genom alla tider, gör inte det dig till samma sak? Bara att här kan du få medhåll? Jag fattar att det är Barcelona-forum, men nån gång kan vi väl bara försöka vara lite objektiva? Zidane var en fantastiskt spelare. Punkt. Detsamma gäller Xavi och Iniesta.
Barcelona Santiago Cazorla
2015-09-11 19:34
Ni som inte kan få nog av att se Messi spela borde följa den här kanalen, inte bara lägger han upp matcher som Messi nyligen har spelat i men även gamla matcher, ligamatcher med Messi från 2005, 06, 07 osv, VM-matcher från 2006 och Copa America 2007.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-11 19:30
Ska vi prata överskattade mittfältare så toppar Zidane den listan med bravur. Jag är helt ärlig men jag såg aldrig Zidanes storhet jag tycker han är historiens mest överskattade spelare alla kategorier. 1 - Myten om att han ska ha burit Frankrike 98 på sina axlar är bara skrattretande. Zidane var inte ens bäst i Frankrike under vm 98 det fanns många spelare i Frankrike som var bättre. Nu hade han bara turen av att göra två mål mot Brasilien i finalen och det har fått många att tro att han dominerade ett helt mästerskap. Han var inte ens speciellt bra under VM 98. 2 - Påståendet " att Frankrike 98 var att mediokert lag som Han bar på sina axlar" är helt felaktigt. Frankrike hade ett otroligt bra lag 98. Man hade en otroligt stabil defensiv där Brasilien i finalen inte lyckades skapa jack shit överhuvudtaget. 3 - En överskattad karriär, ja ni hörde rätt en överskattad karriär. 1 Cl titel och 3 ligatitlar under 10 år som spelare, där han spelade 5 år i Juventus och 5 år i Real Madrid. Herregud det är otroligt dåliga siffror. Jämför de med Xavi elr Iniesta som har 4 Cl titlar och där den ene kan nå 10 ligatitlar innan han lägger skorna på hyllan. Iniesta är bättre än Zidane alla dagar i veckan finns inget och ens jämföra.
Barcelona Barcelonistas
2015-09-11 19:13
"Vad kan man säga om Oliver Torres alltså... Hur den killen tänker fotboll är underbart. Han vet vad han ska göra med kroppen, fötterna, bollen och var motståndarna kommer ifrån 1-2 sek före alla andra. Han potential att bli en ordentligt dynamisk version av den överskattade stillastående Xavi "har byggt hela min karriär på att ta emot bollen, snurra ett varv och lägga en tvåmeterpassning i sidled till Messi" Hernandez"

Xavi överskattad? Haha sjukaste jag hört. Han är en av historiens bästa mittfältare någonsin.
Barcelona ( Xaviesta )
2015-09-11 17:58
II Barça II I Spaniens historia! Helt riktigt, bara att sätta sig ner i skamvrån och glo på innebandy istället. Bottenlös IQ-nivå på vissa kommentarer ibland. Det är för helvete Xavi vi snackar om med EM guld-VM guld-EM guld back to back. "Överskattad" my cunt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-11 17:57
Ali G Då är det väl mycket troligt att Real trots allt köper honom nästa sommar. 30 miljoner pund skrämmer inte Real när det handlar om den kvalitén och statusen på en spelare, även om det är en målvakt vi pratar om. För att återigen fokusera på det sportsliga efter allt skit som hänt de senaste dagarna är det en riktigt fin lördag vi har framför oss imorgon. Everton - Chelsea först, sedan antingen Real, PL eller Allsvenskan beroende på vad man föredrar och sedan två stormöten med både United - Liverpool men framförallt vår bortamatch mot Atletico. Måste dock säga att jag inte har den bästa känslan inför besöket på Vicente Calderon och får vi med oss en poäng får det anses vara godkänt eller till och med bra.
Barcelona Ali G
2015-09-11 17:42
@L.A.M Nr 10:

Självklart finns det en utköpsklausul och den ligger på 30 miljoner pund, så om Real nu köper honom så kommer han bli den dyraste målvakten någonsin.
Barcelona II Barça II
2015-09-11 16:58
Xavi är den bästa mittfältaren i Barcelonas historia. Den som inte såg Xavis storhet bör genast sluta kolla på fotboll.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-09-11 16:40
Vet inte om det kommit några uppgifter om detta men kan inte tänka mig att De Gea skriver på för ytterligare fyra år utan en utköpsklausul inbakad i kontraktet. Annars är det riktigt korkat gjort.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2015-09-11 16:40
@Flavía:
Måste vart många fantastiska snurr och ännu fler fantastiska tvåmeterspassningar som resulterat i 4 CL, 1 VM och 2 EM :) Men tills dess att Oliver slår genom får de oroa sig för att De Gea, Aguero och Falcao har alla mer eller mindre föredragit spel för Real tyvärr och Arda för Barca. Han har aldrig sett lyckligare ut. :D Då kommer Oliver också lämna när tiden är inne. Vi får se om han vinner lika många titlar för Barca eller Real ;)
Barcelona Davids3
2015-09-11 15:52
.
Barcelona Davids3
2015-09-11 15:50
Realfansen tyckte vi var dumma som blev glada när nyheten kom att Dea Gea inte går till Real nu, då de tyckte det är bättre att han kommer nästa säsong istället när han blir gratis. "De Gea har förlängt sitt kontrakt, som skulle löpt ut nästa sommar, med fyra år." HAHAHAHAHAHAHAHAH Edit: Såg nu att många redan har skrattat åt detta ;D
Barcelona the cameroonians
2015-09-11 15:38
@the cameroonians:

New appeal against Pique's four-match ban has not led to a suspension of the ban. He wo'nt play against Atletico tomorrow. [catalunya radio]

Så ingen Piqué - det lär väl bli Masche och Verminator i mittlåset.
Flavía
2015-09-11 15:11
Läste precis stycket nedanför från Atleti-forumet där någon hyllar Óliver Torres (med all rätt) genom att klanka ner Xavi. "Han potential att bli en ordentligt dynamisk version av den överskattade stillastående Xavi "har byggt hela min karriär på att ta emot bollen, snurra ett varv och lägga en tvåmeterpassning i sidled till Messi" Hernandez." Ett gott skratt förlänger livet brukar man säga :D
Flavía
2015-09-11 15:00
@Rambla~:

1. Aguero var 18 när han flyttade till Madrid. Argentinarens födelsedag är 2 Juni. 2006-07 säsongen startade 1 Juli.
2. Atlético gör sig även av med typ 20 spelare varje fönster ;)
3. Både Atleti och Madrid är för närvarande under utredning, något som kommer ta tid. I Barcelonas fall, varnade FIFA klubben men sket i det och fortsatte värva minderåriga spelare.
2015-09-11 14:54
Hade hoppats på Rafinha som namn på Messis andra unge... :)
Flavía
2015-09-11 14:51
@Neymar N11:
Den nyheten visade sig vara fejk enligt Leos bror. Dock gick han nyss ut med nyheten att parets nyfödde son har kommit till världen. Han kommer heta Mateo.
2015-09-11 14:45
Ramla

Familjer får tyvärr inte flytta kors och tvärs världen, det är stängda gränser som gäller. Du får inte åka och arbeta i USA och Australien hur som, EU släpper inte in icke-EU-medborgare för att arbeta. Japan och Korea tar inte emot flyktingar eller invandrare överhuvudtaget. EU importerar inte ens jordbruksprodukter från Afrika där 70% av befolkningen är beroende av jordbruket. Protektionistiskt och rasistiskt? Svar ja!

Det är vad för syn man vill ha om samhället man själv lever i. Men just nu är barnen som är födda utanför EU offer för dessa regler och deras framtid hotas direkt av oss som röstar på politiska partier som lagstiftar sånt.
Barcelona Rambla~
2015-09-11 13:56
LennyRomario Nej, jag vet inte hur det har "gått till" när det gäller Xavi Simmons. Även om det gick till så som du länkade till, kan jag inte se några fel eller moraliska konstigheter i det heller. Om denna familj vill flytta till Barcelona från Alicante och sen registrera sin son hos La Masia, so? Vem har rätten att hindra dem och varför ska denna VEM ens ha rätten att förhindra det?
Barcelona Rambla~
2015-09-11 13:53
Kröjf Jag förstod hur du resonerade och kritiken var inte riktad till dig på något sätt. Jag beskrev bara ett scenario om hur kanske Fifa tolkade och resonerade kring ämnet utifrån det perspektivet. Ursäkta om jag var otydlig. Det kan faktiskt vara så att föräldrar vill flytta oavsett om det råkar finnas ett La Masia eller inte i staden de flyttar till. Om vi helt enkelt utelämnar fotbollen i diskussionen, så flyttar ju familjer över hela världen kors och tvärs på vår jord. Varför skulle detta vara så känsligt om det nu råkar vara så att en ung grabb tillsammans med fadern är väldigt fotbollsintresserade och verkligen vill spela fotboll?. Ska de hindras från att ansöka hos FC Barcelona och registreras på La Masia bara för Fifa har fått för sig att det helt plötsligt måste vara 'trafficing' det handlar om? Vad ger dem den rätten?
Barcelona Gabriel
2015-09-11 13:49
Det var det jag visste skulle hända med De Gea, madridfansen var grovt idiotiska som bara, "ja men, dom på Les Rambles är efterblivna, dom förstår inte att vi sparar pengar och tar honom gratis nästa säsong". Nej, små vänner, det fungerar inte så. Direkt när värvningen gick i stup så kunde vilken person som helst med en normal iq förstå att United och Van Gaal nu kommer att pressa De Gea med att skriva på ett nytt kontrakt, eller att riskera att hamna på läktaren resten av säsongen.

Det krävs liksom inte direkt en raketforskare för att förstå den slutsatsen. Nu kommer Real Madrid förmodligen att köpa De Gea ändå nästa sommar, men det lär inte bli gratis som madridfansen trodde, och det lär dessutom bli till en dyrare peng än vad de hade behövt betala för honom denna sommaren.

Florentino done fucked up!
Barcelona neymar JR
2015-09-11 13:43
@barcastuff: Tw Matias Messi (brother): "Two things. First, Leo's son won't be named Benjamin as press says. And second, he hasn't been born yet." Vad är medias problem
Barcelona Den vise mannen
2015-09-11 13:40
Tänk om FIFA var ett land -Det står 1000-tal med flyktingar och bland dom är en heldel ensamkommande barn som vill kom till oss. Säger gränsbevakaren -Är deras papper iordning? Undrar Presidenten -Ingen har papper för dom fick fly i all hast. Säger gränsbevakaren -Släpp för fan inte i dom om dom inte har korrekta papper. Be dom åka hem. Sen ska ni dubbelkolla alla som har invandrat de senast åren så att papperna var iordning. Är dom inte det ska dom ut med. Säger presidenten
2015-09-11 13:08
Live presskonferens med Lucho med engelska kommentatorer
Barcelona neymar JR
2015-09-11 13:07
Låt mig se spelare kommer till Barcelona fast dom inte får spela på 6 månader. Real kan inte värva en målvakt med utåt gående kontrakt, som dessutom väljer att krita på ett nytt 4 års kontrakt med man u Dragningskraft och dragningskraft.....
Barcelona Barclasico
2015-09-11 13:04
HAHAHAHAHA vilken jävla vändning.
De Gea har skrivit på nytt kontrakt.. undra hur perez känner sig nu!
2015-09-11 13:02
@Neymar N11:

Och därmed missade han träningen idag, men är ändå med i truppen till morgondagens match precis som Adriano och Sergi Roberto där den förstnämnde även fått "le alta medica". Återstår att se vem som tar högerbacksplatsen.

Man inväntar ff besked kring den överklagan man gjort gällande Piqués avstängning. Han är officiellt inte med i truppen.
Flavía
2015-09-11 12:43
Goals + Assists in 2015:

Messi - 63
Ronaldo - 42
Suárez - 41
Neymar - 34
Ibrahimovic - 34
Agüero - 33
Aubameyang - 30
De Bruyne - 29
2015-09-11 12:13
Naivt att tro att det är bara Barca som gjort fel och naivt även att lita blint på Barcas ledning.

Piques presskonferens tog den stora platsen i media igår och samtidigt släpps nyheterna ut om ungdomarna lite längre ner. Idag är de flesta nyheterna borta. Det är så Barto vann valet, han "äger" sport och mundo och det håller på skada klubben på alla nivåer. Gillar inte dessa metoder...
Barcelona Neymar N11
2015-09-11 12:09
BREAKING: Messi has become father for the second time to a baby named Benjamin..
Annons: