/spanien/barcelona/forum/20594.aspx/spanien/barcelona/forum/20594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca Barca
2008-09-02 00:22
Shi// Du ska vara jävligt glad att pengaho*an Robinho lämnade er. Han visste själv inte va han ville, så ja lyfter på hatten att ni släppte iväg honom. Sånna spelare är inget o ha.

Sen måste jag nämna en annan detalj. Hur spanska klubbar tar äran före pengarna. Villa o Silva stannade kvar, Real släpper pengakåta spelare. Fortsätt så, La Liga har bara spelare som spelar fotboll o inte bara för pengarnas skull. Nu får vi ta o njuta av säsongen...
Barcelona II Barça II
2008-09-02 00:21
Rambla:
Då måste jag ha missuppfattat det hela. Jag vet vilken stor clué du är och har mycket mer kunskap än mig i det hela. Ska vi fortsätta ha Henry på kanten, ja, då blir även jag orolig.
Barcelona tarrak
2008-09-02 00:21
Shi

Kul att du(?) och många andra maränger börjar klaga på vad Robinho sysslade med i Santos för tre år sedan, först nu när han är på väg bort. Men visst, en gång svikare, alltid svikare.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 00:20
Jay-Z varför skulle han misslyckas i City. Tror han betydligt större chans att lyckas i City. Där kommer han ju garanterat få speltid. Han kommer ju bli stjärnan där. City har ett ruggit lag på pappret nu. Kompany, Zabaleta, Wright-Phillips, Robinho, Jo värvade i sommar. + Elano, Richards, Petrov, Bojinov etc. Inget dåligt lag.

Jay-Z; varför gick han då till City? City har ju uppenbarligen mer pengar nu än Chelsea.
Barcelona Jay-z
2008-09-02 00:18
Kim //
Ska jag va ärlig så tror jag nog Robinho väljer Chelsea 10 gånger av 10 framför City.
Real Madrid Shi
2008-09-02 00:17
Jay-z

Du är bland de roligare filurerna på SF, tror du på fullaste allvar Robinho ville till Chelsea för att bli "bäst", Man City erbjöd mer i dineros helt enkelt.

En gång pesetero alltid pesetero!
Barcelona Jay-z
2008-09-02 00:17
Måste säga att Real är nog 10 gånger bättre än Barca på att förhandla.

Vem bryr sig vad spelaren tycker så länge man kan få ut mer pengar. Chelsea erbjuder 35, City erbjuder 42 vips så är Robinho såld till City.

Men fan vad Robinho har gått ner sig. Skämmigt att han ska gå till en klubb som City.
Barcelona Kim
2008-09-02 00:16
Eh... det är inte direkt så att Robinho tvingas iväg till City. Det är ett beslut som är fattat av honom själv.
Barcelona A.Gaudi
2008-09-02 00:16
är väldigt skeptisk mot ett eventuellt 3-4-3. lite tråkigt att vi avslutade denna kaotiska dag med att SÄLJA en av våra mest lovande talanger.

hade gärna suttit uppe och hypat mig till stjärnorna över spännande transferrykten,men det blir i jui i stället.

Tycker lite synd om Robinho ändå, han fick äta upp sina ord. Från fixstjärna i Real till att spela för Manchester City. så jävulskt synd att svennis fick sparken därifrån, hade vart spännande att se vart han hade kunnat tagit dem.
Barcelona Jay-z
2008-09-02 00:13
Faan va dålig stil utav Real.
Tror nog inte Robinho vill gå till City, men Real vill inte se han lyckas i Chelsea. Och City lär inte Binho lyckas i.

Skulle vägra flytta till City om jag va Robinho.
Barcelona II Barça II
2008-09-02 00:13
Suñol:
Har faktiskt inte läst någonstans att det skulle vara så. D.v.s. 3-4-3, säger inte att du har fel, men jag har inte läst det. Ser ingen mening i att ändra 4-3-3 till 3-4-3?
Barcelona Rambla
2008-09-02 00:11
II Barça II:

Det har aldrig "talats" om 4-4-2. Det som har nämnts är 4-3-1-2, men det är i stort sett samma som 4-3-3 bara det att Messi går in lite i banan som han alltid gör under matcherna. Det i sin tur innebär att de andra två anfallarna blir mer centrala.
Barcelona Suñol
2008-09-02 00:09
II Barça II: Plan B var väl mer 3-4-3 än 4-4-2.

Rambla: Då får vi väl hoppas på att Txiki tar hit en återupplivad Gazza eller nått... Men ligger vi en bra bit efter täten tror jag nog att man försöker lägga lite krut på någon som kan göra skillnad.
Barcelona Kimmpa_fcb
2008-09-02 00:09
Madrid fansen här på sf verkar riktigt desperata, haha.
Bara att läsa "Transferzone - KAOS".
Barcelona Dizzy
2008-09-02 00:08
Fi fan vilken BOMB sätter på datorn och läser Robinho klar för City? Abooo vem trodde det?
Barcelona II Barça II
2008-09-02 00:05
Rambla - Delarocha RIP Puerta
Döma ut kanske var fel att skriva, men jag menade bara att ni inte behöver vara oroliga. Så som jag har förstått det hela så är Pep en tränare som har en så kallad ”plan B” som gick ut på att ändra på startuppställningen till just 4-4-2, när 4-3-3 inte funkade. Men jag kanske har missuppfattat det hela, brukar översätta sport.es med hjälp av babelfish, det är ju inte 100% rätt varje gång??
Barcelona Rambla
2008-09-02 00:04
Delarocha:

Jag vet inte, det är möjligt. Oavsett vilket, det finns inte en chans att de sytt ihop en deal på bara några timmar utan att tidigare aldrig visat något intresse eller förhandalt med varken spelare eller klubb.

Suñol:

Klåparen Txiki köper dessvärre endast spelare som Maxi och Albertini under vinterfönstret. Jag tror inte vi får någon klassvärvning i januari.
Barcelona Suñol
2008-09-02 00:03
Canaletes: Moget...
Canaletes
2008-09-02 00:02
Captain Fantastic!

FYFAN VAD DU HAR RÄTT!!! :D IN YO FACE ALLA MERENGUES!! :P
Delarocha RIP Puerta
2008-09-02 00:02
Rambla; gäller inte det endast in?
Barcelona Suñol
2008-09-02 00:01
Rambla: Skönt jag hoppas på Andrej till vintern men visst Guardado är inte så dum heller. Kaizer tipsade Txiki och Laporta om honom men dom tyckte inte han var tillräckligt bra ännu ett fantastiskt felbeslut!
Barcelona Rambla
2008-09-01 23:58
I Moskva och Ryssland så stängde transferfönstret 18.00. Så mycket för Arshavin-ryktet. :)

II Barça II:

Ingen dömer ut något. En fråga, varför ger ni inte upp era envisa 4-4-2 förhoppningar? Ni vet att Pep aldrig kommer att spela ett sådant spelsystem.
Delarocha RIP Puerta
2008-09-01 23:58
II Barca II; tror du att taktiken kommer ändras till det då? Det är väl just på grund av att det inte finns några tendenser till att taktiken ska bytas etc som gör mig minst sagt orolig.
Barcelona II Barça II
2008-09-01 23:55
Tycker att ni ska lunga ner er när ni dömer ut hela säsongen efter att bara ha sett en match. Själv tycker att vi ska ändra laguppställning till 4-4-2, det är det bästa uppställningen sett till truppen, enligt mig. Självklart får Messi en fri roll och han får mycket väll utgå från högerkanten. På topp har vi faktiskt två av Europas absolut bästa forwards, Eto’o samt Henry. Men för att Henry ska blomma ut igen så ska han inte slösas bort på en kant.
Barcelona Captain Fantastic!
2008-09-01 23:54
Kan nästan inte låta bli att ta upp den eviga disskussionen som fördes säsongen 05-06 här på SF och alla andra fotbollsforum världen över: Messi vs Robinho...

...Det slutar med att även madridistas älskar Messi mer än Robinho, en riktig "slam dunk" vinst för Messi i slutändan, den nya Maradonan levde upp till sitt smeknamn, den nya Pele blev endast ihågkommen som en pengartokig sopa...

...Och så kommer även C.Ronaldo vs Messi att sluta :D
Delarocha RIP Puerta
2008-09-01 23:53
Ja jag har ingen aning hur detta ska lösa sig för spelet från förra året kan ju inte bara försvinna genom att en ny tränare kommer in och säger "Nu gör vi mål gubbar". Det är ju fortfarande samma elva som spelar så det känns definitivt inte överdrivet bra.
Barcelona Suñol
2008-09-01 23:53
Rambla: Nej visst ska vi inte måla fan på väggen än men hur svårt ska det vara att se att det är något som fattas på vänsterkanten? Mycket orutinerat av Pep att tro att laget var fulltaligt bara för man körde över Hearts...
Barcelona Rambla
2008-09-01 23:50
Delarocha:

Är vi helt ärliga så är det faktiskt bara Alves som är en garanterad startspelare av de 6 nyförvärven (ja, jag vet att Henrique är utlånad och att det egentligen bara är 5 + canteranos från B-laget). Det om något känns lite oroväckande. Jag tycker att Pep verkar lita lite väl mycket på spelare från fjolårets B-lag. Spelare som Victor Sanchez, Pedro, Vasquez mfl spelade faktiskt i spanska fjärdedivisionen. Det är ett stor stet att ta.
Canaletes
2008-09-01 23:47
Arshavin ryktet är bara att lugna ner madrid fansen efter sorgen gällande robinho ;)

ps: nu har verkligen madrid en tunn trupp :D
Delarocha RIP Puerta
2008-09-01 23:46
Sunol; håller med. Jag ser dessvärre inga direkta tendenser till att allt ska lösa sig i år. 1/11 spelare från start mot Numancia var nyförvärv. Med andra ord har tidigare bänkspelare tagit sålda tidigare ordinare spelare. Känns inte som den rätta metoden för att göra en storstädning och satsa på nytt. Blir la en åtråvärd 3:e plats på sin höjd.
Annons: