/spanien/barcelona/forum/20597.aspx/spanien/barcelona/forum/20597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Culés
2008-08-14 16:10
Ämne: Fönstret att värva s....

Tack Messi 10 för ditt svar, då vet man det också. Men har vi några heta namn att gå på förutom Silva?
Knappast...
Barcelona Ani Lorak
2008-08-14 16:10
VAHH Davveinho skojar du lr???....Thiago Neves är sjuhelsike bra...kolla videos på youtube...såg en annan brasiliansk liga match...han totalt döda det andra laget med teknisska nummer...blivande stjärna rakt av
Barcelona Messi 10
2008-08-14 16:09
Fönstret att värva spelare för ligan stänger 31 augusti.
Barcelona Hetfield
2008-08-14 16:09
Capel vore bra, men jag tror inte att Barcas styrelse är så dumma att man startar ett krig med Del nido, det skulle bli väldigt jobbigt
Barcelona Culés
2008-08-14 16:06
Vet nån när transferfönstret stänger? Kommer vi att värva någon på vänsterkanten eller hur blir det?
Barcelona Culés
2008-08-14 16:01
Läste precis nu att Alves blir borta i ett par veckor.
Hoppas att han kommer tillbaka fortare än dom har beräknat.
Barcelona Davveinho
2008-08-14 16:00
det med thiago neves på vänsterkanten tycker jag inte känns rätt asså, av det jag har sett på OS typ så verkar han mer vara typ som en messi i sämre kopia som vill vara i mitten eller på högerkanten och gå inåt i mitten.. inte som den vänsterkantspelaren vi behöver,

men jag har kanske fel.. rätta mig om så är fallet. Bara satt och fundera ;)
Barcelona Messi 10
2008-08-14 15:59
Om vi nu ska värva en vänsterytter så tycker jag vi ska fortsätta plundra Sevilla .Capel är nog den bästa man just nu kan köpa för en billig summa hans klausul är inte överdrivet hög.Det negativa med det är att vår egen Gai bara är något år yngre och att köpa Capel vore att ge vår cantera en riktig pungspark.Men en mer renodlad ytter finns nog inte på marknaden och han är riktigt bra omöjlig att stoppa på ett schysst sätt.Men som vissa skriver här nedanför så saknar vi den där riktigt vassa frisparksskytten vu har förvisso Marquez,Xavi,Henr,Sylvinhoy samt Alves.Men har man yttrar som Messi och Capel får man rätt mycket frisparkar synd att inte ta vara på dom !Jag säger flytta upp Gai så är det klart.
Barcelona Rambla
2008-08-14 15:40
Det är klart Yaya stannar, det har Pep tidigare redan slagit fast. När Yaya nu även fick spela igår så kan det väl knappast råda någon tvekan för nu kan han inte längre användas av någon annan klubb i CL.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-08-14 15:36
vi tror att han stannar. vi är 100 procent säkra att han stannar. efter några dagar kommer det stå i tidningar yaya stanar i ´världens bästa klub barca.
Barcelona MESsi ThE bEsT
2008-08-14 15:36
vi tror att han stannar. vi är 100 procent säkra att han stannar. efter några dagar kommer det stå i tidningar yaya stanar i ´världens bästa klub barca.
Barcelona Evička
2008-08-14 15:34
Ämne: Xavi drog till från ....
Det var en mycket medveten överdrift. Jag vet mycket väl att det inte var 40 m, men långt håll var det.
Barcelona jonny p
2008-08-14 15:29
Ämne: Ämne: Ser rik....
just det Alves är ju en bra skytt.. neves frispark var ritkigt snygg... jag tror faktsikt man behöver en riktigt vass frisparks skytt om man ska gå långt i cl.. man minns ju att det var målchans varje gång som deco drog på sig en frispark och ronnie sköt för några år sen...
Ok jag menar inte att jag vill ha en Jan Koller i barca men alltså nån kille på bänken som man göra enkla mål när vi möter grisiga lag.. inga förslag på någon sådan spelare??
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 15:20
skulle inte De La Red vara tillgänglig så kan ni försöka med Anders Svensson.. ne skojjar bara. Arsenal är ett bra lag som jag hoppas kommer skita i o köpa en defensiv spelare och istället satsa på Denilson i år!!
Barcelona DaniAlves
2008-08-14 15:18
Xavi, Iniesta, Puyol & Även Bojan är uttagna till spaniens landslags match den 20e aug.
IFKG
2008-08-14 15:10
Ars3nal 4 3v3r
2008-08-14 15:06
Ämne: haha arsenalfan, drö....ok tack för svaren! nu får jag gå till Real madrids forum och höra om De la red :P

PS: diggar värkligen bredden i er trupp!
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-14 15:02
haha arsenalfan, dröm vidare ;) Yaya is staying put.
Barcelona Barca_PXM
Ars3nal 4 3v3r

Utan tvekan Yaya gör det, han betyder mycket för oss. Skönt o höra att Alves inte så alvarligt skadad (gud bevara Alves för oss med friskt hälsa), Alves e bäst.
Barcelona Riiio!!
klart han stannar.. duktig defensivt som fan!
Hittade innan lite klipp på youtube där dom visar hans mål från franska ligan. herregud såna skott killen kan få på!!!
Ars3nal 4 3v3r
2008-08-14 15:00
tjena! hur går det med Yaya toure? tror ni han stannar i klubben?
Barcelona OkkaPokka1
2008-08-14 14:58
"Dani Alves has suffered a grade one strain in his shoulder and will miss the game against Boca Juniors in the Trofeo Joan Gamper on Saturday. The Brazilian was substituted in the game against Wisla midway through the second half, but should be back in action for the second leg on August 27."

Taget from officiela hemsidan, alltså så kan Alves vara tillbaka som snabbast i retur matchen i CL-kvalet.
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 14:51
Ämne: Ser riktigt bra ut m....
Huvudspelet är inte alls bra i Barça, Marquez och Milito(skadad) är ju dom enda som är bra men offensivt har vi ingen som är vass.
Frisparksmål har jag sett Dani Alves stänga in och sen OM? nu ett till köp kommer och köpet blir Thiago Neves, så har vi ytterligare en. Ni såg ju mot Kina va?? =)
Barcelona jonny p
2008-08-14 14:46
menar ju självklart svagheter som vi har nu och inte hade 06 =)
Barcelona jonny p
2008-08-14 14:45
Ser riktigt bra ut med löpningar än så länge i år.. bra att både Xavi och andresin är med och avslutar i anfallen... några svagheter som vi hade 06 men inte i år tycker jag är...
Frisparksmål?? vem ska göra dem? Vet inte hur många mtcaher Ronnie avgjorde på frispark när han var som bäst.
Enkla inläggs mål? 0-0 85 minuten vem slänger man in som gör ett enkelt mål i barca 06 hade vi henke som faktiskt är/var grym på huvudet.
Sen tycker jag också som andra här inne att det hade varit intressant om Barcelona skulle kunna ställa upp med både en 4-3-3 uppställning och en 4-4-2 beroende på motstånd och ställning i matchen förra året känndes vi faktiskt ganska sönderlästa vissa matcher...
Är jag helt fel ute eller??
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 14:44
Hoffman,Nikolov,Pröll eller Zimmermann va målvakten?? Men visst Hildebrand är en bra målvakt men Kameni tycker jag är ett bra alternativ också, brukar storspela mot just Barça.
Barcelona Dizzy
2008-08-14 14:33
Riiio!!

Håller med våran svaghet är väl Målvakten. Jag ber till gud att vi köper en ny målvakt nu när vintern kommer. Nån mer än mig som såg Frankfurt mot Real? Frankfurts målvakt var hur bra som helst! Han räddade allt som gick på mål. Vet inte vad han heter.

Tror ni Valencia skulle på med på ett byte mellan Guddy mot Hildebrand:D
Barcelona westinhoblaugrana
2008-08-14 14:32
Xavi drog till från 40 meter, lol? Kanske var menat som ett skämt, inte säker, men det var högst 25 meter. Skönt att han gör så många mål nu dock, världens bästa innermittfältare!.
Barcelona Riiio!!
2008-08-14 14:25
Hellre Malouda än S.W.P eftersom Malouda och Abidal skulle bilda fint par, som tidigare dagar... men vi har handlat färdigt nu tycker jag. Köpa in en riktigt bra målvakt nästa säsong eller nu på Vintern, så räcker det!! Hoppas Sylvinho får en bra säsong ifall han kommer få speltid.
Barcelona Dizzy
2008-08-14 14:24
OkkaPokka1

Haha ok:) Då får vi väl hoppas att det blir Thiago Neves:D
Annons: